alkoholistin ulkonäkö

jääkö jäljet?

juopon tuntee pienistä pyöreistä "marsun poskista", eikö? Lisksi silmän aluset tummuvat ja silmät valuvat syvemmälle päähän? Kasvojen iho on kireä, ja suonet pinnassa. Juomisen aikana iho punoittaa tai on kalman harmaa.

Palautuvatko nämä piirteet vai jääkö juomavuosita aina jonku sortin "arvet" kasvoille?

23

17448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäljet

ainakin tapaturmista arpia, neurologisia ongelmia kuten kävely töksähtelevää ym. koordinaatio ongelmia ja henkiset vauriot ei tahdo korjaantua ajankaan saatossa.

• keppikerjäläinen

Juopon naisen vartalon on ylhäältä ja keskivartalolta pyöreä omena, josta lähtee jalat alaspäin ohuen ohuina naruina...

Ja pää on turvonnut.

Miksi jalat vaan laihtuu ja laihtuu monilla?

Onhan toki niitä tosi laiheliini naisiakin,,ne näyttää sitten usein semmoisilta rusinoilta...

• U-Ö.

Tuo ulkoisten merkkien näkyminen on niin monitahoinen juttu, että siihen on varsin vaikea löytää yksiselitteistä vastausta.
      Pelissä ovat mukana perintötekijät, ikä, juodut viinamäärät, ravitsemustilanne, liikunta tai sen puuttuminen, väliraitistelut ja niiden pituus, unenlahjat jne.
      Joistain yksilöistä huomaa heti väsähtäneistä silmistä ja ilmeestä, että juotu on.
      Toisesta ei voisi kuvitellakaan, että juo joka ilta.
      Joillain kasvaa kaljamaha, joillain ei.
      Sitten jos ollaan ihan spurgulinjalla, niin asiassa ei ole epäselvää.
      Itse olen vanha laiha luikku ja siloposki, ja A-klinikan hoitsut ovat minua ihmetelleet, että eihän sinusta mitään huomaa, vaikka olen ollut maanjäristyskrapulassa ja romahduspisteessä viikkojen juomisesta. Koko aikusikäni olen juonut.
      Ei ole koiraa karvoihin katsomista.

• juonut.

Oluesta kasvaa kaljamaha, joka naisilla valuu lantion seutuville. Miehiltä maha häviää liikunnalla, naisilla rasvat sitten juomisen jälkeen valahtavat 10 cm alaspäin. Poistaminen ilman rasvaimua mahdotonta.

Kirkas viina taas vetää kulmat kurtulleen ja suupielet alaspäin. Tämä ei korjaannu millään. Tyypillinen oire on se, että turpa rullalla haukutaan tuikituntemattomien ryyppäämistä, vaikka itse olisi ollut selvin päin jo vuosia.

Viski aiheuttaa punaisen niskan, mutta jos olet sopivasti röökannut, saattaa naamapuoli kompensoida asiaa melko hyvin.

Lonkero aiheuttaa pulleat posket ja riippurinnat. Juomisen lopettaminen ei auta, vaan pitää hankkiutua Latviaan Jörgen klinikalle rasvaimuun parturoitavaksi.

Siideri aiheuttaa ns. pissis-efektin. Mikä tahansa jätkä kelpaa - ja mieluiten ulkomaalainen. Jättää pysyvät arvet kasvoihin siitä riippuen, kummalla kädellä on lyöty ja montako kertaa.

Viini aiheuttaa alaraajojen surkastumisen ja pään pehmenemisen korvien kohdalta. Ei voi korjata muuten kuin vaihtamalla naista. Sama pätee tosin kaikkiin edellisiin.

Miehillä ulkonäöstä ei juuri eroa huomaa. Pikku katkaisu ja hups, taas on olo laakista raikas. Kraka kaulaan ja duuniin vaan.

• hauska...

Mulla on selkeä keskivartalolihavuus, kuunaama ja nämä alkoholistin suht hoikat jalat... Kävelen ja pyöräilen sen verran, että ovat jopa kiinteät.

Ihan alkkiksen näkönen oon, juomista jo 20 vuotta takana ja edessä toiset 20. Sitten ehkä kuolo korjaa. Pääsee kärvistelemästä ulkonäköään, jeeeee !!!!

• vertaa ulkomaalaisiin

Siis sellaisten kulttuurien ihmisiin missä ei alkoholia paljon käytetä.

Ranskalaiset ja Italialaiset ovat kaikki juopon näköisiä, kun juovat koko ajan. Huitovat kuin puhuvat ovat kiihkeita teoissaan puheissaan etc... Päämäärättömiä lyhyt pinnaisia.

Suomalaisissa se on jo geeneissa se alkoholin muokkaama ulkonäkö.

• Kaipaan tarkennusta

" Siis sellaisten kulttuurien ihmisiin missä ei alkoholia paljon käytetä"

Missä kulttuureissa,eihän vaan niissä missä viinan sijasta pössytellään tai pureskellaan jotain heiniä?

------------------------------------

"Suomalaisissa se on jo geeneissä se alkoholin muokkaama ulkonäkö",väittämä ei muuten pidä paikkaansa.

• U-Ö.

Etelä-eurooppalaisista, etenkin ranskalaisista olen täysin samaa mieltä.
        Kurttunaamaisia ja riivatun kärttyisiä ja kiukkuisia, aivan kuin aina krapuloissaan.
        Italiaanot taitavat syntyäkin valmiiksi vanhuksen näköisinä. Parikymppisetkit voivat näyttää jotensakin vanhoilta ukoilta ja akoilta.
        Venäläinen voi olla ikäistään suomalaista kymmenen vuotta vanhemman näköinen.
        Kaikkien noiden kanssa olen ollut tekemisissä kotimaissaan, joten vertailupohjaa löytyy, visuaalisestikin.
        Suomalaiset ja skandinaavit ovat aika siloposkista sakkia verrattuna moniin eteläisiin kansoihin, joten se heittosi geeneissä olevasta alkoholin muokkaamasta ulkonäöstä suomalaisilla on varsin yliampuva.

• kova juoppo
        U-Ö. kirjoitti:

Kurttunaamaisia ja riivatun kärttyisiä ja kiukkuisia, aivan kuin aina krapuloissaan.
        Italiaanot taitavat syntyäkin valmiiksi vanhuksen näköisinä. Parikymppisetkit voivat näyttää jotensakin vanhoilta ukoilta ja akoilta.
        Kaikkien noiden kanssa olen ollut tekemisissä kotimaissaan, joten vertailupohjaa löytyy, visuaalisestikin.
        Suomalaiset ja skandinaavit ovat aika siloposkista sakkia verrattuna moniin eteläisiin kansoihin, joten se heittosi geeneissä olevasta alkoholin muokkaamasta ulkonäöstä suomalaisilla on varsin yliampuva.

Englantilaiset hevosnaamat on tosi juoppoja ja kännissä aina; milloin gintonicia, milloin sherryä
        Irkut ovat punatukkaista kansaa, naama punottaa kuin Paavo. M. Petäjällä aikoinaan. Viinapöhö aina naamassa.
        Kiinalaisten ja aasialaisten yleensä on ihan pakko olla hiprakassa koko ajan. Eihän naama voi olla selvinpäin naurussa. Ja puhe on yhtä wingwangwongia.

• minunkin
        U-Ö. kirjoitti:

Antakaa minunkin yleistää.

• U-Ö.
        kova juoppo kirjoitti:

Englantilaiset hevosnaamat on tosi juoppoja ja kännissä aina; milloin gintonicia, milloin sherryä
        Irkut ovat punatukkaista kansaa, naama punottaa kuin Paavo. M. Petäjällä aikoinaan. Viinapöhö aina naamassa.
        Kiinalaisten ja aasialaisten yleensä on ihan pakko olla hiprakassa koko ajan. Eihän naama voi olla selvinpäin naurussa. Ja puhe on yhtä wingwangwongia.

Englantilaisista on tullut sellaisia koukkunokkia ja riutuneen näköisiä kun englantilainen keittö on mitä on, eli syynä on sukupolvia kestänyt aliravitsemus.
        Ei liity juopotteluun.
        Irkut ovat punanaamaisia, kun ovat sukupolvia tapelleet kännipäissään keskenään ja englantilaisten kanssa.
        Myöhemmin se naamarin väri on noussut ylöspäin hiusten perinnölliseksi väriksi.
        Liittyy vahvasti juopotteluun.
        Aasialaiset eivät kestä viinaa juuri laisinkaan. Muutama riisiviinahörppy, ja heti umpikännissä.
        Naamari on siloinen ja kalpea, kun vuosituhansia on ahmittu hyvin ravintoköyhää riisiä. Silmät ovat tulleet perinnöllisesti kapeiksi vinoiksi viiruiksi, kun riisi aiheuttaa ummetusta, ja sukupolvia on huussissa jouduttu armottomasti ponnistamaan.
        Puhekieli on muodostunut todella oudoksi, kun tuhansia vuosia on käytetty mitä erikoisempia rohtoja, oopiumia, uutteita ja yrttejä, joiden vaikutuksesta kellään ei ole mitään tietoa.
        Ei liity juopotteluun.

• U-Ö.
        U-Ö. kirjoitti:

Englantilaisista on tullut sellaisia koukkunokkia ja riutuneen näköisiä kun englantilainen keittö on mitä on, eli syynä on sukupolvia kestänyt aliravitsemus.
        Ei liity juopotteluun.
        Irkut ovat punanaamaisia, kun ovat sukupolvia tapelleet kännipäissään keskenään ja englantilaisten kanssa.
        Aasialaiset eivät kestä viinaa juuri laisinkaan. Muutama riisiviinahörppy, ja heti umpikännissä.
        Naamari on siloinen ja kalpea, kun vuosituhansia on ahmittu hyvin ravintoköyhää riisiä. Silmät ovat tulleet perinnöllisesti kapeiksi vinoiksi viiruiksi, kun riisi aiheuttaa ummetusta, ja sukupolvia on huussissa jouduttu armottomasti ponnistamaan.
        Puhekieli on muodostunut todella oudoksi, kun tuhansia vuosia on käytetty mitä erikoisempia rohtoja, oopiumia, uutteita ja yrttejä, joiden vaikutuksesta kellään ei ole mitään tietoa.
        Ei liity juopotteluun.

Viinan pehmentämän pään tuottama pläjäys, ja tämä on esimerkki juopon nopeista mielialavaihteluista.
        Joutaa poistoon. Shefu harkitkoon.

• Doooriiiissss
        U-Ö. kirjoitti:

Ei liity juopotteluun.
        Ei liity juopotteluun.

No mites selität keltaisen ihon värin? Maksahan niillä jo melkein poksahtanut tyyliin: Onko kurkku poikki, kun ei tuu lisää viinaa?

• reaktio niillä
        Doooriiiissss kirjoitti:

No mites selität keltaisen ihon värin? Maksahan niillä jo melkein poksahtanut tyyliin: Onko kurkku poikki, kun ei tuu lisää viinaa?

poloisilla. Tunnetustihan heillä on melkein jokaisella tämä geenivirhe, etteivät voi käyttää alkoholia. Joten maksa on poksahtanut jo ennen syntymää.

Kumpikohan geenivirhe pahempi se ettei voi juoda viinaa vai se että sitä himoitsee eikä voi elää ilman sitä.

Huh kaamea ajatus risteyttää suomalainen perusdeeku ja kiinalainen antabusmaksa geeniperimä. Hulluja kai siitä syntyisi tiedä mitä päihteitä keksisivät tilalla käyttää.

• juovatkin vähemmän
        U-Ö. kirjoitti:

Suomalaisten psyyke vain ei kestä sitä viinaa niin hyvin kuin keskierooppalaisilla.

Heillä onkin pidemmät perinteet alkoholin käytössä. Meidän perimä ei ole vielä henkisesti niin vahvaa. Vaikka fyysisesti olemma paremmassa hapessa ton viinan kanssa.

• perustele.
        juovatkin vähemmän kirjoitti:

Suomalaisten psyyke vain ei kestä sitä viinaa niin hyvin kuin keskierooppalaisilla.

Heillä onkin pidemmät perinteet alkoholin käytössä. Meidän perimä ei ole vielä henkisesti niin vahvaa. Vaikka fyysisesti olemma paremmassa hapessa ton viinan kanssa.

taas pelkkä mutuväittämä ilman mitään faktoja. on täälläkin laitettu olutta ja poltettu viinaa iätajat. ainoa mikä eroaa eteläisimmistä maista on viini-kulttuuri. viiniköynnös kun ei kasva hyvin näin pohjoisessa.

• sitten tuli tv:stä

sellainen ohjelma, jossa näytettiin miten alkoholinkäyttö muuttaa aivojen ulkonäköä: taisi tulla Teemalta kyseinen ohjelma ja siinä tosiaankin näytettiin peruuttamattomat vauriot, joita aiheutuu aivoihin. Jonkinlainen halkeama tulee sinne aivolohkojen väliin. Ja se on ihan silmin nähtävissä.
      Mutta niin, tässähän ollaan nyt kiinnostuttu ULKONÄÖSTÄ, sori.

• ....

Mitä väliä niillä aivolohkoilla on, kun nykyään pitää olla fiksun ja filmaattisen näköinen, ja puhua mahdollisimman korkealentoisia juttuja.
        Tarpeeksi kun on viinaa juotu, niin aletaan ajattelemaan, että onpa viisas tyyppi, kun ei sen jutuista mitään tavis ymmärrä.
        Suosio ja menestys on taattu, ja menee jopa konsulttien edelle kun tarpeeksi sössöttää.

• varma havainto

Viinamäen miehet ja pitkienmatkojen juoksijat muistuttavat usein ulkonäöllisesti toisiaan.

• ryyppyputkessa

Melko luisevaksi sitä muuttuu kun pitkään ryyppää kun ei muista syödä. Naamaan tulee pahkuroita ja kalu ei seiso.

• Hauka.suosittelee

Suosittelen vetämään hyvät kännit ja ottamaan myrkkyä. Onko hienompaa tapaa lähteä?

• Mitä.odotat

Pane homo sitten toimeksi!

• hauka.kommentoi

Paneminen on vähä-älyisten sottasta ja pahanhajuista hikistä ähellystä. En viitsi enää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1239
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1037
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      60
      974
    4. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      923
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      138
      879
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      11
      848
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      826
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      741
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      675
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      674
    Aihe