Ajattelin hommata Nordeasta jonkun kortin nettikäyttöön, jolloin jätän Osuuspankissa olevan tilin rauhaan vahinkojen varalta. Eli, kannattaisiko laittaa esim. Electron tai Debit pääasiassa nettikäyttöön? Pitäisin sillä tilillä vain vähän rahaa nettiostoihin ja liittäisin sen mm. PayPaliin.
Mikä kortti?
3
495
Vastaukset
- korttimies...
Jos aiot pitää Nordeassa vain vähäisen summan rahaa ja käytät korttia netissä niin suosittelen Electronia.
Nettitoimivuus täysin sama kuin debitillä ja saattaa olla tällä hetkellä jopa parempikin sillä Electron logo löytyy useammin kuin visa debitin- ainakin suomalaisilta ja eurooppalaisilta sivuilta.
Toki Visa debitin pitäisi toimia netissä ja varmaan toimiikin en sitä kiellä, mutta jos käytät korttia ainoastaan netissä niin sitten Electron on hyvä monestakin syystä.
Jos kortti hukkuisi niin sillä ei voi vinguttaa enempää kuin on katetta, debitillä voi ylittää tilin jos ostaa alle 50e ostoksia. Tämä koskee siis kauppamaksamista ei nettimaksamista.
Electron tulee halvemmaksi jopa ilmaiseksi verrattuna visa debittiin. Nordean korttien yleisissä sopimusehdoissa kielletään maksamasta mitään sellaiselle, joka ei ole liittynyt "Verified by Visa" tai "MasterCard SecureCode" -varmennusjärjestelmään. Itse teen nettiostoksia lähes pelkästään USA:sta ja siellä niistä, joille olen maksanut, ei ole tähän mennessä vielä yksikään ollut noissa varmennusjärjestelmissä. Siksi on ollut pakko hankkia nettimaksamiseen kortti muualta, vaikka minulla on Nordean MasterCard ja Visa Debit. Aiemmin oli Nordean Visa Electron, mutta vaihdoin sen Visa Debitiin, joka toimii esim. laivan kassalla luotettavammin kuin Electron. Electronilla ei voi maksaa pientäkään maksua ilman katevarmennusta, joka ei toimi, jos tietokoneyhtyttä pankkiin ei juuri sillä hetkellä saada.
PayPal ei kuulu "Verified by Visa" -varmennusjärjestelmään, joten Nordean kortteja ei saa sopimusehtojen mukaan käyttää. Itse rekisteröin sinne Forexin "Global Cash" -kortin, joka on "prepaid" Visa Electron. Sen saa jokainen eikä se edellytä mitään muuta asiakassuhdetta. Tarkemmin: http://www.forex.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700