Heippa!
Olen rämpinyt pitkin metsiä ja jokivarsia, ja löytänyt toinen toistaan ihanempia luonnonkukkia / perennoja
kukkapenkkiini.
Onko teillä tiedossa esim. netissä jotain sivustoa, jossa olisi kattava luettelo myös luonnonvaraisista kukista, vai miten tässä oli helpointa edetä? Googlaamalla sain vain kaupallisia linkkejä, joissa oli varsin suppeat valikoimat.Jos ei löydy netistä, onko joku kirja ylitse muiden? En viitsisi ostaa sokkona kun kirjat näyttävät olevan aika arvokkaita.
Tänk juu!
Kiitos etukäteen!
Perennoiden tunnistaminen
6
587
Vastaukset
- on olemassa kirjoja
Pokkarikokoisinakin on halpoja (!) kirjoja luonnonkasveista, pensaista ja puista. Kirjoja, jotka mahtuvat kätevästi mukaan laukkuun, kun luonnossa kuljeksii.
On hyvä selata ja tutustua kirjan kasveihin jo etukäteen kotona, voi siten nopeasti ja helposti löytää kyseisiä kasveja, jotka eteen tulee.
Tutkailin puutarhakirjoja Suomalaisen kirjakaupan myymälässä keväällä, siellä oli noin 10€ hintaan kyseisiä kirjoja ja aivan valtavasti erilaisia kukkakirjoja, hintahaitari oli laaja ja erilaisia alan kirjoja oli "mielettömän paljon".- edellinen
cooglaapa yksinkertaisesti vaikka kuvahaulla
luonnonkukat
Hakutuloksia tulee sadoittain.
Olen 68v.
Varmaan sinäkin olisit hoksannut tämän - ajan mittaan ...?
- joitakin
löytyy
- lainaa tai katso
Kannattaa ostaa tai lainata kirja, Kielo ja Kissankello, Suomen ja Pohjolan kasveja, siinä on hyvät selostukset ja kuvat kaikista.
Täällä on myös joitain :
http://www.sakarikauppinen.com/kasvio/huulikukkaiskasvit.html - Toimii!
Löytyi tosi hyviä linkkejä. Superkiitokset!
- varjomorelli
Toimii! kirjoitti:
Löytyi tosi hyviä linkkejä. Superkiitokset!
huomio: Ethän vain erehdy ottamaan MAAHUMALAA maallesi. Se on kova leviämään ja ainakin minun mielestäni ilkeämpi rikkakasvi kuin voikukka, sillä se kietoutuu kaikkeen ja valtaa vain itselleen asuintilaa.
Olen ihmetellyt, kun joissakin kukkakaupoissa maahumalaa myydään maanpeitekasvina. Sitä se todella on, vaan sitäpä et saa nurkistasi pois, jos sen sinne olet vaikka vahingossa muitten siirtokasvien kanssa hankkinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?4756246Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.2522287Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3861969- 1241159
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl51074- 291067
- 77902
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h60884Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel79818- 39764