K-kaupat huijaavat asiakkaitaan

pippuri14

Nyt tuli mittani täyteen K-kauppojen ns. "tarjous"-hinnoittelusta. Kas kun ko. kauppaketjuissa käy lähes aina niin, että näet hyllyssä tarjous-tuotteen, laitat sen ostoskärryyn ja kotona huomaat, että kuitissa onkin normaalihinta. Tätä on tapahtunut lukemattomia kertoja niin Espoossa, Helsingissä kuin muillakin paikkakunnilla, joten kyseessä ei voi olla sattuma, vaan järjestelmällinen asiakkaiden huijaus.

Esimerkki 1: Espoolaisen Citymarketin tarjouslaarissa oli cd-levy, jonka hinnaksi merkitty n.7 euroa. Kassa yritti rahastaa normaalihinnan n.18 e. Huomautin asiasta jolloin kävi ilmi, että laarissa oli sama cd-levy kahdella eri hintatarralla. Tietenkin käteeni oli sattunut cd, jossa oli kalliimpi hinta. Kassalla sanottiin, ettei hän voi hyvittää hintaa vaan minun piti ensin maksaa ostos, sitten palata cd-osastolle tarkistuttamaan hinta ja ravata sieltä vielä asiakaspalveluun saadakseni liikaa maksamani rahat takaisin. Jos olisin ostanut ruokaostokset samalla, olisin tuskin huomannut, ettei cd:n hinta ollutkaan oikea. Ja vaikka olisinkin, mihin olisin jättänyt muut ostokseni siksi aikaa, kun ravaan pitkin citymarketin käytäviä kaupan tekemää virhettä selvittelemässä?

Esimerkki 2: Ostin helsinkiläisestä K-marketista coca-colaa, jonka tarjoushinta oli 2*2-pack viidellä eurolla. Kotona huomasin, että kassa oli lyönyt koneeseen yhden 2-packin ja yhden 1,5 litran pullon, molemmat normaalihinnalla, joka ylitti huomattavasti ko. tarjoushinnan. En voinut valittaa, koska jälkikäteen on vaikeaa todistaa, että olin todellakin ostanut 2 two-packia. Liekö myymäläpäällikkö kehottanut kassaa toimimaan näin, jottei tarvitse myydä cokista tappiolla...

Esimerkki 3: Asioin varkautelaisessa, suuressa K-kaupassa. Hyllyn päässä oli iso tarjous: kaksi pasta-ateriaa 3:lla eurolla. Jälleen kerran huomasin vasta kotona, että tuotteista oli otettu normaalihinta. Lisäksi äitini osti kasvinsiemeniä, jotka kaikki olivat samassa tarjouskorissa 0,25e/kpl. Kuinka ollakaan 3 pussia oli jopa rahastettu oikein, mutta neljäs oli mennyt normaalihinnalla 0,69e. Tämä onkin tyypillistä K-hinnoittelua, tarjouskoriin "eksyy" aina tuotteita, jotka ovatkin normaalihintaisia mutta muistuttavat erehdyttävästi tarjoustuotetta. Kassalla sitten selitellään, että "se tarjous koski vain niitä korin oikeassa ylälaidassa olevia Plönks-paitoja, ne Plinksit, Planksit ja Plonksit on normaalihintaisia".

Ja ilkeämielisille tiedoksi, minua ei suinkaan potuta se, että olen maksanut muutamia euroja liikaa ostoksistani, vaan se, että harhaanjohtava hinnoittelu näyttää olevan ko. kauppaketjuissa järjestelmällistä asiakkaiden huijaamista. Jos hyllyssä on hinta x, niin kassalla on myös oltava hinta x eikä jotain sinnepäin. Jos kyseessä on logistiikka-ongelma, niin kummallista kyllä, S-ryhmän ketjuissa (S-market, Prisma) olen joutunut vain kerran huomauttamaan väärästä hinnasta kassalla, ja silloinkin kassa pahoitteli heti virhettä ja maksoi iloisesti hymyillen liikaa maksamani rahat takaisin ilman, että olisin joutunut itse juoksemaan ympäri kauppaa oikeaa hintaa todistelemassa. Harhaanjohtava hinnoittelu ei ole ainoastaan asiakkaan aliarviointia, vaan myös kuluttajalainsäädännön vastaista toimintaa.

77

10508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsfdsfdsfsd

      Kyllä tälläisistä tapauksista on syytäkin pitää meteliä, kaupat luulee Suomessa voivansa tehdä mitä lystäävät.

    • remontin aikana korvattiin ...

      Ostin tuotteen, jolla ei ollut hintaa ollenkaan hyllyssä. Arvelin, että hinta on 19,90, koska saman kokoinen saman valmistajan vain hitusen erilaisempi tuote oli 19.90. Kassalla kone ilmoitti hinnaksi 28,90. Valitin asiasta parin päivän kuluttua kuitin kanssa infossa, jolloin sain 9 euroa takasiin, koska hintalappua ei ollut vieläkään kyseiselle tuotteelle.

      Arvelen, että ongelma voi myös olla huono organisointi/huolimattomuus. Ärsyttävää toki.

      • cittarista

        ostin dvd soittimen. Normaali hinta hyllyssä 59.90( hintalapussa päivämäärä vuoden 2007 heinäkuulta).Muutaman metrin päässä tarjous pino kyseisestä soittimestä. Plussa tarjous 49.90 (norm hinta 69.90) En omista plussa korttia joten jouduin kassalla pitkään väittelyyn tuotteen hinnasta kun kassakone antoi hinnaksi 69.90 kun minulla ei ollut plussakorttia. Kassa soitti ilmeisesti jollekin vastaavalle ja neuvotteli aikansa ja minulle ilmoitettiin tuotteen hinnan nousseen, mutta saisin sen nyt kuitenkin hintaan 59.90 tämän kerran koska hyllyyn jäänyt "vanha" hinta. Ihmettelen vaan miten yli vuoden markkinoilla olleen jo kohta poistuvan "perus"dvd soittimen (toki divx) hinta alkaa myyntikautensa lopulla vielä nousta..kun kaikila muilla vastaavilla se laskee. Prkele. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun k-kaupassa näen samalle tuotteellee 3 hintaa..norm hinta, plussa tarjous (n norm-10%), plussa tarjouksessa ilmoitettu "norm hinta(n norm 10%). Toisinaan pakkaa sekoittaa vielä joku muu tarjous joka laittaa pään lopullisesti pyörälle. Onko muut huomanneet saman?


      • uiokkk
        cittarista kirjoitti:

        ostin dvd soittimen. Normaali hinta hyllyssä 59.90( hintalapussa päivämäärä vuoden 2007 heinäkuulta).Muutaman metrin päässä tarjous pino kyseisestä soittimestä. Plussa tarjous 49.90 (norm hinta 69.90) En omista plussa korttia joten jouduin kassalla pitkään väittelyyn tuotteen hinnasta kun kassakone antoi hinnaksi 69.90 kun minulla ei ollut plussakorttia. Kassa soitti ilmeisesti jollekin vastaavalle ja neuvotteli aikansa ja minulle ilmoitettiin tuotteen hinnan nousseen, mutta saisin sen nyt kuitenkin hintaan 59.90 tämän kerran koska hyllyyn jäänyt "vanha" hinta. Ihmettelen vaan miten yli vuoden markkinoilla olleen jo kohta poistuvan "perus"dvd soittimen (toki divx) hinta alkaa myyntikautensa lopulla vielä nousta..kun kaikila muilla vastaavilla se laskee. Prkele. Eikä ollut ensimmäinen kerta kun k-kaupassa näen samalle tuotteellee 3 hintaa..norm hinta, plussa tarjous (n norm-10%), plussa tarjouksessa ilmoitettu "norm hinta(n norm 10%). Toisinaan pakkaa sekoittaa vielä joku muu tarjous joka laittaa pään lopullisesti pyörälle. Onko muut huomanneet saman?

        Tiedoksi sinulle, saat jokaisesta k-kaupasta väliaikasen plussakortin heti mukaan ilmaiseksi jos et omista, sillä saat sitten tarjoushinnat eikä tarvitse itkeä. Jos et tätä tiennyt niin syytä henkilökuntaa kun eivät neuvoneet. Niin ja plussat saa myös nykyisin suoraan tilille eikä seteleinä.

        Enkä ole töissä k-kaupassa vaan viereisessä subwayssä


    • monen paikan läpi käynyt

      Itsellänikin on tullut eteen, kuinka tarjoustuotteista yritetään ottaa täysihinta tai sitten -50 % tarrat "sopivasti unohdetaan". Tätä on käynyt molemmissa suurkaupoissa, S-ryhmällä ja Keskolla. Stockmannin tarjoukset on ilmeisesti valmiiksi tietokoneella silloin kun niitä on esillä, mutta normaalihinnat ovat suuremmat kuin perusjäteillä ja osa tuotteista hieman eksoottisia (vaikka laadukkaita, sitä en kiellä). Tradekalla olen onnistunut välttämään "huijausyritykset" vaikka heillä on sama tarrajärjestelmä kuin S-ryhmällä.

      Lisäksi on käynyt niinkin (suurkaupoissa), että on yritetty laittaa kolme kappaletta jotain kallista tuotetta hihnalta kun olisi pitänyt laittaa yksi kallis ja kolme halpaa kulutustuotetta tai sitten vain käydä kaikki tuotteet läpi yksitellen.

    • romukoppaan

      esimerkistä yksi: on ikävää että kauppa juoksuttaa asiakkaitaan oman virheen vuoksi, mutta tämän saman olen kokenut muussa kuin k-ryhmän kaupassa. kassa siis ei voinut hyvittää rahaa vaikka tiesi että olen oikeassa, vaan piti jonottaa infosta hakemaan oma rahani.
      esimerkki kaksi: selvästi tuossa on tapahtunut niin että viivakoodinlukija on napannut 2-packin viivakoodin sijaan viivakoodin yksittäisen pullon kyljestä. tämän voi estää/korjata aika helposti sillä että myyjä olisi tarkkaavainen ja katsoisi tällaisten tuotteiden kohdalla kumman hinnan kassa on ottanut. sama koskee esim mäyräkoiria: koko mäyrän sijaan viivakoodinlukija voi napata hinnan vain yksittäisestä pullosta. "Liekö myymäläpäällikkö kehottanut kassaa toimimaan näin, jottei tarvitse myydä cokista tappiolla..." nämä on näitä salaliittoteorioita eikä asia suinkaan ole näin, myyjä ei voi rekisteröidä kassaan tuotteita miten sattuu(jos haluaa olla työssä vähänkään pidempään), eikä tuo ollut tappiohinta, kyseessä oli plussakorttitarjous. ja kyllä, olen kaupassa töissä... toinen asia taas on se, ettet viitsinyt käydä virhettä korjaamassa. meillä ainakin uskotaan asiakasta tuollaisissa tilanteissa.
      esimerkki kolme."Tämä onkin tyypillistä K-hinnoittelua, tarjouskoriin "eksyy" aina tuotteita, jotka ovatkin normaalihintaisia" tämä ilmiö toistuu ihan jokaisessa kaupassa ja ketjussa. oletkö ajatellut syytä? asiakkaat. asiakas ottaa tuotteen A hyllystä ja jatkaa ostoksia eteenpäin. hän tulee tarjoustuotteiden kohdalle ja katsoo: tuote B onkin paljon halvempi kuin hyllystä otettu tuote A. laiskuuttaan hän ei jaksa viedä tuotetta takaisin paikoilleen vaan heittää tuote A:n tuote B:n tarjouslaariin ja jatkaa ostoksia. kohta tulee toinen asiakas ja katsoo:onpa halpa tuote tämä B ja ottaa laarista käteensä tuote A:n. kassalla sitten tulee erimielisyyttä hinnasta koska myyjä ottaa normaalihinnan... näin siis sattuu joka paikassa, myös vaatekaupoissa.
      vielä yksi juttu: kun kassalla sitten myyjä sanoo että "tarjous koski vain niitä ja niitä..." niin voit sanoa että en osta tätä tuotetta sitten. kukaan ei pakota sitä ostamaan, ei tarjoushinnalla eikä normaalihinnalla.
      tällä viestillä en halua ketään suututtaa, halusin vain kertoa oman kantani. toisekseen kaupoissa on töissä ihmisiä, eikä robotteja. virheitä ja unohduksia tapahtuu kaikilla, on hyvä jos joku asiakkaista tulee sanomaan ettei hinta kuitissa täsmää, eihän sitä virhettä muuten tiedetä korjata.

      • poiokmjskhks

        K-kauppojen ns. tarjoukset, on S-ryhmän normaalihintoja.


      • Perheenäiti
        poiokmjskhks kirjoitti:

        K-kauppojen ns. tarjoukset, on S-ryhmän normaalihintoja.

        Minäkin olen huomannut jopa maaseudulla käydessäni, että K-Kaupan tarjoushinnat ovat S-Ryhmän normaalihintoja!!!!!
        Enpä ole sitten enää käynyt K-Kaupoissa ollenkaan, selkeä kusettaminen riitti minulle!


    • kassa-täti

      Uskotko tosiaan että myymäläpäälliköt ja kassa-ihmiset tahallaan yrittävät "huijata" sinua siellä kassalla?

      Tiedoksesi että esim. 1,5l 2-packissa on 2-packin hinta pahvissa jolla pullot ovat kiinni toisissaan ja pullossa itsessään on pullon yksittäishinta koodilla ja joskus saattaa käydä niin että viivakoodin lukija nappaa hinnan pullon kyljestä eikä pahvista jolloinka kuitille tulee hinta yhdestä pullosta ja näin ollen jos pullot ovat tarjouksessa 4 kpl 5€ ja kuitilla on 3kpl niin kassakone luonnollisesti antaa niille normaalihinnan..
      Mikset sanonut siitä heti?

      Ja ikävä kyllä ne ihmiset siellä kassalla ovat tosiaan myös vain ihmisiä ja tekevät myös joskus virheitä,tässä tapauksessa kassa-henkilön olisi pitänyt olla tarkempi ja huomata että hinta tuli vain yhdestä pullosta.

      Ja mietin tässä vain että omistatko plussa-korttia?
      Meinaan K-kaupoilla on ns. plussatarjouksia ja näistä tuotteista alennus/tarjoushinta tosiaan tulee vain tällä kyseisellä kortilla..

      Voin vain kuvitella että kuulut juuri niihin ihmisiin joita kassa-ihmisen tervehtiessä vastaus kuuluu myrkyn nielleen ilmeen kera: yks kassi..

      • kassatäti

        Käykääpäs lukemassa www.aasiakas.net.Sieltä saa niin asiakas kuin kassakin monta hyvää syytä nauraa.


      • boxi

        Meidän Citymarketissa alennus tulee vasta kassakuitin loppuun eivätkä kaikki sitä huomaa.


    • joka paikassa kusetetaan?

      Itselläni on ollut jo pari vuotta tapana aina tarkistaa kuitti ennen kaupasta poistumista. Ja olen huomannut (asioin oulun seudulla kaikissa ketjuissa lidlistä stokkaan) ja olen hvainnut, että säntillisimmin hinta on ollut sama hyllynreunassa ja kassalla juuuri yrittäjäperusteisessa kesko-ryhmässä. Ilmeisesti kaikkialla kusetetaam. Eli olkaapa tarkkoina!

      • !

        haista sinä paska jos alat kassalla marista jos kuitissa lukee jotain muuta kuin hyllyn reunassa! kassamyyjän virheen mahdollisuus tälläisissä tilanteissa on noin 0.01% Tuoteryhmävastaavat laittaa laput paikoilleen ja uudet hinnat tulee joskus 3.00 aamulla keskuspalvelimeen, miten vitussa me voidaan siis tietää kassalla kaikki etukäteen?!? haluisiks sä että mä tuun sun työpaikalle kertoon kuinka sä kusetat sun asikkaita? jos haluut niin sano vaan aina ja työpaikkas niin tuun mielellään kertoo kuinka huonoo jälkee teet ja vedät välistä!


      • susavi
        ! kirjoitti:

        haista sinä paska jos alat kassalla marista jos kuitissa lukee jotain muuta kuin hyllyn reunassa! kassamyyjän virheen mahdollisuus tälläisissä tilanteissa on noin 0.01% Tuoteryhmävastaavat laittaa laput paikoilleen ja uudet hinnat tulee joskus 3.00 aamulla keskuspalvelimeen, miten vitussa me voidaan siis tietää kassalla kaikki etukäteen?!? haluisiks sä että mä tuun sun työpaikalle kertoon kuinka sä kusetat sun asikkaita? jos haluut niin sano vaan aina ja työpaikkas niin tuun mielellään kertoo kuinka huonoo jälkee teet ja vedät välistä!

        kenelle muulle niistä hinnoitteluvirheistä kertoo kuin kassalle? Asiakas ei ole velvollinen maksamaan sitä hintaa minkä kassakone näyttää vaan se hinta mikä hyllyn reunassa lukee. Vaikka reklamaatio kaatuu yleensä kassahenkilön päälle, ei se tarkoita sitä, että kassahlö olisi syypää kys virheeseen.
        Vaihda alaa jos et sitä kestä. Mä vaihdoin palvelualalta pois, koska se asiakkaiden miellyttäminen tuli korvista enkä jaksanu ottaa vastaan reklamaatioita jotka ei mun toimista johtuneet. Heti parempi olo ;)


      • Entinen asiakas!
        susavi kirjoitti:

        kenelle muulle niistä hinnoitteluvirheistä kertoo kuin kassalle? Asiakas ei ole velvollinen maksamaan sitä hintaa minkä kassakone näyttää vaan se hinta mikä hyllyn reunassa lukee. Vaikka reklamaatio kaatuu yleensä kassahenkilön päälle, ei se tarkoita sitä, että kassahlö olisi syypää kys virheeseen.
        Vaihda alaa jos et sitä kestä. Mä vaihdoin palvelualalta pois, koska se asiakkaiden miellyttäminen tuli korvista enkä jaksanu ottaa vastaan reklamaatioita jotka ei mun toimista johtuneet. Heti parempi olo ;)

        Käyn vain S-Ryhmän ruokakaupoissa! S-Ryhmä on tarvitsemissani tuotteissa selkeästi edullisempi, siellä myös asiakasta arvostetaan!

        Meille ei myöskään ikinä enää tule Volkkaria tai Audia, sellaisia ovat kokemukset Keskon omistaman VV-Auton palveluista!


      • paras!
        Entinen asiakas! kirjoitti:

        Käyn vain S-Ryhmän ruokakaupoissa! S-Ryhmä on tarvitsemissani tuotteissa selkeästi edullisempi, siellä myös asiakasta arvostetaan!

        Meille ei myöskään ikinä enää tule Volkkaria tai Audia, sellaisia ovat kokemukset Keskon omistaman VV-Auton palveluista!

        Lue vaikka tuore Taloussanomien tutkimus, S-Ryhmän bonuskortti on ylivoimainen, siinäkin K-Kauppa jää ihan hännille!


      • plah
        paras! kirjoitti:

        Lue vaikka tuore Taloussanomien tutkimus, S-Ryhmän bonuskortti on ylivoimainen, siinäkin K-Kauppa jää ihan hännille!

        S on valmiiksi kalliimpi jotta voi antaa kunnon poonukset tolloille ja K tosiaan kusettaa hinnoissa minkä ehtii (CM, Anttila, you name it). Kehukaa siinä nyt sitten korttejanne. Itselläkin toki molemmat kun rahaa se on eurokin, mutta en ainakaan puhu niinkuin kuuluisin johonkin hienoonkin kerhoon.

        Itse asiassa, Lidlissä ei ole tarvinnut ikinä valittaa tuotteen hinnasta, hintataso selvästi halvempi. Okei, kauppana tyly, palvelu mitä sattuu ja kaikkea ei todellakaan löydy, mutta 80% tarvittavasta.

        Ei, en ole missään näistä töissä vaan käyn tarpeen ja tilanteen mukaan kaikissa (S, K, Lidl, Siwa, Stockmann).


      • Monopolin vastustaja
        plah kirjoitti:

        S on valmiiksi kalliimpi jotta voi antaa kunnon poonukset tolloille ja K tosiaan kusettaa hinnoissa minkä ehtii (CM, Anttila, you name it). Kehukaa siinä nyt sitten korttejanne. Itselläkin toki molemmat kun rahaa se on eurokin, mutta en ainakaan puhu niinkuin kuuluisin johonkin hienoonkin kerhoon.

        Itse asiassa, Lidlissä ei ole tarvinnut ikinä valittaa tuotteen hinnasta, hintataso selvästi halvempi. Okei, kauppana tyly, palvelu mitä sattuu ja kaikkea ei todellakaan löydy, mutta 80% tarvittavasta.

        Ei, en ole missään näistä töissä vaan käyn tarpeen ja tilanteen mukaan kaikissa (S, K, Lidl, Siwa, Stockmann).

        Käytän molempia ja usein on juuri s-kaupassa saanut hakea Infosta liikaa perityn summan summan takaisin. Jos minä pimittäisin jotakin, olisin varas, mutta kauppias on erehtyväinen! Minäkään en ole Lidlissä käydessäni törmännyt vääriin hintoihin. Pullojen palautus on tökkinyt ainakin Espoossa! Hyvää palvelua saa Lidlistä.


      • 14+17
        Monopolin vastustaja kirjoitti:

        Käytän molempia ja usein on juuri s-kaupassa saanut hakea Infosta liikaa perityn summan summan takaisin. Jos minä pimittäisin jotakin, olisin varas, mutta kauppias on erehtyväinen! Minäkään en ole Lidlissä käydessäni törmännyt vääriin hintoihin. Pullojen palautus on tökkinyt ainakin Espoossa! Hyvää palvelua saa Lidlistä.

        palvelua ei lidilistä saa, mutta sieltä saa listerian tai salmonellan


      • onnelisempikin
        Entinen asiakas! kirjoitti:

        Käyn vain S-Ryhmän ruokakaupoissa! S-Ryhmä on tarvitsemissani tuotteissa selkeästi edullisempi, siellä myös asiakasta arvostetaan!

        Meille ei myöskään ikinä enää tule Volkkaria tai Audia, sellaisia ovat kokemukset Keskon omistaman VV-Auton palveluista!

        Tuet siis suomalaista mafiaa, suosittelen päiväsi päättämään kultakatriinalla.
        Vai oletko joskus kuullut jossakin että yksikään sokosmafiaan kuuluva kunnallisvaltuutettu olisi jäävännyt itsensä mafian kaavoitusasioissa. Näistähän on tehty dokkareitakin, miten sokos hankkii valuutettuja hallintoneuvostoon, ja minkälaiset mafiakykökset ovat esim. alkoon yms. Olethan tietoinen näistä toimista joita kannattamasiketju harjoittaa??????
        Oleko tietoinen miten ko ketju kohtelee työntekijöitä?????
        kysyppäs vaikka niiden henkilökuntakyselystä, ja miten ne kysymykset oli laadittu, ja miten johto sen sitten tulkitsi. Oletko tietoinen että ässä ryhmä toimii mm, perustuslainvastaisesti kohdellessaan työntekijöitä. Haluaisitko siis että sinun perustuslaillisia oikeuksia poljettaisiin, ahneuden alttarille.
        Mielen ilmaisusi antaa sellaisen kuvan?
        Oletko tietoinen monta itsemurhaa on aiheutunut ässä ketjun toimista.
        Oletko tietoinen että yksikään ässäketjun henkilökunnasta ei ole vastuussa viimekädessä mistään.

        Mitä autoihin tulee, itse vein autoni ässäketjun maahantuojan korjaamoon tuulilasin vaihtoon, kysyin korjaamopäälliköltä 2 kertaa. osaatteko ihan varmasti vaihtaa tuulilasin, autooni. sain vastaukseksi 2kertaa että osaavat. Herjasi vielä erästä suurta lasiliikettä samalla.
        Ne saatanan apinat, eivät osanneet vaihtaa sitä lasia. lasin reunukset ruostuivat 2vuodessa, heidän taidottomuuden vuoksi. auton arvo tippui montatuhatta, mitään korvausta en saanut.
        Annoinkin ymmärtää selvällä suomenkielellä, että näin käy kun kukaan ei vastaa mistään.

        Vittu sellaset luuserit jotka minneen muualle ei kelpaa, menevät ässäketjuun tekemään tuhojaan. Yhdelläkään yrittäjällä joka omalla rahalla on vastuussa viimekädessä kaikesta, ei olisi varaa pitää niin ammattitaidotonta henkilökuntaa. Hyvät sieltä hakeutuu heti pois, niinkuin itsekin tein.


      • hyi
        Monopolin vastustaja kirjoitti:

        Käytän molempia ja usein on juuri s-kaupassa saanut hakea Infosta liikaa perityn summan summan takaisin. Jos minä pimittäisin jotakin, olisin varas, mutta kauppias on erehtyväinen! Minäkään en ole Lidlissä käydessäni törmännyt vääriin hintoihin. Pullojen palautus on tökkinyt ainakin Espoossa! Hyvää palvelua saa Lidlistä.

        s-kaupassa ei ole yhtä ainutta kauppiasta. Kauppias on sellainen henkilö joka omalla omaisuudellaan on vastuussa kaupasta. Ässällä ei kukaan ole vastuussa viimekädessä mistään.
        Siksi pitääkin välttää ässää. toinen suuri syy välttää ässää, on tietenkin sen huonot kerrannaisvaikutukset. Eli ässässä se raha ei jää kiertämään talousalueelle, kuten jos se raha menisi alueella asuvan kauppiaan kautta.
        Pahinhan se on ketjussa, jossa voitot kotiutetaan saksaan. On varsin epäisänmaallista asioida lidlissä. Itse en kehtisi ääneen sanoa, enkä heidän hirveää kassiaan kantaa.Se on kuin kantaisi kylttiä jossa lukee *olen tyhmä* Saksassa ei halpis sivat pärjäisi, juuri siksi että saksalaiset ovat isänmaallisia. Sinun kannattaisi sitten ottaa loparit töistä ja antaa työsi sellaiselle, joka arvostaa suomalaista työtä, sinä kun et näytä niin tekevän.
        Olet hirveä luuseri

        Sinulle en voi muuta sanoa kuin HÄPEÄ OLET POHJASAKKAA


      • sdthaswt
        14+17 kirjoitti:

        palvelua ei lidilistä saa, mutta sieltä saa listerian tai salmonellan

        Kas ku ei oo meikäläiseen tarttunu. Käykää Lidlissä. Se on ainoa tapa pitää hinat kurissa. Ongelma vaan se ku Lidl ei saa kauppapaikkoja ku s- ja k- mafia hoitelee kunnallispolitiikassa kaavoituksen asiat niin et s- ja k- saa aina haluamansa kauppapaikat, ettei van syntys todellista kilpailua.

        Mulla ei oo Lidlin kanssa mitään tekemistä muuten ku (tyytyväisenä) asiakkaana. Mut siel on hinta/laatusuhde kohdallaan. Paljon suomalaisii tuotteitakin n. 20% halvemmalla ku s- ja k-kaupoissa. Ja tarjoukset on tarjouksia Lidlissä, vähintään -20% usein jopa 40 tai jopa 50%. S-ryhmäkin imoittaa ihan normaalihintaisista tuotteista mainoksissaan, jotka ainakin yleisesti ymmärretään tarjouksiksi, eli et hinta on normihintaa alhaisempi ku ilmoitellaan.

        Huomenna tarjouksessa saksalaista emmetaalia tosi halvalla ja laadukasta gulassia hinnalla josta s- tai k-kaupassa vois vain uneksia.


      • S-pysyvä ostaja
        Entinen asiakas! kirjoitti:

        Käyn vain S-Ryhmän ruokakaupoissa! S-Ryhmä on tarvitsemissani tuotteissa selkeästi edullisempi, siellä myös asiakasta arvostetaan!

        Meille ei myöskään ikinä enää tule Volkkaria tai Audia, sellaisia ovat kokemukset Keskon omistaman VV-Auton palveluista!

        Kiitos tiedosta, VV-Auton osalta. Tämä ratkaisee valintani.

        fifti sixty.

        Kyllä S-ryhmä on hiukan ihmisystävällisempi kaikkia sidosryhmiä kohtaan.


    • uy

      tuon jo ajat sitten. kauppa perustuu petokseen. näitä on budgetin ja suomisoffan ja monen muun tarjousilmoitukset

      • Keijo Kalle Kukkola

        K-Kaupalla on sellainen tapa että Plussa-kortilla saatavat alennukset näkyvät ihan kuitin alaosassa. Kun sitä ei ole siinä normaalissa kohdassa, eivät typerimmät ja hieman yksinkertaisimmat ihmiset sitä huomaa.


    • eluni

      meidän pikku k-kaupassa lasten ruoat aina eri hintaisia kassalla kun mitä hyllyssä sanotaan, aina muutaman kymmentä senttiä enemmän. todella ärsyttävää. joka kerta kassalla huomautan asiasta mutta hinnat pysyy samoina hyllyn reunoilla.

    • Ei bonuksia

      Että varsinkin citymarketeissa on vaateosastolla paljon "alkaen" rekkejä. Siis jos päällä lukee, että takkeja alkaen 39 €, saa sieltä etsimällä etsia sitä 39 € retkua ja useimmat ovat monin verroin kalliimpia. Kai se on tavoite saada kansa niitä vääntämään, jos jotakin mukaan lähtisi.

      Muutenkin nämä kaikki pisteen keruut ärsyttävät. Yritän suosia kauppoja missä kaikki pisteet ovat kerralla hinnassa. Olisi varmasti kaikkien etu. Täytyy koitua paljon kuluja tuosta pisteen keruusta.

    • huva huva..sa

      " Laadukkaat" miesten piällyshosut 99 €:myyjä sanoi.
      No olisin maksanut sovinolla, kassalla sama nainen sanoi että kone näytää 66 €.

      Minä sanoin, että olkoon nyt tämän kerran.

      Vuosikymmeniin ei S- ryhmässä kone ole yrittänyt mun ostoksia ylihinnoitella.
      Alihinnoittelu on yleisempää.

      • koskaan

        Aina liikaa ottavat


      • huijjareit
        koskaan kirjoitti:

        Aina liikaa ottavat

        Ainakin min mielestän


      • hyvää kokemusta

        mulla on samanlaisia kokemuksia ...
        S- myy alle lupauksen.


    • Koivukylä Citymarket

      Minun asiani on varmaan 'herkimmästä' päästä. Olin tänään Koivykylän Citymarketissa ja siellä on kaksi Sitruunakalaa pienessä muovialtaassa. Kalat ovat suurehkoja. Olin niin järkyttynyt, että osa ostoksista jäi tekemättä ja piti käydä viereisessä S-marketissa täydentämässä ostoksia. Mielestäni tuollaisille kaloille pitäisi saada suurempi allas. Varmaan ja toivottavasti niiden elämää voi jatkaa luovuttamalla ne johonkin suurempaan altaaseen.

      Kalat on varmaankin tarkoitettu ihmisten viihtyvyyden lisämiseksi, mutta en ole koskaan (noin 8 kuukauden aikana) nähnyt, että kukaan olisi näistä kaloista kiinnostunut, kun olen asioinut siellä.

      En edes usko, että ihmiset ovat niin alkeellisia, että viattomien olentojen vankeus heitä kiinnostaisi.

    • Plussaa kaloista

      voi nunnunnuu taas. Älä vaan sano vielä, että kaloilla on tunteet ja kaikki. Olet niitä ihmisiä, joka ei ole koskaan tappanut syömäänsä eläintä. Kaikki on hienosti valmiina pakattuna siistii ja steriiliä. Todellisuudesta erkaantunutta viherpiipertäjäporukkaa betoniviidakosta. Sano Kcm:n kalamestarille, että fileeraa sulle ne sitrukset, jotta niiden elämän tarkoitus on täyttää sun mahasi ja pääsevät "kärsimyksistään"

    • Viracocha66

      Kävin ennen joulua Jumbon K-Cittarissa hakemassa Apetitin alennuspitsoja 1E/kpl, mutta kassaneiti ei ollut kuullukkaan koko tarjouksesta! KKKkaupat ovat alkaneet taas viimeisen vuoden aikana kusettamaan rankemmasti!
      OTTAKAA AINA MAINOKSET MUKAAN, JOTTA TEILLÄ ON TODISTEET ALENNUKSISTA! TOIMINTA ON TAHALLISTA!
      VAROKAA!
      Itä-Keskuksessa kutsuttiin vartijat ja poliisit, kun vaadin tuotetta luvattuun hintaan...

    • jou jou

      Kas kumma kun ei ottanu tuota plussa tarjousta ja voi herranjumala sitä säätöä kassa koneen kanssa, totean että antaa olla.

      Sama paska toistui aina. en todellakaan käy K-usettajien kaupassa

    • Ari V.

      Juuri näin! muistakaa ottakaa mainos mukaan alennuksesta! ! Tämä toimi itselläni Cittarissa

    • Ammattimyyjä

      Luetun ymmärtäminen ja asian sisäistäminen on joillekin liian vaikeaa. Jos tarjouksessa lukee esim. K-citymarket Tammisto, niin se ei tarkoita sitä, että tuote on Jumbon sittarissa tarjouksessa, K-Supermarketista tai K-marketista puhumattakaan. K-kaupoilla yhteisiä valtakunnallisia tarjouksia, ketjun (ei k-ryhmän) valtakunnallisia, sekä alueellisia tarjouksia ja kaupan omia tarjouksia. Aasiakkaat tuijottavat ilmoituksia linssit huurussa, eivätkä näe niistä muuta kuin hinnan. Kassalla haukutaan koko kauppa alimpaan helvettiin, kun itse on valittu väärä tuote ja ollaan väärässä kaupassakin. Asiakkkaallle rautalangan vääntämisen jälkeen jää usein se pieni sana sanomatta (anteeksi), vaikka myyjä on haukuttu koko kansan nähden.. tai tokaistaan vaan nolona "K ku Kookauppa". Tää on niin nähty juttu!

      • "lukutaidoton"

        Ammattimyyjä älä nälvi.

        Älä pelkää emme tule häiritsemään täydellisyyttänne.


    • jovainriitti

      Itse mielelläni ostaisin "kyläkaupasta" ruokani vaan niin on tullut mitta täyteen ainaisten sattumusten kautta jotten enää käytä juurikaan,ja kaupan nimihän on se pizzamausteen nimi. k-ryhmää sekin.....

    • ettäsemmosta

      Ihan hyvä huomio. Olen itse ihmetellyt sitä että jos asiakas vaikka epähuomiossa jättää jonkun tuotteen maksamatta, (sitäkin tapahtuu, on itsellänikin joskus epähuomiossa jäänyt maksamatta, esim. jää kassin alle ostoskäryyn joku patukka, jonka maksoin erikseen jälkikäteen. Kerran mulla oli jäänyt hedelmäpussi jossa yksi tomaatti ranteeseen roikkumaan muiden kassien kanssa enkä sitä kassalla huomannut, eikä kassakaan, toisenlla kerralla kassa huomasi ihan asiallisesti eikä syyttänyt huijausyrityksestä,) niin oletusarvo ja lähtökohta on aina se, että kyse on tahallisesta teosta eli näpistyksestä ja poliisi paikalle.

      Ymmärrän sen että jos kaikki selitykset uskottaisiin niin kukaan ei koskaan joutuisi vastuuseen näpistyksestä, mutta ei se paljon lohduta jos kyse oli rehellisestä erehdyksestä, selitykset ei kuitenkaan auta, kuten ei liputta matkustamisessakaan vaikka olisi kyse hajamielisyydestä. 80 euroa hajamielisyydestä, (ainoastaan vanhukset saavat armon, vaikka heissäkin voi olla tietoisia huijareita, käänteistä ikäräsismia?), on aika kova tikki, kohta kai nousee sataseen, aivan kohtuuton pysäköintivirhemaksuun verrattuna. Väärin pysäköinnin haitta on paljon suurempi, jos pidät maksullisella paikalla autoasi Hgin keskustassa, niin säästät paljon enemmän kuin liputtamatkustaja raitsikassa, dösässä tai metrossa.

      Väärinpysäköinti voi myös sotkea pahasti raitsikkaliikenteen ja aiheutta vaikkapa kuolulaisen kuoleman, jos näkyvyys suojatielle estyy. Totta kai jokainen asiakas on periaateessa vastuussa siitä että toimii niin että tallaisia erehdyksiä ei tapahdu, mutta kun me ihmiset olemme kaikki erehtyväisiä, kauppiaatkin.

      Liputta matkustamisen suhteen sama ongelma ku näpistyksissä, jos selityksellä pääsis pälkähästä juuri kukaan ei joutuisi maksamaan tarkastumaksua.

      Tosiaankin sen sijaan kauppiaan virheet luokitellaan aina ja kategorisesti rehellisiksi virheiksi, ja kauppias pääsee vähällä, korjaamalla virheen. Jos asiakasta kohdeltaisiin samalla tavalla niin vois yritää varastaa niin paljon ku kehtais ja kliinjni jäädessä vain maksaisi ostokset ja sillä siisti.

      Mistä johtuu tämä rajaton luottamus kauppiaiden rehellisyyteen? onko se todellakin perusteltua?

      Sanottakoon nyt että minulla ei ole minkäänlaista rikostekisteriä, enkä ole koskaan jäänyt kiinni häpistyksestä, jätetään sen verran jännitystä että en kerro olenko joskuss näpistänyt onnistuneesti. olen kuitenkin kerran ollut Kampissa K-kaupan vartijoiden kiinniottamansa epäiltynä näpistyksestä, syyttömänä. Vartijoiden toiminta oli ala-arvoista. he eivät halunneet selvittää erehdystä kanssani, vaan huusivat vastaan niin että ei heille voinut puhua, yritin muutamman otteeseen mutta vastaan tuli sellaista älämölöä, että luovutin ja asia selvisi vasta 30 minuutin kuluttua kun poliisit saapuivat, silloin asia selvisi muutamassa minuutissa.Poliiseja odotellessa vartijat täytti lomaketta valmiiksi poliisille. kolma sbvartija tuli kehumaan kollegojaan "hyvästä" työstä.

      Ottivat kiinni heti kassan jälkeen eli näkivät kun maksoin yhden ainoan tuotteen jonka kaupasta ostin ja minulla oli kuittikin todisteena, mitään muuta he eivät minulta löytäneet, kopeloivat munaskuita myöten, joka olisi edes voinut olla ko. kaupasta näpistetty, ei edes siis muualta ostettuja tuotteita, jotk aolisivat voineet olla Tuosta kaupasta varastetuja. Vartijat olivat vaan päättäneet että olen varas ja heidän päätään ei mikään ei edes tosiasiat, jotka olivat puolellani, muuttaneet.

      Vartijat retuuttivat minua kovakouraisesti pitkin kauppakeskuksen käytäviä kaikkien nähden vaikka en yrittänyt pakoon, enkä vastustellut millään tavalla, miksi olisin kun kerran olin syytön. Kellarissa mentiin poluttomilta tuntuvia käytäviä pitkin sellinoloiseen tilaan

    • jostainmuualta

      Ei tule käytyä näissä ylihintaisissa kaupoissa. Vältän vihreäkortti leirin paikkoja myös.

      • tarkka silmä

        kaukajärven s-marketissa on paljon vanhaa ruokatavaraa.ja muutamalle kassa neidille esiintymis koulutus tarpeen.


    • Esiintyväartisti

      tarkka silmä hei, mikähän mahtaa olla se koulu missä kaupan kassaneideille koulutetaan esiintymistaitoja? Olisko ihan teatterikoulu vai joku muu tarpeen että kelpaisi maitoa ja makkaraa arvon asiakkaille kaupoissa myymään :DD

    • remo2

      Olet tyhmiä kaikki. Varmaankin kauppias käskee laittaa ale hintalapun ja ottaakin normaalin hinnan...heh,heh,heh....niinpä,niinpä.....asiakkaathan eivät ikinä erehdy...heh,heh,heh...kaikki kaupat yrittävät huijata,heh,heh,heh...

    • asiakaseiainaoikeass

      Pari faktaa kehiin.. Ensinnäkin asiakkaita ei todellakaan yritetä huijata missään ruokakaupassa suomessa. Kun hinnasta on erimielisyyksiä, yleensä asiakas itse on katsonut väärän tuotteen hinnan hyllyreunasta tai mainoksesta. K-ryhmällä nimenomaan mainoslehdet koskevat aina vain tiettyjä kauppoja, Esim. jos kotiin tulee K-Marketin tarjouslehti. Kyseiset tarjoukset koskevat ainoastaan tuotteita K-Marketissa, eikä siis K-Supermarketissa tai K-Citymarketissa. Joten ennenkuin mennään syyttelemään K-Kauppojen henkilökuntaa huijauksesta, tarkistakaa mistä lehdestä se tarjous on katsottu... Kaupoissa myyjät kyllä yleensä tietävät mistä puhuvat.

      Toki tapahtuu myös kauppojen puolelta inhimmisiä erehdyksiä tai vahinkoja sen suhteen että hyllyreunaan on jäänyt tajoustuotteesta vanha hinta, tai jonkun tuotteen kohdalla on väärän tuotteen hintaetiketti. Tässäkin auttaa jos asiakas on tarkkaavainen ja katsoo mitä niissä lapuissa lukee.. ei tuijoteta pelkästään sitä hintaa..

      S ja K Ryhmän vertailussa on hyvä myös tosiaan huomioda se fakta, että käymällä K-Kaupoissa tuette aina yrittäjyyttä, ja paikallista liiketoimintaa, kun taas S-Ketjulla raha menee nimenomaan kejtulle.

      • heko heko

        paskapuhetta....varmaan huijataan......olen kouluttautunut asiantuntijaksi, hinnat vääriä kassalla vielä toisena tarjous päivänä....tuote lopuussa, samanlaista norm.hintasta laitettu viereen hämäykseksi......olet ilmeisesti k-kauppias:)


    • Ei koskaan K-kauppaa

      Meillä asikkailla naisilla on Keskoin johdon mukaan henkilökohtainen vanmma.
      Synnytämme lapsia.

      Pirkka
      Piraatti K kauppa

    • huijattu2

      sama homma oulussakin

    • vertailua

      Miksi K-Kauppojen tarjouksessa olevat tuotteet ovat useimmiten kalliimpia kuin esim. Lidlin normaalihintaiset tuotteet?
      Tuohan on myös asiakkaan huijaamista laittaa tuote tarjoukseen vaikka se onkin ylihintainen eikä siten asiakkaalle edullinen kuten tarjouksen pitäisi olla.

    • Kauppa saa tietty hinnotella tuotteensa niin kalliiksi kun kehtaa, asiakas tekee ostopäätöksen....
      mutta k-kauppojen strategia on just tämä, tarkistan aina kassakuitin ja nimeomaan isoissa k-liikkeissä (city ja super) löytyy aina väärin hinnoteltuja tuotteita...tai sit tarjous tuotetta ei ole hyllyssä, viereen laitettu melkein sama paketti norm.hinnalla,et asiakas ottaisi sen vahingossa.ihmettelen jos tuotetta mainostettu kolmen päivän tarjouksena ja kassalla on väärä hinta vielä toisen päivän iltana? tarkoittanee sitä ettei haluta korjata, niille hyvitetään jotka huomaa, loput maksaa norm hinnan

    • Martta21

      Olkaa varovaisia kun menette Tapiolan K-kauppaan Ainoaan, jatkuvasti tarjoushinta on koneella väärin.
      Kauppias vaihtui mutta sama meno jatkuu..........

    • K-Kauppias123

      K-kauppias vatsaa.

      Olet ostanut tuotteita joita myydään tarjoushinnalla vain 3kpl talous. Siksi neljäs on veloitettu normaalihinnalla, 3-kpl talous siksi, koska tarjousluoteet loppuvat muuten kesken. Jos ei laita kpl talous rajoitusta loppuu tarjoustuote melko varmasti.

      Jotkut tarjoukset ovat myös vaan pelkällä plussakorilla. Tarjous vähennetään normaalihinnasta vasta sitten kun syöttää plussakortin. Tarjoukset näkyy kuitissa normaalihinnalla ,mutta se on alennettu erikseen.

    • Ex-asiakas

      Ostin K-kaupasta pesuainepaketin , jossa luki isolla "saat 2 E takaisin", kun kotona tutkin pakettia, pienellä luki alalaidassa "Kampanja voimassa 31.5.2014 asti.
      Tarran olisi voinut poistaa paketista vetämällä. Huijausta taas kerran.

      • hölmöläiset

        tiedättekö miksi k:n on helppo huiputtaa asiakasta...nykyään enää hölmöt käyvät siellä ostoksilla


    • Pakkomerkki

      Olen myös pettynyt K-kaupan tuotteisiin... en silti lähikauppani kauppiaaseen. Palasin juuri K-lähikaupasta.
      OKSENNUTTI kun näin jättivuoren JAFFA-appelsiineja, joita epäilin määränsä vuoksi juuri niiksi Israelin väärennetyiltä, YK:n ym. ihmisoikeusjärjestöjen laittomiksi tuomitsemilta siirtomailta (esim. mm. Palestiinalta vallatuilta alueilta) tuoduiksi. Onneksi niissä luki tuo kiroussana: JAFFA! En vahingossa tullut ostaneeksi. En ole enää vuosiin ostanut israelilaisia tuotteita – enkä osta. Olen ilman, jos muuta ei löydy.
      Tuon JAFFAVUOREN vieressä oli kasoissa muoviämpäreitä, joihin näitä raaoilta vaikuttavia JAFFOJA saattoi koota ja ostaa peräti kolme ämpäriä jollakin minihinnalla. Siitä päättelin, että Palestiinalaisilta laittomasti vallatuilta mailta appelsiinit tulivat.
      KYSYMYS: KUN K-KAUPPA ON KOHTA VALLANNUT MARKKINOIDEN PÄÄOSAN... NIIN KOSKA SE AIKOO KIINNITTÄÄ HUOMIOTA MYYTÄVIEN TUOTTEIDEN EETTISYYTEEN/IHMIS - JA ELÄINOIKEUDET?
      KYSYY Tampereen Tesomalla toistaiseksi vielä K-kaupan asiakas.

    • lkmdflmf

      Tuttua huttua, mutta koskee kaikkia ketjuja ja kauppoja. Ottaa päähän kun ei voi luottaa, vaikk 99 % syy varmaan onkin joku viaton kömmähdys. Esim. kerran oli laitettu alennusilmoitukset myymälään, mutta ei vielä päivitetty sitä alennusta kassajärjestelmään. Taas varmaan 100 asiakasta ehtinyt maksaa normaalihinnan.

      Toinen pari kertaa sattunut (S-marketissa) on, että alennuspaistia myydään vierekkäin kalliimman paistin kanssa. Alennus on isolla esim. "naudan sisäpaisti xx euroa kilo" ja vieressä on toisen valmistaja naudan sisäpaistia xx 5 euroa kilo. Sitten kassalla huomaat, että ai se ale ei ollutkaan tässä sisäpaistissa, vaan siinä toisessa (joka mahdollisesti oli loppunut laarista). Kuka lähtee vaihtamaan? Varmaan on alennuskampanjan aikana myös sen toisen paistin myynti noussut.

    • Uskovaan

      Uskokaa jos jaksatte. Olen eräässä K-kaupassa toistuvasti ollut kassalla
      tilanteessa jossa kortinlukija on tahallisesti poistettu päältä. Se on tapahtunut
      eri kassoilla. Joten sen täytyy olla sovittu juttu. Ilmeisesti siellä on kyllästytty
      tarjoustenkyttääjäeläkeläisiin. Kokevatko kassat tarjousten olevan heiltä pois.

    • En usko! Ne kortinlukijat ovat maksupäätteitä...

    • sdfdhu88

      K-ketjun supperhyperplussaerikoistarjoukset saa prismasta ihan normaalisti sillä hintaa ja jopa halvemmallakin :)

    • jukka_lindholm

      5 kpl EILA jogurtteja 2,50e. Lappu oli Kreikkalaisten jogurttien alla. Tarjoustuotteet oli metrin päässä lapusta. Paimio K-Market

    • jussi59vh

      eivät huija asiakaita

    • Tamperelainen77

      ...Lähikauppa muuttui Siwasta K-marketiksi jokin aika sitten ja samaa on moneen kertaan kyllä ihmetelty. Ei ollut tätä ongelmaa Siwassa eikä Valintatalossa, eikä myöskään läheisen kauppakeskittymän Prismassa tai Citymarketissa, Lidlistä nyt puhumattakaan. Alussa pistin aina oman "kömmähdyksen" piikkiin, mutta sitten kun aloin asiaa hieman tarkemmin tutkiskelemaan, huomasin että suurimmaksi osaksi näillä K-marketin omilla lukuisilla tuotteilla tehdään tämä kyseinen asiakkaiden limutus.
      Esim. kun Pirkkatuotteita tms. on tarjouksessa, niin siihen samalle hyllylle, jos ei jopa samaiseen laatikkoonkin, laitetaan ulkoasultaan etikettiä myöten muistuttava toinen paljon kalliimpi tuote, jossa lukee usein huomaamattomasti jotain erikoistuotteeseen viittavaa ja jonka sitten usein asiakas ottaa ymmärrettävästi harhaanjohtavasti koriinsa.

      Aivan käsittämätöntä ettei tästä mikään media ole tehnyt juttua, on valehtelematta kirjaimellisesti miljoonaluokan huijaus. Moni asiakas joka jaksaa tavata kauppakuitin tarkemmin ennen kaupasta poistumista, palauttaa toki parhaimmillaan parikin euroa kalliimman tuotteen kauppaan. Mutta useimmiten on joko kiire, eikä jaksa alkaa painavien kassien kanssa puljailla ja jonotella uudestaan, tai sitten se kuitti ihmetellään vasta kotona. Sitten on totta kai iso osa ihmisiä jotka ei tätä millään ymmärrä, vaan pistetään aina kerta kerran jälkeen vain oman huolimattomuuden piikkiin.

      Eihän tällainen uunotus voi jatkua, joku media nyt herätys!!!

      • Mielenkiintosta

        Mielenkiintoinen kommentti, olisi mielenkiintoista nähdä valokuvia tästä asiasta, laittakaa ketkä pystyvät.


    • Huijattuon

      Kyllä minuakin huijattu monta kerta tarjouksen verokkilla mutta kassan kone ei tunnista.

    • KaupassaVirheHintoja

      Meilläkin paikallisessa K-kaupassa paljon enemmän virhe hintoja kuin S-kaupassa.

      Ja sitä ihmettelen jos on vahinko, kuinka virhe hinta on korkeampi kuin oikea hinta.

      • OnHyväOlla

        Meillä ei ole sittarissa yhtään hinnantarkistuskonetta ja tänä vuonnakin on tullut useita virheitä Harmillista kun liikkuu porukan kanssa, tai ostaa tuorelihaa kesällä.

        Joku kuulemma on tehnyt ilkivaltaa seuraavalla kerralla kaupassa, rikkonut jotain tuorepakkauksia, tai ottanut lylääsäilytysruokaaja "unohtanut lämpöiseen hyllýyn",

        minä en ole edes mennyt kauppaan vaan ajanut ohi.


    • Sipilää

      aikaa kulunut ja virastot ei ainakaan puutu. Ketähän se sipilä nytkin nussii perseeseen?

    • Satunnainen_tarkkailija

      Samanlaisia kokemuksia K-kaupoista. Helsinkiin syyskuussa avatussa Redi-kauppakeskuksessa on muuten Hesarin hintavertailun mukaan kallein kauppa, tietysti K-market sekin. Ei ihme, että on asiakaspula.

      Nyt yrittävät joillakin hömppäohjelmilla saada lisää asiakkaita. Ehkä menen paikalle naureskelemaan, mutta mitään en osta. Hieman vain hiekkaa tuon lattialle kuten asiakkaat Nalle Wahlroosin mukaan tuovat Nordeaan.

    • vähänLukenut

      Meillä on k-kaupassa oluissa täysi hinta jos ostaa yksittän tölkin, olen kuullut että oluissa pitäisi olla tarjoushinta myös yksittäisessä tölkissä.

      Ei siis saa myydä suurempaa erää halvemmalla.

    • Anonyymi

      quote=Vierailija][quote=Viracocha]Jossei K-ryhmän jotain 20v jatkunut tarjoushintakeplottelu ole tahallista ja jatkuvaa huijausta, niin en kyllä tiedä sitten, mikä on!

      Itäkeskuksen K-Citymarket on sieltä huonoimmasta päästä, n. 2-3 kertaa kuukaudessa saa huomauttaa hinnoista ja lähes aina aletaan riitelemään ja huudetaan vartijoita! S-ryhmässä ei riidellä ikinä, vaan asiat hoidetaan sivistyneesti![/quote]

      Älä nyt viitsi valehdella. Jos vartijoita tarvitaan, homma on asiakkaalla lähtenyt lapasesta jo aika pahasti.
      Cittareissa on sitä paitsi keskitetysti hoidetut hinnat, ja joskus niiden järjestelmään ajo ei ole mennyt ihan putkeen. Kuitenkin ylivoimaisesti suurin syy "hintavirheisiin" on se, että hintajulisteesta on vaivauduttu lukemaan vain se hinta, ei vahingossakaan sitä, mitä tuotetta tarjous koskee. Tästä asiasta on ihan turha ruveta riehumaan, niin silloin ei vartijoitakaan tarvitse kutsua paikalle.[/quote]

      En todellakaan valehtele! Sinulla ei selkeästi ole käsitystäkään siitä, millainen paikka Itäkeskuksen Cittari on tai olet puolueellisesti sidoksissa K-ryhmään! Itse olen yli 50v mies, joten on tuota vertailukokemusta kertynyt jonkin verran!
      Pitääkö tänne lähettää kuvatodisteet heidän pelleilyistään, sillä sellaiset todellakin on!

    • Anonyymi

      toi on totta. k-ryhmä on paskaa

    • Anonyymi

      Eniten harmitaa vuonna 2023. Niin K-ketjun kuin S-ketjun ja Tokmmanin kaupoissa. Kassa otaa kalliman hinnan mitä hinta hylyssä ja jos materiaalissa ale hinta On normaali hinta kasalla .Kassakoneita ei päivitetä.Hintojen nousussa ei hylyihin laiteta uutta hintaa. Asiakasta siis harhautetaan.Kassan vika se ei ole.Terv. Itä Helsinki.

      • Anonyymi

        Ässä ei huijaa


    • Anonyymi

      K-paska on rikki

    • Anonyymi

      K on kakka käy ässässä

    • Anonyymi

      Sama täälläkin k-supermarket jo vuosikausia tehny samaa , laittanu jo palautettakin mutta ei muutosta , siksi joutunu siirtymään ostoksille keravan keskustan kauppoihin .

      • Anonyymi

        mee keravan prismaan, ite asun myös keraval


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe