Neuvola jo rv 7+6,

aikaista?

Tämä on nyt tällaista oman pään tyhjentämistä, mutta ihmettelen, miten sain ekan neuvola-ajan jo ennen kuin 8. raskausviikkokaan on lähtenyt käyntiin... En silti tarkalleen tiedä, mitä eka kerralla tehdään, mutta viikkojen ei ilmeisesti tarvitse olla kovin pitkällä. Riippuuko ajan saaminen siitä, miten nopeasti itse on huomannut raskauden ja ottanut yhteyttä neuvolaan?

Toiseksi taistelen sitä vastaan, etten kerro kaikille raskaudesta, kun aina sanotaan, että pitäisi odottaa se 3 kk. Osaako kukaan sanoa, miten yleistä on rv 7-8 aikaan/jälkeen, että raskaus vielä keskeytyy? En ole paljonkaan sille ajatukselle antanut sijaa, vaan uskon vakaasti, että tämä ensimmäinen lapsonen on asettunut jäädäkseen:).

3

2634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipi olla

Eli tosiaan ensimmäisellä neuvola käynillä ei tavitse viikkoja olla kovinkaan paljon, riippuu paikkakunnasta milloin on ensimmäinen käynti. Meillä oli viikolla 8-9. Eka ultra tehdään yleensä viikoilla 11-12. Neuvolassa lasketaan LA ja kyselee paljon asioista :)

• -a-

Mulla oli myös eka neuvola kun viikkoja oli 7 6. Enpä mä paljon näistä asioista tiennyt, joten ei se tuntunut aikaiselta. Eka lääkäri mulla oli jo ennen np-ultraa. Lekuri siis viikolla 9 2 ja ultra vasta sitten 12. tai 13. viikolla.

• -satu-

Kyllä neuvola on tuossa rv 7 paikkeil..Keskenmenon riski on suurin rv 12 asti,sen jälkeen pienenee ja rv 16 jälk.luku on olematon!!ekalla kerralla saat esitteitä ja lappuja..Otetaan verikoe,paino ja kysellään suvun sairauksista&kysellään sun terveydestä poltatko ym.. Katotaan laskettu aika,annetaan ekaan np-ultraan aika rv 12,annat pissa näytteen (tämä joka neuvola kerral)! =) hmm,mitäs muuta ekal kerral olikaan..Mulla kuunneltiin sydän äänet 7 6&kuulus heti..
      (tämä kyllä tosi harvinaista,että ekalla kerralla kuunneltais)!!Saat myös seuraavan neuvola ajan,joka mul ainakin on np-ultran jälkeen rv 15 paikkeil!! Mulla nyt rv 13 3&edelleen pelottaa et jokin menis pieleen ja en ole kertonut ku parille kaverille..
      Tsemiä sulle!! =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe