Tämä on nyt tällaista oman pään tyhjentämistä, mutta ihmettelen, miten sain ekan neuvola-ajan jo ennen kuin 8. raskausviikkokaan on lähtenyt käyntiin... En silti tarkalleen tiedä, mitä eka kerralla tehdään, mutta viikkojen ei ilmeisesti tarvitse olla kovin pitkällä. Riippuuko ajan saaminen siitä, miten nopeasti itse on huomannut raskauden ja ottanut yhteyttä neuvolaan?
Toiseksi taistelen sitä vastaan, etten kerro kaikille raskaudesta, kun aina sanotaan, että pitäisi odottaa se 3 kk. Osaako kukaan sanoa, miten yleistä on rv 7-8 aikaan/jälkeen, että raskaus vielä keskeytyy? En ole paljonkaan sille ajatukselle antanut sijaa, vaan uskon vakaasti, että tämä ensimmäinen lapsonen on asettunut jäädäkseen:).
Neuvola jo rv 7+6,
3
2595
Vastaukset
- voipi olla
Eli tosiaan ensimmäisellä neuvola käynillä ei tavitse viikkoja olla kovinkaan paljon, riippuu paikkakunnasta milloin on ensimmäinen käynti. Meillä oli viikolla 8-9. Eka ultra tehdään yleensä viikoilla 11-12. Neuvolassa lasketaan LA ja kyselee paljon asioista :)
- -a-
Mulla oli myös eka neuvola kun viikkoja oli 7 6. Enpä mä paljon näistä asioista tiennyt, joten ei se tuntunut aikaiselta. Eka lääkäri mulla oli jo ennen np-ultraa. Lekuri siis viikolla 9 2 ja ultra vasta sitten 12. tai 13. viikolla.
- -satu-
Kyllä neuvola on tuossa rv 7 paikkeil..Keskenmenon riski on suurin rv 12 asti,sen jälkeen pienenee ja rv 16 jälk.luku on olematon!!ekalla kerralla saat esitteitä ja lappuja..Otetaan verikoe,paino ja kysellään suvun sairauksista&kysellään sun terveydestä poltatko ym.. Katotaan laskettu aika,annetaan ekaan np-ultraan aika rv 12,annat pissa näytteen (tämä joka neuvola kerral)! =) hmm,mitäs muuta ekal kerral olikaan..Mulla kuunneltiin sydän äänet 7 6&kuulus heti..
(tämä kyllä tosi harvinaista,että ekalla kerralla kuunneltais)!!Saat myös seuraavan neuvola ajan,joka mul ainakin on np-ultran jälkeen rv 15 paikkeil!! Mulla nyt rv 13 3&edelleen pelottaa et jokin menis pieleen ja en ole kertonut ku parille kaverille..
Tsemiä sulle!! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1143475Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801291GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys511257- 831202
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351112- 601057
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn29990- 54901
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39892- 67888