Stockmann kanta-asiakkuus

mastercard-hohhoijaa

On pakko avautus jossain, joten suoli24 on oiva palsta tähän:

Olen ollut Stockmannin tiliasiakas 15 vuotta (suunnilleen aikuisen ikäni) ja viimeiset 5 vuotta on ollut platinainen kortti lompakossa. Olen tupruttanut aika reippaasti rahaa Stokkalle ja mielestäni saanut mukavaa vastinettakin sieltä, vaikkakin hieman ylihintaa olen siitä maksanut.

Nyt kyseinen kauppa sitten päätti _yksipuolisesti_ lopettaa asiakassuhteen kanssani, koska en ota mastercardia. Minulla on jumaliste aivan tarpeeksi erilaisia kortteja, enkä todellakaan tarvitse jotain hemmetin uutta mastercardia missään tapauksessa.

Äänestän kukkarollani ~3000-20000€ vuosiostot muualle kyseisestä kaupasta. Eihän sellainen pikkusumma konsernin tuloksessa tietenkään missään tunnu, mutta olen asiakas, joka on aina maksanut laskunsa ajallaan ja mieluummin asioinut tuolla, kuin muualla. En varmastikaan ole ainoa, joka nostaa kytkintä ja lakkaa asioimasta tuolla kaupassa, joten eiköhän tuo tuloksessakin tule tuntumaan. Pitäkööt tunkkinsa saatanan tunarit, saatanan saatana!

Onko joku muu tullut samaan johtopäätökseen Stockan kanssa?

36

7419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täysin pihalla

En ymmärrä tätä viestiä ollenkaan.

Meillä on ollut Stockmannin tilikortit myös vuosia (ne platinaiset).

Kun nuo uudet MasterCardit tulivat, meille sanottiin että saamme ne, tai jos emme halua, niin saamme platinaiset käteiskortit.

Otimme ne MasterCardit, mutta yhtä hyvin olisi voitu ottaa ne käteiskortit.

Siis eivätkö tarjonneet sinulle tuota käteiskorttimahdollisuutta ollenkaan? Siinähän ei ole luottoa, mutta muuten saa ihan samat edut.

• eipä ole näkynyt

Eipä ole käteiskorttia näkynyt. Olen nakellut kyllä jokaisen maanittelun roskikseen keväästä lähtien, kun niitä on postiluukusta tipahdellut.

En oikeasti keksi yhtään syytä hankkia Stockmannin masteria. On olemassa sellaisia kortteja, joilla saa oikeasti etuja, kun niitä vinguttaa (esim. Amex (=ilmaiset autonvuokrat), Diners, etc) ja toimivat siellä missä Stockan masterkin.

En ole koskaan edes käyttänyt Stockan exclusive etuja (en ole ollenkaan kuponkitarjousten perässäjuoksija), mutta tiliostoissa olen tuprutellut paalua huoletta tuohon paikkaan. Nyt ko. puulaaki luopui ainoasta syystä, jonka nojalla olen siellä asioinut.

• Täysin pihalla edelleen
        eipä ole näkynyt kirjoitti:

Eipä ole käteiskorttia näkynyt. Olen nakellut kyllä jokaisen maanittelun roskikseen keväästä lähtien, kun niitä on postiluukusta tipahdellut.

En oikeasti keksi yhtään syytä hankkia Stockmannin masteria. On olemassa sellaisia kortteja, joilla saa oikeasti etuja, kun niitä vinguttaa (esim. Amex (=ilmaiset autonvuokrat), Diners, etc) ja toimivat siellä missä Stockan masterkin.

En ole koskaan edes käyttänyt Stockan exclusive etuja (en ole ollenkaan kuponkitarjousten perässäjuoksija), mutta tiliostoissa olen tuprutellut paalua huoletta tuohon paikkaan. Nyt ko. puulaaki luopui ainoasta syystä, jonka nojalla olen siellä asioinut.

Anteeksi kun tästä jankkaan, mutta on aina mielenkiintoista lukea kokemuksista jotka poikkeavat omista.

"Minulla on jumaliste aivan tarpeeksi erilaisia kortteja"

Mutta jos tuo MasterCard korvaa sen vanhan kortin, niin eihän korttien määrä ollenkaan kasva?

"Nyt ko. puulaaki luopui ainoasta syystä, jonka nojalla olen siellä asioinut."

Siis mikä se syy on ollut? Ihan oikeasti en tajua? Sekö että on saanut ostaa tilille? Mutta eikö tuolla MasterCardilla kun maksaa, niin tulos ole aivan sama, eli kerran kuussa tulee lasku, ja sen saa maksaa kokonaan pois?

• Stockasta
        Täysin pihalla edelleen kirjoitti:

Anteeksi kun tästä jankkaan, mutta on aina mielenkiintoista lukea kokemuksista jotka poikkeavat omista.

Mutta jos tuo MasterCard korvaa sen vanhan kortin, niin eihän korttien määrä ollenkaan kasva?

Siis mikä se syy on ollut? Ihan oikeasti en tajua? Sekö että on saanut ostaa tilille? Mutta eikö tuolla MasterCardilla kun maksaa, niin tulos ole aivan sama, eli kerran kuussa tulee lasku, ja sen saa maksaa kokonaan pois?

Tässä rautalankasta väännettynä:

Minulla on jo mastercard ja minulla on jo nordean mastercard. Minulla oli ennen mukavan tavaratalon tili, mutta minulla ei ole enää, koska ennen niin mukava tavaratalo päätti lopettaa asiakassuhteensa yksipuolisesti.

• Jos lopputulos
        Stockasta kirjoitti:

Minulla on jo mastercard ja minulla on jo nordean mastercard. Minulla oli ennen mukavan tavaratalon tili, mutta minulla ei ole enää, koska ennen niin mukava tavaratalo päätti lopettaa asiakassuhteensa yksipuolisesti.

Mutta jos lopputulos on kuitenkin sataprosenttisesti sama eikä mikään muutu, eli sinulla on lompakossa platinanvärinen kortti jossa lukee Stockmann, näytät sitä maksaessasi, ja saat kerran kuussa kotiisi laskun, niin onko sillä oikeasti niin suurta väliä mitä muuta siinä kortissa lukee?

Juuri tuon takia en ymmärrä tuota pyhää vihaa. Kun minusta koko homma ei ole ollenkaan sen arvoinen.

• koroton tili ?
        Täysin pihalla edelleen kirjoitti:

vain pieni tilinhotomaksu, rippumatta velan määrästä.
        eikös näin ollut.
        no ei ole ainakaan enää.

• tulee nyt
        koroton tili ? kirjoitti:

eikös näin ollut.
        no ei ole ainakaan enää.

vuoden Master ilman vuosimaksua ekana vuotena.

• En ole varma, mutta..

eikös näin ollut.
        no ei ole ainakaan enää.

Olisin kyllä valmis vaikka vannomaan että Stockmann-tilissä oli ihan hulppea korko, jos ei maksanut koko summaa kerralla.

Mutta varma en ole, koska en ikinä joutunut tuohon tilanteeseen, joten kyse on vain mutusta. Ja nythän asiaa ei voi enää tarkistaa.

• Tämä oli uutta
        tulee nyt kirjoitti:

vuoden Master ilman vuosimaksua ekana vuotena.

Onko se kortti vuosimaksuton vain ekana vuonna? Olen koko ajan käsittänyt että siinä ei ole vuosimaksua ollenkaan!

Jos vuosimaksu jossain vaiheessa tulee, niin sehän muuttaa asian. Vanha tilikortti oli maksuton.

Ei Stockmannin sivuilla kyllä puhuta mitään siitä, että kortti olisi maksuton vain ekana vuonna:

"Stockmann MasterCard -kortin käyttöönotto ei maksa sinulle mitään, eikä siitä peritä lainkaan avaus- tai vuosimaksua. Maksat vain käyttäessäsi sen luotto-ominaisuutta."

• En ole varma, mutta

eikös näin ollut.
        no ei ole ainakaan enää.

Kyllä se oli niin että Stockmann-tililuotossa oli korko, jos koko laskua ei maksanut kerralla. Tarkkaa prosenttia en löytänyt, mutta Googlella löysin juttua Dial-liittymää koskevasta tapauksesta, jossa tuosta korosta puhuttiin, ja siitä sai sen käsityksen että se oli varsin korkea.

Itse asiassa Stockmann väittää sivuillaan nyt että MasterCard-luotossa korko on ALEMPI kuin se se oli ennen Stockmann-tililuotossa!

• asia!
        Stockasta kirjoitti:

"minulla on jo nordean mastercard"
        Nordean masterihan se stockankin uusi kortti on, siinä ei vain ole vuosimaksua lainkaan - miksi siis et yhdistäisi etuja ja pääsisi vielä halvemmallakin?

• on se korko
        En ole varma, mutta kirjoitti:

Kyllä se oli niin että Stockmann-tililuotossa oli korko, jos koko laskua ei maksanut kerralla. Tarkkaa prosenttia en löytänyt, mutta Googlella löysin juttua Dial-liittymää koskevasta tapauksesta, jossa tuosta korosta puhuttiin, ja siitä sai sen käsityksen että se oli varsin korkea.

Itse asiassa Stockmann väittää sivuillaan nyt että MasterCard-luotossa korko on ALEMPI kuin se se oli ennen Stockmann-tililuotossa!

Stockmann-tilikortin korko oli 1,60 % per kk eli 19,20 % vuodessa.

Stockmann MasterCard korko on euribor 3 kk 10 % (taisi olla jotain 14.8550 %, netissähän tuo löytyy) ja lisäksi tulee 3,50 e/kk tilinhoitomaksu, jos käyttää luotto-ominaisuutta. Näin ollen todellinen vuosikorko on 16,77 % (1/2008) - 16,97 % (6/2008) vuodelle kun luotto-ostot ovat keskimäärin 2000 euroa kuussa.

Vähimmäislasku oli ennen 10 euroa ja nykyään 20 euroa.

Itsellä on ollut jo kauan Stockmann Exclusive -tilikortti ja nykyään on sitten Stockmann Exclusive MasterCard. Palvelut eivät ole muuttuneet kuin hieman vaihtelevuutta siellä täällä ja palvelun laatu on itsellä ainakin ollut hyvää ellei erinomaista ja tarjoukset kohdistuneet aika hyvin. En ainakaan vielä aio lopettaa asiakkuutta kyseisessä liikkeessä, sillä tuleehan yhteinen maksualue kuitenkin parissa vuodessa jolloin vanhat pankkikortit tulevat tarpeettomiksi. Samalla helpotti, kun olisi ollut kuitenkin harkinnassa vastaavanlaisen kortin hankinta ja nyt sen sai ilman vuosimaksuja yms. Jotkin luottokortit repivät jopa 100-1000 euroa vuodessa ja mitä katsoin, niin bonuksilla olisi saanut parinkymmenen euron lehtitilauksen (tai vastaavia "etuja", mitä en näe hyödylliseksi itselleni). Eroja tietysti löytyy yksilöittäin.

• Unna82
        Jos lopputulos kirjoitti:

Mutta jos lopputulos on kuitenkin sataprosenttisesti sama eikä mikään muutu, eli sinulla on lompakossa platinanvärinen kortti jossa lukee Stockmann, näytät sitä maksaessasi, ja saat kerran kuussa kotiisi laskun, niin onko sillä oikeasti niin suurta väliä mitä muuta siinä kortissa lukee?

Juuri tuon takia en ymmärrä tuota pyhää vihaa. Kun minusta koko homma ei ole ollenkaan sen arvoinen.

Nykyään ainakin taas saa käteiskortteja ja eikä maksa mitään just tilasin täällä oli juttua http://www.ilmainen.tv/stockmann-kanta-asiakaskortti-ilmaiseksi/
        Saa myös tolla luotto-ominaisuudella mutta käteiskortin tilasin ainakin itse.

• menet

kuitenkin hulluille yms. alennus päiville.et ehkä viikkoon,mutta kohta uho loppuu/unohtuu,ja sit taas mennään.ihmiset on unohtavaisia,ja tuollaisesta asiasta ei kukaan ole millänsäkään viikon päästä.

• on vaan

sössitty asiat Nordean kanssa aiemmin, joten nyt tarvii vinkua.

• yhdistyy kaksi asiaa

Minä taas Nordean asiakkaana tein ihan toisin päin. Eli annoin pois vanhan Nordea Mastercard pankki-luottokortin pois ja otin tilalle tämän Stockkan. Näin sain lompakosta pois yhden kortin (vanhan stoccan tilikortin).
      Minulle tämä järjestelmä taas sopi oikein mainiosti.
      Lisäksi loppuu MasterCardin vuosimaksut ja luottopuolta en ole koskaan ennenkään käyttänyt, eli maksan laskut aina pois eräpäivänä.

Mutta jokainen tyylillään :D

Its eostan aina tietyn haluamani tuotteen sieltä, mistä sen saa edullisimpaan hintaan, en ole millekkään kaupparyhmälle kovinkaan uskollinen. Eli en kerään S-bonusta, K-plussia tai Ykkösbonusta yhtään sen enempää kun mitään Stoccan vuosiostoja.

Ainoa mikä merkitsee, on kassalla maksamani hinta, se tuo AITOA säästöä, ei feikki-kanta-asiakasetuja, mutta näissäkin jokainen vaan tyylillään ja ostotottumustensa/perhekokonsa mukaan valitsee itselleen sopivimman tavan.

• vaan ei kannata

Tätä vaihtoehtoa olen myös miettinut, mutta en maksa muistakaan korteistani, joten hyötynä olisi vain lisätila lompakossa. Toisaalta muista korteista saa oikeasti etuja.

Stockan jutuissa vaan ottaa pannuun ankarasti se, että siellä oli hauska shoppailla ja tuulettaa rahaa menemään oikein urakalla ja silti koko lasku oli aina hanskassa, kun se tuli vain yhdestä kaupasta.

Jos taas mietin koko Stockan funktiota, niin itse ostin sieltä jopa kohtuullisen kallista romua, koska tilikortti ja asiointi oli niin vaivaton. Jos esim. ostan muutaman tonnin kamerasetin ja stockan tilikorttia ei ole takataskussa, niin en _todellakaan_ hanki sitä stockalta, vaan tilaan netistä ja maksan amexilla.

Koko kulutukseni siinä kaupassa oli hauskanpitoa, mutta kyllä sinne rahaa meni ja laskut maksettiin ajallaan.

Kostoksi en ota uutta korttia ja jos joskus erehdyksessä joudun vielä asioimaan siellä, niin maksan saletisti sillä kortilla, joka heille maksaa eniten (tod.näk. amex) ja maksaa minulle pisteitä takaisin.

Odotan mielenkiinnolla Stockan tulevia lukuja ja sitä, minkälainen idiootticase tämä heidän asiakkaiden hätistämisensä tulee olemaan tulevaisuuden oppikirjoissa :)

• ...

Stokkan kortilla ei saa mitään etupisteitä, mutta esimerkiksi Nordean Finnair Plus -masterilla saa. Samoin niitä saa Amexilla, Dinersillä, SAS-mastercardilla jne. Lisäksi näiden korttien etupisteet eivät ole sidoksissa siihen, mistä osto on tehty, joten etua kertyy ihan yhtä lailla K-, S-, Alko-, Yms-merkkisistä kaupoista.

Miksi maksaisin mitään Stokkan masterilla?

• Väännä nytt vielä kerran
        vaan ei kannata kirjoitti:

Tätä vaihtoehtoa olen myös miettinut, mutta en maksa muistakaan korteistani, joten hyötynä olisi vain lisätila lompakossa. Toisaalta muista korteista saa oikeasti etuja.

Stockan jutuissa vaan ottaa pannuun ankarasti se, että siellä oli hauska shoppailla ja tuulettaa rahaa menemään oikein urakalla ja silti koko lasku oli aina hanskassa, kun se tuli vain yhdestä kaupasta.

Jos taas mietin koko Stockan funktiota, niin itse ostin sieltä jopa kohtuullisen kallista romua, koska tilikortti ja asiointi oli niin vaivaton. Jos esim. ostan muutaman tonnin kamerasetin ja stockan tilikorttia ei ole takataskussa, niin en _todellakaan_ hanki sitä stockalta, vaan tilaan netistä ja maksan amexilla.

Koko kulutukseni siinä kaupassa oli hauskanpitoa, mutta kyllä sinne rahaa meni ja laskut maksettiin ajallaan.

Kostoksi en ota uutta korttia ja jos joskus erehdyksessä joudun vielä asioimaan siellä, niin maksan saletisti sillä kortilla, joka heille maksaa eniten (tod.näk. amex) ja maksaa minulle pisteitä takaisin.

Odotan mielenkiinnolla Stockan tulevia lukuja ja sitä, minkälainen idiootticase tämä heidän asiakkaiden hätistämisensä tulee olemaan tulevaisuuden oppikirjoissa :)

Väännä nyt vielä kerran rautalangasta, mikä ihme tässä muuttui niin paljon, että siitä tuli noin raivostunut olo kuin sinulla on?

Kortteja edelleen sama määrä lompakossa; maksetaan kassalla aivan samalla tavalla; laskuja tulee aivan samalla tavalla; laskun voi maksaa aivan samalla tavalla.

Siis, jos nyt oikein ymmärrän nämä viestisi, niin tämä on ongelma pähkinäkuoressa:

- olet vuosien varrella ostanut paljon Stockmannilta saamatta siitä mitään sinua hyödyttävää ylimääräistä etua
        - nyt kun sinulla on mahdollisuus jatkaa ostamista Stockmannilta saamatta siitä mitään sinua hyödyttävää ylimääräistä etua, se on yht'äkkiä suuri ongelma?

Siis se, mitä en tässä tajua on se, että jos aiemmin jo hahmotit, että voisit yhtä hyvin maksaa ne 3000- 20 000 euron vuotuiset ostot esim. Amexilla, ja saada siitä oikeasti jotain konkreettista hyötyä, mutta nimenomaan halusit olla niin tekemättä, niin mikä on se asia joka muuttui niin, että tuo ei enää ole okei?

"silti koko lasku oli aina hanskassa, kun se tuli vain yhdestä kaupasta"

Siis olenko ymmärtänyt jotain todella väärin, vai eikö tämä ole nykyisin täsmälleen samoin, jos käytät tuota Platina-korttia, jossa lukee Stockmann, vain Stockmannilla?

"Odotan mielenkiinnolla Stockan tulevia lukuja"

Odotetaan molemmat. Täytyy kyllä sanoa että en ole kyllä missään kuullut minkäänlaisia reaktioita jotka olisivat lähelläkään sinun omaasi. Sanoisin kyllä että olet erittäin vähemistössä.

• Vaikea tajuta
        Väännä nytt vielä kerran kirjoitti:

Väännä nyt vielä kerran rautalangasta, mikä ihme tässä muuttui niin paljon, että siitä tuli noin raivostunut olo kuin sinulla on?

Kortteja edelleen sama määrä lompakossa; maksetaan kassalla aivan samalla tavalla; laskuja tulee aivan samalla tavalla; laskun voi maksaa aivan samalla tavalla.

Siis, jos nyt oikein ymmärrän nämä viestisi, niin tämä on ongelma pähkinäkuoressa:

- olet vuosien varrella ostanut paljon Stockmannilta saamatta siitä mitään sinua hyödyttävää ylimääräistä etua
        - nyt kun sinulla on mahdollisuus jatkaa ostamista Stockmannilta saamatta siitä mitään sinua hyödyttävää ylimääräistä etua, se on yht'äkkiä suuri ongelma?

Siis se, mitä en tässä tajua on se, että jos aiemmin jo hahmotit, että voisit yhtä hyvin maksaa ne 3000- 20 000 euron vuotuiset ostot esim. Amexilla, ja saada siitä oikeasti jotain konkreettista hyötyä, mutta nimenomaan halusit olla niin tekemättä, niin mikä on se asia joka muuttui niin, että tuo ei enää ole okei?

Siis olenko ymmärtänyt jotain todella väärin, vai eikö tämä ole nykyisin täsmälleen samoin, jos käytät tuota Platina-korttia, jossa lukee Stockmann, vain Stockmannilla?

Odotetaan molemmat. Täytyy kyllä sanoa että en ole kyllä missään kuullut minkäänlaisia reaktioita jotka olisivat lähelläkään sinun omaasi. Sanoisin kyllä että olet erittäin vähemistössä.

Se on muuttunut, että minulla ei ole enää tiliä Stockalle, tili oli loistava keksintö ja se sai ostamaan nimenomaan Stockalta. En halua missään tapauksesa tyhjänpäiväistä mastercardia, koska sellaisia on jo riittävästi.

Onko siinä jotakin vaikeaa ymmärtää? Selitän tiettyyn rajaan asti uudestaan ja uudestaan, mutta kohta on vaikea uskoa että et ymmärrä.

Btw, Stockmann tipautti juuri myyntiään 4% viimevuotiseen. Mikään muu puulaaki ei yletä samaan.

• neljä prosenttia
        Vaikea tajuta kirjoitti:

Se on muuttunut, että minulla ei ole enää tiliä Stockalle, tili oli loistava keksintö ja se sai ostamaan nimenomaan Stockalta. En halua missään tapauksesa tyhjänpäiväistä mastercardia, koska sellaisia on jo riittävästi.

Onko siinä jotakin vaikeaa ymmärtää? Selitän tiettyyn rajaan asti uudestaan ja uudestaan, mutta kohta on vaikea uskoa että et ymmärrä.

Btw, Stockmann tipautti juuri myyntiään 4% viimevuotiseen. Mikään muu puulaaki ei yletä samaan.

oli puppua ja väärä muistikuva. Muistelin vain kesäkuun myyntiä suhteessa vuoden takaiseen.

Selittävät menetyksen aukioloajoilla, kuten Kesko.

En silti halua kolmatta mastercardia.

• Myönnän suoraan
        Vaikea tajuta kirjoitti:

Kyllä, myönnän ihan suoraan että minun ON todella vaikea tajuta ajatuksenjuoksuasi. Lähinnän siitä syystä, että näin tavallisen nelikymppisen naisen näkökulmasta, on kertakaikkiaan aivan sama miten asiat kulissien takana toimivat, jos kerran minulle asti ei näy mitään muutoksia.

Juuri se minua tässä niin kiinnostaa, ja siksi jankkaan, että en koskaan ole törmännyt ihmiseen joka kiihdyttää itsensä tuollaiseen pyhään raivoon asiasta, jonka järjellä ajateltuna ei tarvitse muuttaa hänen elämässään mitään, ei siis yhtään mitään.

Ikävä kuulla, että Stockmannin myynti on niin pudonnut. Rohkenen kuitenkin epäillä että muitakin, huomattavasti tärkeämpiä syitä löytyy.

• raivopäähurja
        Myönnän suoraan kirjoitti:

Kyllä, myönnän ihan suoraan että minun ON todella vaikea tajuta ajatuksenjuoksuasi. Lähinnän siitä syystä, että näin tavallisen nelikymppisen naisen näkökulmasta, on kertakaikkiaan aivan sama miten asiat kulissien takana toimivat, jos kerran minulle asti ei näy mitään muutoksia.

Juuri se minua tässä niin kiinnostaa, ja siksi jankkaan, että en koskaan ole törmännyt ihmiseen joka kiihdyttää itsensä tuollaiseen pyhään raivoon asiasta, jonka järjellä ajateltuna ei tarvitse muuttaa hänen elämässään mitään, ei siis yhtään mitään.

Ikävä kuulla, että Stockmannin myynti on niin pudonnut. Rohkenen kuitenkin epäillä että muitakin, huomattavasti tärkeämpiä syitä löytyy.

Tällaisen melkein nelikymppisen miehen on pakko kiukuta jossakin ja suomi24 sopii asiaan mainiosti. Tämä palsta on kansan likaämpäri ja Karpon lopetettua ainoa tapa saada sorretun ääni kuuluviin :)

Eli taloudellisesti asiassa ei toki ole mitään aspektia (ilmeisesti mietit vain sitä), mutta asioinnin mukavuus ja sen myötä syy asioida kyseisessä kaupassa päättyi tähän. Syyt olen maininnut aiemmin ja kyllä ottaa päähän.

Onneksi ympäristössä on mukavia putiikkeja, joista saa samat tuotteet ja niistä ostaessa tulee tukeneeksi toisenlaista ajatusta, kuin tuollaista keskusjohdettua neuvostohenkistä sontaa.

• ei kelpaa aina
        ... kirjoitti:

Stokkan kortilla ei saa mitään etupisteitä, mutta esimerkiksi Nordean Finnair Plus -masterilla saa. Samoin niitä saa Amexilla, Dinersillä, SAS-mastercardilla jne. Lisäksi näiden korttien etupisteet eivät ole sidoksissa siihen, mistä osto on tehty, joten etua kertyy ihan yhtä lailla K-, S-, Alko-, Yms-merkkisistä kaupoista.

Amex, Diners ei kelpaa aina kaikille koska maksut ovat liian suuria osalle liikkeitä.
        Joten kaiva mania tai Visa tai muu yleisempi kortti.

• ...
        ei kelpaa aina kirjoitti:

Amex, Diners ei kelpaa aina kaikille koska maksut ovat liian suuria osalle liikkeitä.
        Joten kaiva mania tai Visa tai muu yleisempi kortti.

Niitä tilanteita varten, joissa Diners tai Amex ei kelpaa voi lompakossa olla esimerkiksi Finnairin tai SASin masteri, tai vaikka Ykkösbonus-masteri. Kaikilla kertyy jonkinlaista etua maksajalle.

• mutta se siitä
        raivopäähurja kirjoitti:

Tällaisen melkein nelikymppisen miehen on pakko kiukuta jossakin ja suomi24 sopii asiaan mainiosti. Tämä palsta on kansan likaämpäri ja Karpon lopetettua ainoa tapa saada sorretun ääni kuuluviin :)

Eli taloudellisesti asiassa ei toki ole mitään aspektia (ilmeisesti mietit vain sitä), mutta asioinnin mukavuus ja sen myötä syy asioida kyseisessä kaupassa päättyi tähän. Syyt olen maininnut aiemmin ja kyllä ottaa päähän.

Onneksi ympäristössä on mukavia putiikkeja, joista saa samat tuotteet ja niistä ostaessa tulee tukeneeksi toisenlaista ajatusta, kuin tuollaista keskusjohdettua neuvostohenkistä sontaa.

No joopa joo, murheensa toki kaikilla. Itse taas luulen, että Stocca päinvastoin tulee tömän korttiuudistuksen jälkeen lisäämään huimasti luotto- ja tiliasiakkaitaan. Sumat ja laskuista saatavat korot kasvattaa myyntiä. Nyt ennen luottokorttia tiukkojen ehtojen vuoksi jääneet on saaneet Stoccalta hövelien ehtojen luottokortin.

Itseäni taas ei jaksa vähempää kiinnostaa minkään kaupparyhmän keskitetty tukeminen, asiakashan maksaa en "edut ja plussat ja bonukset" käytännössä laskuissaan vaan etukäteen.
        Omaan lompakossa vinon pinon kortteja ja ojennan kassalla jokaisen liikkeen oman, eli otan ne edut suoraan sieltä kassatilanteesta.

Ehkä parin vuoden kuluttua joku tajuaa liittää sirulle useita kymmeniä kauppaketjuja ja etujärjestelmiä, näin voisi koota oman yksilöllisen "sirupakettikortin" ja lompakkoon tulisi huomasti tilaa :DD

• muut lennot edullisempia
        ... kirjoitti:

Itse olen luopunut noista finnskin pisteiden keruusta. Syy hyvin yksinkertainen, pisteitä pitää kerätä paljon, jotta saisi mitään lentoetua ja kaikki muut lentoyhtiöt tarjoaa parempaa palvelua, paremmat koneen, lennot aikataulussaan ja hinta edullisempi.
        Venäläinen meno finskillä jatkuu, hyvää on vain kallis hinta.

• pumpulissa eläneitä riittää
        Väännä nytt vielä kerran kirjoitti:

En olisi minäkään uskonut, mutta kun viranpuolesta on pakko olla kuunnellut, niin tosiaankin näitä Stockan kanta-asiakas hienopieruja, jotka vetävät tästä korttiuudistuksesta Pyhän Raivon riittää. Täytyy olla elämän ollut tosiaankin helppoa, kun tavaratalon tilikortin rahoituksen muutos panee koko elämän raiteiltaan.
        Stockmann siis myi oman rahoituksensa syksyllä 2007 Nordea Rahoitukselle, josta syystä tuli tämä korttiuudistus. Ja Stockan tilikortissa oli korko muuten yli 19%, nykyisessä Masterissa vaivaiset 15%. Vuosimaksuton se on ja sellaisena pysyy lähivuodet ja jos ei tämä huippukortti kelpaa, niin sitten saa Stockan käteiskortin eli tavaratalo ei toki omiaan hylkää. Odotahan nyt rauhassa 15.8. saakka, jolloin se oma rakas Tilikorttisi lakkaa toimimasta, sitten vaan käteiskorttia hakemaan Kanta-asiakaspalvelusta. Kyllä se siitä = Elämä on, Stockan Kanta-asiakkaallekin...

• oli voittoa
        neljä prosenttia kirjoitti:

oli puppua ja väärä muistikuva. Muistelin vain kesäkuun myyntiä suhteessa vuoden takaiseen.

Selittävät menetyksen aukioloajoilla, kuten Kesko.

En silti halua kolmatta mastercardia.

Stockmann-konsernin toukokuun myynti kasvoi 57 prosentilla 189 miljoonaan
        euroon. Eipä taida "yhden sunnuntain" muutaman prosentin menetys tuntua niin kovalta. Lisäksi tappioita aiheutti ilmeisesti Moskovalla ollut vuokratilanne.

• jotta pääsee edes ruotsiin
        muut lennot edullisempia kirjoitti:

Itse olen luopunut noista finnskin pisteiden keruusta. Syy hyvin yksinkertainen, pisteitä pitää kerätä paljon, jotta saisi mitään lentoetua ja kaikki muut lentoyhtiöt tarjoaa parempaa palvelua, paremmat koneen, lennot aikataulussaan ja hinta edullisempi.
        Venäläinen meno finskillä jatkuu, hyvää on vain kallis hinta.

totta mooses turiset, jotain finnairin pongoja keräämällä pitäisi käyttää rahaa ostoksiin vähintään 20.000 euroa (!!!), jotta pääsisi edes pienelle lentomatkalle ruotsiin tai kotimaassa.
        Kyllä sillä 20.000 eurolla matkustaa AIKA PALJON ihan suoraankin :DDD

Hyvä esimerkki muuten, miten ihmisiä kus-kus- silmään. Mutta jos joku firma maksaa ja työn puolesta reissaa, voi noita pongoja keräillä sivuhuvina. Mutta silloin tuskin lomallaan jaksaa enää lennellä.

• Siis mitä?
        jotta pääsee edes ruotsiin kirjoitti:

totta mooses turiset, jotain finnairin pongoja keräämällä pitäisi käyttää rahaa ostoksiin vähintään 20.000 euroa (!!!), jotta pääsisi edes pienelle lentomatkalle ruotsiin tai kotimaassa.
        Kyllä sillä 20.000 eurolla matkustaa AIKA PALJON ihan suoraankin :DDD

Hyvä esimerkki muuten, miten ihmisiä kus-kus- silmään. Mutta jos joku firma maksaa ja työn puolesta reissaa, voi noita pongoja keräillä sivuhuvina. Mutta silloin tuskin lomallaan jaksaa enää lennellä.

Olen asunut Keski-Euroopassa vuodesta 1995 ja käyn Suomessa nykyisin parisen kertaa vuodessa, aiemmin vähän ehkä kolme-neljä.

Onko Finnairin piste-ohjelma huonontunut radikaalisti ilman että olen sitä huomannut?

Koska käsittääkseni edestakaisen Keski-Eurooan lennon saa 40 000 pisteellä.

Ja yhdestä Keski-Euroopan lennosta saan 3800 pistettä, kun lennän turistiluokassa halvimmalla lipulla (ei peruutus- tai muutosoikeutta).

Noista lipuista olen yleensä maksanut noin 400 euroa, siis meno-paluu; joskus on ollut halvempaakin. Riippuu ajankohdasta.

Siis 11 edestakaista lentoa lennettyäni minulla on 40 000 pistettä, jolla saan yhden edestakaisen Keski-Euroopan lennon. Nuo tulevat maksamaan 4400 euroa.

Mistä ihmeestä olet saanut tuon, että pitäisi lentää 20 000 eurolla pelkästään että saisi Suomen lennon?

• ...
        Siis mitä? kirjoitti:

Olen asunut Keski-Euroopassa vuodesta 1995 ja käyn Suomessa nykyisin parisen kertaa vuodessa, aiemmin vähän ehkä kolme-neljä.

Onko Finnairin piste-ohjelma huonontunut radikaalisti ilman että olen sitä huomannut?

Koska käsittääkseni edestakaisen Keski-Eurooan lennon saa 40 000 pisteellä.

Ja yhdestä Keski-Euroopan lennosta saan 3800 pistettä, kun lennän turistiluokassa halvimmalla lipulla (ei peruutus- tai muutosoikeutta).

Noista lipuista olen yleensä maksanut noin 400 euroa, siis meno-paluu; joskus on ollut halvempaakin. Riippuu ajankohdasta.

Siis 11 edestakaista lentoa lennettyäni minulla on 40 000 pistettä, jolla saan yhden edestakaisen Keski-Euroopan lennon. Nuo tulevat maksamaan 4400 euroa.

Mistä ihmeestä olet saanut tuon, että pitäisi lentää 20 000 eurolla pelkästään että saisi Suomen lennon?

Jos Finnairin pisteitä tienaa lentämällä, niin ohjelma on ihan kilpailukykyinen. Edellinen kirjoittaja tarkoittikin ilmeisesti tuolla Finnair Plus Mastercardilla hankittuja pisteitä, joita tienaa yhden per kortilla maksettu euro. Suomen sisäisen lennon saa 20000 pisteellä, jotka voi tienata vinguttamalla tuota Finnair-masteria 20000 euron edestä.

• Siis mitä?
        ... kirjoitti:

Jos Finnairin pisteitä tienaa lentämällä, niin ohjelma on ihan kilpailukykyinen. Edellinen kirjoittaja tarkoittikin ilmeisesti tuolla Finnair Plus Mastercardilla hankittuja pisteitä, joita tienaa yhden per kortilla maksettu euro. Suomen sisäisen lennon saa 20000 pisteellä, jotka voi tienata vinguttamalla tuota Finnair-masteria 20000 euron edestä.

Ajattelin vain kun viestissä kuitenkin puhuttiin että "no jos työn puolesta reissaa" ja joku muu maksaa.

Ihan hulluuttahan se onkin kuvitella että jotain muuta ostamalla ja Finnair MasterCardilla maksamalla mitään järkeviä pisteitä tienaisi, mutta ei kai se olekaan noiden lento-kantaasiakasohjelmien tarkoitus?

Minusta Finnairin pisteohjelma on ihan ok, nimenomaan jos puhutaan siitä että saa pisteitä siitä että lentää Finnairilla.

• viimeinkin
        pumpulissa eläneitä riittää kirjoitti:

En olisi minäkään uskonut, mutta kun viranpuolesta on pakko olla kuunnellut, niin tosiaankin näitä Stockan kanta-asiakas hienopieruja, jotka vetävät tästä korttiuudistuksesta Pyhän Raivon riittää. Täytyy olla elämän ollut tosiaankin helppoa, kun tavaratalon tilikortin rahoituksen muutos panee koko elämän raiteiltaan.
        Stockmann siis myi oman rahoituksensa syksyllä 2007 Nordea Rahoitukselle, josta syystä tuli tämä korttiuudistus. Ja Stockan tilikortissa oli korko muuten yli 19%, nykyisessä Masterissa vaivaiset 15%. Vuosimaksuton se on ja sellaisena pysyy lähivuodet ja jos ei tämä huippukortti kelpaa, niin sitten saa Stockan käteiskortin eli tavaratalo ei toki omiaan hylkää. Odotahan nyt rauhassa 15.8. saakka, jolloin se oma rakas Tilikorttisi lakkaa toimimasta, sitten vaan käteiskorttia hakemaan Kanta-asiakaspalvelusta. Kyllä se siitä = Elämä on, Stockan Kanta-asiakkaallekin...

Hienopierut maksavat sinunkin liksasi, joten pidä suuta soukemmalla :D

• höpö höpö
        viimeinkin kirjoitti:

Hienopierut maksavat sinunkin liksasi, joten pidä suuta soukemmalla :D

Mun liksan maksaa duunarit itse, ei hienopierut.

• laiskuri-lapatossu
        höpö höpö kirjoitti:

Mun liksan maksaa duunarit itse, ei hienopierut.

Te maksatte kaikki minun liksan, sillä en ole töitä tehnyt, vaan tukia lypsänyt! Kohta on mastercard taskussa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      181
      2556
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      189
      2098
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      177
      1955
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      122
      1761
    5. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      161
      1706
    6. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      31
      1655
    7. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      179
      1265
    8. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      72
      1237
    9. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      171
      1225
    10. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      80
      1171
    Aihe