Mikä ihme minua vaivaa. Oikea lapa on todella kipeä, kipu säteilee myös niskaa pitkin ylös takaraivoon asti. En pysty kääntämään päätäni yhtään eteenpäin, tuntuu kuin siellä olisi tiukka naru joka estäisi pään taivuttamisen. Pääni ei myöskään käänny enää kunnolla vasemmalle puolelle, oikealle kääntyy jonkin verran. Kipu säteilee myös oikeaa olkavartta alaspäin eikä käden liikerata ole enää niin suuri kuin normaalisti.
Olen ollut nyt kaksi viikkoa lomalla eikä kipu ole hellittänyt yhtään. Oikealla kyljellä on hankalaa nukkua kun ei löydy sellaista asentoa missä lapaan ei sattuisi. Kipu on polttavaa eikä hieronta auta.
Mitä ihmettä teen? Jatkan buranan napsimista kunnes maksa hajoaa? Auttakaa, please!
Kipu niskassa ja lavassa
4
5111
Vastaukset
- niin minullakin
Kärsin samasta vaivasta ja aika ajoin on todella kiusallinen. Siellä on tulehdus, joka vaatii ensin tulehduskipu lääkityksen aivan kuurina ja sen jälkeen fysikaalisen hoidon. Kun olet näistä pahimmista selvinnyt niin muista jatkuva venyttely niskalle ja hartioille, pyydä oikea tapa venytellä fysioterapeutilta. Yksi lihasten rentouttaja on kovassa säryssä vanha ja hyväksi todettu Dolan-tabletti, joka on reseptilääke ja ei kovin kukkarolle käypä, minulle ainakin auttaa silloin tällöin otettuna. Mutta todella, jos saat säryn kuriin muista lihaksista huolen pitäminen.
- Särkyilijä
Siellä selässä on varmastikin fasettilukko. Eli nikamat ovat luiskahtaneet pois paikoiltaan. Ei tarvitse isoakaan liikettä, että näin voi käydä. Jos pahasti menee, selkä yleensä kramppaa aika voimakkaasti. Kipu on iskevää, jomottavaa ja se saa aikaan jäykkyyttä koko yläkropassa.
Jos kipu on kova, kannattaa mennä terveyskeskuksesta hakemaan lihaksenrentouttajia. Itse olen syönyt pahimpina hetkinä Sirlalud-nimistä lihastenrentouttajaa. Siihen lisäksi myös buranaa. Sitten, kun tulehdus vähän hellittää ja jos vieläkin pistää ja kramppaa,kannattaa mennä kiropraktikolle tai muulle vastaavalle, joka availee lukot, jos ne eivät vielä ole auenneet.
Erittäin ikävä vaiva, mutta melko yleinen. Kannattaa tosiaan ensin käväistä lääkärissä hakemassa ensiapua. Paranemisiin... - Kalkkinen
Ota sade-vettä talteen-ja tipauta hillo-purkkiin kaksi mutteria-ja ruuvia-ja anna ionisoitua päivän pari, niin avot, jopas säryt häipyvät.
- oli vähän aikaa sitten
aivan kuvailemasi kaltaiset oireet ja läääri sanoi vaivan johtuvan kaularangan välilevypullistumasta. Mangneettikuvaus olisi hyvä keino varmistaa tämä diaknoosi, mutta vaiva menee yleensä ohi kahdessa kuukaudessa. kuten itsellänikin kävi.On tosiaan kivulias vaiva ja särkylääkkeetkin auttaa vain osin. Itse söin buranaa ja lihasta rentouttavaa lääkettä (sirdalud).Jos käsi alkaa mennä tunnottomaksi on syytä mennä heti lääkäriin. Ei siihen oikein ole parantavaa hoitoa kuin aika ja kipulääkeet oireita helpottamaan.Leikkaushoito on sit viimeinen keino, mutta siihen ei helpolla mennä koska vaiva yleensä helpottaa ajan saatossa. Googletapa sanalla kaularangan diskusprolapsi, niin saat lisätietoa ,olisko vaivasi sama kuin itselläni oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841