Hirvihomma ihan kivaa hommaa, mutta

yks juttu..:(

ne vitun talkoot, peijjaiset ja muu turha toiminta on perseestä. Ei muuta ku kunnon tornit pystyyn ja metälle hyvällä pienellä hirviporukalla, ni siitä jopa nauttisi. Mutta ainahan joku pihi mulkkupääkin sattuu porukkaan:(

27

3360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolhoosiporukassa leikkiä

      Ota pari tosikaveria ja muutamanimi Et täyttyy mettähallituksen ehot.Ano kaudeksi 2009 valtionmaille lupa.Siellä voit sitten toteuttaa itseäsi.Minulla kyseinen menettely pelasti koiraharrastuksen.

    • Aktiivinen metsästäjä

      Valitettavasti "vitun talkoot, peijjaiset ja muu turha toiminta" kuuluu myös metsästysseuratoimintaan. Älä rutise, mene mukaan tekemään oma osuutesi. Jonkun ne hommat on kuitenkin tehtävä.

      • Äly hoi!

        Nyt eletään 2008-lukua, ja ihmiset hirviporukoissa ovat työssäkäyviä eivätkä mitään turhantoimittajia toimettomia maalaisia. Ei tässä saatana kerkeä mihinkään talkoisiin, pitää oma leipäkin perheelle hankkia! Omat tornit pidetään omalla porukalla kunnossa ja maksetaan hirviluvat ja kaadetaan hirvet pois, niin se on siinä!
        Minä seuralle joka vuosi lupani maksan, eli palkatkoot vaikka miehet tekemään ne talkoohommat. Ja joka vitun savikiekosta maksan kovan hinnan, ja kyllä siitä katetta jää!
        Mihin nämä talkoot ja peijjaiset perustuvat? Nekin ampumaradat on jo aikaa sitten maksettu. Minä en ala koko kylää syöttämään ja juottamaan, vaan haluan vain metsästää hirvet pois itselle lihaksi ja turvaksi liikenteelle.

        Nyt on todellakin 2008-vuosi eikä 60-luku ja talkoiden aikakausi! Ihmisiä näen ihan tarpeeksi töissäkin, eli minua ei kiinnosta peijjaiset ja muu turha jaaritelu. Omassa porukassa viihdyn kyllä sen muutaman päivän per syksy. Ampumaradoilla käyn ampumassa harjoitteeksi ja lähden pois, eli jätän paskanjauhamiset ja torikokoukst väliin, ja niin suosittelen muillekkin! Ampumaan radalle tullaan eikä juoruamaan!


      • kepulit jojoo

        Nyt eletään ehkä hei eri aikakautta kuin silloin joskus!! HALOO!!! Aina teille kepulaisille pitäisi olla kaikki valmiiksi tekemässä, ja jopa perse pyyhkimässä. Ennen ei olut jahtiseuroissa jäsenmaksuja, siksi pidettiin talkoita.. Nyt on jäsenmaksut, eli talkoita ei tarvita ja kepulaiset tehkööt itse tilinsä ja hommansa omin avuin!


      • Metsästysseura toiminassa
        kepulit jojoo kirjoitti:

        Nyt eletään ehkä hei eri aikakautta kuin silloin joskus!! HALOO!!! Aina teille kepulaisille pitäisi olla kaikki valmiiksi tekemässä, ja jopa perse pyyhkimässä. Ennen ei olut jahtiseuroissa jäsenmaksuja, siksi pidettiin talkoita.. Nyt on jäsenmaksut, eli talkoita ei tarvita ja kepulaiset tehkööt itse tilinsä ja hommansa omin avuin!

        Politiikalla ole sijaa.Anna niiden talkoilla jotka sitä haluaa,ei se ole pakollista.Mutta älä vikise jos sulle vähän enämpi maksuja laittavatkin.Ja vielä kerran,.Ei se ole pakko olla sellaisessa porukassa,missä ei ole kivaa.


      • kepulit jojoo
        Metsästysseura toiminassa kirjoitti:

        Politiikalla ole sijaa.Anna niiden talkoilla jotka sitä haluaa,ei se ole pakollista.Mutta älä vikise jos sulle vähän enämpi maksuja laittavatkin.Ja vielä kerran,.Ei se ole pakko olla sellaisessa porukassa,missä ei ole kivaa.

        ettei kepulaiset saa yskinoikeutena pyytää hirviäkin suomen metsistä. Minä siis olen mielelläni metsästysseurassa ja metsästän hirviä, mutta talkoot ovat mielestäni ihmisen hyväksikäyttöä. Metsästys on kivaa, mutta talkoot siis turhia ja minä en niistä hyödy mitään. Alyättekö?


    • hirvenpyytäjä

      olettako huomanneet että nykysten hirvimiehet pitävät metsästys seurat pystyssä. ja ainako on seuran talkoot niin ei sielä ole muita ko hirvimiehiä. muita jäseniä ei näy.

      • kepulit jojoo

        Arvaa miksi kaikki eivät halua hirviporukkaan vaikka sieltä hyvät lihat saakin? NO siks, kun hirvihomma on liian sitovaa ja siellä joutuu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa liikaa.

        Se kun ei ole yhtään rentouttavaa kun heti keväällä ollaan vailla talkoisiin ja kaikkeen turhaan mistä ei ole yksittäiselle metsästäjälle mitään hyötyä. Pitää riittää kun maksa jäsenmaksut ja on mukana hirvijahdissa.
        Metästysken pitää olla sellanen harastus missä irtautuu arjesta ja paineesta, mutta hirvihommat on monessa porukassa kaukana rentoudesta ja rentoutumisesta sekä työstä irtautumisesta, jos siis himmma tehty vittumaiseksi.


      • ertokate
        kepulit jojoo kirjoitti:

        Arvaa miksi kaikki eivät halua hirviporukkaan vaikka sieltä hyvät lihat saakin? NO siks, kun hirvihomma on liian sitovaa ja siellä joutuu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa liikaa.

        Se kun ei ole yhtään rentouttavaa kun heti keväällä ollaan vailla talkoisiin ja kaikkeen turhaan mistä ei ole yksittäiselle metsästäjälle mitään hyötyä. Pitää riittää kun maksa jäsenmaksut ja on mukana hirvijahdissa.
        Metästysken pitää olla sellanen harastus missä irtautuu arjesta ja paineesta, mutta hirvihommat on monessa porukassa kaukana rentoudesta ja rentoutumisesta sekä työstä irtautumisesta, jos siis himmma tehty vittumaiseksi.

        Olen samoja mieliä. Miksi metsästys pitää tekemällä tehdä isotöiseksi. Onko se saaliinhimoa vai mitä, kun ensin eläimiä ruokitaan ja sitten rakennetaan lahtivajoja mihin lihat sopii.
        Kannatan mieluummin vanhaa tyyliä jossa metsästä otetaan mitä siellä on. Ja muutkin keskieurooppalaiset metsästysrituaalit joutaa mäkeen.


      • kepulit jojoo
        ertokate kirjoitti:

        Olen samoja mieliä. Miksi metsästys pitää tekemällä tehdä isotöiseksi. Onko se saaliinhimoa vai mitä, kun ensin eläimiä ruokitaan ja sitten rakennetaan lahtivajoja mihin lihat sopii.
        Kannatan mieluummin vanhaa tyyliä jossa metsästä otetaan mitä siellä on. Ja muutkin keskieurooppalaiset metsästysrituaalit joutaa mäkeen.

        Kyllä hirvimetästysporukassa pitää olla vajat ja muut. Mutta sitä en ymmärrä, jos ihminen kuuluu hirviporukkaan, joka on jonkun seuran alainen, niin miksi pitää tehdä talkoita koko metsästysseuralle. Totta kai on hyvä se, että ne hirvitornit on kunnossa ja lahtivahat siistejä, mutta en minä ainakaan lähde koko seuran talkoisiisn kepulaisia passaamaan.


      • MikkoN
        kepulit jojoo kirjoitti:

        Kyllä hirvimetästysporukassa pitää olla vajat ja muut. Mutta sitä en ymmärrä, jos ihminen kuuluu hirviporukkaan, joka on jonkun seuran alainen, niin miksi pitää tehdä talkoita koko metsästysseuralle. Totta kai on hyvä se, että ne hirvitornit on kunnossa ja lahtivahat siistejä, mutta en minä ainakaan lähde koko seuran talkoisiisn kepulaisia passaamaan.

        Kyllähän se ois sillä hirviporukallakin vaikea metsästää, jos seurassa ei pidetä esim maanomistajia tyytyväisinä peijaisilla tms. Seura vastaa siitä että hirviporukalla on riittävät pyyntimaat käytössä, jos maanomistajia ei pidetä arvossa niin paha on tillkutäkkialueella metsästää. Niillä jotka nauttii suurimman hyödyn on mielestäni velvollisuuus hoitaa suurin osa talkoista ym. seuran eteen tehtävästä työstä. Jos sitä ei halua, niin valtion maille saa kyllä lupia.


      • eri mieltä
        MikkoN kirjoitti:

        Kyllähän se ois sillä hirviporukallakin vaikea metsästää, jos seurassa ei pidetä esim maanomistajia tyytyväisinä peijaisilla tms. Seura vastaa siitä että hirviporukalla on riittävät pyyntimaat käytössä, jos maanomistajia ei pidetä arvossa niin paha on tillkutäkkialueella metsästää. Niillä jotka nauttii suurimman hyödyn on mielestäni velvollisuuus hoitaa suurin osa talkoista ym. seuran eteen tehtävästä työstä. Jos sitä ei halua, niin valtion maille saa kyllä lupia.

        Ei peijjaisia tarvita, koska metsänomistajat ovat kaupungeissa ja saavat ihmiskontakteja muutenkin. Ajat ovat muuttuneet, eli eiköhän vain keskitytä metsästämiseen ja yhteiskunnan liikenneturvallisuuden parantamiseen yhdessä metsänomistajien kanssa heidän suomillaan luvilla?


    • tekee

      puolestasi?
      --metsästysmaiden vuokrasopimukset
      --perii jäsenmaksut
      --kutsuu kokoukset
      --hakee hirviluvat
      --ilmoitukset metsästäjien keskusjärjestöön
      --perii ja tilittää katolupamaksut
      --maksaa metsästysmaan vuokrat
      --hoitaa suhteet maanomistajiin
      --hoitaa kulkuluvat vuokramaiden teille
      --vie suolakivet hirville
      --lihan käsittely tilat
      --hoitaa kolarihirvet pois metsästä
      --tekee riistailmoitukset
      --hoitaa seuran raha-asiat
      --ruokkii ja kouluttaa koirat (minulla 3 suurriista koiraa)
      --seuralla pitää olla
      -puheenjohtaja
      -sihteeri
      -rahastonhoitaja
      -johtokunta
      --ja paljon muuta.
      Jos kaikki työt tietettäs vieraalla.
      - metsästys ei ole silloin harrastus. Aivan sama olis ammuttaa riistakin palkallisilla metsästäjillä. Maksaisit heille täyden palkan ja oikean kilometrirahankin.

      Minusta sinun pitää ostaa kaupasta possun lihaa ja makkaraa, paistele niitä, vai pitäskö jonkun tehdä sekin puolestasi.
      Itse olen ollut kymmeniä vuosia sihteerinä ja puheenjohtajana. Voit vain arvata sen talkootyön määrän, puhelin ja bensakulut, joista kylläkin saa seuralta korvauksen.

      • Mutta varaudu kuitenkin

        Siihen että lorvimisestasi huomautellaan.Seuroissa toimiminen on toisille elämäntapa,jos et tähän sovellu,mene valtionmaiden porukkaan.Siellä useinmiten ei talkoilla mitenkään.SE on ehki enemmän tätäpäivää.


      • täällä....
        Mutta varaudu kuitenkin kirjoitti:

        Siihen että lorvimisestasi huomautellaan.Seuroissa toimiminen on toisille elämäntapa,jos et tähän sovellu,mene valtionmaiden porukkaan.Siellä useinmiten ei talkoilla mitenkään.SE on ehki enemmän tätäpäivää.

        Kainuussa villipohjola ( metsähallitus) antaa ilman suolakiviä hirville ja muille riistaeläimille. En vain ole nähnyt kiven menevän itse valtion maille metsääsn. Kyllä ne joku "talkoolainen" sinne vie.

        Riistanhoito kuulu metsästykseen.

        Syö vain kaverin pöydästä minusta nähden, äläkä itse kutsu ketään kaveria riistapaistille. Sillä se paistisi voi olla talkoolaisen työn tulosta.


      • Aivopesua
        täällä.... kirjoitti:

        Kainuussa villipohjola ( metsähallitus) antaa ilman suolakiviä hirville ja muille riistaeläimille. En vain ole nähnyt kiven menevän itse valtion maille metsääsn. Kyllä ne joku "talkoolainen" sinne vie.

        Riistanhoito kuulu metsästykseen.

        Syö vain kaverin pöydästä minusta nähden, äläkä itse kutsu ketään kaveria riistapaistille. Sillä se paistisi voi olla talkoolaisen työn tulosta.

        Viet nuolukiven metsään hirvelle,ja puhut riistanhoidosta.Tosiasiassa houkuttelet hirviä alueellesi.Mutta älä huoli,niitä kiviä on kauttaaltaan noin joka kilometrin päässä toisistaan.Ei nuolukiven viennistä pitäisi vielä talkootyönä puhua,mutta jos puhutaan,pienetpä on työt.


      • tekeekään
        Aivopesua kirjoitti:

        Viet nuolukiven metsään hirvelle,ja puhut riistanhoidosta.Tosiasiassa houkuttelet hirviä alueellesi.Mutta älä huoli,niitä kiviä on kauttaaltaan noin joka kilometrin päässä toisistaan.Ei nuolukiven viennistä pitäisi vielä talkootyönä puhua,mutta jos puhutaan,pienetpä on työt.

        Niiden kivien lisäksi noin 100 tuntia vuodessa.
        Kyllä tiedän hyvin tarkkaan suolakivien etäisyydet, sehän on helppo laskee kun tietää kivien määrän.
        Suolakiviä ei tarvitse käyttää hirven houkuttelun vuoksi.
        Korjasin juuri metsästysseuran majan sadevesikourun.
        Meidän majalla kun yöpyy eteläsuomalaisia valtiomailla metsästäviä raha miehiä.


      • talkoometsämies
        tekeekään kirjoitti:

        Niiden kivien lisäksi noin 100 tuntia vuodessa.
        Kyllä tiedän hyvin tarkkaan suolakivien etäisyydet, sehän on helppo laskee kun tietää kivien määrän.
        Suolakiviä ei tarvitse käyttää hirven houkuttelun vuoksi.
        Korjasin juuri metsästysseuran majan sadevesikourun.
        Meidän majalla kun yöpyy eteläsuomalaisia valtiomailla metsästäviä raha miehiä.

        ei metästäjä hyödy talkoista mitään...Talkoohommaahan se on se itse metsästys..


      • Ammattimies 1111
        talkoometsämies kirjoitti:

        ei metästäjä hyödy talkoista mitään...Talkoohommaahan se on se itse metsästys..

        Harva osaa kääntää harrastuksen voitolliseksi


      • riistiS

        Siinä on asiaa. Tuota kaikkea oheistyötä on niin paljon, että kylläpä kalliiksi tulisi jollain toisella kaikki tuo teettää.
        Jos ei ole aikaa ja intoa tehdä muutakin kuin raahata oma perse lihanjaolle ja ehkä kaksi kertaa kaudessa jopa sinne metsälle niin silloin kannattaa hirvenlihansa ostaa jostain valmiina.


      • työmiez
        Ammattimies 1111 kirjoitti:

        Harva osaa kääntää harrastuksen voitolliseksi

        valtionkortti ja tarvittavat luvat sekä hirvenkaatoluvat...se on siinä..Talkoita ei siis tarvita!!


      • Työmiez
        riistiS kirjoitti:

        Siinä on asiaa. Tuota kaikkea oheistyötä on niin paljon, että kylläpä kalliiksi tulisi jollain toisella kaikki tuo teettää.
        Jos ei ole aikaa ja intoa tehdä muutakin kuin raahata oma perse lihanjaolle ja ehkä kaksi kertaa kaudessa jopa sinne metsälle niin silloin kannattaa hirvenlihansa ostaa jostain valmiina.

        Kyllä jokainen varmaan mielellään metsällä käy. Mutta se on työmiehen aika vittumainen lähteä viikonlopuksi jotakin metsästykseen millään tavalla liittymätöntä rahastukseen tähtäävää talkoohommaa tekemään. Eri asia varmaan teillä maajusseilla ja muilla lorvailijoilla eläkeläisillä jotka omiksennne jotakin räpeltelette vain. Mutta hei, hoitakaa te ne talkoot, niin me kaadetaan hirvet!
        Pääsette sitten sinne tavoitteeseenne, eli LIHANJAOLLE!


    • porukan miehet

      Laillinen hirvenmetsästys on yhteistyötä ja erilaisten yksilöiden ymmärtämistä..
      Kuka touhuaa ne hirvet tornin likelle jos kaikki aattelee sun tavallasi!
      Taidat olla nynny paukkuhullu joka vahtaa jokaista rapsetta tyhjentääkseen lippaansa oitis..
      Metsässä moisista nyhveröistä ei ole mihinkään muuhun kuin raanakkoja tekemään ja muita syyttelemään..

      • Rahtari masa

        On jupeilla aika outo käsitys porukka metsästyksestä.


      • hirvimiäs
        Rahtari masa kirjoitti:

        On jupeilla aika outo käsitys porukka metsästyksestä.

        Eläkeläisten ja muiden joutomiesten harrastusta.Eikä se todellakaan liity hirvenpyyntiin.Valtionmaille lupa ja metsälle,siellä ei tarvitse leikkiä kotia ja pihaa.


      • kuiva käpy
        hirvimiäs kirjoitti:

        Eläkeläisten ja muiden joutomiesten harrastusta.Eikä se todellakaan liity hirvenpyyntiin.Valtionmaille lupa ja metsälle,siellä ei tarvitse leikkiä kotia ja pihaa.

        Yyhhyyyyy, haluan lihanjaolle


    • Anonyymi

      Vasemmistolaiset ovat aina pilanneet metsästyskulttuurin. Haluavat määräillä vain toisia ja olla kukkona tunkiolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe