Ajattelin hommata Nordeasta jonkun kortin nettikäyttöön, jolloin jätän Osuuspankissa olevan tilin rauhaan vahinkojen varalta. Eli, kannattaisiko laittaa esim. Electron tai Debit pääasiassa nettikäyttöön? Pitäisin sillä tilillä vain vähän rahaa nettiostoihin ja liittäisin sen mm. PayPaliin.
Mikä kortti?
3
591
Vastaukset
- korttimies...
Jos aiot pitää Nordeassa vain vähäisen summan rahaa ja käytät korttia netissä niin suosittelen Electronia.
Nettitoimivuus täysin sama kuin debitillä ja saattaa olla tällä hetkellä jopa parempikin sillä Electron logo löytyy useammin kuin visa debitin- ainakin suomalaisilta ja eurooppalaisilta sivuilta.
Toki Visa debitin pitäisi toimia netissä ja varmaan toimiikin en sitä kiellä, mutta jos käytät korttia ainoastaan netissä niin sitten Electron on hyvä monestakin syystä.
Jos kortti hukkuisi niin sillä ei voi vinguttaa enempää kuin on katetta, debitillä voi ylittää tilin jos ostaa alle 50e ostoksia. Tämä koskee siis kauppamaksamista ei nettimaksamista.
Electron tulee halvemmaksi jopa ilmaiseksi verrattuna visa debittiin. Nordean korttien yleisissä sopimusehdoissa kielletään maksamasta mitään sellaiselle, joka ei ole liittynyt "Verified by Visa" tai "MasterCard SecureCode" -varmennusjärjestelmään. Itse teen nettiostoksia lähes pelkästään USA:sta ja siellä niistä, joille olen maksanut, ei ole tähän mennessä vielä yksikään ollut noissa varmennusjärjestelmissä. Siksi on ollut pakko hankkia nettimaksamiseen kortti muualta, vaikka minulla on Nordean MasterCard ja Visa Debit. Aiemmin oli Nordean Visa Electron, mutta vaihdoin sen Visa Debitiin, joka toimii esim. laivan kassalla luotettavammin kuin Electron. Electronilla ei voi maksaa pientäkään maksua ilman katevarmennusta, joka ei toimi, jos tietokoneyhtyttä pankkiin ei juuri sillä hetkellä saada.
PayPal ei kuulu "Verified by Visa" -varmennusjärjestelmään, joten Nordean kortteja ei saa sopimusehtojen mukaan käyttää. Itse rekisteröin sinne Forexin "Global Cash" -kortin, joka on "prepaid" Visa Electron. Sen saa jokainen eikä se edellytä mitään muuta asiakassuhdetta. Tarkemmin: http://www.forex.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683