Asuntilan

vuokra-asunnot???

Olen muuttamassa Ylöjärvelle ja olisinkin halunnut kysäistä teiltä kuulemma ystävällisiltä Ylöjärveläisiltä minkälaista aluetta Asuntila on?

Kuulin että kaupungilta löytyy yksi pienkerrostalo alue ja toinen rivitalo alue.

Kokemuksia nykyisiltä asukeilta tai entisiltä?!

Erittäin paljon kiitoksia etukäteen!!!

45

8297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on aika paljon

      Täällä on aikasta paljon omakotitalo asuntoja..
      muutama asumisoikeusrivitalo ja pienkerrostaloja..
      Mukavaa ja rauhallista seutua kyllä kaikinpuolin:)
      aika paljon asuu lapsiperheitä..
      ja mitä käsityksen taloista oon saanu niin ei tänne persaukiset muuta :) että aika varakkaan näköstä asumusta näkee:):)

      • kysyy lisää

        Kiitos vastauksesta.

        Minkälaista porukkaa mahtaa asua niissä vuokrataloissa......


      • sondra80
        kysyy lisää kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta.

        Minkälaista porukkaa mahtaa asua niissä vuokrataloissa......

        ihan normaaleja ihmisiä, lapsiperheitä paljon
        Juopot taitaa olla täällä keskustassa ikävä kyllä


      • finderia
        sondra80 kirjoitti:

        ihan normaaleja ihmisiä, lapsiperheitä paljon
        Juopot taitaa olla täällä keskustassa ikävä kyllä

        Auton tarvitset jos asuntilaan muutat, kaupat "kaukana". Ihmeen rauhallista aluetta, mitä nyt mopopojat ajelee pitkin yötä karseen kuuloisilla vehkeillään.

        Vuokra-asunnot asuntilassa aika kalliita esim. siukolantien slummiin nähden mutta hintansa veroisia. Eipä tarvi miettiä, koska joku juoppo on sammuneena rapussa/pihassa.

        Pihapoliiseja löytyy ;)nimimerkillä talotoimikunta.


      • lisäyksenä
        finderia kirjoitti:

        Auton tarvitset jos asuntilaan muutat, kaupat "kaukana". Ihmeen rauhallista aluetta, mitä nyt mopopojat ajelee pitkin yötä karseen kuuloisilla vehkeillään.

        Vuokra-asunnot asuntilassa aika kalliita esim. siukolantien slummiin nähden mutta hintansa veroisia. Eipä tarvi miettiä, koska joku juoppo on sammuneena rapussa/pihassa.

        Pihapoliiseja löytyy ;)nimimerkillä talotoimikunta.

        Asuntila on isolle peltoalueelle, pienille tonteille, vieri viereen rakennettu ökytaloja. Rivareita myös vieri vieressä. Ruma alue kaukana kaikesta.


      • tuo lisäys
        lisäyksenä kirjoitti:

        Asuntila on isolle peltoalueelle, pienille tonteille, vieri viereen rakennettu ökytaloja. Rivareita myös vieri vieressä. Ruma alue kaukana kaikesta.

        Alue on juuri sellainen kuin asukkaat ovat mieleltään. Kerran asuntilassa olen ajellut ja se riitti minulle. Ainoatakaan ökytaloa en nähnyt, vain köyhälistön kyhäämiä koppeja.


      • heheeee
        tuo lisäys kirjoitti:

        Alue on juuri sellainen kuin asukkaat ovat mieleltään. Kerran asuntilassa olen ajellut ja se riitti minulle. Ainoatakaan ökytaloa en nähnyt, vain köyhälistön kyhäämiä koppeja.

        kalahtaakin... kovinpa tuntuu myllertävän sisälläsi kun kuitenkin vaivaudut tänne kirjoittelemaan. ei kun töihin sinäkin ja senttejä säästöön niin kyll se kuule siitä =)


      • on samanlainen
        heheeee kirjoitti:

        kalahtaakin... kovinpa tuntuu myllertävän sisälläsi kun kuitenkin vaivaudut tänne kirjoittelemaan. ei kun töihin sinäkin ja senttejä säästöön niin kyll se kuule siitä =)

        vuokra-asuntoalue kuin kaikki muutkin.Osa asuu pankilla vuokralla,itse valitsemassaan asunnossa.Toiset sitten maksaa muiden valitsemassa asunnossa asumisesta.Minusta puhe vuokra-asunnosta ja omistus asunnosta on vähintäinkin villaista puhetta.Jos sinulle on kertynyt(uskallan epäillä)pätäkkä sen verran että omalla rahallasi maksat ilman lainailuja,se on omistus asunto.Nämä muut on torppareita jotka vielä vastaa korjauksistakin.


      • Takataskussa

        Kyllä ne vielä näyttää varakkailta kun on kurkku-ansa myöten veloissa,mutta korot nousee lama tulee.

        Silloin tulen taas minä ja ostelen voudin myymiä asuntoja,autoja,moottoripyöriä ...

        Aika ei ole kaukana kun Asuntilalaiset muuttuu persaukisiksi velkasaneerausta hakeviksi Siukolantieläisiksi.


      • mersumiäs
        Takataskussa kirjoitti:

        Kyllä ne vielä näyttää varakkailta kun on kurkku-ansa myöten veloissa,mutta korot nousee lama tulee.

        Silloin tulen taas minä ja ostelen voudin myymiä asuntoja,autoja,moottoripyöriä ...

        Aika ei ole kaukana kun Asuntilalaiset muuttuu persaukisiksi velkasaneerausta hakeviksi Siukolantieläisiksi.

        mutta ei persaukisillakaan silloin rahaa ole, vai meinasitko silloin itse puolestasi ottaa pankista lainaa? Kyllä se niin on että meillä varakkaita ei paljoa kiinnosta lamat tms, fiksut kato pärjää aina.

        Terveisin ihan omat >200m^2, ei pankin.


      • Takataskussa
        mersumiäs kirjoitti:

        mutta ei persaukisillakaan silloin rahaa ole, vai meinasitko silloin itse puolestasi ottaa pankista lainaa? Kyllä se niin on että meillä varakkaita ei paljoa kiinnosta lamat tms, fiksut kato pärjää aina.

        Terveisin ihan omat >200m^2, ei pankin.

        eipä niitä varakkaita omissa kämpissään Asuntilassa,ainakaan verotietojen mukaan asustele. Mersusikin on varmaan Rintajoupilta ilman käsirahaa alle hankittu.

        Me ylöjärven varakkaat asutaan keskustassa vanhanpappilan lähellä keijärven rantaa. Tässä Aron rannan lähettyvillä.Tule tänne katselemaan vaurautta ja lueskele verokalentereita.


      • mersumiäs
        Takataskussa kirjoitti:

        eipä niitä varakkaita omissa kämpissään Asuntilassa,ainakaan verotietojen mukaan asustele. Mersusikin on varmaan Rintajoupilta ilman käsirahaa alle hankittu.

        Me ylöjärven varakkaat asutaan keskustassa vanhanpappilan lähellä keijärven rantaa. Tässä Aron rannan lähettyvillä.Tule tänne katselemaan vaurautta ja lueskele verokalentereita.

        heh, tyhmät niitä veroja makselee. Eikös siellä ne talot ole lähinnä 70-80 luvulla rakennettuja torppia? Miten vaan, minua ei paljoa kiinnosta missä juorupörssin mukaan rikkaimmat asuu, riittää kun tietää että itse asuu omassa talossa.

        Niin ja se mersu, se on tietenkin firman nimissä, en minä niin tyhmä ole että sellaisesta maksaisin jonka voin saada ilmaiseksi. mutta hei, makselehan sinä niitä ansiotuloveroja ja rehentele jos veroprosentti alkaa nelosella (arvelen kyllä että ei ala, koska varmaan kovat asuntolainat laskee sitä kivasti), minä surraan pääomatuloilla ja naureskelen persaukisille pankin orjille


      • Narri47
        mersumiäs kirjoitti:

        heh, tyhmät niitä veroja makselee. Eikös siellä ne talot ole lähinnä 70-80 luvulla rakennettuja torppia? Miten vaan, minua ei paljoa kiinnosta missä juorupörssin mukaan rikkaimmat asuu, riittää kun tietää että itse asuu omassa talossa.

        Niin ja se mersu, se on tietenkin firman nimissä, en minä niin tyhmä ole että sellaisesta maksaisin jonka voin saada ilmaiseksi. mutta hei, makselehan sinä niitä ansiotuloveroja ja rehentele jos veroprosentti alkaa nelosella (arvelen kyllä että ei ala, koska varmaan kovat asuntolainat laskee sitä kivasti), minä surraan pääomatuloilla ja naureskelen persaukisille pankin orjille

        Kyllä on rikkailla jutut kun kirjottelee suomi24:ään.. vittu mitä spedejä, ihan tosi! Heräkkää ny apinat elämään!


      • pörssihai72
        Narri47 kirjoitti:

        Kyllä on rikkailla jutut kun kirjottelee suomi24:ään.. vittu mitä spedejä, ihan tosi! Heräkkää ny apinat elämään!

        onkos tänne kirjoittelu köyhien etuoikeus sitten? aah, ilmaus "spede", toihan oli muodissa joku 5 vuotta sitten, vieläkö se on paskaväen suosiossa? arvaan että sulla on lippalakki jossa on jonkun olutvalmistajan logo? Autona ehkä joku 90-luvun alun lintta?


      • opelastralla ajaja
        pörssihai72 kirjoitti:

        onkos tänne kirjoittelu köyhien etuoikeus sitten? aah, ilmaus "spede", toihan oli muodissa joku 5 vuotta sitten, vieläkö se on paskaväen suosiossa? arvaan että sulla on lippalakki jossa on jonkun olutvalmistajan logo? Autona ehkä joku 90-luvun alun lintta?

        Aika surkuhupaista väkeä asuntilassa, mutta
        ne joilla on hyvä itsetunto ja omatunto niin
        ei huolta paikasta. Ne kaikki on naapureiden ongelmia, enkä minä ainakaan vielä niistä välitä
        minkälaisella autolla ajan tai onko merkkivaatteet nyt lenkillä päällä kun kävelen Jaatisten ohi
        pikku puudelini kanssa.


      • joka portinieleemme paskoo
        heheeee kirjoitti:

        kalahtaakin... kovinpa tuntuu myllertävän sisälläsi kun kuitenkin vaivaudut tänne kirjoittelemaan. ei kun töihin sinäkin ja senttejä säästöön niin kyll se kuule siitä =)

        täytyis lopettaa, tai ainakin isännälleen käytöstapoja opettaa. Koiria ja pökäleitä täällä piisaa.


      • se sitten on
        on samanlainen kirjoitti:

        vuokra-asuntoalue kuin kaikki muutkin.Osa asuu pankilla vuokralla,itse valitsemassaan asunnossa.Toiset sitten maksaa muiden valitsemassa asunnossa asumisesta.Minusta puhe vuokra-asunnosta ja omistus asunnosta on vähintäinkin villaista puhetta.Jos sinulle on kertynyt(uskallan epäillä)pätäkkä sen verran että omalla rahallasi maksat ilman lainailuja,se on omistus asunto.Nämä muut on torppareita jotka vielä vastaa korjauksistakin.

        kun laina on maksettu pois? sekö ei ole omistus sellainen????


      • ja sillä
        se sitten on kirjoitti:

        kun laina on maksettu pois? sekö ei ole omistus sellainen????

        siisti onnea


      • Guru-ukko
        Takataskussa kirjoitti:

        eipä niitä varakkaita omissa kämpissään Asuntilassa,ainakaan verotietojen mukaan asustele. Mersusikin on varmaan Rintajoupilta ilman käsirahaa alle hankittu.

        Me ylöjärven varakkaat asutaan keskustassa vanhanpappilan lähellä keijärven rantaa. Tässä Aron rannan lähettyvillä.Tule tänne katselemaan vaurautta ja lueskele verokalentereita.

        Kukaan ei ole täydellinen.


      • 589
        tuo lisäys kirjoitti:

        Alue on juuri sellainen kuin asukkaat ovat mieleltään. Kerran asuntilassa olen ajellut ja se riitti minulle. Ainoatakaan ökytaloa en nähnyt, vain köyhälistön kyhäämiä koppeja.

        säähä oot ihansadistinen ihmeinen kun tolaisia kirjoitele
        taitaa kirjoituksesi paljastaa et sulla taittaa illa sellainen koppi iteläs


      • Anonyymi
        tuo lisäys kirjoitti:

        Alue on juuri sellainen kuin asukkaat ovat mieleltään. Kerran asuntilassa olen ajellut ja se riitti minulle. Ainoatakaan ökytaloa en nähnyt, vain köyhälistön kyhäämiä koppeja.

        Et ole sitten varmaan Tampereella käynnyt tutustumassa tarjontaan . esim rivitalon piha on terassi vaan.


    • *pig*

      Heipä hei! Asun Asuntilassa ja ihanaa seutua on. Koulu lähellä (luokat 1-2) ja päiväkoti lähellä jossa neuvola. Kannattaa tulla ilomielin! :)

      • Asuntilalainen

        No nyt 4 vuotta täälä asuneena voin sanoa, että on ne
        rikkaat sitten niin tärkeen näkösiä insinöörismiehiä
        komeissa bemareissaan. Naurattaa vaan joka aamu ku
        "spede" vetää röökiä pihassa ennen bemariin hyppäämistä
        ja naureskelee kun tämä duunari kulkee pyörällä (omasta
        tahdosta). Tuntuu kyllä sillä et se jenkkiläinen asumusidylli
        on tarttunut tänne. Naapuria ei auteta ku sillä on hienompi auto.
        Ei tänne kannata muuttaa ainakaan vuokralle. ne vuokrakämpät on
        tosi huonosti rakennettuja. Asuin siellä 2 vuotta ja se riitti.


      • miina mökistä
        Asuntilalainen kirjoitti:

        No nyt 4 vuotta täälä asuneena voin sanoa, että on ne
        rikkaat sitten niin tärkeen näkösiä insinöörismiehiä
        komeissa bemareissaan. Naurattaa vaan joka aamu ku
        "spede" vetää röökiä pihassa ennen bemariin hyppäämistä
        ja naureskelee kun tämä duunari kulkee pyörällä (omasta
        tahdosta). Tuntuu kyllä sillä et se jenkkiläinen asumusidylli
        on tarttunut tänne. Naapuria ei auteta ku sillä on hienompi auto.
        Ei tänne kannata muuttaa ainakaan vuokralle. ne vuokrakämpät on
        tosi huonosti rakennettuja. Asuin siellä 2 vuotta ja se riitti.

        Olen asunut Asuntilassa Kunta-asuntojen vuokrakämpässä nyt reilun vuoden. Asunto on todella hyväkuntoinen ja varustelultaankin ihan hyvä. No toki vuokrakin on ihan kohtuullinen 3h k s 75 neliöö noin 750 euroa/kk.
        Nämä vuokratalot ovat pienkerrostaloissa. Pihapiiri on todella lapsiystävällinen ja lähellä on metsää tilaa liikkua. Mustikatkin tuli poimittua ihan lähimetsästä. Minkäänlaista häriötä ei tällä alueella ole ollut. Asumisen ääniä tietysti aina silloin tällöin kuuluu, mutta niinhän se on kaikkialla ellei sitten asu aivan korvessa.
        Linja-auto kiertää ihan kohtuullisella aikataululla ympäri Asuntilan, joten ihan välttämättä ei omaa autoa tarvitse. Tietysti asiointi ja harrastuksissa käynti ilman omaa autoa on melko hankalaa. Keskustaan nyt vielä pyöräilee ja vaikka käveleekin, mutta esim. Eloon onkin jo hankalampi mennä. Eli ei Asuntila yhtään hassumpi paikka ole. Kyllä tänne näyttää mahtuvan niin porvareita kuin meitä kommareitakin.


      • Pienipalkkainen
        miina mökistä kirjoitti:

        Olen asunut Asuntilassa Kunta-asuntojen vuokrakämpässä nyt reilun vuoden. Asunto on todella hyväkuntoinen ja varustelultaankin ihan hyvä. No toki vuokrakin on ihan kohtuullinen 3h k s 75 neliöö noin 750 euroa/kk.
        Nämä vuokratalot ovat pienkerrostaloissa. Pihapiiri on todella lapsiystävällinen ja lähellä on metsää tilaa liikkua. Mustikatkin tuli poimittua ihan lähimetsästä. Minkäänlaista häriötä ei tällä alueella ole ollut. Asumisen ääniä tietysti aina silloin tällöin kuuluu, mutta niinhän se on kaikkialla ellei sitten asu aivan korvessa.
        Linja-auto kiertää ihan kohtuullisella aikataululla ympäri Asuntilan, joten ihan välttämättä ei omaa autoa tarvitse. Tietysti asiointi ja harrastuksissa käynti ilman omaa autoa on melko hankalaa. Keskustaan nyt vielä pyöräilee ja vaikka käveleekin, mutta esim. Eloon onkin jo hankalampi mennä. Eli ei Asuntila yhtään hassumpi paikka ole. Kyllä tänne näyttää mahtuvan niin porvareita kuin meitä kommareitakin.

        Meillä on haja-alueella 2000-vuoden OK-talon (214 m2) lainalyhennys ja korot 600 euroa kuukaudessa. 10 vuotta jäljellä. Ei olisi varaa asua vuokralla Asuntilassa.


      • miina mökistä
        Pienipalkkainen kirjoitti:

        Meillä on haja-alueella 2000-vuoden OK-talon (214 m2) lainalyhennys ja korot 600 euroa kuukaudessa. 10 vuotta jäljellä. Ei olisi varaa asua vuokralla Asuntilassa.

        Tottahan se on, että ei köyhillä ole varaa asua vuokralla. Mutta jos on varaa, niin tämä on mainio asumismuoto. Jos halua vaihtaa maisemaa, niin ei ainakaan tarvitse pelätä joutumista kahden asunnon loukkuun.
        Menestystä sinne maalle. Jos kaipaisin maaseutumaista elämää olisin varmaan tehnyt samoin kuin te, mutta minua sellainen elämä ei nyt vain kiinnosta. Todennäköisemmin ostan kämpän Tampereen keskustan tuntumasta.


      • Asuntilalainen
        miina mökistä kirjoitti:

        Olen asunut Asuntilassa Kunta-asuntojen vuokrakämpässä nyt reilun vuoden. Asunto on todella hyväkuntoinen ja varustelultaankin ihan hyvä. No toki vuokrakin on ihan kohtuullinen 3h k s 75 neliöö noin 750 euroa/kk.
        Nämä vuokratalot ovat pienkerrostaloissa. Pihapiiri on todella lapsiystävällinen ja lähellä on metsää tilaa liikkua. Mustikatkin tuli poimittua ihan lähimetsästä. Minkäänlaista häriötä ei tällä alueella ole ollut. Asumisen ääniä tietysti aina silloin tällöin kuuluu, mutta niinhän se on kaikkialla ellei sitten asu aivan korvessa.
        Linja-auto kiertää ihan kohtuullisella aikataululla ympäri Asuntilan, joten ihan välttämättä ei omaa autoa tarvitse. Tietysti asiointi ja harrastuksissa käynti ilman omaa autoa on melko hankalaa. Keskustaan nyt vielä pyöräilee ja vaikka käveleekin, mutta esim. Eloon onkin jo hankalampi mennä. Eli ei Asuntila yhtään hassumpi paikka ole. Kyllä tänne näyttää mahtuvan niin porvareita kuin meitä kommareitakin.

        En voisi kyllä niitä kunta-asuntoja kehua. Viemärit haisee ku
        hajulukot vääränlaisia, ovet turpoo niin ettei saa kiinni, ym..
        Ja länsilinjoihin ja niiden aikatauluihin voisit hieman paremmin tutustua
        luultavasti omistat juuri oman auton, koska et näytä tietävän kuinka huonosti
        niitä dösiä menee. (kahentunnin välein). Tietysti jos ei ole kiire.


      • Taxin katolla ainoa valopilkku
        Asuntilalainen kirjoitti:

        En voisi kyllä niitä kunta-asuntoja kehua. Viemärit haisee ku
        hajulukot vääränlaisia, ovet turpoo niin ettei saa kiinni, ym..
        Ja länsilinjoihin ja niiden aikatauluihin voisit hieman paremmin tutustua
        luultavasti omistat juuri oman auton, koska et näytä tietävän kuinka huonosti
        niitä dösiä menee. (kahentunnin välein). Tietysti jos ei ole kiire.

        Huoneistoissa on varmasti eroja. Meilläkin wc:n hajulukko oli pois paikaltaan, mutta kun sen laitoin kunnolla, niin hajut loppu siihen paikkaan. Ovet pelaa kuin saluunassa eli ei ongelmia.
        Eihän ne bussit ihan vartin välein täällä melekin haja-asutusalueella kulje, mutta kyllä ihan hyvin kuitenkin. Vaatii tietysti enemmän ajankäytön suunnittelua kun liikkuu bussilla kuin omalla-autolla, mutta siihenkin oppii kun vähän harjoittelee. Kun saataisiin se kauppa, niin ei tarvitsisi ajaa lyhyttä kauppareissua keskustaan välttämättä ollenkaan.


      • ent. asuntilalainen
        Taxin katolla ainoa valopilkku kirjoitti:

        Huoneistoissa on varmasti eroja. Meilläkin wc:n hajulukko oli pois paikaltaan, mutta kun sen laitoin kunnolla, niin hajut loppu siihen paikkaan. Ovet pelaa kuin saluunassa eli ei ongelmia.
        Eihän ne bussit ihan vartin välein täällä melekin haja-asutusalueella kulje, mutta kyllä ihan hyvin kuitenkin. Vaatii tietysti enemmän ajankäytön suunnittelua kun liikkuu bussilla kuin omalla-autolla, mutta siihenkin oppii kun vähän harjoittelee. Kun saataisiin se kauppa, niin ei tarvitsisi ajaa lyhyttä kauppareissua keskustaan välttämättä ollenkaan.

        Totta viserrät. Meillä ei hajulukko pysynyt paikallaan vaikka kuinka roplas. Oli kuulemma vääränlainen
        alunperin. Vaihdon jälkeen en jaksanut enään vaivautua, mutta onneksi teillä toimii. Muutaessasi pois kyseisestä huoneistosta kannattaa olla tarkkana että vaihtaa kuun vaihteessa. Tapauksessani ensin ilmoitettiin, että loppu kuun vuokra palautetaan jos uusi asukas muuttaa heti kesken kuun asumaan. Ja kun homma oli selvä ilmoitettiinkin ettei rahoja palautetakkaan. Noh uusi asukas joutui sitten oottamaan kuun vaihteeseen (2-3vko) vaikka kämppä oli jo tyhjä (rummut). :)


    • Bulevardi

      Kun sitä Bulevardia ei nyt sitten tulekaan, on alkanut muuttaminen pois. Eli hinnalla millä hyvänsä liikenneyhteyksien lähelle. Asuntojen hinnat ovat kovassa laskusuunnassa vaikka muualla nousevat.

      • hyvä bra!

        Oootan siis vielä vähän ja ostan sitten. Mainiota.


      • Minne muutan?
        hyvä bra! kirjoitti:

        Oootan siis vielä vähän ja ostan sitten. Mainiota.

        Mikä on oikeasti asuntilan tila?
        Koulut 1-2 lk. on siellä entäs 3-6?
        Matkaa melkein 3km kouluun?
        Onko kellään lapsia, jotka kävelevät tuon 3km kouluun, suksien ja luistimien kanssa?

        Kaipaisin rehellisiä ja hyviä vastauksia.


      • entinen assulainen
        Minne muutan? kirjoitti:

        Mikä on oikeasti asuntilan tila?
        Koulut 1-2 lk. on siellä entäs 3-6?
        Matkaa melkein 3km kouluun?
        Onko kellään lapsia, jotka kävelevät tuon 3km kouluun, suksien ja luistimien kanssa?

        Kaipaisin rehellisiä ja hyviä vastauksia.

        Asuntilan maine on kärsinyt siitä, että pieni, mutta akressiivinen joukko on pitänyt meteliä alueen kouluoloista. Tosiasiassa tilanne on hyvä. Voit tarkistaa asian oheisesta linkistä. Asuntilan koulu on hallinnollisesti osa Veittijärven koulua, joten älä ihmettele sitä.
        Tarkoittaako tuo "matkaa melkein 3km kouluun" että se on pitkä matka? Minusta tämän päivän ekaluokkalainen pystyy turvallisissa oloissa kulkemaan tuollaisen matkan. On jopa lapsen hyväksi, että hän oppii omatoimiseksi myös tässä asiassa ja saa luonnollista liikuntaa. Luistimia ja suksia kuskataan kouluun harvoin ja tuskin koskaan molempia yhtäaikaa. Mikään ei mysökään estä tällaisena liikuntapäivänä kuljettamasta lasta kouluun tai sopimaan kimppakyydistä. Koululla on myös omia liikuntavälineitä lainattavissa, joten tämäkin vaihtoehto on jos omia luistimia tai suksia ei ole tai niiden kuljettaminen on ylivoimaista.
        Uskon että viihdyt Asuntilassa. Huononapuolena siellä on suhteellisen pitkä matka palveluihin. Oma auto on lähes välttämätön, vaikka bussitkin kyllä kulkevat. Alueelle on tulossa lähikauppa, mikä sentään vähän helpottaa tilannetta.
        http://koulut.ylojarvi.fi/veittijarvi


      • voi hiihtää
        Minne muutan? kirjoitti:

        Mikä on oikeasti asuntilan tila?
        Koulut 1-2 lk. on siellä entäs 3-6?
        Matkaa melkein 3km kouluun?
        Onko kellään lapsia, jotka kävelevät tuon 3km kouluun, suksien ja luistimien kanssa?

        Kaipaisin rehellisiä ja hyviä vastauksia.

        Minun lapseni menee joka pv kouluu suksilla, mutta ne menee hiihtäen.
        3km ei ole mikään matka kävellä päin vastoin lasten kunto kasvaa poikkeus
        ovat kovat pakkassäät


      • Varmasti
        voi hiihtää kirjoitti:

        Minun lapseni menee joka pv kouluu suksilla, mutta ne menee hiihtäen.
        3km ei ole mikään matka kävellä päin vastoin lasten kunto kasvaa poikkeus
        ovat kovat pakkassäät

        Asuntilaan tullaan että ropina käy, paluu muuttajina.
        Olen kuullut taannoin ettei kaikki oppilaat pääse veittijärven kouluun, onko näin?
        Kuullut myös että osa koululaisista käy jop metsäkylässä asti, onko näin?


      • Asuntilalainen
        Varmasti kirjoitti:

        Asuntilaan tullaan että ropina käy, paluu muuttajina.
        Olen kuullut taannoin ettei kaikki oppilaat pääse veittijärven kouluun, onko näin?
        Kuullut myös että osa koululaisista käy jop metsäkylässä asti, onko näin?

        Totta se on. Kolmen luokan oppilaat, noin 60 oppilasta, kuljetetaan päivittäin bussilla Asuntilasta Metsäkylään, noin 10 km, koska Veittijärven koulun tilat eivät riitä kaikille alueen oppilaille. Ja yhä suurempia ikäluokkia on aloittamassa koulunkäynnin lähivuosina:( Eli sama kuljetusrumba jatkuu tästä eteenpäinkin...


      • asuntilan aune
        Asuntilalainen kirjoitti:

        Totta se on. Kolmen luokan oppilaat, noin 60 oppilasta, kuljetetaan päivittäin bussilla Asuntilasta Metsäkylään, noin 10 km, koska Veittijärven koulun tilat eivät riitä kaikille alueen oppilaille. Ja yhä suurempia ikäluokkia on aloittamassa koulunkäynnin lähivuosina:( Eli sama kuljetusrumba jatkuu tästä eteenpäinkin...

        Tila-ahtaus Veittijärvi-Asuntila kouluissa on onneksi tilapäistä. Tietysti se harmittaa niitä joiden lapset juuri nyt joutuvat kärsimään tästä, mutta aina näin on ollut ja aina tulee olemaan. Koskaan ei päästä täydelliseen olotilaan. Olen kuullut, että ne lapset ja nyt jopa heidän vanhempansakin ovat erittäin tyytyväisi Metsäkylässä olevaan Topin tupaan. Lapset viihtyvät erinomaisesti tässä luonnonrauhassa sijaitsevassa pienessä koulussa.
        Nyt näytää siltä, että toisenasteen oppilaitoksen rakentaminen Elovainion alueelle pääsee sittenkin käyntiin. Valitukset ollaan vetämässä pois kun on päästy sopuun lunasatushinnoista kaupungin kanssa. Tämä merkitsee sitä, että muutaman vuoden kuluttua Veittijärven-Asuntilan koulujen oppilaat saavat runsaasti lisätilaa nykyisen lukion tiloista, jotka saneerataan. Käyttöön saadaan myös liikuntatilat. Matkaa Asuntilasta tähän "uuteen" opinahjoon tulee 2-3 kilometriä eli ihan kävelymatkan päähän. Meitä tavallisia veronmaksajia tämä ratkaisu erityisesti miellyttää, sillä säästyyhän tässä miljoonia euroja kun ei tarvitse rakentaa kokonaan uutta koulurakennusta.


      • citypönde
        asuntilan aune kirjoitti:

        Tila-ahtaus Veittijärvi-Asuntila kouluissa on onneksi tilapäistä. Tietysti se harmittaa niitä joiden lapset juuri nyt joutuvat kärsimään tästä, mutta aina näin on ollut ja aina tulee olemaan. Koskaan ei päästä täydelliseen olotilaan. Olen kuullut, että ne lapset ja nyt jopa heidän vanhempansakin ovat erittäin tyytyväisi Metsäkylässä olevaan Topin tupaan. Lapset viihtyvät erinomaisesti tässä luonnonrauhassa sijaitsevassa pienessä koulussa.
        Nyt näytää siltä, että toisenasteen oppilaitoksen rakentaminen Elovainion alueelle pääsee sittenkin käyntiin. Valitukset ollaan vetämässä pois kun on päästy sopuun lunasatushinnoista kaupungin kanssa. Tämä merkitsee sitä, että muutaman vuoden kuluttua Veittijärven-Asuntilan koulujen oppilaat saavat runsaasti lisätilaa nykyisen lukion tiloista, jotka saneerataan. Käyttöön saadaan myös liikuntatilat. Matkaa Asuntilasta tähän "uuteen" opinahjoon tulee 2-3 kilometriä eli ihan kävelymatkan päähän. Meitä tavallisia veronmaksajia tämä ratkaisu erityisesti miellyttää, sillä säästyyhän tässä miljoonia euroja kun ei tarvitse rakentaa kokonaan uutta koulurakennusta.

        Vai pitkä matka palveluihin??? Se riippuu tietysti mihin on tottunut mutta, jos Asuntilan kohdalta näin ajattelee lienee syytä muuttaa Tampereelle Keskustorin nurkalle tai ihan Helsinkiin. Muuten itseäni häiritsee Asuntilassa se, että se on laajennut laajentumistaan ja on täynnä saman muotin taloja. Tuo alueen laajentuminen taas on aiheuttanut nämä koulu- yms. ongelmat, koska alkuperäissuunnittelussa alueen ei pitänyt olla nykyisenlainen lääni. Mitä taas taloihin tulee, niin eipä Asuntilassa paljon saunan jälkeen hypitä terassilla miten sattuu, eikä myöskään sisätiloissa, koska ikkunasta näkyy aina talo tai tie ja vieläpä ihan vieressä. Kaikille tämä ei tietysti merkitse mitään mutta tässä tapauksessa asuisin itse mieluummin rivi- tai kerrostalossa, koska omakotitalon pitää olla muutakin kuin vain yksi erillinen talo.


      • tänne vaan
        citypönde kirjoitti:

        Vai pitkä matka palveluihin??? Se riippuu tietysti mihin on tottunut mutta, jos Asuntilan kohdalta näin ajattelee lienee syytä muuttaa Tampereelle Keskustorin nurkalle tai ihan Helsinkiin. Muuten itseäni häiritsee Asuntilassa se, että se on laajennut laajentumistaan ja on täynnä saman muotin taloja. Tuo alueen laajentuminen taas on aiheuttanut nämä koulu- yms. ongelmat, koska alkuperäissuunnittelussa alueen ei pitänyt olla nykyisenlainen lääni. Mitä taas taloihin tulee, niin eipä Asuntilassa paljon saunan jälkeen hypitä terassilla miten sattuu, eikä myöskään sisätiloissa, koska ikkunasta näkyy aina talo tai tie ja vieläpä ihan vieressä. Kaikille tämä ei tietysti merkitse mitään mutta tässä tapauksessa asuisin itse mieluummin rivi- tai kerrostalossa, koska omakotitalon pitää olla muutakin kuin vain yksi erillinen talo.

        Voin vajaa vuosi sitten tänne muuttaneena kertoa, IHANA ALUE! Ostimme täältä uuden omakotitalon. Naapurit uskomattoman mukavia ja heti tulivat kättelemään ja osa sanoi että jos jossain vain apua tarvitsee saa aina pyytää ym. Kaunista, vähän kuin maalla asuisi, täällä on heppoja, vuohia jne.
        Todella paljon lapsiperheitä, meille hyvä, olemme itsekin sellainen.
        Hirmu rauhallista.
        Tästä on alle 20 km Tre keskustaan, autolla kun päräyttää ei siinä mene aina puolta tuntiakaan.
        Meidän talon melkein edestä menee linja-auto, silläkin todella kätevästi pääsee.
        Lähinnä ok-taloja, uusia sellaisia. Siistia ja kaunista. Olen asunut muuallakin Ylöjärvellä, kyllä Asuntila on aivan huippualue. Eikä täällä aivan persaukiset asustele, kohtuu kalliita on talot. Suht hienoja autojakin näkee vähän väliä.


    • 11 Vuotias Poika.

      Kyllä täälä Asuntilassa on ihan mukavaa. Itse olen 11vuotias ja kyllä täälä paljon kavereita ainakin piisaa. Olin koulussa 1-2Luokan Asuntilassa (Mukava Rehtori) Rehtori on kyllä nyt vaihtunut että en tiedä nykyään. Veittijärven koulussa olen ollut 3-5Luokkaan asti. Kyllähän tuola Veittijärvellä pääsee jos haluaa 1-6 Luokat ja vaikka eskarinkin. Mukavaa seutua ja paljon kavereita. Hyvä Paikka Asua! :) Enkä nyt tiedä noista niin sanotuista ''Juopottelijoista'' Mitä parissa viestissä on. Itse en ole nähnyt edes viikonloppusinkaan näitä niin sanottuja ''Juopottelijoita''. Kivoja opettajia on Veittijärvellä ja Asuntilassa. Itte en oo ollu Topin Tuvalla mutta kyllä kuulemma sieläkin on todella hauskaa kavereitten mielestä kun jotkut on sielä. Topin Tupalaiset tulevat Veittijärvelle Aamulla ja menevät bussilla Topin Tuvalle. Mukavaa seutua ja paljon kavereita :) T: 11v Poika

    • Sadbuttrueornotrue

      Kieroon kasvanu sisäsiittoinen paskakylä. En muuttaisi. Yök.

      • EikiitosYlöjärvelle

        Olemme työn vuoksi täällä ja täytyy kyllä sanoa, että en henkilökohtaisesti tänne muuttaisi. Todella erikoisen oloisia ihmisiä ja pukeutumistyyli ihan omaa luokkaansa. Asiakaspalvelu paikkakunnan liikkeissä todella surkea, suurin marketti toimii esikuvana. Olen kyllä aika hämmästynyt, että tällaisena aikana, kun kilpailu asiakkaista on kovaa, on varaa näin huonoon palveluun. Paljon on nähty Suomea eri puolilta, mutta tähän mennessä Ylöjärvi kyllä voittaa huonoilla puolillaan.


      • JosHelpottaisi
        EikiitosYlöjärvelle kirjoitti:

        Olemme työn vuoksi täällä ja täytyy kyllä sanoa, että en henkilökohtaisesti tänne muuttaisi. Todella erikoisen oloisia ihmisiä ja pukeutumistyyli ihan omaa luokkaansa. Asiakaspalvelu paikkakunnan liikkeissä todella surkea, suurin marketti toimii esikuvana. Olen kyllä aika hämmästynyt, että tällaisena aikana, kun kilpailu asiakkaista on kovaa, on varaa näin huonoon palveluun. Paljon on nähty Suomea eri puolilta, mutta tähän mennessä Ylöjärvi kyllä voittaa huonoilla puolillaan.

        Toivottavasti pääset äkkiä pois...


    • Anonyymi

      Muuten kiva, mutta hidas kulkuyhteys Tampereelle.
      Metsäkylästä pääsee nopeammin Tampereelle ja koulut, päiväkodit ovat myös Metsäkylässä uusia. Näitä mietin, kun tässä valitsen🤔🤔

      • Anonyymi

        Onko pahaa mopo-ongelmaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1969
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1291
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1165
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1097
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    10. 10
      980
    Aihe