Onko totta ettei Kuopiosta saa yksiötä mistään? Olen viikon ajan kuumeisesti etsinyt yksiötä mutta kaikki menee samantien...opiskelut alkaa kohta eikä ole kattoa pään päällä.
kuopiossa ei asuntoja!
21
2518
Vastaukset
- Itsekin asuntoa etsivä
Itelläki ois tarkoitus muuttaa Kuopioon opiskelemaan, mutta MIHIN, kun ei oo yksin varaa yli 700e kaksioihin eikä yksiöitä yksinkertaisesti tunnu löytyvän mistään!
Luulis, että ees kämppäkaveri löytyis jostain, mutta ei sitäkään.
Mutta ei auta luovuttaa! Sinnikkäästi kannattaa tutkiskella lähes päivittäin netin vuokra-asuntosivustoja ja soitella välittäjille.- niiskuf
Kerätään porukka ja vuokrataan yhdessä vaikkapa neliö! Varmasti on paljon muitakin samassa tilanteessa olevia :)
- lehdessä oli
kirjoitettu, että Kuopiosta saa asunnon heti. Tyhjiltään vaikka kuinka paljon. Taisi olla tämä Kuopas!
- oli.....
Joo, mutta nykyisin ei porukka kykene/uskalla asumaan solussa edes paria ekaa kuukautta parempaa asuntoa odotellessa. Uskomatonta...
- Kuopaksella
oli..... kirjoitti:
Joo, mutta nykyisin ei porukka kykene/uskalla asumaan solussa edes paria ekaa kuukautta parempaa asuntoa odotellessa. Uskomatonta...
yksiöitäkin, eikä vain pelkkiä soluasuntoja! En tiedä onko isompiakin asuntoja. Taitaa vaan olla näille nykyajan opiskelijoille kaikki oltava valmiina. Ei edes vaivauduta laittamaan asuntohakemusta. Pitäisi asunnon lentää ilmasta!
- möhöö
Kuopaksella kirjoitti:
yksiöitäkin, eikä vain pelkkiä soluasuntoja! En tiedä onko isompiakin asuntoja. Taitaa vaan olla näille nykyajan opiskelijoille kaikki oltava valmiina. Ei edes vaivauduta laittamaan asuntohakemusta. Pitäisi asunnon lentää ilmasta!
Olen kyllä laittanut hakemuksia vvo:lle, satolle, kuopakselle ja netistä etsin joka päivä. Kuopaksella oli muka vapaana vain YKSI solu neulanmäestä. Muuten hyvä mutta koulu sijaitsee 7km päässä.
- kaikkensa yrittäny!!
Kuopaksella kirjoitti:
Ensinnäki kannattaa olla hiljaa jos ei tiiä mitä kaikkea muut on tehny koittaakseen löytää ees jonkulaisen katon pään päälle!
Oon pistäny hakemusta Kuopakselle, soitelluki. Joka ikinen päivä oon kahen viikon aikana tutkinu kaikki mahdolliset sivut netistä, joista vaan ois mahollista löytää kämppää TAI kämppäkaveria! Oon soitellu sekä yksityiset että yleiset asunnonvälittäjät läpi, mutta ku ei löydy yksiötä (jos onki löytyny, niin ne on semmosia luxusasuntoja joihin opiskelijalla ei oo varaa), mutta kaksioita löytyy sitäki enemmän. Ja niissä on sitte taas tajuton vuokra!
Jopa ilmoituksia olen laittanu. Ja uskon, että samassa tilanteessa olevat (syksyllä alkaa opinnot eikä ole asuntoa) ovat hiki hatussa, pinna kireällä hakemalla hakeneet kämppää.
Kuka se ehdotteli täällä, että hommattais porukalla esim. neliö ? Pistä s.postia otan yhteyttä! :) - .........
kaikkensa yrittäny!! kirjoitti:
Ensinnäki kannattaa olla hiljaa jos ei tiiä mitä kaikkea muut on tehny koittaakseen löytää ees jonkulaisen katon pään päälle!
Oon pistäny hakemusta Kuopakselle, soitelluki. Joka ikinen päivä oon kahen viikon aikana tutkinu kaikki mahdolliset sivut netistä, joista vaan ois mahollista löytää kämppää TAI kämppäkaveria! Oon soitellu sekä yksityiset että yleiset asunnonvälittäjät läpi, mutta ku ei löydy yksiötä (jos onki löytyny, niin ne on semmosia luxusasuntoja joihin opiskelijalla ei oo varaa), mutta kaksioita löytyy sitäki enemmän. Ja niissä on sitte taas tajuton vuokra!
Jopa ilmoituksia olen laittanu. Ja uskon, että samassa tilanteessa olevat (syksyllä alkaa opinnot eikä ole asuntoa) ovat hiki hatussa, pinna kireällä hakemalla hakeneet kämppää.
Kuka se ehdotteli täällä, että hommattais porukalla esim. neliö ? Pistä s.postia otan yhteyttä! :)Noo, oppilaitokset järjestävät tilapäismajoitusta ja asuntotilanne helpottuu yleensä syyskuun aikana...
- Kuopiolainen88
......... kirjoitti:
Noo, oppilaitokset järjestävät tilapäismajoitusta ja asuntotilanne helpottuu yleensä syyskuun aikana...
Ei täällä ole töitäkään. Mutta täältä asunto: http://www.uku.fi/tori/asunnot.shtml
- tuleva opiskelija
kaikkensa yrittäny!! kirjoitti:
Kuka se ehdotteli täällä, että hommattais porukalla esim. neliö ? Pistä s.postia otan yhteyttä! :)Nii ottakaa toki yhteyttä nii saatais porukka kasaan.. :) [email protected]
- enää mihinkään
möhöö kirjoitti:
Olen kyllä laittanut hakemuksia vvo:lle, satolle, kuopakselle ja netistä etsin joka päivä. Kuopaksella oli muka vapaana vain YKSI solu neulanmäestä. Muuten hyvä mutta koulu sijaitsee 7km päässä.
luottaa? Ei ole kauan, kun Savon Sanomat (?) kirjoitti, että Kuopakseen ei sitten millään saada asukkaita. Jutussa myös ilmoitettiin, kuinka paljon tyhjiä asuntoja Kuopaksella on. Mistä ihmeestä SS on tuollaisen jutun tempaissut? VVO ja Sato varmaan vuokraavat mieluummin työssä käyvälle, kun hän ei lähde kevään tullen pois. (siis periaatteessa). Oletko kysellyt vakuutusyhtiöiltä? Pääkaupunkiseudulla heillä on paljonkin asuntoja, en sitten tiedä, onko Kuopiossa! Onko Kuopiossa mitään nuorisoasuntoja? Tai muita opiskelija-asuntoja?
- Jeppuru
Aika hyvä tuuri on jos kuopakselta yksiön saat. vuosi-kaksi jonoja aiemmin oli. Asuin solussa 5 vuotta ja nyt asun Puijon takana juuri peruskorjatussa yksiössä 320€/kk. Ja tästä en luovu heti. Halvimmat yksiön oli satamassa 175€/kk 20m2. Mikäköhän asuntoyhtiö se oli..ai niin Y-säätiö.
- Jeppuru
Jeppuru kirjoitti:
Aika hyvä tuuri on jos kuopakselta yksiön saat. vuosi-kaksi jonoja aiemmin oli. Asuin solussa 5 vuotta ja nyt asun Puijon takana juuri peruskorjatussa yksiössä 320€/kk. Ja tästä en luovu heti. Halvimmat yksiön oli satamassa 175€/kk 20m2. Mikäköhän asuntoyhtiö se oli..ai niin Y-säätiö.
Ja jos olet mukava neiti ja ostat mulle aamumurot niin saat asua mun vaatehuoneessa.
- en mä ymmärrä
Jeppuru kirjoitti:
mä asun kuopaksen solussa tässä keskustan tuntumassa ja täällä on ainankin ollu yksi solu koko kesän tyhjänä?????
- olet jo kokeillut?
Vai oletko?
- Pettynyt
Vaikealta näyttää kieltämättä.
Olen mieheni kanssa etsinyt kuukauden päivät asuntoa Kuopiosta, koska nykyinen asunto on huonolla sijainnilla koulun kannalta. Olemme hakeneet asuntoa SKV:ltä, VVO:lta, Niiralan kulmalta, SATOlta, Kuopakselta jne. Olemme seuranneet Ukun asuntotoria, oikotietä, etuovi.comia, asuntoverkon asuntoja, OVV:tä, Vuokraovi.comin asuntoja. Luulisi tällaisella aktiivisuudell asunnon löytyvän, vaan EI. Jos jostain on löytynyt asunto, niin emme ole saaneet asuntoa, koska meillä on kissat..! Oulussa oli aivan toista.- ..........
"Oulussa oli aivan toista."
Höpsis. Nyt on vaan kehno aika etsiä asuntoa, samoin Oulussa, Tampereella, Helsingissä.... Vielä kesäkuun alussa oli reilusti asuntoja tarjolla ja syksyn myötä niitä taas tulee, kunhan paikkakunnalle muuttaneiden opiskelijoiden ryntäys tasaantuu...
- asustelija
Asun Kuopaksen solussa ja saman rapun nimilistasta päätellen yksi huone tyhjänä. Lisäksi kämppikseni muuttaa pois elokuun loppuun mennessä, joten sitten joku onnekas pääsee asustelemaan tämmösen hiljaisen ja rauhallisen, tupaikoimattoman, alkoholittoman ja lemmikittömän yliopisto-opiskelijatytön kanssa 2-hengen juuri remoitoituun soluun.
- dghdfh
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/savo/kuopiosta-saa-opiskelija-asunnon-leikiten(173642).ece
"Kuopiosta saa opiskelija-asunnon leikiten
5.7.2008 05:00
Kuopaksen toimitusjohtaja Tuula Vartiainen esittelee vuonna satamaan valmistuineita opiskelija-asuntoja vuonna 2005.
Jarno Hartikainen
Kuopion opiskelija-asuntosäätiölle (Kuopas) tulevien asuntohakemusten määrä on laskenut jo muutaman vuoden ajan. Kun hakemuksia tuli vuonna 2006 kaikkiaan liki 13 000, putosi määrä viime vuonna alle 11 000:n.
Kuopaksen toimitusjohtaja Tuula Vartiainen uskoo, että määrä laskee edelleen.
Kun myös Kuopaksen koko asuntokapasiteetti on nyt käytössä, opiskelija-asunnon saaminen Kuopiosta onnistuu entistä vaivattomammin.
- Asunto löytyi silloin tosi helposti, kertoo rakennusinsinööriopiskelija Olli Mustonen viimesyksyisestä asunnonhakemistaan.
Hän muutti tuolloin tyttöystävänsä kanssa Neulamäkeen kaksioon. Kuten monet tuttavansakin, Mustonen otti aluksi vastaan sen mitä tarjottiin, mutta alkoi heti etsiä asuntoa lähempää keskustaa. Pari pääsikin maaliskuussa Niiralaan.
Hanna Simonen puolestaan pakkaa Niiralassa tavaroita muuttaakseen perheensä kanssa isompaan Kuopas-kotiin keskustaan. Hyvä asuntotilanne mahdollistaa joustavuuden muuttuvien tarpeiden mukaan.
Kuopaksen ongelma on poikkeuksellisen vilkas poismuutto. Vaikka kaikki asunnot ovat syksyisin käytössä, alkavat ne tyhjentyä jo marraskuussa. Ongelma koskee etenkin syrjäisiä soluasuntoja.
Tammikuussa soluja oli tyhjillään jo lähes 140, ja määrä vain kasvoi kesää kohti. "- ovv**
Suosittelen OVV:tä! Sain tosiaan samana päivänä asunnon kun sitä aloin hakemaan. Plus,että sähköpostiin ekan päivän aikana ehti tulemaan 6 asunto/huone tarjousta eripuolilta Kuopiota.
En tiedä oliko tsäkästä kiinni,mutta nyt tulee minustakin Kuopiolainen, kiitos OVV:n :)
Suosittelen!
- Anonyymi
Mielellään rivitaloja, olisi taas kiva päästä uuteen asuntoon ensimmäiseksi asukkaaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst14610947Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58623826Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i393703Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1873587PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1003441Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,863227Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.691904Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis151237Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt154905Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun263876