Kengät -tyytyväinen?

Vai ei?

Oletko ollut joihinkin kalvokenkiin tyytyväinen??

Olen ostamassa jossain vaiheessa kenkiä, kun jokusen kuukauden vanhat ERÄTUKUSTA ostetut kengät alkoivat vuotamaan.

Tuntuu ettei nykypäivänä lupauksilla ole enää mitään väliä, kunhan saadaan myytyä vaikka valehtelemalla.

Seuraavia kenkiä en osta ennenkuin saan sadan ihmisen suosituksen. (no melkein)

Ostin jo kumisaappaat ne ei prkle vuoda :D

22

7625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olet tehnytkin

      nimittäin ostaessasi kumisaappaat. Ne ovat suomalaiseen maastoon kuin tehdyt. Ellet vaella pitkiä matkoja pelkkää tunturien kivirakkaa hakkaa kumpparit monikäyttöisyydessään vaelluskengät mennen tullen. Tretornilla on erinomaisia vaelluskumppareita täysin jäykistetyllä pohjalla kivikkoa varten ja joku ranskalainen kumikenkämerkkikin on erinomainen myös vaelluskäyttöön muun käytön ohella. Varsinaiset vaelluskengät pitää sinun itse kaupassa sovittaa omaan jalkaan käypäiseksi, ei muut voi neuvoa mikä merkki jalkaasi sopii. Itselläni on ollut Meindl Pro korkeavartiset gore-tex vaelluskengät kovassa käytössä jo kahdeksan vuotta ja ovat erinomaisen vedenpitävät edelleenkin. Samoin olen käyttänyt Tretornin Trekkingejä eikä pahempia moitteita ole niistäkään.

    • hiking-girl

      ollut enemmänkuin tyytyväinen Hanwag Lima Lady GTX (169e).

      Erätukusta en ostaisi mitään, koska en usko, että halvalla saa hyvää (tosin en tiedä mitä niistä maksoit, mutta arvaan)ja heidän lupauksensa..en siis luottaisi.

      Uskoisin, että alan liikkeistä saa luotettavaa tietoa ja kenkiä pitää myös muistaa hoitaa.

      Ps. kumisaappaita en ole käyttänyt...20 vuoteen :)

      • sdtasr

        Kyllä erätukun tuotteet toimii normi käytös. Hinnat perustuu tehtaan myymälään


    • tyytyväinen................

      Mulla on Hanwag Alaskat toiminut ihan hyvin.

      Parit Meindlit olen kuluttanut loppuun ennen noita, ei pahaa sanaa niistäkään, eivät kyllä istuneet mun jalkaan yhtä hyvin.

      Aivan sama mistä kaupasta kenkäsi ostat, kunhan olet ensin sovittanut niitä kunnolla...

      Toisten suositukset eivät auta valinnassa.

      On mullakin kumisaappaat, muttei jalat kestä kulkea hikisissä saappaissa.

      • -eräsmies

        Kaks vuotta on mennyt nyt vuodotta.
        Sopii lättäjaloilleni, kuin valetut.


    • Grön

      Minulla on 11 vuotta käytössä olleet Salomonit, ei voi olla kuin tyytyväinen.

    • kengän valinnassa

      Mulla kalvokengät (Meindl Island) on pitäneet vettä, mitä nyt lahjetta pitkin on päässyt vettä valumaan sisään, kun en oon hoksannut ajoissa vetää lahkeita kunnolla kengänsuun päälle.

      Toinen juttu:
      Nuo kalvokengät on sellaisia koppuroita, jotta jos ne ei oo just sun jalkaan sopivaa kokoa ja mallia, niin ongelmia tulee.

      Meindlit on istunu mulle todella huonosti, en enää ostaisi niitä. Ei kannata hirveästi luottaa testeihin vaan ainoastaan siihen, miltä kenkä omassa jalassa tuntuu.

      Ostin sitäpaitsi liian suuret kengät. Hirveitä ongelmia alasmäkeen tultaessa, kun koko jalkaterä tuntuu valuvan kärkeä kohti. Ei auta kiristys eikä tuplasukat. Vaikeakulkuisessa maastossa kengän oikea koko on erittäin tärkeää, tasaisella baanalla lompsii isommillakin saappailla.

    • Kairafotari

      Vaellusmonot voivat olla paikallaan rakkaisilla ja louhikkoisilla paikoilla mutta yleensä ottaen niistä ei ole haastajiksi Suomen oloissa, nykyaikaisille, tukeville ja kunnon liukumattomilla korkeakuvioisilla kulutuspinnoilla varustetuille kumisaappaille. Suomen maastot kun ovat usein varsin märkiä.
      Vaellusmonoja tuskin on kehitetty Suomessa. On melko yhdentekevää kuinka vedenpitäviä niistä parhaat voivat olla silloin kun vesi menee matalasta varrensuusta sisälle.
      "Retkillä usein kuultu lausahdus kumisaappaattomilta on, "en voi tulla sinne kun siellä on liian märkää"!
      Itselläni on kyllä paritkin "laatumerkkiset" vaelluskenkät, mutta useimmiten en ota niitä mukaan. Saappaat kyllä.
      Kumisaappaat suojaavat jalkoja risuilta ja roskat eivät mene niihin aivan helposti sisälle.
      Voi olla, että jos vähemmän liikkuu maastossa ja enemmän merkityillä poluilla niin pärjää muillakin kengillä. Sateella voi silti tulla ongelmia

      • hiking-girl

        Tämän vuoden Retkilehdessä, nro 4/2008 oli järeiden vaelluskenkien testi.

        (Omat Lima Ladytkin oli siellä, vaikka en pidä niitä kovinkaan järeinä, tai no, ei niillä ole kaupungissa kiva haikkailla..)

        En käske ostamaan kenkiä testin perusteella, mutta hyvää infoa siitä saa, ainakin minusta.


    • Tadzio de Santis

      Ostin pari suvea sitten savenmaalta alppijääkärin nilkkurit eurolla. Kävin kerran kaupassa ne jalassa. Nilkat oli mustalla ruvella, taisi katkeilla varpaita ja jalkapöydän luitakin. Oli kuin olisi alasimet jalassa kävellyt. Tyytyväinen olin kuitenkin, niistä irtosi monet makeat naurut.

    • Forest Q

      MÄ ostin Haqlöfsin Forest Q -kengät ja olen ollut tyytyväinen. Ei niistä nyt mitään kumpparia saa, mutta muuten erittäin hyvät, koska ei tule rakkojakaan jalkoihin.

    • vika

      Sama ongelma täällä. Vähän yli vuoden vanhat ja vähällä
      käytöllä olleet JahtiJakt Premium kengät vuotaa. Pistin
      palautetta erätukkuun. Saa nähdä mitä vastaavat....

    • suva

      En lainkaan ihmettele, että ap purnaa kengistään. Erätukun laatu ei ole onnistunut ainakaan minua vakuuttamaan. Koskahan opittaisiin se, että kunnon vaelluskengistä yksinkertaisesti pitää olla valmis jonkin verran maksamaan, siitä ei pääse mihinkään. Jos hakee kunnollisia kalvokenkiä, on ihan turha tuhlata ropojaan niihin ihmeen halvalta tuntuviin - yleensä se tosiaankin on liian hyvää ollakseen totta..

      Poikaystävällä on halvalla hankitut kaksi vuotta vanhat Erätukun North Ice -vaelluskengät, joiden kirppuinen air-tex kalvo on vuotanut kuin seula jo ties kuinka pitkään. Minä taas olen omiin kalliimpiin goretex-kalvoisiin kenkiini hirmuisen tyytyväinen. Juuri tulin neljän päivän reissulta Hetta-Pallakselta. Vaellukseen sisältyi myös lutakoissa rypemistä, ja aivan kuivin jaloin selvisin.

      Tiedän toki, ettei gorekaan säily täydellisenä ikuisuuksia, mutta kalvokengän ja kumpparin välillä valitsen melkein aina edellisen, jos en aivan soille lähde polkemaan. Kivirakkavaelluksilla jalka tarvitsee ehdottomasti riittävän tuen, eikä kumisaapikas, niin mainio jalkine kuin muuten onkin, juuri hengitä.

    • Kävelijä 121

      Pallottelin kyseisen asian kanssa pari- kolmevuotta sitten.Sovitin useampaakin merkkiä ja ostin Haixit.Olen tyytyväinen.Ei hikoa jalka,eikä ole ainakaan vielä kastunut ulkoa,lesti sopivan leveä minun jalkaan,kestää pakkasta yllättävän hyvin.Varmaan hyviä merkkiä on muitakin,mutta älä osta halpaa.Sovita kenkä huolella,älä osta liian isoa.Kenkään ei tarvitse sopia,kuin yksi vallussukka.Unohda halvat tarjoukset ja kumikengät.

    • Vääp

      Aikoinani hain kenkiä. Luin erään testin jossa
      useampi koehenkilö oli testannut pidempään
      eri vaelluskenkiä. Yksi asia jäi mieleen.
      "trecetta cerro" vai miten kirjoitetaan.
      Oli kuitenkin testin ainut kenkä joka ei ollut hiertänyt kellään testaajalla. Minä kauppaan
      ja kokeilemaan, kun kaveri oli omiaan vielä kehunut. Ainut murhe oli. Minun jalkaan ne ei sitten sopinut alkuunkaan.
      Itselläni on Meindl Tunturisusi.
      2-3 päivää talsimista vesisateessa ja ruohikossa
      eikä vielä tullut vesi läpi. Minulle nämä on sopivat. Ohjeeksi annan oman mieltymyksen:
      Nahkaa, mahdollisimman vähän saumoja,
      "kieli" mahdollisimman korkealle ommeltu,
      kokeile jalkaan mahdollisimman monia erilaisia
      kenkiä ja aikaisempien kirjoittajien mukaan.
      Minkälaiseen käyttöön ja maastoon?

      • ostettuasi

        Vedenpitävyys.

        Vaikka kiviä painoksi ja ammeeseen pystyyn. Vettä sitten siihen saakka, kun kenkien pitäisi pitää vettä.

        Puolessa tunnissa huomaat, jos goressa on virhe. Vuotava pari takaisin kauppaan ja toinen tilalle.


      • ennen muista
        ostettuasi kirjoitti:

        Vedenpitävyys.

        Vaikka kiviä painoksi ja ammeeseen pystyyn. Vettä sitten siihen saakka, kun kenkien pitäisi pitää vettä.

        Puolessa tunnissa huomaat, jos goressa on virhe. Vuotava pari takaisin kauppaan ja toinen tilalle.

        vahata kengät.

        Muutama valitus on tullut käsiteltyä, joissa käyttäjä on tuonut täysin hoitamattomat kengät "vuotavina" takaisin eikä ole tajunnut veden kiipeävän käsittelemätöntä pintanahkaa pitkin varren yli.


      • Sukkahikinen
        ennen muista kirjoitti:

        vahata kengät.

        Muutama valitus on tullut käsiteltyä, joissa käyttäjä on tuonut täysin hoitamattomat kengät "vuotavina" takaisin eikä ole tajunnut veden kiipeävän käsittelemätöntä pintanahkaa pitkin varren yli.

        Tällaisena ajatuksen poikasena, miksi ette liikkeessä jo lyö vahoja kenkiin? Säästyisi valituksilta. :) Meillä ainakin tuttu kenkäliike tekee tämän heti asiakkaan puolesta.


    • Vuorellekin kiivennyt

      Meindl Himalaya on toiminut ainakin itselläni tämän kesän loistavasti. Ovat saaneet kunnon kyytiä eivätkä ole säikähtäneet. Vettä ovat pitäneet kuin kumisaappaat. Helteilläkään eivät hiostaneet. Samoin mudassa, kivikoissa ja lumellakin huippukengät! Mut sama kenkä ei tietenkään toimi joka jalassa.

    • Striking-Fire

      Itse olen retkeillessäni todennut loistavaksi valinnaksi työkenkäni, jotka ovat Jalaksen puolvarrelliset turvakengät.

      Niissä ei jalat kipeydy eikä väsy, kun ovat tarkoitetut pitkäaikaiseen yhtäjäksoiseen käyttöön.
      Tukevat ja kevyetkin ovat, kun suojakärjet nykyään alumiinia.
      Kitkapohjat estävät liukastumisen melkein missä vain ja kuumakestopohjien ansiosta niillä voi hätätapauksessa vaikka kohentaa nuotiota ilman että jalat palavat tai kengät sulavat jalkaan. :)

      Pitävät myös loistavasti vettä kun kengän "kieli" on yhtenäinen muun kengän kanssa, eli välistäkään ei mene vesi sisään, muistaa vaan aika ajoin rasvata.

    • hessu vaan

      erätukun kengät on ihan sekundaa. Itsellä pohja irtosi toisesta kengästä. Malli trekking kenkä mid varrella. en suosittele tuon firman tuotteita

    • hammocks

      Otin varman päälle ja ostin käyttämättömät SA-Nahkasaappaat . Niihin vielä hankin Sa05-pohjalliset ja rasvaan saappaat hyvin eli käytännössä ikuiset jalkineet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe