Kukkapenkissäni on jo vuosia kasvanut Akileijaa ja Väriminttua. Mutta tänä kesänä kumpikin kukka on kateissa. Akileijoja nousi vain muutama pieni ja vaivaisesti kukkia, Väriminttua ei yhtään. Voisiko pitkään lumettomana pysynyt talvi tehdä tuhoja, myyrät syöneet juuret vai missä voisi vika olla? Sipulikukka-otsikon alla ihmettelin myös ruskoliljoja, jotka muuttuneet punaisiksi. Viime kesänä ruskoliljat kukkivat kauniisti, noin metrin päässä punaisia liljoja. Nyt kaikki kukkapenkin liljat punaisia, siis myös ruskoliljat, ei enää edes tummia täpliä noissa ruskoliljoissa näkyvissä. Outoa... Onko kenelläkään tietoa miksi näin???
kukat kateissa...
1
318
Vastaukset
- Kukkien ystävä
Vaikea sanoa, mikä vaikuttaa kukkien vuosittaiseen kukkimiseen. Minulla akileiaa oli runsaasti, tahtoo liikaakin lisääntyä. Väriminttuni on myös vuosien mittaan vähentynyt ja se johtuu siitä, että se saa taistella olemassa olostaan ylitäydessä perennapenkissäni. Muutama kukka joka vuosi kuitenkin löytyy, kun on tarkkana.
Olen tänä vuonna huomannut, että ritarinkannus ei entiseen tapaan kuki ja on aika heikon näköistä. Liekö samasta syystä kuin aiemmin mainitsin.
Liljan värinmuutoksesta en tiedä, mistä se johtuu. Itselläni myös keltaiset liljat muuttuivat oranssin värisiksi sellaisessa penkissä, jossa oli vain keltaisia!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614308KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1373021Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452342Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?452254- 241873
- 911832
- 281586
- 221539
- 1481384
- 321200