Verta ulosteen mukana

Ihmettelenpä vain

Minulla tuli pari viikkoa sitten hiukan verta ulostaessa. Se näkyi pyyhkiessä. Olin syönyt tulista ruokaa sinä päivänä, joten ajattelin sen johtuvan siitä. Tänään sama tapahtui kuitenkin uudelleen, ja verta oli nyt enemmän. Ei paljon koska ei näkynyt enää toisella pyyhkäisyllä mutta kuitenkin sen verran, ettei tarttenut tihrustaa, että mitäs tuo nyt on. Lisäksi uloste on aika löysää ja polttaa peräaukon suulla. Jouduin kesken ulostamisen suihkuttamaan vettä kun poltteli niin vietävästi. Polttelu jatkuu vielä jonkin aikaa ulostamisen jälkeen.

Olen 21-vuotias nainen ja kärsinyt ulkoisista peräpukamista aina, joten tiedän, ettei niistä ole nyt kysymys. En kyllä usko mihinkään vakavampaankaan, koska uloste oli normaalin väristä ja veri kirkkaan punaista. Mahtaakohan kukaan tietää, mistä tämä voisi johtua? Voisiko suolessa olla jokin haavauma tai vastaavaa? Olisiko lääkärikäynti paikallaan? Ruokavalioni on varsin kuitupitoista, koska yritän parhaani mukaan välttää saamasta peräpukamia. Vältän myös vatsaa kovettavia tuotteita, kuten juustoa.

8

6121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • janus..

viittaa peräpukamiin tai johonkin haavaumaan. Ei syytä huoleen.

• säikytellä

mutta kehotan menemään lääkäriin. Kirkas veri voi olla myös merkki syövästä. Mitä nopeammin se todetaan sitä nopeammin siitä paranee. Itse olen sairastanut yhden syövän. Suolistosyöpä tulee kroonisen sairauden seurauksena.

Jo oman mielenrauhasi vuoksi on syytä käydä tutkimuksissa. Varma on aina varmaa.

• nikke..

tuon ikäisillä mitää suolistosyöpää ole.

• katso ikää
        nikke.. kirjoitti:

tuon ikäisillä mitää suolistosyöpää ole.

valitessaan uhrinsa.

• Make_ _

Tuttua puuhaa,mulla ainakin peräsuolen haavauma aiheuttaa välillä todella kovaa polttoa ulostaessa,pakko painella suihkuun joskus kesken istunnonkin.

Veri on normaalisti haavaumissa/pukamissa kirkasta,toki se voi olla merkki muustakin sairaudesta,itse olen käynyt läpi pari pukamakorjausta/haavauman korjausta.

Ikävä kyllä tämä tuppaa olemaan elinikäinen vaiva mutta oikealla hoidolla sen kanssa pärjää.

Kannattaa toki käydä lääkärissäkin,itse sain viimeksi peräaukon haavauman hoitoon nitrosalvaa,on aika tehokasta.

Jos yhtään mieltä rauhoittaa niin mulla olisi ollut syöpä jo montakymmentä vuotta mikäli kirkas veri olisi ollut syövän merkki,eihän sitä tietenkään voi mennä ennustelemaan eteenpäin.

http://www.tohtori.fi/?page=6625671&search=fissura ani

• liittyyköoireisiin

myös aamuista päänsärkyä ja krapulaista olotilaa, vaikkei mitään ole ryypännyt? Edelleen nenän tukkoisuutta,silmien punotusta ja vinkuva hengitys. Kaikki viittaa natriumglutamaatti-herkkyyteen tai muiden sen luokan lisäaineiden aiheuttamiin komplikaatioihin. Parissa viikossa paranet, kun ymmärrät olla ilman.

• tulee verta joka päivä

Kyllä ymmärrän sinua sillä se meinas jo hermoon ottaa mut ku luet mun tilanteen en hermostu tänäänkin tuli ja ainoa se sosiaalinen puoli ongelma hygienan muodossa.

Tulee verta aina silloin tällöin mut kun kun paksunsuolen tähystys tehty niin on voi olla varma ettei vakavaa ja se jo rauhoittaa koska toiminnallinen vaiva pukamat on ja jos ei liikuntaa harrasta ja kuitu ravintoa nauti varmasti pahentaa.
      Minäkin lenkkeilen ja en enää hermostu vaikka tuleekin verta kun pitää ymmärtää että on vaivoja joista et ikinä pääse eroon mutta kun pääset sinuksi niiden kanssa juuri että paksusuoli varmistettu niin silloin ei hermostu kirkkaan veren tulosta vaan meillä kaikilla on erilaisia vaivoja joita pitää ymmärtää vaikka tietenkin hygieniän takia nämä vaivat kiusallisia mutta ajatelkaa ne pieniä vaivoja kun ajatellaa mitä voisi olla .??

Aikoinan leikattu pukamat monta kertaa mutta vaiva ei lopu yleensä koskaan lopullisesti väliin voi olla vuosikin ettei verta tule mutta ravinto ja etenkin liikunta pitää suolen toiminnan kunnossa.
      Olen käynyt läpi antibiootti ripulit ja silloin tuli verta jatkuvasti mutta sitten tehtiin paksusuolen tähystys se helpotti kun tuli tieto ettei mitään vakavampaa silloin se vain on ymmärrettävä toiminnalliseksi vaivaksi kun ulostaa usein tai on stressiä voi tulla verta mutta kun tutkittu suoli ei tarvi huolestua.
      Jokaisen suoli on erilainen ja tunnen aina ne patit peräaukossa vaikka ei verta tulekaan niin tiedän että ei vaarallista muutta tutkituttaa pitää tietenkin.Että on vain pukama verta tosin kiusallinen vaiva mutta näyttää yleinen olevan.
      Varokaa luontaistuotteita ne saattavat tuhota maksaa ja munuaisia ja liittyy epäilyihin jos et ole suolta tähystyttänyt.
      Kaikesta viisastunut ja en koske huuhaa tuotteisiin , marjat ja vihannekset ja ruisleipä ja muu kuitu pitää kunnossa suolen.
      Janne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3063
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2725
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1929
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1351
    Aihe