Asperger

äitihuolissaan

En tiedä kuuluko asperger tarkkaavaisuushäiriöihin, mutta jos joku osaisi täällä neuvoa.

Voiko olla lapsella asperger, jos se osaa käyttäytyä tarhassa ja muualla hoidossa kiltisti?
Kuitenkin kotona on paljon ongelmia, jotka ovat tyypillisiä asperger lapselle.
Silloin kun on vieraita kotona käyttäytyy myös hyvin. On nyt 7-v. Suunnilleen 4-v iästä lähtien on osannut tämän muualla hyvin käyttäytymisen, sitä ennen oli hankala kodin ulkopuolellakin.

3

1228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asperger-pojan äiti

      Päin vastoin he käyttäytyvät kotona ja ylipäätänsä tutuissa tilanteissa hyvin, mutta outoihin tilanteisiin joutuessaan poikkeavalla tavalla. He eivät myöskään pidä ihmisjoukoista, vaan vetäytyvät yksinäisyyteen.

      Aspergerin oireyhtymä ei ole tarkkaavaisuushäiriö, vaan lievä autismin muoto. Lapsesi oireet eivät viittaa Aspergerin oireyhtymään, vaan johonkin muuhun. Vie hänet lääkäriin!

      • joku vaan

        Olen eri mieltä. Meidän pojallamme asperger ja käytös moitteetonta nimenomaan hoidossa, kotona toisin. Meidän poikamme ei kärsi aspergerin agressivisesta muodosta, vaan arkuus-muodosta. Eli poikamme on toivottoman ujo ja arka. Hoidossa hän käyttäytyy toisia matkien, ei niin kuin häneltä odotetaan, koska hän ei kykene ymmärtämään odotuksia. Asperger lapsi ei käyttäydy "hyvin" vaan opitulla tavalla. Meidän tilanteessa poikkeava tapa on "kiltisti" käyttäytyminen. Lisäksi on vain pelkkä yleistys, että as ei viihtyisi ihmisjoukoissa. Näitäkin sairauksia on eritasoisia ja jokainen on oma persoonansa, ei ole tiettyä kaavaa, jonka mukaan jokainen as käyttäytyy. Toiset käyttäytyvät täysin tunnetumpaa muotoa vastaan ja silti heillä on tasan sama "tauti".

        Tarkkaavaisuuhäiriö as ei todellakaan ole, mutta hyvin usein as löytyy nimenomaan mahdollisen tarkkaavaisuuhäiriön tutkimusten alettua. Niinpä osoite alkuperäisella aivan oikea.

        Ole ystävällinen äläkä yleistä asseja oman lapsesi kaltaisiksi, heistä jokainen on erilainen. Sinun lapsesi riehuu, minun sulkeutuu maailmaansa ja seuraa robottimaisesti muita. Kuitenkin heidän molempien on parempi olla, kun heille annetaan oma tilansa, ymmärrystä ja aikaa. Jos sinä toitotat ainoana totuutena oman lapsesi oireita, jää minun lapseni hoitoa vaille ja toisinpäin. Eiköhän anneta molempien saada se, mitä he tarvitsevat. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1609
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1301
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1079
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1058
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1051
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. 4
      942
    8. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      938
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      922
    Aihe