Hei
Olen opiskeluissani hankalassa tilanteessa. Olen opiskellut TTK:ssa tietotekniikka kaksi vuotta, mutta opetus ei ollutkaan sitä, mitä odotin. Tarkoituksena olisi vaihtaa lukemaan, joko matematiikan opettajaksi tai ohjelmoijaksi :p En kuitenkaan osaa päättää kumpaa näistä alkaisin lukea. Olisiko mitenkään mahdollista, että joku ohjelmointia työkseen tekevä kertoisi millaista ohjelmoijan työ on? Mitä kaikkea minulta odotettaan töihin mentäessäni, jos luen ja valmistun ohjelmoijaksi yliopistosta? Jokin valaiseva esimerkki ensimmäisistä ohjelmointi töistäni olisi hienoa.
Etukäteen kiittäen Empivä
Millaista on ohjelmoijan työ?
2
1246
Vastaukset
- pasi
Jos tykkää työstään ohjelmointikin voi olla hauskaa työtä. Itse olen tehnyt tätä työkseni noin 10 vuotta ja täytyy kyllä sanoa suoraan, että välillä on ollut hetkiä, jolloin olisi halunnut vaihtaa alaa ihan kokonaan toiseksi. Nykyään paineet ja kiireet aikataulujen pitämisen suhteen ovat aika tiukat. Jos sinulla on ns asiakasvastuita, puhelin voi soida aika ahkeraan ja jos olet kansainvälisessä firmassa tulee soittoja myös yöllä ... kokemusta on.
Kuitenkin lopuksi voisin sanoa, hyvinä puolina, että työ on ainakin haasteellista ja joka päivä on mahdollista oppia jotakin uutta. - jauho
Omasta kokemuksesta voi kertoa: 1. opiskeluvuotena yliopistossa joutui tekemisiin ohjelmoinnin kanssa ja se oli rakkautta ensisilmäyksellä. 10 vuotta myöhemmin olin IT-firmassa ohjelmistosuunnittelijana vaikka opiskelin ihan eri alaa. No, ainakin sellaisessa pikkufirmassa (200 työntekijää) missä minä olen, ohjelmoijan työstä n. 20% on ohjelmointia. Loppuaika tehdään speksejä, testausta ym. Eli ei mitään herkkua, vaikka on tosi innostunut koodaamisesta.
Toisaalta matematiikkakin on mielialueitani. En silti uskoisi jaksavani opettajana - samat höpinät esitettävä vuodesta toiseen. Muutamassa vuodessa olisi varmaan valmis vaihtamaan alaa.
"You can choose, but we are all fucked. More or less anyway". Wizard, in Taxi Driver.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232