Ajattelin hommata Nordeasta jonkun kortin nettikäyttöön, jolloin jätän Osuuspankissa olevan tilin rauhaan vahinkojen varalta. Eli, kannattaisiko laittaa esim. Electron tai Debit pääasiassa nettikäyttöön? Pitäisin sillä tilillä vain vähän rahaa nettiostoihin ja liittäisin sen mm. PayPaliin.
Mikä kortti?
3
452
Vastaukset
- korttimies...
Jos aiot pitää Nordeassa vain vähäisen summan rahaa ja käytät korttia netissä niin suosittelen Electronia.
Nettitoimivuus täysin sama kuin debitillä ja saattaa olla tällä hetkellä jopa parempikin sillä Electron logo löytyy useammin kuin visa debitin- ainakin suomalaisilta ja eurooppalaisilta sivuilta.
Toki Visa debitin pitäisi toimia netissä ja varmaan toimiikin en sitä kiellä, mutta jos käytät korttia ainoastaan netissä niin sitten Electron on hyvä monestakin syystä.
Jos kortti hukkuisi niin sillä ei voi vinguttaa enempää kuin on katetta, debitillä voi ylittää tilin jos ostaa alle 50e ostoksia. Tämä koskee siis kauppamaksamista ei nettimaksamista.
Electron tulee halvemmaksi jopa ilmaiseksi verrattuna visa debittiin. Nordean korttien yleisissä sopimusehdoissa kielletään maksamasta mitään sellaiselle, joka ei ole liittynyt "Verified by Visa" tai "MasterCard SecureCode" -varmennusjärjestelmään. Itse teen nettiostoksia lähes pelkästään USA:sta ja siellä niistä, joille olen maksanut, ei ole tähän mennessä vielä yksikään ollut noissa varmennusjärjestelmissä. Siksi on ollut pakko hankkia nettimaksamiseen kortti muualta, vaikka minulla on Nordean MasterCard ja Visa Debit. Aiemmin oli Nordean Visa Electron, mutta vaihdoin sen Visa Debitiin, joka toimii esim. laivan kassalla luotettavammin kuin Electron. Electronilla ei voi maksaa pientäkään maksua ilman katevarmennusta, joka ei toimi, jos tietokoneyhtyttä pankkiin ei juuri sillä hetkellä saada.
PayPal ei kuulu "Verified by Visa" -varmennusjärjestelmään, joten Nordean kortteja ei saa sopimusehtojen mukaan käyttää. Itse rekisteröin sinne Forexin "Global Cash" -kortin, joka on "prepaid" Visa Electron. Sen saa jokainen eikä se edellytä mitään muuta asiakassuhdetta. Tarkemmin: http://www.forex.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 908287
- 926415
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586264Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344871- 453321
- 503275
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo573102- 442849
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512806- 492780