Kohta on taas se iloinen hetki, kun lapsilisä nousee 172 eurolla kuukaudessa. Sitten saammekin jo 1353 euroa. Nyt kannattaa heti uteliaimpien mennä kelan sivuille laskemaan, että montako lasta meillä on :-)
Lapsilisät nousee
9
625
Vastaukset
- jes jes
siittämään, siittämään!
- Matemaattinen vl
Oikea vastaus on: 9. Ei mennyt kristillisen kansanopiston lapsilisänlaskukurssit hukkaan.
Tykkäisittekö itse, jos teitä pilkattaisiin?
Sorrun itsekin joskus aika lähelle, mutta kuiteskin, älkää viitsikö.
- pitäisitutkia
Koska siität lapsia saadaksesi yhteiskunnalta rahaa (jonka me veronmaksajat itseasiassa sinulle maksamme), pitäisi alkaa jo huolestuneena kysymään sitä, mikä on lasten etujen mukaista:
sekö että heitä siitetään, jotta isä saisi Kelasta rahaa?- hookkan
Tuo on vl:ien sisäpiirihuumoria...sen verran rankkaa hommaa tuo on, ettei kukaan tee sitä Kela-tuen vuoksi. Taisi muuten matikkapää pettää sinulla: ei sinun pitäisi olla siitä pahoillaan, että jotku hankkivat ihmisiä maksamaan veroja yhteisen maamme hyväksi. Enimmäkseen lestadiolaiset ovat kunnon ihmisiä, kuten muutkin.
Huomautettakoon, etten silti ole ehkäisynkiellon kannalla, sen tajuatte keskusteluhistoriastani. - lapsetovatok
hookkan kirjoitti:
Tuo on vl:ien sisäpiirihuumoria...sen verran rankkaa hommaa tuo on, ettei kukaan tee sitä Kela-tuen vuoksi. Taisi muuten matikkapää pettää sinulla: ei sinun pitäisi olla siitä pahoillaan, että jotku hankkivat ihmisiä maksamaan veroja yhteisen maamme hyväksi. Enimmäkseen lestadiolaiset ovat kunnon ihmisiä, kuten muutkin.
Huomautettakoon, etten silti ole ehkäisynkiellon kannalla, sen tajuatte keskusteluhistoriastani.En ole pahoillaan siitä, että tehdään lapsia.
Olen vain äärimmäisen järkyttynyt siitä, jos lapsia tehdään sen tähden, että lasten isä saa Kelalta rahaa. Olen siis järkyttynyt siitä, että vanhoillislestadiolaisen miehen motiivi lasten hankkimiseen ("siittämiseen" kuten hän sitä ilmeisesti kutsuu) on rahan saaminen Kelalta.
Mielipiteenäni sanon (järkkyttyneenä), että tuo kirjoituksessa ilmaistu ajatus lasten hankkiminen siksi, että isä saa Kelasta rahaa, on liian rankkaa huumoriksi.
Jonkun tulisi ajatella lasten etua. - hookkan
lapsetovatok kirjoitti:
En ole pahoillaan siitä, että tehdään lapsia.
Olen vain äärimmäisen järkyttynyt siitä, jos lapsia tehdään sen tähden, että lasten isä saa Kelalta rahaa. Olen siis järkyttynyt siitä, että vanhoillislestadiolaisen miehen motiivi lasten hankkimiseen ("siittämiseen" kuten hän sitä ilmeisesti kutsuu) on rahan saaminen Kelalta.
Mielipiteenäni sanon (järkkyttyneenä), että tuo kirjoituksessa ilmaistu ajatus lasten hankkiminen siksi, että isä saa Kelasta rahaa, on liian rankkaa huumoriksi.
Jonkun tulisi ajatella lasten etua.Olet oikeassa, ettei huumori sovi kaikkeen.
Esimerkiksi VL-miesten sisäpiirihuumori saattaa olla hurjankin rankkaa. Ehkä tuntuu hyvältä päästää turvallisessa kaveriporukassa ilmoja pihalle ja nauraa koko sotkulle, jossa elää. "Tiukkiksiksi" luokitellaan ne, jotka eivät pidä siitä, että vakavista asioista väännetään vitsiä.
Muuten, VL-lahkon oudossa maailmassa lasten eduksi ajatellaan kuuluvan se, että ne saadaan aivopestä mahdollisimman tehokkaasti vanhoillislestadiolaiseksi. Aivopesu järjestetään pyhäkouluihin ja raamattuluokkiin lähettämällä, ellei itse jaksa kotona "satsata". Rippikoululeireillä ja kristillisissä opistoissa pyritään juurruttamaan hyvin pehmitetty vl-nuori porukkaan, ja hyvin siinä enimmäkseen onnistutaankin. - vl-miehet niinku
hookkan kirjoitti:
Olet oikeassa, ettei huumori sovi kaikkeen.
Esimerkiksi VL-miesten sisäpiirihuumori saattaa olla hurjankin rankkaa. Ehkä tuntuu hyvältä päästää turvallisessa kaveriporukassa ilmoja pihalle ja nauraa koko sotkulle, jossa elää. "Tiukkiksiksi" luokitellaan ne, jotka eivät pidä siitä, että vakavista asioista väännetään vitsiä.
Muuten, VL-lahkon oudossa maailmassa lasten eduksi ajatellaan kuuluvan se, että ne saadaan aivopestä mahdollisimman tehokkaasti vanhoillislestadiolaiseksi. Aivopesu järjestetään pyhäkouluihin ja raamattuluokkiin lähettämällä, ellei itse jaksa kotona "satsata". Rippikoululeireillä ja kristillisissä opistoissa pyritään juurruttamaan hyvin pehmitetty vl-nuori porukkaan, ja hyvin siinä enimmäkseen onnistutaankin.tosiaan tajua, miksi elävät niin?
kun tosiaan voivat kummatkin tehdä töitä ja sitten muutamia lapsia jotka on kaikki henkilökohtasesti toivottuja.
olis lapsellekkin aika tärkeää tietää että on oikestai haluttu ja suunniteltu.
ei hyvää päivää, vain siksi että lestaadiolaisuus leviäisi..ja ne ei tajua sitä. vaan elävät siinä kurjuudessa. - hookkan
vl-miehet niinku kirjoitti:
tosiaan tajua, miksi elävät niin?
kun tosiaan voivat kummatkin tehdä töitä ja sitten muutamia lapsia jotka on kaikki henkilökohtasesti toivottuja.
olis lapsellekkin aika tärkeää tietää että on oikestai haluttu ja suunniteltu.
ei hyvää päivää, vain siksi että lestaadiolaisuus leviäisi..ja ne ei tajua sitä. vaan elävät siinä kurjuudessa.Eivät he elä kurjuudessa, hehän ovat matkalla taivaaseen. (Tuore livekeskustelu taustalla tuohon heittoon)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905187
- 534066
- 252179
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271907Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980