Vista on HIDAS!

Nimetön

Onko asialle mitään tehtävissä? Ostin vajaa vuosi sitten Soneralta pc-paketin, joka sisälsi normaalitehoisen pöytäkoneen ja siihen Vistan käyttöjärjestelmänä. Koko homma on tökkinyt jotenkin alusta lähtien.. mut eniten vituttaa kaiken hitaus! Mulla on meganen nopeus soneralta, joten ei mitään kiihdytyskaista, mut ei kaikista hitainkaan, kai.. Alussa kun kone oli aivan tyhjä, kone toimi jotenkin, mut nyt kaikki kestää järjettömän kauan. Joku viisas sanoi mulle että Vista vaatii toimiakseen kunnolla järjettömän kasan muistia, eli tällainen normaali 160 jotain ( vähä noi yksiköt hakusessa..) ei riitä.
Kone ei todellakaan ole täynnä, musaa tai leffoja ei ole ladattu lainkaan, kuvia on jonkun verran, mut C-asemalla on tilaa 40 %, D-asema on tyhjä.
Virustorjuntana on F-secure ja kaiken maailman puhdistajia käytetään vähän väliä.
Onko tälle ongelmalle tehtävissä mitään?
Sitten jostain syystä Vista ei ole suostunut päivittään yhtä suosituspäivitystään yli viikkoon, ilmoittaa aina jostain helvetin virhekoodista.

Mitä pirua tän kans voi tehdä? Vai voiko mitään?
Ja ketä pitäs herjata tälläisesta pakkomyynnistä, että pakkosyötetään keskeneräinen käyttis koneeseen jonka teho sen toimintaan ei riitä?

Haukunko Microsoftin, Soneran vai Fujitsu Siemensin?

Jos joku osaa selkokielellä neuvoa kädetöntä, niin olis kiva..

24

6332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai koita tehdä asioille jo...
      • Nimetön

        No jopas oli asiallinen kommentti..Juu, ilmeisesti täytyis olla tietsikkanörtti ja tietää koneista enemmän kuin keskivertokansalainen, ettei tekis vääriä valintoja.. Sanoin ostaneeni PAKETIN, johon sisältyi kone ja käyttis. Ei ollut vaihtoehtoja. Jos olis ollut, olisin varmaankin ostanut XP:n joka oli entuudestaan jotenkin tuttu. Vaan ei ollut. Sitä ei paketin mukana myyty. Enpä tosiaan voinut käsittää että Sonera myisi yhdessä liian pienitehoista konetta mukana väkisin tulevalle käyttikselle.

        Ilmeisesti tavallisen kuluttajan on parempi perehtyä tietokoneiden ihmeelliseen maailmaan enemmän ennenkuin uskaltaa ostaa yhtään mitään, kun vika on aina itsessä...
        Luulisin muuten etten oo ainoa, jolla on samaisia ongelmia.. kaippa noita Soneran pakettiasiakkaita muitakin on kuin mä...oletan.


      • Seppo Suhari

        " Mitäs se meihin kuuluu, katso itse eteesi".

        Tämä juuri on nyky-Windowsin tyyli. Tehdään suurella hypetyksellä käyttöjärjestelmiä ja jätetään käyttäjä(=siis kuluttaja) vastuuseen onnettomuuksista. On häpeällistä että MS väistää omaa vastuutaan sälyttämällä vastuun täysin käyttäjälle itselleen.

        Tietääkseni Vista vaatimukset ovat tätä luokkaa:

        -1024MB muisti
        -15GB

        "Kaikki" tukevat Windowsia, mutta ajurit pitää aina asentaa erikseen. Lisäksi monet vanhemmat laitteet eivät toimi uudemmissa Windowseissa.


      • Nimetön kirjoitti:

        No jopas oli asiallinen kommentti..Juu, ilmeisesti täytyis olla tietsikkanörtti ja tietää koneista enemmän kuin keskivertokansalainen, ettei tekis vääriä valintoja.. Sanoin ostaneeni PAKETIN, johon sisältyi kone ja käyttis. Ei ollut vaihtoehtoja. Jos olis ollut, olisin varmaankin ostanut XP:n joka oli entuudestaan jotenkin tuttu. Vaan ei ollut. Sitä ei paketin mukana myyty. Enpä tosiaan voinut käsittää että Sonera myisi yhdessä liian pienitehoista konetta mukana väkisin tulevalle käyttikselle.

        Ilmeisesti tavallisen kuluttajan on parempi perehtyä tietokoneiden ihmeelliseen maailmaan enemmän ennenkuin uskaltaa ostaa yhtään mitään, kun vika on aina itsessä...
        Luulisin muuten etten oo ainoa, jolla on samaisia ongelmia.. kaippa noita Soneran pakettiasiakkaita muitakin on kuin mä...oletan.

        Käyttöjärjestelmä on oikeastaan tietokoneen osa, ja paketteinahan noita myydään. Se sitten johtuu varmaan Sonerasta jos eivät tarjoa koneita muulla kuin Vistalla. Kannattaa sitten äänestään kukkarolla muuta kuin Soneraa, näinhän tämä kapitalistinen yhteiskunta toimii.


      • ffrfrfrfrfr

        Kyseessähän oli nimenomaan pakettikone, jossa Vista valmiina.


      • vitu**aaa
        Nimetön kirjoitti:

        No jopas oli asiallinen kommentti..Juu, ilmeisesti täytyis olla tietsikkanörtti ja tietää koneista enemmän kuin keskivertokansalainen, ettei tekis vääriä valintoja.. Sanoin ostaneeni PAKETIN, johon sisältyi kone ja käyttis. Ei ollut vaihtoehtoja. Jos olis ollut, olisin varmaankin ostanut XP:n joka oli entuudestaan jotenkin tuttu. Vaan ei ollut. Sitä ei paketin mukana myyty. Enpä tosiaan voinut käsittää että Sonera myisi yhdessä liian pienitehoista konetta mukana väkisin tulevalle käyttikselle.

        Ilmeisesti tavallisen kuluttajan on parempi perehtyä tietokoneiden ihmeelliseen maailmaan enemmän ennenkuin uskaltaa ostaa yhtään mitään, kun vika on aina itsessä...
        Luulisin muuten etten oo ainoa, jolla on samaisia ongelmia.. kaippa noita Soneran pakettiasiakkaita muitakin on kuin mä...oletan.

        Ärsyttäviä tollaset pätemisen tarpeessa olevat nörtit, kuten toi aikasemmin sinulle vastannut.

        Niin siis minulla sama ongelma ja tuntuu etten tajua tämän koneen päälle enää mitään. Aina kun joku laittaa tätä ja korjaa jonkun ongelman, tuleekin seuraava pulma tilalle. Kaiken lisäksi tässä koneen mukana virussuojaohjelma, joka oli vain hetken ilmainen ja ilmaisen ajan loputtua latasin netistä ilmaisen virussuojan, kone menikin sekaisin. Soitin äkkiä hp:n tukeen ja siellä sanottiin, että yleensä 2 virustorjuntaohjelmaa tunnistaa toisensa viruksiksi ja minun täytyy tehdä järjestelmän palautus, sillä en saanut enää lataamaani torjuntaohjelmaa poistettua. Kun olin tämä palautuksen tehnyt, mitkään asennettavat ohjelmat eivät käy enää koneeseen! PRKL että ottaa aivoon ja ylläri pylläri kun nämä ongelmat ilmenivät, koneeni takuuaika oli juuri loppunut!!

        nyt vaikka olen kokeillut tehdä kaiken hp:n teknisen tuen ohjeiden mukaan, niin tämä paska sanoo internet sivun avattuani, että "valmis, mutta sivulla virheitä" ja tämä fucking nuoli vilkkuu tässä näytöllä... aaarrrrgghhh!

        Vista on niiin niin perseestä ja en edes ymmärrä miksi kaikkiin koneisiin tungetaan se nykyään vaikka sehän on tunnetusti paska ohjelma.


      • Korjausohjelma
        vitu**aaa kirjoitti:

        Ärsyttäviä tollaset pätemisen tarpeessa olevat nörtit, kuten toi aikasemmin sinulle vastannut.

        Niin siis minulla sama ongelma ja tuntuu etten tajua tämän koneen päälle enää mitään. Aina kun joku laittaa tätä ja korjaa jonkun ongelman, tuleekin seuraava pulma tilalle. Kaiken lisäksi tässä koneen mukana virussuojaohjelma, joka oli vain hetken ilmainen ja ilmaisen ajan loputtua latasin netistä ilmaisen virussuojan, kone menikin sekaisin. Soitin äkkiä hp:n tukeen ja siellä sanottiin, että yleensä 2 virustorjuntaohjelmaa tunnistaa toisensa viruksiksi ja minun täytyy tehdä järjestelmän palautus, sillä en saanut enää lataamaani torjuntaohjelmaa poistettua. Kun olin tämä palautuksen tehnyt, mitkään asennettavat ohjelmat eivät käy enää koneeseen! PRKL että ottaa aivoon ja ylläri pylläri kun nämä ongelmat ilmenivät, koneeni takuuaika oli juuri loppunut!!

        nyt vaikka olen kokeillut tehdä kaiken hp:n teknisen tuen ohjeiden mukaan, niin tämä paska sanoo internet sivun avattuani, että "valmis, mutta sivulla virheitä" ja tämä fucking nuoli vilkkuu tässä näytöllä... aaarrrrgghhh!

        Vista on niiin niin perseestä ja en edes ymmärrä miksi kaikkiin koneisiin tungetaan se nykyään vaikka sehän on tunnetusti paska ohjelma.

        Itsekin erehdyin hp:ltä koneen hankkimaan.Käyttöjärjestelmänä tässä on windows 7.Vaikeuksia ollut yhteysongelmissa alusta alkaen.Tein kaiken mitä osasin käytin maksullistakin ohjelmaa sekä kokeiluversioita saadakseni ongelmat korjattua,niistä ei ollut apua.Viimein ihan sattumalta löytyi apu microsoftin omalla sivulla löytyy ilmaiseksi käytettävä windows 7 korjaus ohjelma.Nyt ensi kerran vuoteen yhteys on toiminut moitteetta.


      • vistamiini
        Seppo Suhari kirjoitti:

        " Mitäs se meihin kuuluu, katso itse eteesi".

        Tämä juuri on nyky-Windowsin tyyli. Tehdään suurella hypetyksellä käyttöjärjestelmiä ja jätetään käyttäjä(=siis kuluttaja) vastuuseen onnettomuuksista. On häpeällistä että MS väistää omaa vastuutaan sälyttämällä vastuun täysin käyttäjälle itselleen.

        Tietääkseni Vista vaatimukset ovat tätä luokkaa:

        -1024MB muisti
        -15GB

        "Kaikki" tukevat Windowsia, mutta ajurit pitää aina asentaa erikseen. Lisäksi monet vanhemmat laitteet eivät toimi uudemmissa Windowseissa.

        Käytännössä Vistassa pitää olla 2 Gb muistia, mieluiten 4.


    • Vista tarvisi 2Gt keskusmuistia, mielellään 4Gt. SSD-asema olisi myös kätevä tai sitten vähintään 7200rpm kiintolevy. Kannettavien 5400rpm levyt on turhan hitaita. Tuplaydin prosessori pitäisi olla myös.

      Kai tässä nyt on kyse siitä, että sitä saa mitä tilaa. Vista on hidas, ja sinä ostit Vistan.

      Ensimmäinen ratkaisuvaihtoehto on korjata säätelemällä Vistan asetuksia, eli jotain superfetchiä ja Aero käyttöliittymää pois tms.

      Toinen ratkaisuvaihtoehto on, että hankit koneeseen jonkin toisen käyttöjärjestelmän. En tiedä tietokonetta tarkemmin, mutta mahdollisesti Suse Enterprise Desktop tai Ubuntu olisivat yhteensopivia, riippuu nyt tietokoneesta ja tarpeistasi kumpi on sopivampi.

      Kolmas ratkaisuvaihtoehto on uusi tietokone. 1Mbit/s yhteys on kyllä riittävän nopea WWW-selailuun ja Youtubevideoihin yhtä konetta kohden, mutta teräväpiirtovideoihin se on huono.

      • Nimetön

        pystynkö lisäämään koneeseen keskusmuistia jälkeenpäin? Niinkuin sanoin, jos tietäisin näistä enemmän, niin olisin valinnut toisin. Mut mä olen vain tavallinen tietsikan keskivertokäyttäjä, surffaan netissä, maksan laskut,hoidan sähköpostia, katson joskus jonkun leffan, kuuntelen musaa. Poika pelaa nettipelejä välillä. En siis tiedä näistä koneista juurikaan mitään. Luulisin olevani keskivertokansalainen tietokoneen käyttäjänä.
        Mut sen verran mäkin käsitän että joku häikki pitää olla, jos uudessa koneessa kaikki toimii pirun pitkällä viiveellä. No, ostettu mikä ostettu, mut voiko asialle jälkeenpäin tehdä mitään, eli voiko sitä muistia lisätä? Ja jos voi, niin mitä se maksaa?


      • Poro1
        Nimetön kirjoitti:

        pystynkö lisäämään koneeseen keskusmuistia jälkeenpäin? Niinkuin sanoin, jos tietäisin näistä enemmän, niin olisin valinnut toisin. Mut mä olen vain tavallinen tietsikan keskivertokäyttäjä, surffaan netissä, maksan laskut,hoidan sähköpostia, katson joskus jonkun leffan, kuuntelen musaa. Poika pelaa nettipelejä välillä. En siis tiedä näistä koneista juurikaan mitään. Luulisin olevani keskivertokansalainen tietokoneen käyttäjänä.
        Mut sen verran mäkin käsitän että joku häikki pitää olla, jos uudessa koneessa kaikki toimii pirun pitkällä viiveellä. No, ostettu mikä ostettu, mut voiko asialle jälkeenpäin tehdä mitään, eli voiko sitä muistia lisätä? Ja jos voi, niin mitä se maksaa?

        sitä muistia voi lisätä jälkeen päin..

        MUTTA tarkista ensin mitä muistia koneesi syö, eli lataa ja asenna joku everest tai muu vastaava softa joka kertoo koneestasi kaiken oleellisen.
        Jos vaikka muistia on nyt 1kpl 512 megainen DDR palikka niin kannattaa hankkia joko 2kpl 1 gigaisia tai jos emolle sopii niin 4kpl 512 megaisia palikoita tai 2kpl 1Gt 2kpl 512Mt...

        Tottahan nuo viisaammat kertoo sinulle lisää kohta puoliin...

        :)


      • Nimetön kirjoitti:

        pystynkö lisäämään koneeseen keskusmuistia jälkeenpäin? Niinkuin sanoin, jos tietäisin näistä enemmän, niin olisin valinnut toisin. Mut mä olen vain tavallinen tietsikan keskivertokäyttäjä, surffaan netissä, maksan laskut,hoidan sähköpostia, katson joskus jonkun leffan, kuuntelen musaa. Poika pelaa nettipelejä välillä. En siis tiedä näistä koneista juurikaan mitään. Luulisin olevani keskivertokansalainen tietokoneen käyttäjänä.
        Mut sen verran mäkin käsitän että joku häikki pitää olla, jos uudessa koneessa kaikki toimii pirun pitkällä viiveellä. No, ostettu mikä ostettu, mut voiko asialle jälkeenpäin tehdä mitään, eli voiko sitä muistia lisätä? Ja jos voi, niin mitä se maksaa?

        Riippuu tietokoneesta, yleensä onnistuu kyllä. Eli kiikuttaa sen koneen liikkeeseen ja sanoo, että 2Gt muistia tähän niin se auttaa mikäli koneessa on muistia 1Gt tai vain 512Mt. Asennuskuluja voi kysellä sitten sieltä liikkeestä. Käyttöjärjestelmien asennuskulut ja hinnat vaihtelee myös, sitäkään ei oikein kannata itse harrastella jos ei hallitse asiaa ja ei vaikka ole työkaluja tiedostojen siirtoon.

        "Mut sen verran mäkin käsitän että joku häikki pitää olla, jos uudessa koneessa kaikki toimii pirun pitkällä viiveellä."

        Ei siinä välttämättä mitään häikkää ole, tietokoneissa ja niiden ohjelmistoissa on suorituskyky- ja laatueroja. Esimerkiksi virustorjunnat ja siivoilurumbat kuuluu vain niihin Windowseihin ja se johtuu suurelta osin heikosta laadusta, kuten myös hitaus.


    • Bill Gates recommends Ubuntu

      Wikipediasta poimittua:

      "...Windows Vistassa on aiemmista Windows-versioista poiketen pyritty tekemään käyttöjärjestelmästä vakaampi irrottamalla käyttöliittymä ja järjestelmän ydin toisistaan UNIX-tyyppisten käyttöjärjestelmien tapaan.

      Tämä toimenpide on myös mahdollistanut DirectX-tehosteiden käytön työpöydällä, kuitenkin sillä kustannuksella, että DirectX varaa itselleen näytönohjaimen. Tästä syystä näytönohjainta hyödyntävä OpenGL-sovellus ei kykene käyttämään jo varattua laiteresurssia ja suorittamaan pyydettyjä toimintoja, sillä Aero-Glass tarvitsee DirectX:ää ja näytönohjainta piirtämään työpöydän.

      Ratkaistakseen nämä ongelmat Microsoft on rakentanut Winen kaltaisen API-tulkin, joka tulkkaa ohjelmien lähettämät OpenGL-API-kutsut DirectX:n ymmärtämään muotoon. Tässä ratkaisussa on kuitenkin ongelmansa, sillä tulkattu ohjelma ei välttämättä toimi yhtä nopeasti, ei ole yhtä vakaa, eikä käyttäydy täysin samalla tavalla kuin ns. natiivi OpenGL. Tämän voi huomata mm. juuri Wine-ohjelmistosta ja sen varianteista.... "


      Näin siinä käy kun alettiin jollekin kuppaisen QDos-pohjalle rakennetun hökötyksen päälle rakentaa Unixista ym:sta plagioituja 3D-juttuja. Metsään mentiin ja komeasti!

    • kuuseen

      ja asenna kevyempi Avast!tilalle. Lisäksi kannattaa hommata readyBoost (4Gb)tikku ja antaa sen auttaa tuota Vistaa...toimii! Advanced Windows Care kannattaa asentaa myös koneelle ja käyttää säännöllisesti! Nämä olivat helpot ja halvat vinkit!

      • AWC:llä voi saada enemmän ongelmia kuin ratkaisee niitä. Avastin ilmaisversio on kyllä kevyt mutta se sitten ei ole juuri muuta kuin virustorjunta, F-secure tekee vähän muutakin.

        Suosittelen kyllä ohjauspaneelin avaamista ja säätämään työpöydästä tehosteet hemmettiin, superfetch pois päältä ja lisää muistia kaupasta tai sitten asennuttaa toisen käyttiksen (ja mielellään lisää muistia samalla).


      • ja lue tämä
        M-Kar kirjoitti:

        AWC:llä voi saada enemmän ongelmia kuin ratkaisee niitä. Avastin ilmaisversio on kyllä kevyt mutta se sitten ei ole juuri muuta kuin virustorjunta, F-secure tekee vähän muutakin.

        Suosittelen kyllä ohjauspaneelin avaamista ja säätämään työpöydästä tehosteet hemmettiin, superfetch pois päältä ja lisää muistia kaupasta tai sitten asennuttaa toisen käyttiksen (ja mielellään lisää muistia samalla).

        "tai sitten asennuttaa toisen käyttiksen"

        tässä puhut ainakin järkeviä,eli asennuttaa xp koneelle niin ongelmat loppuu


      • ja lue tämä kirjoitti:

        "tai sitten asennuttaa toisen käyttiksen"

        tässä puhut ainakin järkeviä,eli asennuttaa xp koneelle niin ongelmat loppuu

        Ei XP:tä uuteen koneeseen kannata laittaa eikä sitä edes ole kunnolla enää saatavilla. Tästä tulisi liikaa ongelmia kun ohjelmistot menisi Vistaakin enemmän palapeliksi ja Windows 7 päivitys olisi vaan vittumaisempi kun ohjelmistot hajoilisi niin paljon päivittäessä. Suse Enterprise Desktop tai Ubuntu varmaan ne parhaat mitä Vistan ohella on normikäyttäjälle mitkä ehkä käy tuohon koneeseen.


    • ilmaiset virusturvat on

      ihan jees..!antivirus:avg,antivir,palomuuri: comodo,sygate jotai sinnepäin. ja kantaa harkita vistan poistoa itekkiin otin vistan pois. asensin xp tilalle kaikki pelittää hienosti ok.

      • dfgfhgfjhgj

        ei vitunvittu miten täällä voikin olla näin typerää porukkaa kirjottelemassa? totuus on että se f-secure on paskista paskin ohjelma mitä voi koneelle lyödä, kaikista torjuntaohjelmista raskain ja hitain. LHGRST!! POISTA SE! HETI!!!
        Sitten harkitset koneen päivittämistä tai käyttiksen vaihtoa vanhempaan/kevyempään. Todettua on tullut useaan kertaan että vista toimii huomattavasti köpö XP:tä sujuvammin kunhan se kone ei ole mistäään maitokaupasta ostettua paskaa!! Eli valittet nyt myrkkys nuista kahesta.


      • dfgfhgfjhgj kirjoitti:

        ei vitunvittu miten täällä voikin olla näin typerää porukkaa kirjottelemassa? totuus on että se f-secure on paskista paskin ohjelma mitä voi koneelle lyödä, kaikista torjuntaohjelmista raskain ja hitain. LHGRST!! POISTA SE! HETI!!!
        Sitten harkitset koneen päivittämistä tai käyttiksen vaihtoa vanhempaan/kevyempään. Todettua on tullut useaan kertaan että vista toimii huomattavasti köpö XP:tä sujuvammin kunhan se kone ei ole mistäään maitokaupasta ostettua paskaa!! Eli valittet nyt myrkkys nuista kahesta.

        Itseasiassa F-secure on nykyään varsin nopea muihin verrattuna jos on 2008 versio. Jos siis verrataan tietoturvapaketteja eikä pelkkää virustorjuntaa. Muistia se tietysti tarvitsee riittävästi.


      • Freightliner
        M-Kar kirjoitti:

        Itseasiassa F-secure on nykyään varsin nopea muihin verrattuna jos on 2008 versio. Jos siis verrataan tietoturvapaketteja eikä pelkkää virustorjuntaa. Muistia se tietysti tarvitsee riittävästi.

        Tuolla on vertailtu virustorjuntojen muistinkulutusta http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/07/11/which-free-antivirus-is-the-lightest-on-system-memory-usage/ ,Vistasta kannattaa ottaa ylimääräiset ohjelmat pois käynnistyksestä ja palveluista ylimääräiset pois,kyllä Nekon vinkit on hyvät ja selkeät ne kannattaa lukea, noudattaa ohjeita ei ole kyllä mikään hirveän vaikea juttu edes aloittelijalle, ja Vistan toiminta nopeutuu selvästi.


    • jksdhjkdhkjashd

      speksit pöytään niinkuin olisi jo!

    • American dynamo

      Windowsit hidastuvat ajan myötä. Se on niihin sisäänrakennettu ominaisuus, koska ihmisten pitää luulla tietokoneiden olevan kuin autoja, että ne alkavat menettää parasta virettänsä jos niitä ei käytä hierojalla pari kertaa vuodessa.

      Tietokoneet kuitenkaan eivät hidastu, vaan Windowsit. Tietokoneen saat jälleen kovaan iskuun asentamalla siihen Ubuntun. Se ei hidastu.

    • Hollerith

      Kun minulla oli Vista PC niin hankin ensin Nortonin virustorjuntaohjelman samaan aikaan kun hankin Toshiban Mikromafiasta. Toimi moitteettomasti. Kun sitten vuoden kuluttua kävin Mikromafiassa heillä ei ollutkaan sillä hetkellä päivitysohjelmaa. Ystävällinen myyjä myi minulle edullisesti F-Securen vastaavan ohjelman edullisesti. Kaikki hidastui mielettömästi. Käytännössä 1,5 vuotta vanha tietokone lakkasi toimimasta. Kun Norton kertoi että "äsken ratkaistiin tämä ongelma näin" niin F-Secure kysyi "On ongelma, mitäs nyt tehdään". Siis surkein pateettisin virustorjuntaohjelma johon olen ikinä törmännyt. Kaikki ilmaisohjelmatkin, Awast, AD-Aware, SuperAntispyware ovat toimivampia. Onko F-Secure kehitetty vain siksi että tietokoneet lakkaisivat toimimasta? Jos tämä on ollut tavoite niin sitten voi sanoa kerskumatta että kyllä toimii niin kuin suunniteltiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe