Voiko jo rv 8 6 havaita sydänääniä yms, tarkoitan siis oikeastaan että tarkistavatko neuvololassa raskauden jotenkin vai ei?
neuvolaan rv 8+6
12
4505
Vastaukset
- kuuluuko
ja jos kuuluu niin on aihetta olettaa raskauden olevan luultua pidemmällä.
- täälläpäin!
Täällä eka ultra on np-ultra. Sydänääniä ei edes kokeilla kuunnella sitä ennen, koska tuskin kuuluisivat. Toki joissakin neuvoloissa on ihan uudet masiinat joilla kuuluisi sydänäänet. On meidän neuvolassa ultra, mutta sitä käyttää vain lääkäri, ja se eka lääkärineuvola on just np-ultran lähettyvillä. Np-ultra siis on keskussairaalan äippäpolilla.
- minku_82
Me käytiin neuvolassa 9. viikolla (8 2). Siellä sanottiin, että vielä ei edes yritetä kuunnella. Todennäköisesti mitään ei kuitenkaan kuuluisi ja siitä sitten tulisi vain paha mieli ja stressiä.
- tehty kun
papruhommat tuossa vaiheessa...mutta kun alkoi ihan ekoilla vk vihlomaan alavatsaa hieman..todella vähän..kipitin naistetautien os.ja lekuri ultrasi heti..näin sain tietää että siellä jotain varmasti oli..
- ei vielä kuulu
Tuossa vaiheessa raskautta sydänäänet ei vielä kuulu dopplerilla. Ultralla näkisi sydämen sykkeen, mutta useimmissa neuvoloissa ei ole ultraa käytettävissä. Yleensä ekalla neuvolakäynnillä tosiaan vain täytellään papereita ja jutellaan mukavia. Minä kyllä sain ekalla neuvolakäynnillä lähetteen alkuraskauden ultraan, jossa katsottiin laskettu aika. Mutta ilmeisesti käytännöt vaihtelee ja monessa neuvolassa vasta np-ultra rv 12 on eka ultra, joka tarjotaan. Siinä tapauksessa voi käydä yksityisellä ultrassa omaan piikkiin, jos haluaa varmistua siitä, että raskaus on kohdun sisäinen.
- santtura
verikokeita otetaan monestakin syystä, ja niissä varmistuu raskauskin, joissain paikoissa heti koitetaan, josko sydänäänet kuuluisivat. Minulta terkkari kysyi haluanko kokeilla ja varoitti vielä, ettei kannata säikähtää vaikkei vielä ääniä kuuluisikaan, mutta siellähän se sydän jumputti :D ja viikkoja oli 7 4.
- ja ihmettelin
kun neuvolakäyntini on jo rv 7 6. Ajatella, että silloin voi jo sydänäänet kuulua, vaikka ilmeisen aikaisin sinulla ne kuuluivat:). Odotan mielenkiinnolla, mitä omalla käynnillä tapahtuu:).
- ed...
ja ihmettelin kirjoitti:
kun neuvolakäyntini on jo rv 7 6. Ajatella, että silloin voi jo sydänäänet kuulua, vaikka ilmeisen aikaisin sinulla ne kuuluivat:). Odotan mielenkiinnolla, mitä omalla käynnillä tapahtuu:).
kyllähän se iloinen yllätys oli, eikä tarvinut varhaisultraan mennä varmistelemaan raskautta. Se, että kuuluu noin aikaisin, on aika harvinaista ja monen asian summa, kohdun asento, istukan paikka, vatsanpeitteiden paksuus/ohuus, laitteet...
- mä -81
Mulla oli ekaa odottaessa neuvola 8 5 ja kuulu doplerilla sydänäänet ja nyt odotan toista ja 8 6 oli eka neuvola ja pyysin kuuntelemaan sydänäänet ja kuulu nekin =)
- äänet 10+0
Moips! mulla oli eka neuvolan terkkari käynti 10 0 ja silloin kuului ihan hyvin sydänäänet sellaisella vanhalla laitteella. Sit eka lääkäri oli 12 viikolla ja se kattoi ultralla ja varmisti raskauden, siis että sikiö näkyi kohdussa. Mitään verikoetta meillä ei enää neuvolassa oteta jossa varmistettais raskaus.
- -a-
Mulla oli eka neuvola viikolla 7 jotain eikä kuunneltu mitään, juteltiin vain ja täyteltiin papereita. Ensimmäisen kerran kuunneltiin sydänääniä mahan päältä kun viikkoja oli muistaakseni 9 3 ja kuuluivat, vaikka lääkäri sanoi, että ei välttämättä kuulu vielä. Mulla toi ensimmäinen lääkärintarkastus tosin oli aikaisemmin kuin yleensä, ihan vaan sen takia kun lääkäri nyt sattui olemaan paikalla. =)
Viikolla 13. (12 jotain) oli sitten np-ultra.- keskusteltiin vaan
Meidän neuvolassa ei edes yritetty kuunnella sydänääniä eikä mitään ultria ole otettu neuvolassa vaan sairaalan äitiyspuolella. Sydänääniä yritettiin kuunnella ensimmäisen kerran kohdallani vasta rv13 mutta niitä ei kuulunut, olin tietysti paniikissa. Seuraavalla kerralla rv 20 äänet jo kuulluivat hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752