Helsingin Yliopisto - Matematiikan Laitoken työllisyys?

wander

mua kiinnostaa, mikä on HY matiikan laitoksen työllisyysprosentti?
mikä on kuukausipalkan keskiarvo?

vielä viimeinen kysysmys:
vastaako työ (paitsi opettaja) hyvin koulutusta?
itse en halua tulla opettajaksi, vaikka matiikka kiinnostaa... eli, onko hyvät mahdollisuudet päästä teollisuusalalle opintojen jälkeen?

3

1366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Matematiikka on kyllä hieman hankala aine työllistymisen kannalta, jos teollisuuteen haluat. Suosittelisin ennemmin teknillista korkeakoulua.

Tosin matematiikka yhdistettynä tietojenkäsittelyyn voisi olla vahva yhdistelmä myös yksityisillä työmarkkinoilla, eli koodaamista kannattaa opetella.

• Nimetön

Wuonna 2005 eräs HY opettajista kehui luennolla,kuinka jo vuonna 2008 opettajista(koska menee niin suuri osa eläkkeelle) tulee niin kova pula ,että ihan kesämökeille soitetaan.
        Totuushan on että koulujen käytävillä opet ovat suurin osa noin 30v .Eläkkeelle lähteviä saa oikein hakemalla hakea.Lukioita ym lakkautetaan ikärakenteen takia ym.
        Matemaattis-luonnontieteellinen tdk. saa rahoituksen opiskelija määrien mukaan.Mitä enemmän opiskelijoita sen enemmän opettajia tiedekunnassa.Siksi valehdellaan häikäilemättömästi opiskelijoille tulevasta työllistymisestä.
        Hakijoita vapaaseen työpaikkaan on yleensä 30-50 ,valituksi tulee joku reksin tuttu,jolla yleensä ei edes pätevyyttä.

• sisishfieoin

Laitoksella voi lukea myös soveltavaa matematiikkaa, josta pitäisi ainakin olla hyvät mahdollisuudet ponnistaa vakuutusyhtiöihin, pankkeihin yms. Hyviä sivuainevalintoja lienevät ennenkaikkea tilastotiede ja käpistely. Myös vaikkapa kauppakorkeasta voi olla fiksua lukea joitain kursseja. Nykyään se onnistuu, kun on JOO, eli joustava opinto-oikeus.

Matemaatikkoja on kyllä kuulemma kohtuullisen paljon myös ihan yritysten johtotehtävissä, samoin fyysikkoja. Analyyttistä ongelmanratkaisutaitoa arvostetaan siis ainakin jossain määrin.

Työttömyysprosentti lienee aika alhainen, muistaakseni 2-3.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      89
      8236
    2. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      91
      6362
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      58
      6243
    4. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      34
      4841
    5. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      44
      3284
    6. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      50
      3265
    7. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      57
      2942
    8. Sinulle J mies

Hyvää joulua ❤️
      Ikävä
      44
      2819
    9. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      51
      2786
    10. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      49
      2760
    Aihe