* Miksi Jeesus voi olla, sekä Jumalan Poika, että Daavidin Poika?
* Jeesus syntyi Joosefin perheeseen, Maria synnytti Jeesuksen, joa oli saanut alkunsa Pyhästä Hengestä Marian kohdussa. Siksi Joosef aikoi hylätä Marian, koska Maria oli raskaana ennen Joosefin ja Marian aviolittoa. Jos Maria olisi ollut raskaana oikeasti jollekkin toiselle, niin Joosef oli lainmukaan oikeutettu hylkäämiseen.
* Niinpä Jumala lähetti enkelin oikaisemaan asian, sekä Marialle että Joosefille, ja rohkaisi Joosefin ottamaan Marian lailliseksi puolisoksi.
* Nyt kun Jeesus syntyi, Hän syntyi todella oikeasti Daavidin sukuun, ja Häntä pidettiinkin Joosefin poikana, ja niinhän sitä LUULTIIN, totuuden tiesi vain Maria ja Joosef.
* Tämän perusteella Jeesus oli/on täysiverinen Daavidin perillinen, niin suvullisesti, kuin myös valataistuimen perillisenä.
' Ja näin myös Raamattu voi täysin oikeudenmukaisesti kutsua Jeesusta samanaikaisesti Jumalan Pojaksi Hengestä syntyneeksi, kuin myös Ihmisen Pojaksi, lihaan tulleeksi, lihasta syntyneeksi Ihmisen Pojaksi.
* Ei siis ole mitään ristiriitaa näiden kahden Persoonallisuuden välillä.
* Jumala tekee ihmeitä ilman määrää, siispä on vain kysymys siitä, uskommeko me Jumalaa, kaikki on ihan selvää ja ymmärrettävää.
* Onhan adobtoitu lapsikin täyin suvun täysivaltainen perillinen, samat oikeudet kuin on veriperilliselläkin.
* "Usko se vaan, usko se vaan, kaikk' mahdollista on, usko se vaan!"
Miksi Jeesusta sanotaan Daavidin Pojaksi?
62
1274
Vastaukset
- Hiwahatha
* "Usko se vaan, usko se vaan, kaikk' mahdollista on, usko se vaan!"
että "HÄN OLI niinkuin luultiin", mutta sinä, Mohikaani luet sen että 'ei ollut niinkuin luultiin'!
että voisit vihdoin myöntyä Raamatun opetuksiin, ja luopua yksiselitteisestä Jeesuksen kahdesta Persoonasta, joka on juuri noin kun kirjoitin, täysin Raamatun mukainen totuus Jeesuksen jumalallisuudesta ja Ihmisen Pojasta.
* Tuo, että sanoin, mihin takerruit, on aivan toisarvoinen, sillä LUULO on aina luulo, ei tiedon vertainen, vain Maria ja Joosef tiesivät totuuden siihen aikaan Jeesuksen syntymisen ihmeestä.
* Ja tämän ymmärtäminen vaatii myös uskoa Jumalan mahdollisuuksiin tehdä jopa Jeesuksen syntymän ja siihen johtaneet tapahtumat mahdolliseksi.
* Kansa ympärillä jokatauksessa LUULI mitä luuli, ei tiennyt totuutta.
* Jumala tekee ihmeitä ilman määrää, uskova sen näkee ja kokee, että Jumala on todellinen ja avaa Sanaansa kun nöyrästi otamme vastaan Pyhän Hengen opetuksen, alkamtta änkyröimään selvää totuutta vastaan, vain sen takia, kun ei luonto anna periksi myöntää omaa erehtymisen mahdollisuutta.- *suomen kielen opettaja*
Tekstissäsi viittaat ilmeisesti Luukkaan evankeliumin lukuun kolme, jossa lääkäri Luukas toteaa näin:
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika".
Tässä tekstissä sanat "niin kuin luultiin" osoittavat, että "hän ei ollut se, miksi häntä luultiin" ts. Joosefin poika. Suomen kielellä sanoja ei voida käsittää toisin. *suomen kielen opettaja* kirjoitti:
Tekstissäsi viittaat ilmeisesti Luukkaan evankeliumin lukuun kolme, jossa lääkäri Luukas toteaa näin:
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika".
Tässä tekstissä sanat "niin kuin luultiin" osoittavat, että "hän ei ollut se, miksi häntä luultiin" ts. Joosefin poika. Suomen kielellä sanoja ei voida käsittää toisin.mukaan sana "OLI" vahvistaa sen oletuksen, luulon, (engl.= being as was supposed = kuten oletettiin), vahvistaa, että oli niin kuin oli arveltu oletettu, ajateltu, eikä siinä ole kieltomuotoja!
Kukahan täällä on se, joka ei ymmärrä suomen kieltä?
Minä ainakaan en usko sinua suomenkielen opettajaksi. Ja jos oletkin, olet hirveän huono sellainen!ekivaari kirjoitti:
mukaan sana "OLI" vahvistaa sen oletuksen, luulon, (engl.= being as was supposed = kuten oletettiin), vahvistaa, että oli niin kuin oli arveltu oletettu, ajateltu, eikä siinä ole kieltomuotoja!
Kukahan täällä on se, joka ei ymmärrä suomen kieltä?
Minä ainakaan en usko sinua suomenkielen opettajaksi. Ja jos oletkin, olet hirveän huono sellainen!asiasta varma, luulo, oli se sitten oli tai on, luulo ei tiedä varmasti, luulo vaan olettaa asian kuin asian olevan , ei tiedä, luulee vaan, ja olettaa, kun ei tiedä totuutta.
* Tässä asiassa vain Maria ja Joosef tiesivät totuuden, ehkä myös Elisabteh, koska olivat Marian kanssa hyvät ystävättäret, tämäkin on luulo, mä vain luulen että tiesi, en tiedä varmasti, luulo vaan.
* Samoin ainoastaan luultiin, Jeesuksen olevan Joosefin poika, koska se näytti sellaiselta ulsopäin, eivät tienneet varmasti, luulivat vaan.
* Totuus oli aivan toisenlainen. Ja sen tiesivät Maria ja Joosef, koska enkeli, Jumalan lähettämä, selvitti totuuden heille, ei kenellekkään muille!
* Muut luuli mitä luuli, totuutta he eivät tienneet, ja se tässä on oleellista.
* Oikeastaan muiden tulikin luulla niin, sillä vahvistettiin Jeesuksen Daavidin sukuun kuuluvuus ja perintö oikeus.
* Näin Jeesuksesta tuli yhtä vahva perillinen kuin verivljistäänkin. Ja koska Jeesus oli esikoinen, Hän oli hierargiassa Kruunun perillinen, Kuninkaan Poika, Daavidin Poika, Hoosianna Daavidin Pojalle, näin perintöoikeuden järjestys oikeuttaa Jeesuksen Israelin Kuninkaaksi. Ja Hän onkin kuningasten Kuningas!
* Hengestä sikiäminen ja neitseestä syntyminen oikeuttaa voimassa Hengen puolesta Jumalan Pojaksi. Todelliseksi Israelin Kuninkaaksi Messiaaksi.Mohikaani_27 kirjoitti:
asiasta varma, luulo, oli se sitten oli tai on, luulo ei tiedä varmasti, luulo vaan olettaa asian kuin asian olevan , ei tiedä, luulee vaan, ja olettaa, kun ei tiedä totuutta.
* Tässä asiassa vain Maria ja Joosef tiesivät totuuden, ehkä myös Elisabteh, koska olivat Marian kanssa hyvät ystävättäret, tämäkin on luulo, mä vain luulen että tiesi, en tiedä varmasti, luulo vaan.
* Samoin ainoastaan luultiin, Jeesuksen olevan Joosefin poika, koska se näytti sellaiselta ulsopäin, eivät tienneet varmasti, luulivat vaan.
* Totuus oli aivan toisenlainen. Ja sen tiesivät Maria ja Joosef, koska enkeli, Jumalan lähettämä, selvitti totuuden heille, ei kenellekkään muille!
* Muut luuli mitä luuli, totuutta he eivät tienneet, ja se tässä on oleellista.
* Oikeastaan muiden tulikin luulla niin, sillä vahvistettiin Jeesuksen Daavidin sukuun kuuluvuus ja perintö oikeus.
* Näin Jeesuksesta tuli yhtä vahva perillinen kuin verivljistäänkin. Ja koska Jeesus oli esikoinen, Hän oli hierargiassa Kruunun perillinen, Kuninkaan Poika, Daavidin Poika, Hoosianna Daavidin Pojalle, näin perintöoikeuden järjestys oikeuttaa Jeesuksen Israelin Kuninkaaksi. Ja Hän onkin kuningasten Kuningas!
* Hengestä sikiäminen ja neitseestä syntyminen oikeuttaa voimassa Hengen puolesta Jumalan Pojaksi. Todelliseksi Israelin Kuninkaaksi Messiaaksi.joko tosi tai epätosi, mutta sanaliitto "oli niinkuin luultiin", vahvistaa oletuksen TODEKSI!
Kielteisessä eli päinvastaisessa tapauksessa kuuluisi ilmaista: "Ei ollut niin kuin luultiin".
Unet ovat vain unia, joita ei voi verrata tasa-arvoisesti Jeesuksen opetuksiin:
Jer. 23:28
"Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. MITÄ TEKEVÄT OLJET JYVIEN SEASSA? sanoo Herra."ekivaari kirjoitti:
joko tosi tai epätosi, mutta sanaliitto "oli niinkuin luultiin", vahvistaa oletuksen TODEKSI!
Kielteisessä eli päinvastaisessa tapauksessa kuuluisi ilmaista: "Ei ollut niin kuin luultiin".
Unet ovat vain unia, joita ei voi verrata tasa-arvoisesti Jeesuksen opetuksiin:
Jer. 23:28
"Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. MITÄ TEKEVÄT OLJET JYVIEN SEASSA? sanoo Herra."* Niin varmaan oli tarkoituskin, Jumalan puolelta, että Luultaisiin todeksi! Se vahvisti Jeesuksen Daavidin perintöoikeuden.
* Kuitenkin, jos Jumala olisi sen halunnut olla totuus, ja asia olisi niikuin sinä väität,se olisi kirjoittettu ehdottomana totuutena, nyt kuitenkin se ei ollut koko totuus,vaan osa totuudesta Jeesuksen Isästä. Koko totuuden tiesivät Maria ja Joosef. Ja salasivat sen tietenkin, hulluinahan heitä olisi pidetty.
* Aivan niikuin sinäkin pidät evankeliumiin uskovovia vastaavasti. Koska et usko Jumalaan, vaan epäilet,ja turvaat omaan viisauteesi, etteikö Jumala voisi tehdä ko. ihmettä.
- PakanainHuuto
Saarn 8:17 sanoo:
"niin havaitsin, ettei ihminen voi käsittää Jumalan tekoja, sitä mitä auringon alla tapahtuu; vaikka ihminen kuinka ponnistelee yrittäessään ymmärtää, ei hän käsitä. Ja vaikka viisas väittäisikin ymmärtävänsä, ei hän kuitenkaan ymmärrä."
Tämä on aika kattava juttu:)ihminen itse ei voi käsittää "alkua eikä loppua", — vain väliltä vähäsen — . Mutta minun lienee vähän niin kuin pakko tunnustaa, että jos Jumala kenelle ilmaisee salaisuutensa, ei sitä saa piilotella, "vaan katoilta julistaa":
Ef. 3:3
"että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;"
Minullekin on neitsyyden salaisuus tiettäväksi tehty, ja olen itse varma siitä, että Jumala arvostaa monin verroin enemmän ihmisten mielen neitsyyttä eli mielen turmeltumattomuutta, mielen vilpittömyyttä kuin lihallista naisen neitsyyttä.
Jeesus ja apostolit antoivat siitä hyviä esimerkkejä!* Eikä tämä asia ole mitenkään ihmisen viisauden pääteltävissä, vaan Sana sen avaa, ja Pyhä Henki antaa ymmärryksen.
* Muistaist sen, mistä Jeesus kiitti Isää? "Minä kiitän sinua isä, että olet saannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä, ja ilmoittanut ne lapsen milisille, jne.
* Luulenpa vaan , että tässä on taas hekilöpolitiikka mukana.
* Jos oltaisiin päinvastaisessa asettelussa, minä jaariittelisin noita ekivaarin harhoja, ja ekivaari taas, olisi Raamatun linjalla, minut olisi aikoja sitten niitattu lyttyynn, väellä ja voimalla. Olenkohan oikeassa?- PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Eikä tämä asia ole mitenkään ihmisen viisauden pääteltävissä, vaan Sana sen avaa, ja Pyhä Henki antaa ymmärryksen.
* Muistaist sen, mistä Jeesus kiitti Isää? "Minä kiitän sinua isä, että olet saannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä, ja ilmoittanut ne lapsen milisille, jne.
* Luulenpa vaan , että tässä on taas hekilöpolitiikka mukana.
* Jos oltaisiin päinvastaisessa asettelussa, minä jaariittelisin noita ekivaarin harhoja, ja ekivaari taas, olisi Raamatun linjalla, minut olisi aikoja sitten niitattu lyttyynn, väellä ja voimalla. Olenkohan oikeassa?Saarnaaja sanoo noin. Ihminen olettaa tietävänsä vaikka ei tiedäkään. Ei ihminen voi ymmärtää täydellisesti Henkeä eli Jumalaa.
Kun jättää uskonasiat Herran huomaan, on kaikki hyvin, siis HUOM uskonasiat. Hän on meidät tänne luonnut, niin pitäkööt myös huolen meidän hengellisestä kasvusta. Turha ajattelu uskon- ja henkimaailman tiimoilla vie meitä ojasta allikkoon, varsinkin kun alkaa opettamaan toisia sillä lailla niin kuin opettajasta tuntuu hyvältä. - PakanainHuuto
ekivaari kirjoitti:
ihminen itse ei voi käsittää "alkua eikä loppua", — vain väliltä vähäsen — . Mutta minun lienee vähän niin kuin pakko tunnustaa, että jos Jumala kenelle ilmaisee salaisuutensa, ei sitä saa piilotella, "vaan katoilta julistaa":
"että näet tämä salaisuus on ilmestyksen kautta tehty minulle tiettäväksi, niinkuin olen siitä edellä lyhyesti kirjoittanut;"
Minullekin on neitsyyden salaisuus tiettäväksi tehty, ja olen itse varma siitä, että Jumala arvostaa monin verroin enemmän ihmisten mielen neitsyyttä eli mielen turmeltumattomuutta, mielen vilpittömyyttä kuin lihallista naisen neitsyyttä.
Jeesus ja apostolit antoivat siitä hyviä esimerkkejä!niin havaitsin heti, että Ekivaarilla oli äly mukana ja Mohikaani alkoi heti venkoilemaan minulle, minun viisaudestani vaikka en millään muotoa sitä korostanut enkä korosta, sillä minä myönnän olevani hyvin, hyvin nöyrä näissä uskonasioissa, koska raamattu on niin moniulotteinen teos, että en ala edes siitä spekuloimaan. Minulle riittää Jumalan HYVÄ TAHTO. (jos Jumala on olemassa)
ekivaari kirjoitti:
ihminen itse ei voi käsittää "alkua eikä loppua", — vain väliltä vähäsen — . Mutta minun lienee vähän niin kuin pakko tunnustaa, että jos Jumala kenelle ilmaisee salaisuutensa, ei sitä saa piilotella, "vaan katoilta julistaa":
Jeesus ja apostolit antoivat siitä hyviä esimerkkejä!filofosointia!
""
* Raamatulla ei ole mitään oasallisuutta tuohon, ainakaan, kun kyse on Jesuksen syntymiseen liittyvästä.
* Apostolit matteus ja Luukas ovat aivan eri mieltä sinun viisauksiesi suhteen.
* Kumpaakohan sinä oletat minun ja joakisen itse ajattelevan uskovan, sinun ihmeselityksiä, vaiko apostoleita, eikä kukaan apostoleista ole Matteusta eikä Luukasta valhettelijaksi sanonut, eikä kukaan muukaan, Jeesus nyt ei ollenkaan. Sinulla on vaan joku pakko mille olettaa asiota omalla tavallasi, Pyhän Hengen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.
* Tiettäähän Hän, miten Jeesus sai alkunsa, jos kuka, turha on Hänelle yrittää syöttää soopaa.PakanainHuuto kirjoitti:
Saarnaaja sanoo noin. Ihminen olettaa tietävänsä vaikka ei tiedäkään. Ei ihminen voi ymmärtää täydellisesti Henkeä eli Jumalaa.
Kun jättää uskonasiat Herran huomaan, on kaikki hyvin, siis HUOM uskonasiat. Hän on meidät tänne luonnut, niin pitäkööt myös huolen meidän hengellisestä kasvusta. Turha ajattelu uskon- ja henkimaailman tiimoilla vie meitä ojasta allikkoon, varsinkin kun alkaa opettamaan toisia sillä lailla niin kuin opettajasta tuntuu hyvältä.sanomisellaan esm. tätä keskustelua. Eikä se niin mene, että asia kun asia vaan jätetään Herran huomaan.
* Kyllä tämäkin evankeliumin alue on ihan kuule tarkoitettu ihmisen tietoon.
* Kerroinhan edellisessä, mitä mieltä Jeesus on. Kyllä näitä asioita ilmoitetaan uskoville Pyhän Hengen kautta, Raamatussa ne on kirjoitettuna, eikä niitä sieltä juurikaan omassa viisaudessa havaitakkaan, mutta Pyhä Henki on avain!1Joh 2:27.- PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
sanomisellaan esm. tätä keskustelua. Eikä se niin mene, että asia kun asia vaan jätetään Herran huomaan.
* Kerroinhan edellisessä, mitä mieltä Jeesus on. Kyllä näitä asioita ilmoitetaan uskoville Pyhän Hengen kautta, Raamatussa ne on kirjoitettuna, eikä niitä sieltä juurikaan omassa viisaudessa havaitakkaan, mutta Pyhä Henki on avain!1Joh 2:27.minua vaivaa epäusko.
PakanainHuuto kirjoitti:
minua vaivaa epäusko.
koska olet rehellinen itseäsi kohtaan, nöyrile Jumala antaa armonsa. Ota vaan vastaan armo Jeesuksessa.
- PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
sanomisellaan esm. tätä keskustelua. Eikä se niin mene, että asia kun asia vaan jätetään Herran huomaan.
* Kerroinhan edellisessä, mitä mieltä Jeesus on. Kyllä näitä asioita ilmoitetaan uskoville Pyhän Hengen kautta, Raamatussa ne on kirjoitettuna, eikä niitä sieltä juurikaan omassa viisaudessa havaitakkaan, mutta Pyhä Henki on avain!1Joh 2:27."Eikä se niin mene, että asia kun asia vaan jätetään Herran huomaan. "
Miksi ei mene? Tarkoitan hengellisiä asioita. Jumala on luvannut pitää omistaan huolen, ja jos minä tunnen että Hän pitää minusta huolen vaikka minua vaivaa epäusko, niin tehkööt sitten minulle niin kuin haluaa. En minulla ole oikeutta Jumalaa käskyttää.
Jos sanon Jumalalle vipittömällä mielellä " tee kuten haluat tässä olen" niin miksi Hän ei tekisi siten kuin haluaisi ihmisten tekevän, mitä muuta vielä tarvitaan kuin ja ainosaaan usko? - PakanainHuuto
Mohikaani_27 kirjoitti:
koska olet rehellinen itseäsi kohtaan, nöyrile Jumala antaa armonsa. Ota vaan vastaan armo Jeesuksessa.
ja koen olevani Armon alla, vaikka epäusko vaivaakin, mutta niinhän se vaivaa uskoviakin, se on aivan inhimillistä ihmistä.
- Mikko144
PakanainHuuto kirjoitti:
"Eikä se niin mene, että asia kun asia vaan jätetään Herran huomaan. "
Miksi ei mene? Tarkoitan hengellisiä asioita. Jumala on luvannut pitää omistaan huolen, ja jos minä tunnen että Hän pitää minusta huolen vaikka minua vaivaa epäusko, niin tehkööt sitten minulle niin kuin haluaa. En minulla ole oikeutta Jumalaa käskyttää.
Jos sanon Jumalalle vipittömällä mielellä " tee kuten haluat tässä olen" niin miksi Hän ei tekisi siten kuin haluaisi ihmisten tekevän, mitä muuta vielä tarvitaan kuin ja ainosaaan usko?Sitä on erilaisia uskovia. Sinä voit jättää asioita Herran huomaan, mitä et jaksa kulloinkin pureskella. Muista, että pyhä henki rukoilee puolestasi.
Jeesus oli Joosefille, kuin ottolapsi. Hän kasvatti Jeesuksen, siksi hän on isä. Jumala istutti alun Marian kohtuun. Joosefin lihaa eikä myös Marian lihaa hänessä ollut. Yhtälailla, jos Mariaa kutsutaan äidiksi niin Joosefia voidaan kutsua isäksi. He olivat Jeesuksen vanhemmat ja täten Jeesus on Joosefin ja Daavidin poika. Jeesus olisi elänyt ikuisesti, jos häntä ei olisi murhattu. Pyhässä hengessä ei ole perisyntiä. PakanainHuuto kirjoitti:
"Eikä se niin mene, että asia kun asia vaan jätetään Herran huomaan. "
Jos sanon Jumalalle vipittömällä mielellä " tee kuten haluat tässä olen" niin miksi Hän ei tekisi siten kuin haluaisi ihmisten tekevän, mitä muuta vielä tarvitaan kuin ja ainosaaan usko?eli Jeesus Kristus, Hän o se Sana, joka tuli alas taivaasta.
* Kun uskoon tullaan, synnytän uudesti YLHÄÄLTÄ, ja niin hengellisen ihmisen ravintokin kuuluu saada ylhäältä, Pyhän Hengen ja Sana kautta. Sanaa lukemalla ja TUTKIMALLA, hengellisen ihminen uudistuu päivä päivältä, vaikka ulkonainen menhtyykin,(vanhenee), uusi senkun vaan voi yhä paremmin.
* Raamatun luka ja rukousta ei voi heittää Herran huomaankyllä ne vaan täytyy itse hoitaa, ja koska siitä uskova elää, niin syödähän täytyy, vai mitä?
* Fyysinen elää maasta, ja maan hedelmistä ja kaikesta annista.
* Ja miksi tutkia esm. kyseistä kysymystä? No siksi, ettei kovin monet eksyisi, esm. ekivaarin harhaan, se on vaarallista.
* Kyllä näistä opillisistakin asioista pitää voida keskustella.
- to...
Daavidin sukuun? "Nyt kun Jeesus syntyi, Hän syntyi todella oikeasti Daavidin sukuun, ja Häntä pidettiinkin Joosefin poikana, ja niinhän sitä LUULTIIN, totuuden tiesi vain Maria ja Joosef.
* Tämän perusteella Jeesus oli/on täysiverinen Daavidin perillinen, niin suvullisesti, kuin myös valataistuimen perillisenä." Suku menee isän mukaan ja juurihan selitit, merkillisesti mutta kuitenkin, että Joosef ei ollut Jeesuksen isä.puhutaan usein Daavidin siemenestä, jonka kuninkuus pysyy iankaikkisesti.
Tämä siemen on tullut Marian kautta.Psalmi50.15 kirjoitti:
puhutaan usein Daavidin siemenestä, jonka kuninkuus pysyy iankaikkisesti.
Tämä siemen on tullut Marian kautta.sukuluetteloita ei kannata edes pohtia, koska ne ovat yhtä hedelmättömiä kuin hinttien keskinäinen rakastelu tai kortsuilla estetty sukupuoliyhteys.
Tit. 3:9
"Mutta VÄLTÄ mielettömiä riitakysymyksiä ja SUKULUETTELOITA ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."
Mutta kaikki lihalliset sukupuolikeskustelut kiinnostavat lihallista mieltä ja saavat aikaan "hengellisilläkin" foorumeilla eniten lukijoita.ekivaari kirjoitti:
sukuluetteloita ei kannata edes pohtia, koska ne ovat yhtä hedelmättömiä kuin hinttien keskinäinen rakastelu tai kortsuilla estetty sukupuoliyhteys.
Tit. 3:9
"Mutta VÄLTÄ mielettömiä riitakysymyksiä ja SUKULUETTELOITA ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia."
Mutta kaikki lihalliset sukupuolikeskustelut kiinnostavat lihallista mieltä ja saavat aikaan "hengellisilläkin" foorumeilla eniten lukijoita.mitäpä niistä kinastelemaan.
- to...
Psalmi50.15 kirjoitti:
Tämä siemen on tullut Marian kautta.tullut Marian kautta,siemen tulee isän kautta, sen ymmärtää jopa suomeksi.Muinaiset israelilaiset olivat erityisen tarkkoja että sukuun pääsi vain isän kupeista lähtynyt, sitä varten oli erityinen lainsäädäntökin.Kerro joku sukuluettelo jossa on naisia tuomassa jälkeläisiään sukuun, VT:stä siis. Ei niitä ole, yhteiskunta oli 100% patriarkaalinen. Sukuun kuuluminen meni aina ja vain isän kautta.
- höpö höpö
Psalmi50.15 kirjoitti:
Tämä siemen on tullut Marian kautta.Miten aikuinen ihminen voi olla noin ymmärtämätön?
Oletko edes vielä teini-iässä?
Taidatkin olla jokin alle kymmenvuotias ipana! - Aina Uskollinen
Psalmi50.15 kirjoitti:
Tämä siemen on tullut Marian kautta.Se määrätietoinen tapa, jolla nimimerkki Psalmi50.15 hylkää evankeliumin
ja Totuuden sanan, tekee hänestä valhettelijan, siis perkeleen lapsen.
Voidaan tietysti kysyä, onko aihetta puuttua Raamatun vastaisiin opetuksiin.
Oikea vastaus on minun mielestäni: valheelliseen opetukseen on puututtava.
Eksyttäviä oppeja on vastustettava. Ei väittelyn tai riidan takia, vaan
sen takia, että Totuuden ja Elämän sanaa on arvokasta pitää esillä.
2.Timoteuksen kirje:
2:23 "Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä,
sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
2:24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee
olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
2:25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita;
ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen,
niin että tulevat tuntemaan totuuden
2:26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on
heidät vanginnut tahtoansa tekemään." to... kirjoitti:
tullut Marian kautta,siemen tulee isän kautta, sen ymmärtää jopa suomeksi.Muinaiset israelilaiset olivat erityisen tarkkoja että sukuun pääsi vain isän kupeista lähtynyt, sitä varten oli erityinen lainsäädäntökin.Kerro joku sukuluettelo jossa on naisia tuomassa jälkeläisiään sukuun, VT:stä siis. Ei niitä ole, yhteiskunta oli 100% patriarkaalinen. Sukuun kuuluminen meni aina ja vain isän kautta.
minä sen tiedä, että;
Muinaiset israelilaiset olivat erityisen tarkkoja että sukuun pääsi vain isän kupeista lähtynyt, sitä varten oli erityinen lainsäädäntökin.
Ymmärrän asian kuitenkin, niin että se oli nimenomaan Israelilaisten sääntö.
Siis ihmisten.
Tärkeämpää on varmaan se mitä mieltä Jumala on siitä, kuka mihinkin sukuun kuuluu.
Vai?höpö höpö kirjoitti:
Miten aikuinen ihminen voi olla noin ymmärtämätön?
Oletko edes vielä teini-iässä?
Taidatkin olla jokin alle kymmenvuotias ipana!kuitenkin puhuu vaimon simenestä.
Yritä pysyä asiallisella linjalla ja tuo vaikka joku oma näkemys aiheesta, niin voidaan keskustella.
Ei tässä asiassa ole minulla mitään ehdotonta linjaa, vaan keskustelen Raamatun pohjalta.- liikoja!
Psalmi50.15 kirjoitti:
minä sen tiedä, että;
Muinaiset israelilaiset olivat erityisen tarkkoja että sukuun pääsi vain isän kupeista lähtynyt, sitä varten oli erityinen lainsäädäntökin.
Siis ihmisten.
Tärkeämpää on varmaan se mitä mieltä Jumala on siitä, kuka mihinkin sukuun kuuluu.
Vai?"Tärkeämpää on varmaan se mitä mieltä Jumala on siitä, kuka mihinkin sukuun kuuluu.
Vai?"
Tärkeämpää on varmaan se mitä mieltä SINÄ ITSE OLET siitä, kuka mihinkin sukuun kuuluu.
Vai?
EI JUMALAN TARVITSE OLLA SINUN KANSSASI SAMAA MIELTÄ, VAIKKA NIIN YLIMIELISYYTTÄSI LUULETKIN! Aina Uskollinen kirjoitti:
Se määrätietoinen tapa, jolla nimimerkki Psalmi50.15 hylkää evankeliumin
2.Timoteuksen kirje:
heidät vanginnut tahtoansa tekemään."Yritä rauhoittua.
- Raamatunkohdat
Psalmi50.15 kirjoitti:
kuitenkin puhuu vaimon simenestä.
Yritä pysyä asiallisella linjalla ja tuo vaikka joku oma näkemys aiheesta, niin voidaan keskustella.
Ei tässä asiassa ole minulla mitään ehdotonta linjaa, vaan keskustelen Raamatun pohjalta.tänne vaimon siemenestä, niin tutkitaan niitä tarkemmin.
liikoja! kirjoitti:
"Tärkeämpää on varmaan se mitä mieltä Jumala on siitä, kuka mihinkin sukuun kuuluu.
Vai?"
Tärkeämpää on varmaan se mitä mieltä SINÄ ITSE OLET siitä, kuka mihinkin sukuun kuuluu.
Vai?
EI JUMALAN TARVITSE OLLA SINUN KANSSASI SAMAA MIELTÄ, VAIKKA NIIN YLIMIELISYYTTÄSI LUULETKIN!tätä keskustelu kyvyttömyyttä.
Tietenkin meidän on löydettävä tästä asiasta, juuri Jumalan mielipide.
Raamattu sanoo, että Jeesus on Daavidin sukua.
Nyt siis KESKUSTELLAAN siitä, että miten Jumala näkee tämän asian kumman puolelta asia katsotaan Joosefin vai Marian.
Minun mielestäni Marian, koska Joosef ei siittänyt Jeesusta.
Miten sinä ajattelet?- lihallisen isän!
Psalmi50.15 kirjoitti:
tätä keskustelu kyvyttömyyttä.
Tietenkin meidän on löydettävä tästä asiasta, juuri Jumalan mielipide.
Raamattu sanoo, että Jeesus on Daavidin sukua.
Nyt siis KESKUSTELLAAN siitä, että miten Jumala näkee tämän asian kumman puolelta asia katsotaan Joosefin vai Marian.
Minun mielestäni Marian, koska Joosef ei siittänyt Jeesusta.
Miten sinä ajattelet?Matteuksen evankeliumi:
1:1 Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
1:16 Jaakobille syntyi Joosef, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.
Luukkaan evankeliumi:
2:48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua." Psalmi50.15 kirjoitti:
Tämä siemen on tullut Marian kautta.* Sukuperinnöllisyys täytyy priytyä isältä pojalle, kun on ,kyse kunikaan kruunun perijästä.
* Jeesus on/oli Joosefin poika, niinkuin ja se takas Jeesuksen täyLUULTIIN, ja sillä saatiin se, että Jeesus kuului Joosefin sukuun yhtälailla kuin jos olisi verisukua. Juridisesti täysvaltainen perijä!
* Hän oli siinä asemassa myös esikoinen ja kruununperijä, jos ja kun ajatellaan, että Jeesus on Daavidin valtaistuimen perijä jonka esikois asema Hänelle antaa.
* Jeesus on kirjoitusten mukaan Daavidin Poika, eikä Hän voisi sitä olla pelkästään Marian kautta.
* Koko silloin Israel tunnusti Jeesuksen Joosefin pojaksi, ja vain Maria ja Joosef tiesivät totuuden.
* Näin Jeesus on laillisesti Ihmisen Poika, täydellinen Ihminen.
* Mutta koska Hänen oikea Isä on Jumala, koska syntyi Jumalasta Pyhästä Hengestä sikiämisen kautta.
* Tämä antaa Jeesukselle täydellisen jumaluuden, nyt Hän on syntynyt voimassa Hengen kautta, ja lihaksi tullut Joosefin suvun kautta täydelliseksi Ihmiseksi.
* Jeesuksen kaksi Persoonaa on ilman mitään ristiriitoja jumalallinen totuus.- Raamatunkohtia
Raamatunkohdat kirjoitti:
tänne vaimon siemenestä, niin tutkitaan niitä tarkemmin.
Ei ole aikaa odotella niitä kun pitää lähteä liikenteeseen.
Moi Psalmi50.15 kirjoitti:
mitäpä niistä kinastelemaan.
* Eihän tässä mitään sukuluetteloita(huom.monikossa)vaan onhan kyse Jeesuksen lihaksi tulemisesta, jumaluudesta, Pyhästä Hengestä sikiämisestä.
* Onhan selvää, että pitää ymmärtää, miten Jeesus voi olla Daavidin Poika, oikeasti, sillä eihän Raamattu valehtele.
* Ekivaarin mallin mukaan se ei ole mahdollista. Ekivaari tekee Jeesuksesta syntisen, Joosefin Hänen isäkseen asettamalla, Hän olisi osallinen Aadamin lankeemuksesta niikuin me muutkin.
* Kansa Luuli, niin, ja niin luulee ekivaarikin yhä vielä, vaikka meillä on Raamattu, mistä voimme asian todeta sellaisena kuin se todella on.
* Viittaan vastaukseeni sinulle tuolla toisessa kohtaa, ole ystävällinen ja hae se esille.
* Tiedänhan, että sinä uskot Matteuksen ka Luukkaan kertomat asiat todeksi Jeesuksen syntymästä, ekivaari ne hylkää valheena, vaikka ovat apostolien muistiin kirjoittamat tositapahtumat.
* Hän LUULEE edelleen, että Joosef on Jeesuksen biologinen isä, mutta siinä hän erehtyy täydelliseti, ja se viekin koko hänen Raamatun opetuksensa päin helvettiä! Ja ne , jotka häntä kuulevat!liikoja! kirjoitti:
"Tärkeämpää on varmaan se mitä mieltä Jumala on siitä, kuka mihinkin sukuun kuuluu.
Vai?"
Vai?
EI JUMALAN TARVITSE OLLA SINUN KANSSASI SAMAA MIELTÄ, VAIKKA NIIN YLIMIELISYYTTÄSI LUULETKIN!silloisen lain puitteissa täysivaltainen Joosefin poika, ja sitä kautta Daavidin huoneen perijä esikois asemanas puolesta.
* Jeesus on luonnoltaan jumalalinen, kska siksi Pyhästä Hengestä, mutta niikuin silloinne israel LUULI, että Jeesus on Joosefin poika, ainoataan Maria ja Joosef tiesivät totuuden, eikä he siitä ääntä pitäneet, hulluiksi oleivat tulleet tuomituksi.
* Ja juuri tämä LUULO antoi Jeesukselle täydellisen oikeuden kuulua Joosefin, siis "isän" kautta Daavidin sukkuun, ei pelkästään Marian kautta, juuri kertomastasi syystä vain isän kautta oli sukuperillinen, ja Jeesus oli vielä esikoispoika, ja niin ollen kruunupeijä suku hierargiassa.
* Daavidin valtaistuimen perijä, iankakisesti.- to...
Psalmi50.15 kirjoitti:
minä sen tiedä, että;
Siis ihmisten.
Vai?kun messiaan suku annettiin tiedoksi juuri juutalaisille itselleen, ei se silloin voi olla vain Jumalan mielipide ja mennä toisin kuin suvut israelilaisten parissa yleensä.
- to...
Mohikaani_27 kirjoitti:
silloisen lain puitteissa täysivaltainen Joosefin poika, ja sitä kautta Daavidin huoneen perijä esikois asemanas puolesta.
* Jeesus on luonnoltaan jumalalinen, kska siksi Pyhästä Hengestä, mutta niikuin silloinne israel LUULI, että Jeesus on Joosefin poika, ainoataan Maria ja Joosef tiesivät totuuden, eikä he siitä ääntä pitäneet, hulluiksi oleivat tulleet tuomituksi.
* Ja juuri tämä LUULO antoi Jeesukselle täydellisen oikeuden kuulua Joosefin, siis "isän" kautta Daavidin sukkuun, ei pelkästään Marian kautta, juuri kertomastasi syystä vain isän kautta oli sukuperillinen, ja Jeesus oli vielä esikoispoika, ja niin ollen kruunupeijä suku hierargiassa.
* Daavidin valtaistuimen perijä, iankakisesti.tunnettu, toisin kuin eräs suomalainen wikipediasivu väittää.Suku menee yhäkin isän mukaan,adoptoitu ei vieläkään ole pappi, tai levi eikä kuulu Davidin sukuun vaikka adoptio-isä kuuluisi johonkin näistä, vaan pojan sukuna on ja pysyy biologisen isä suku.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Eihän tässä mitään sukuluetteloita(huom.monikossa)vaan onhan kyse Jeesuksen lihaksi tulemisesta, jumaluudesta, Pyhästä Hengestä sikiämisestä.
* Onhan selvää, että pitää ymmärtää, miten Jeesus voi olla Daavidin Poika, oikeasti, sillä eihän Raamattu valehtele.
* Ekivaarin mallin mukaan se ei ole mahdollista. Ekivaari tekee Jeesuksesta syntisen, Joosefin Hänen isäkseen asettamalla, Hän olisi osallinen Aadamin lankeemuksesta niikuin me muutkin.
* Kansa Luuli, niin, ja niin luulee ekivaarikin yhä vielä, vaikka meillä on Raamattu, mistä voimme asian todeta sellaisena kuin se todella on.
* Viittaan vastaukseeni sinulle tuolla toisessa kohtaa, ole ystävällinen ja hae se esille.
* Tiedänhan, että sinä uskot Matteuksen ka Luukkaan kertomat asiat todeksi Jeesuksen syntymästä, ekivaari ne hylkää valheena, vaikka ovat apostolien muistiin kirjoittamat tositapahtumat.
* Hän LUULEE edelleen, että Joosef on Jeesuksen biologinen isä, mutta siinä hän erehtyy täydelliseti, ja se viekin koko hänen Raamatun opetuksensa päin helvettiä! Ja ne , jotka häntä kuulevat!siis sitä mitä sanoin.
Eli ei kannata kinata.
Tottakai ymmärsin ettei ole sukuluetteloista kyse.
Eki yrittää aina johtaa sivu poluille keskustelua.
Mulla on vähän kiireinen ilta ja en ehdi tähän keskusteluun mukaan ihan niin paljon kuin haluasin, vaikka sormet syyhyää.
Mielenkiintoinen aihe.
Siunausta.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Hän LUULEE edelleen, että Joosef on Jeesuksen biologinen isä, mutta siinä hän erehtyy täydelliseti, ja se viekin koko hänen Raamatun opetuksensa päin helvettiä! Ja ne , jotka häntä kuulevat!että ekivaari EI OLE KETÄÄN ASETTANUT kenenkään pojaksi eikä isäksi, vaan ekivaari on vain lainannut niitä raamatunjakeita, joissa Jeesusta Raamattu kutsuu Joosefin pojaksi ja Daavidin siemenestä syntyneeksi;
Luuk. 3:23
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja OLI, NIINKUIN LUULTIIN, JOOSEFIN POIKA. Joosef oli Eelin poika,"
Room. 1:3
"hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä"
"Pyhyyden hengen puolesta sekä Jeesus että me olemme syntyneet KATOAMATTOMASTA JUMALAN SIEMENESTÄ", [1.Joh.3:9].
1. Piet. 1:23
"te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan KATOAMATTOMASTA SIEMENESTÄ, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
Pyydän sinua, Mohikaani, Jumalan rakkauden nimessä, Jeesuksessa Kristuksessa, että et asettaisi omia pahoja luulojasi minun sanomakseni ja tekemäkseni!
Jos sinä tulkitset jotakin päinvastaiseksi mitä Raamattu sanoo, niin älä kuitenkaan valehtele Raamatun nimiin, "ettei Raamattu sano Jeesusta Joosefin pojaksi"!Raamatunkohtia kirjoitti:
Ei ole aikaa odotella niitä kun pitää lähteä liikenteeseen.
MoiJumala antoi lupauksen vaimon siemenen syntymästä.
Kerran syntyisi sellainen "vaimon siemen", joka tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi.to... kirjoitti:
kun messiaan suku annettiin tiedoksi juuri juutalaisille itselleen, ei se silloin voi olla vain Jumalan mielipide ja mennä toisin kuin suvut israelilaisten parissa yleensä.
en nyt ihan käsittänyt.
Annettiin tiedoksi juuri juutalaisille.
Messiaan suku annettiin kyllä tiedoksi, että se olisi Daavidin suku.
Ei se sitä silti pois sulje, että Jumala voisi ajatella asian myös toisin, kuin Juutalaiset.
Tarvitseeko Jumalan hyväksyä Juutalaisten säätämiä lakeja.
Eikö Hän ole hiukan suurempi.- to...
Psalmi50.15 kirjoitti:
en nyt ihan käsittänyt.
Annettiin tiedoksi juuri juutalaisille.
Messiaan suku annettiin kyllä tiedoksi, että se olisi Daavidin suku.
Ei se sitä silti pois sulje, että Jumala voisi ajatella asian myös toisin, kuin Juutalaiset.
Tarvitseeko Jumalan hyväksyä Juutalaisten säätämiä lakeja.
Eikö Hän ole hiukan suurempi.on vain se ongelma että juutalaisten lait olivat Jumalan antamia, tai niin he ainakin uskoivat. Laki sanoi että poika kuului isän sukuun, ei muuhun, kunigassuku meni samoin.Lapsia ei voitu siirtää suvusta toiseen.Ei ole järkeä ilmoittaa että tulee voideltu, joka on Daavidin jälkeläinen, mutta joka ei sitä sitten olekaan.
- Mohikaani?
Ugh!
Eihän asia tietenkään minulle kuulu, mutta kysympähän vain!
Hik! - Aina uskollinen
Se määrätietoinen tapa, jolla nimimerkki Mohikaani_27 hylkää evankeliumin
2.Timoteuksen kirje:
heidät vanginnut tahtoansa tekemään." - Anonyymi
Niin, siis Jeesuksen isä sanan biologisessa merkityksessähän on Isä kaikkivaltias Jumala itse !
ihmisten perimysjärjestyksessä taas Jeesuksen "isä" (siis oikeammin ottoisä tai kasvatusisä, erotuksena biologisesta isästä) oli Joosef, mies joka otti neitsyt Marian vaimokseen, sen jälkeen kun Jumalan enkeli oli häntä valistanut siitä, ettei Maria ollut syyllistynyt aviorikokseen, vaan hänen sisällään kasvava vauva = Jeesus on Jumalan itsensä aikaansaannosta.
Mutta tuo mieshän oli Joosef! Miksi siis Jeesusta kutsutaan Daavidin pojaksi ?
Oliko Daavidin ja Joosefin välillä sukulaisuussuhde, ja jos, niin mikä ? - Anonyymi
Biologisesta isästä ei ollut täyttä varmuutta, kun isäehdokkaita on useampia?
- Anonyymi
Jeesuksen erilaiset arvonimet ovat mielenkiintoisia:
- Daavidin poika viittaa kuningassukuun, johon Joosef kuului.
- Jumalan Poika korostaa Jeesuksen ihmisyyttä, koska kyseessä enemmän inhimillinen kuin jumalallinen arvonimi - tämä viittaa maalliseen hallitsijaan.
- Ihmisen Poika kertoo Jeesuksen olevan jumalallinen hahmo, josta Danielin kirjassa profetoidaan.
Ironista sinällään, että Ihmisen Poika on arvonimenä jumalallinen ja Jumalan Poika taasen inhmillinen.
-DeadManWalks- Anonyymi
"ihmisen poika" ei tarkoita Jumalaa. Jeesushan puhui arameaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi. Esimerkiksi kohta, jossa sanotaan, että
Matteus 12:7-8
"7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "
Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.
Alkuperäinen lause onkin kuulunut kutakuinkin näin: "...sillä ihminen on sapatin herra." Tämähän muuttaa lausen merkitystä jonkin verran. Joidenkin mielestä jopa merkittävästi.
Matteus 8:20
"Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "
BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.
Jumala-sana ei aina tarkoita varsinaista Isä Jumalaa. Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:
Johannes 10:34-36
"34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"
Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli hallitsijoita, jotka määräsivät itsensä kutsuttavan jumalaksi. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.
Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.
Johannes 20:28
"Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "
Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"ihmisen poika" ei tarkoita Jumalaa. Jeesushan puhui arameaa. Arameassa ei ole sellaista sanaa kuin ihmisen poika, jolla olisi jokin muu merkitys kuin ihmislapsi. Esimerkiksi kohta, jossa sanotaan, että
Matteus 12:7-8
"7. Jos te ymmärtäisitte, mitä tarkoittaa: ’Laupeutta minä tahdon enkä uhria’, niin ette tuomitsisi syyttömiä. 8. Sillä ihmisen poika on sapatin herra.” "
Matteuksen evankeliumi on kirjoitettu aikakaudella, jolloin asiat ymmärrettiin niin kuin ne Vanhassa testamentissa ymmärrettiin. Juutalaiset ymmärsivät ihmisen pojan (arameaksi BREH DENASHA) ihan tavalliseksi ihmiseksi, joka nimen omaan ei ole jumalallinen vaan heikko ja hauras olento, ihminen.
Alkuperäinen lause onkin kuulunut kutakuinkin näin: "...sillä ihminen on sapatin herra." Tämähän muuttaa lausen merkitystä jonkin verran. Joidenkin mielestä jopa merkittävästi.
Matteus 8:20
"Jeesus sanoi hänelle: ”Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta ihmisen pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi.” "
BREH DENASHA viittaa nöyryyteen, ei jumalallisuuteen. Jeesus siis sanoi: minä olen vain tavallinen ihminen, en mitään erikoista. Voidaan kääntää myös vain ihmisen lapsi. Parempi käännös olisikin: "...Linnuillakin on pesät mutta tällä ihmisellä ei ole omaa kotia." Jeesus tunsi itsensä hyljityksi ihmiseksi.
Jumala-sana ei aina tarkoita varsinaista Isä Jumalaa. Raamatussa kutsutaan myös ihmisiä jumaliksi:
Johannes 10:34-36
"34. Jeesus vastasi heille: ”Eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’? 35. Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli – eikä Raamattu voi raueta tyhjiin – 36. niin hänellekö, jonka Isä pyhitti ja lähetti maailmaan, te sanotte: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, kun sanoin olevani Jumalan Poika?"
Hallitsijoita pidettiin jumalina, esimerkiksi Egyptin faaraoita. Kreikkalaisia Romulusta ja Remusta sanottiin jumaliksi? Todellisuudessahan kyse oli vain ihmisistä mutta heitä kutsuttiin jumaliksi ja kun sitä aikansa tehtiin, niin heistä myös tuli jumalia ja ihmiset heitä jumalina myös pitivät. Jeesuksen kuoleman jälkeen oli hallitsijoita, jotka määräsivät itsensä kutsuttavan jumalaksi. Antiikin historiassa myös ihmisiä, joilla oli jokin merkittävä kyky tai taito voitiin kutsua jumalaksi, esim johtamisen taito, taloudellisen menestyksen omaava henkilö tai muutoin yhteiskunnallisesti merkittävä henkilö.
Ja sattuipa eräs Tuomas-niminen opetuslapsikin kutsumaan Jeesusta jumalaksi. Se oli osuva kuvaus Jeesuksesta, jolle toden totta jumalan sana tuli.
Johannes 20:28
"Tuomas sanoi hänelle: ”Minun herrani (Κύριός eli KYRIOS) ja minun jumalani!” "
Myöskään herra ei tarkoita Raamatussa jumalaa vaan kyseessä on sama sana kuin orjien isännästä ja orjien herrasta käytetty sana KYRIOS."Ihmisen Poika" -arvonimi on peräisin hepreankielisestä tekstistä ja Uuden testamentin teksti on kreikaksi. Sitä ei tiedä, mitä termiä Jeesus tuossa kohtaa käytti, oliko kyseessä heprea tai aramea. Hän joka tapauksessa osasi sekä lukea että kirjoittaa, joten on luonnollista, että hän saattoi käyttää hepreankielistä sanaa tuossa tai arameankielen sanoja, joilla hän lausui olevansa Ihmisen Poika.
Sinällään ironista, että otat tuon kyseisen Markuksen evankeliumin kohdan esille: Ihmisen Poika on sapatin herra. Tuo on yksi selkeimpiä kohtia, joissa Jeesus kutsuu itseään Jumalaksi. Miksikö? Koska sapatin herra on Jumala itse, koska Jumala on sapatin asettanut. Viitaten Danielin kirjan jumalalliseen hahmoon, ihmisen poikaan, asia on aika selvä tapaus.
Kyllä, olet oikeassa "Herra" eli kreikankielen "kyrios" sanan käytöstä. Mutta miten se kuullaan eri kulttuureissa? Kreikkalaisilla ja roomalaisilla se tarkoitti hallitsijaa, orjan isäntää, parempiosaista, yläluokkaista yms. Mutta entä juutalaisilla? Herra on heillä Jumalan arvonimi. Jopa enkelit kutsuivat vastasyntynyttä Jeesus-lasta Herraksi. Tuomaksen huudahdus sitä kautta, minun Herrani ja Jumalani, on aikamoinen tunnustus - tuskin juutalaiselta pelkästään inhmillistä opettajaa ylistävä lausuma.
Olet erehtynyt kirjoituksessasi ystäväiseni.
-DeadManWalks
- Anonyymi
Ei hän Daavidin tytärkään voinut olla!
- Anonyymi
Onko Jesajan 7:14 ennustus Jeesuksesta? Siinä puhutaan neitsyestä ja syntyvästä lapsesta, vai puhutaanko?
Kristityt kääntävät tarkoitushakuisesti sanan nuori nainen (hā·‘al·māh) sanaksi neitsyt, vaikkei kyse ole neitsyestä vaan nuoresta naisesta. Heprean kielessä tämä sana ei tarkoittanut neitsyttä missään yhteydessä sillä neitsyt on hepreaksi bethulah. Kyseessä on käännösvirhe kun teksti käännettiin hepreasta kreikkaan. Kreikankielessä nuori nainen voidaan kääntää myös neitsyeksi mutta ei koskaan hepreankielessä. Haalamah voi olla merkityksessä neitsyt vain silloin kun samassa yhteydessä mainitaan naiselle tapahtuneen jokin seksuaalinen teko. Näin ei tässä kohdassa ollut.
Toinen ongelma tässä lauseessa on ennustuksen tapahtumien ajankohta. Lauseen kieliopista käy selvästi ilmi, että tuo nuori nainen, joka tulisi synnyttämään Davidin sukukunnalle poikalapsen, ON JO raskaana. Tätä lausuttaessa hänet ON JO SIITETTY. Ja vieläpä niin raskaana, että pojan syntymä on välittömästi lähellä. Miten tämä sopii Jeesukseen? Ei sovi mitenkään. Kyse ei olekaan Jeesuksesta vaan mitä ilmeisemmin hallitsijan pojasta, koska hallitsijoita ja heidän sukuaan kutsutiin tuohon aikaan jumaliksi.
Lisäksi tämä poika tulisi tekemään hyvää mutta hänestä sanotaan myös, että hän tulee tekemään pahaa. Sopiiko tämä Jeesukseen? Ennen kuin hän oppii hylkäämään pahan, autioituu kahden tietyn kuninkaan maa. Tämän mukaan Jeesus siis teki pahaa, syntiä. Entä autioituivatko jotkut maat Uuden testamentin mukaan Jeesuksen elinaikana? Sellaista väitettä ei löydy Uudesta testamentista. Kyseessä olikin joko Jesajan vaimo, joka olisi ollut raskaana kolmannesta lapsestaan taikka Aahaksen vaimo, joka oli raskaana saadakseen tulevan kuningas Hiskian, josta 2. Kuninkaiden kirja 18:7 sanoo:
"Niin HERRA OLI HISKIAN KANSSA, ja hän menestyi kaikessa, mihin ryhtyi. Hän nousi kapinaan Assurin kuningasta vastaan eikä enää palvellut häntä." Herra oli siis Daavidin sukukunnan kanssa kun hän oli Hiskian kanssa.
Milloin tuo käännösvirhe syntyi? Silloin kun Vanha testamentti käännettiin kreikaksi jo paljon ennen Jeesuksen syntymää: Jesajan kirja noin 200eKr eteenpäin.
Asia on hyvin yksinkertaista tarkastaa kun kirjoittaa tähän aramea-englanti sanakirjaan sanan neitsyt:
https://www.atour.com/cgi-bin/dictionary.cgi?string=Virgin&Search_Field=Meaning
Neitsyt on siis armeaksi betulah
Saman voi tehdä tähän englanti-heprea sanakirjaan:
https://www.doitinhebrew.com/Translate/default.aspx?kb=US US&l1=en&l2=iw
Jälleen saadaan, että neitsyt on b'etulah
Sanat muistuttavat toisiaan, koska aramea on sukua hepreankielelle. Osa Vanhasta testamentista on kirjoitettu arameaksi.
Voidaan myös kirjoittaa heprean kielellä Jesajan 7:14 käytetty hā·‘al·māh, joka kirjoitetaan: הָֽעַלְמָ֔ה
Käännökseksi saadaa englanninkielen Miss eli suomeksi neiti.
Vanhassa testamentissa on vain kolme kohtaa, joissa sana almah esiintyy. Ne ovat tuon Jesajan lisäksi:
1. Mooseksen kirja 24:43
Minä seison tässä vesilähteellä. Kun joku neitonen tulee ammentamaan vettä, minä kysyn häneltä: ’Antaisitko minun juoda vähän vettä ruukustasi?’
2. Mooseksen kirja 2:8
"Faraon tytär vastasi: ”Mene!” Tyttö meni ja kutsui lapsen äidin."
Näissä halalmah on käännetty oikein: neitoseksi ja tytöksi. On siis aivan kirkas fakta, että joko Jesaja ei ennusta Jeesuksesta tai sitten jos ennustaa, Jeesus ei syntynyt neitseestä. Kyse on tosiaankin käännösvirheestä, joka huomattiin vasta 1600-luvulla. Kun Uuden testamentin kirjoittajat olivat lukeneet käännösvirheellä varustettua kreikankielen Vanhaa testamenttia, siirtyi tuo käännösvirhe sellaisenaan myös Uuden testamentin kirjoituksiin.
Jumala oli hänen kanssaan, viittaa vahvasti heprealaisten leeviläiseen taustaan, jossa leeviläisyys oli suorastaan synonyymi sille, että Jumala kulki kansansa kanssa. Tuon ajan hallitsijoita kutsuttiin jumaliksi, niin faaraoita kuin kuninkaitakin. He antoivat kaikenlaisia jumalille sopivia arvonimiä itselleen, joilla heitä sitten kutsuttiin.- Anonyymi
Mutta...asialla on toinenkin puoli. Tuo käännösvirhe ei ole ainoa todiste sen puolesta, että Jeesus ei voinut syntyä neitsyestä.
Alkuaikojen kristityt eivät joko tienneet, että Jeesus syntyi neitsyestä taikka eivät kokeneet sitä mainitsemisen arvoiseksi. Paavalin ensimmäisen kirjeen tapahtumat sijoittuvat noin 2-3 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen (noin vuonna 34-35jKr.) kun hän keskusteli Pietarin ja Jaakobin kanssa. Jos Jeesus olisi syntynyt neitseestä, olisivat nämä opetuslapset varmasti kertoneet sen myös Paavalille kun he kävivät läpi Paavalin opetukset ja vertasivat niitä opetuslasten Jeesukselta saamaan opetukseen. Paavalin mukaan vertailu osoitti, että hän opetti juuri niin kuin Pietari ja Jaakob eikä Paavali koskaan opettanut halaistua sanaakaan Marian neitsyydestä. Kertoo aika paljon vai mitä?
Paavali oli varhaisin UT Raamatun kirjoittaja. Mitä hän sitten sanoo Jeesuksen syntymästä?
Galatalaiskirje 4:4-5
"4. Mutta kun aika täyttyi, Jumala lähetti Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaiseksi syntyneen, 5. lunastamaan lain alaiset, että saisimme lapsen aseman."
Hän ei siis sano, että Jeesus olisi syntynyt neitsyestä. Ei, vaan Paavali sanoo Jeesuksen syntyneen vaimosta mutta ei vaivaudu mainitsemaan jotakin niinkin merkittävää asiaa kuin, että tuo nainen olisi synnyttänyt Jeesuksen kun oli neitsyt.
Markus, toiseksi varhaisin UT Raamatun kirjoittaja (evankeliumi on kirjoitettu noin 60jKr.) Ei mainitse sanallakaan Marian neitsyyttä. Itseasiassa Markus pitää Jeesuksen lapsuutta niin toisarvoisena, ettei hän kerro koko lapsuudesta yhtään mitään. Jos Jeesus olisi syntynyt neitsyestä, ilman muuta asia olisi mainittu Markuksen evankeliumissa.
Toisaalta Luukas lienee lukenut kyseisellä käännösvirheellä varustettua käännöstä, sillä tuo käännösvirhe löytyi vasta viime vuosituhannella.
Juutalaiset pitävät Jeesusta rabbina mutta eivät usko Jeesuksen neitseestä syntymiseen. He pitävät koko ajatusta pakanallisena, olihan siihen aikaan tyypillistä, että kaikki vähänkin suuremmat historian ei-uskovat henkilöt olivat syntyneet neitsyestä. Se oli vähän niin kuin muotia siihen aikaan. Aleksanteri suuresta väitettiin, että hän syntyi neitsyestä. Romuluksen ja Pythagoraan kirjoitetaan syntyneen neitsyestä. Samoin Oktavius ja keisari Augustus syntyivät kirjallisten lähteiden mukaan neitsyestä. Monia näistä pidettiin myös jumalina.
Juutalaiset tiesivät, että neitsyestä syntymiset liittyivät epäjumalien neitseestä syntymiseen eikä Taivaallisella Jumalallamme voinut olla mitään tekemistä pakanallisten jumalien pakanallisten neitseestä syntymisten kanssa. Neitsyestä syntyminen kuitenkin nosti nämä neitsyestä syntyneet suuruudet jumalien joukkoon ja kun Jeesuksesta Ruvettiin Matteuksen ja Luukkaan evankeliumeissa kirjoittelemaan jumalana, liitettiin mukaan myös neitsyestä syntyminen. Ilman sitä Jeesuksen jumaluus ei olisi ollut kovin uskottava.
Nämä evankeliumeiden kirjoittajat liittävät myös Pyhän hengen saamisen jumalallisuuteen. Kun Markuksen evankeliumin mukaan Jeesus sai Pyhän hengen vasta Johanneksen suorittamassa kasteessa. Luukas jo kertoilee Jeesuksen syntyneen Pyhästä hengestä. Johannekselle, joka on evankeliumeista myöhäisin (noin 90-95jKr.) ei riitä tämäkään. Hän sijoittaa Jeesuksen Pyhän hengen saamisen jo ikuisuuteen ennen maailmaa. Johannes jättää neitsyyden omaan arvonsa eikä edes mainitse sitä, kun hän vie Jeesuksen olemassa olon alkamisen jopa aiemmaksi kuin Jeesuksen syntymän aikoihin. Tällöin neitsyestä syntymisellä ei olisi enää mitään merkitystä, kun Jeesus olisi ollut Jumala jo aikojen alusta.
Matteus on kuitenkin toista mieltä:
Matteus 26:63-64
"63. Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylipappi sanoi hänelle: ”Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika.” 64. Jeesus vastasi: ”Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: TÄSTEDES te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä.” "
Matteuksen mukaan tätä ennen Jeesus ei olisi ollut taivaassa aiemmin lainkaan vaan vasta TÄST EDES. Näin sanoi ITSE Jeesus.
Mutta Jeesuksesta leivottiin oikein toden teolla Jumala vasta 200-luvulla jKr.eikä hänen jumaluudestaan tullut virallista ennen kuin vasta 400-luvulla jKr. Neitsyestä syntyminen auttoi ihmisiä uskomaan myös ajan kuluessa Jeesuksen jumaluuteeen.
Kuten huomaamme, uskontomme on kehittynyt melko paljon juuri Jeesuksen syntymän jälkeen, kun kristinusko keksittiin. Kristinuskoon omaksuttiin pakanauskontojen tapoja eikä neitseellinen syntymä ollut niistä ainoa. - Anonyymi
Juutalaiset itse ovat kääntäneet herpeankielen nuorta tyttöä tarkoittavan sanan kreikankielelle neitsyeksi. Kyseessä on kreikankielinen Vanhan testamentin teksti, Septuaginta, jonka ovat juutalaiset kääntäneet. Miten sitten, jos juutalaisille itselleen tuossa Jesajan kohdassa sana merkitsee neitsyttä? Vika ei ole kristityissä siksi ollenkaan ns "väärän käännöksen" kohdalla. Luukas ja Matteus pyörittelevät nähtävästi taustalla Septuagintaa, jota kreikankieliset juutalaiset luonnollisesti käyttivät.
Eli onko siinä edes käännösvirhe ollenkaan, kun juutalaiset itse sen niin kirjoittivat?
Miksi ihmeessä teksti sitä paitsi pitää vetää arameankieleen? Raamatun alkutekstit ovat hepreaksi ja kreikaksi, eivät arameaksi.
Sitä paitsi nuoren naisen juutalaisessa kulttuurissa kuuluikin olla neitsyt ennen avioitumistaan, joten eräässä mielessä juutalaisten käännös oli ajatuksessa hyvä ja oikea. Ei se vikaan mennyt.
Lisäksi: Mikä merkki Messiaan syntymisestä se sellainen on, jos nuori nainen tulee raskaaksi? Niin yleensä käy, nykyäänkin, usein... Mutta jos neitsyt tulee raskaaksi, se on jo merkki jostain muusta.
-DeadManWalks
- Anonyymi
Mariaa kävi polkemassa koko kylä, kuin tulpatonta mopoa. Kaipa sitä siite arveltiin että onpas äpärä Taavetin näköne, hevose naama ja kaikkee.
- Anonyymi
Oli sukua Davelle.
- Anonyymi
> Miksi Jeesusta sanotaan Daavidin Pojaksi?
Koska syntyi Daavidin sukuun. - Anonyymi
Matteuksen evankeliumi:
22:42 sanoen: "Mitä arvelette Kristuksesta? Kenen poika hän on?" He sanoivat hänelle: "Daavidin.
22:43 Hän sanoi heille: "Kuinka sitten Daavid Hengessä kutsuu häntä Herraksi, sanoen:
22:44 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle.'
22:45 Jos siis Daavid kutsuu häntä Herraksi, kuinka hän on hänen poikansa?"
22:46 Ja kukaan ei voinut vastata hänelle sanaakaan; eikä siitä päivästä lähtien yksikään enää rohjennut kysyä häneltä mitään.
Jeesusta voidaan kutsua Daavidin pojaksi sillä sekä Maria että Joosef olivat Davidin jälkeläisiä.
Mutta Jeesus itse otti tämän kysymyksen esille aivankuin hän ei olisi halunnut esiintyä Daavidin poikana,. - Anonyymi
Davidilla oli myös poika nimeltään Hoosianna, näin siinä joulukuussa laulettavassa laulussakin kerrotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844