Tämä on nyt tällaista oman pään tyhjentämistä, mutta ihmettelen, miten sain ekan neuvola-ajan jo ennen kuin 8. raskausviikkokaan on lähtenyt käyntiin... En silti tarkalleen tiedä, mitä eka kerralla tehdään, mutta viikkojen ei ilmeisesti tarvitse olla kovin pitkällä. Riippuuko ajan saaminen siitä, miten nopeasti itse on huomannut raskauden ja ottanut yhteyttä neuvolaan?
Toiseksi taistelen sitä vastaan, etten kerro kaikille raskaudesta, kun aina sanotaan, että pitäisi odottaa se 3 kk. Osaako kukaan sanoa, miten yleistä on rv 7-8 aikaan/jälkeen, että raskaus vielä keskeytyy? En ole paljonkaan sille ajatukselle antanut sijaa, vaan uskon vakaasti, että tämä ensimmäinen lapsonen on asettunut jäädäkseen:).
Neuvola jo rv 7+6,
3
2624
Vastaukset
- voipi olla
Eli tosiaan ensimmäisellä neuvola käynillä ei tavitse viikkoja olla kovinkaan paljon, riippuu paikkakunnasta milloin on ensimmäinen käynti. Meillä oli viikolla 8-9. Eka ultra tehdään yleensä viikoilla 11-12. Neuvolassa lasketaan LA ja kyselee paljon asioista :)
- -a-
Mulla oli myös eka neuvola kun viikkoja oli 7 6. Enpä mä paljon näistä asioista tiennyt, joten ei se tuntunut aikaiselta. Eka lääkäri mulla oli jo ennen np-ultraa. Lekuri siis viikolla 9 2 ja ultra vasta sitten 12. tai 13. viikolla.
- -satu-
Kyllä neuvola on tuossa rv 7 paikkeil..Keskenmenon riski on suurin rv 12 asti,sen jälkeen pienenee ja rv 16 jälk.luku on olematon!!ekalla kerralla saat esitteitä ja lappuja..Otetaan verikoe,paino ja kysellään suvun sairauksista&kysellään sun terveydestä poltatko ym.. Katotaan laskettu aika,annetaan ekaan np-ultraan aika rv 12,annat pissa näytteen (tämä joka neuvola kerral)! =) hmm,mitäs muuta ekal kerral olikaan..Mulla kuunneltiin sydän äänet 7 6&kuulus heti..
(tämä kyllä tosi harvinaista,että ekalla kerralla kuunneltais)!!Saat myös seuraavan neuvola ajan,joka mul ainakin on np-ultran jälkeen rv 15 paikkeil!! Mulla nyt rv 13 3&edelleen pelottaa et jokin menis pieleen ja en ole kertonut ku parille kaverille..
Tsemiä sulle!! =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855