Windows 98-ongelma

erdfyuhjn

Mulla on koneella linux ja meinaan asentaa sen päälle win98, mutta kun laitan levyn sisään niin tulee joku disk error, replace disk and press any key to continue niin onko levy viallinen vai onko koneessa vikaa ja jos on, niin voitteko kertoo, miten saan windowsin asennettua?

Koneessa on ollut alkup. käyttiksenä win98.

12

982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cd ei

      tainnut olla boottaava (?). Tarvitset 98 boottikorpun.

      • boottaava

        Levy on boottaava


    • syy on todennäköisesti

      se että levyn tiedostoformaatti on joku Linuxin oma josta Win98 ei ymmärrä mitään.
      Ja muistaakseni Win98:n asennus CD ei osaa muokata sitä mieleisekseen (fat32:ksi) vaan se täytyy tehdä jotenkin toisella tavalla.
      Miten, en muista, siitä on niin kauan aikaa, joku toisen voi neuvoa jatkon.

      • Kai Tim...

        Windows ei mahda mitään linux-osiolle. Ratkaisu on käynnistää Linuksin levyn osiointiohjelma ja poistaa linux-osio. Sen jälkeen se muokataan Windows-osioksi. Sen jälkeen Win osaa käsitellä sitä. Riippuu linux-distrosta, mikä osiointityökalun nimi on. Esim Knoppixissa on muistaakseni cfdisk rdisk tai fdisk. Levyn nimi Linuxissa on usein hda, hdb tms. Windowsissa c:.


      • Anonyymi

        Windows 98-ongelma-->-->-->-->-->-->-- Windows 11-ongelma....


    • Nimetön

      onko sulla käynnistyslevyke jos ei nii hanki en tiiä mistä sen saa muuta ku windowssista mut kyl sen varmaa netist saa

    • ollut neuvoja

      Jos puolestani annan ihan asiallisia, samalla kysellen:
      - onko BIOS:n boottijärjestyksessä valittu CD ensimmäiseksi?
      - oletko kokeillut levyn toimintaa toisessa koneessa?
      - tulevatko samat vikailmoitukset vaikka kiintolevyn kaapeli olisi irti?

      Riippumatta siitä mikä käyttöjärjestelmä koneessa on, se käynnistää itsensä CD:ltä muutamalla edellytyksellä:
      a) boottijärjestyksen BIOS-asetukset 1.CD. 2.mikä lie1, 3.mikä lie2
      b) levy on boottaava ja ehjä
      c) CD-asema toimii

      Lyhyesti, vikana on joku yllämainituista syistä.

    • Anonyymi

      Jos asennat vanhan käyttöjärjestelmän niin KANNATTAA ASENTAA EDES JONKINLAINEN TIETOTURVAOHJELMA!!

    • Anonyymi

      LINUX MINT 2.1 ON IHAN P##SEESTÄ!!

      • Anonyymi

        Eikä ole, windows on sieltä ja syvältä ja poikittain.


    • Anonyymi

      Windowstrollerit harrastavat vain ikivanhojen aloitusten kaivelua ymmärtämättä mistään mitään.

      • Anonyymi

        Windows 98-ongelmat-->-->-->-->-->-->-- Windows 11-ongelmat

        Ongelmat vaan jatkuu eikä loppua näy.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      137
      1337
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe