Vyöruusu ja raskaus??? APUA!!!!!!!!!

pelokas odottaja!

Auttakaa oikeesti joku joka tietää!! Eli miehelläni on ollut nyt n.viikon selässä toisen lapaluun kohdalla rakkulaista ihottumaan (joka EI SATU EIKÄ KUTIA)
Tänään passitin hänet tk.hon jossa lääkäri sanoi sen olevan VYÖRUUSU..
Olen kuullut että se tarttuu ja olenkin ihan kauhuissani jos minä saan sen nyt itseeni??? Olen raskaana rv.lla.21

Mitä vyöruusu voi aiheuttaa sikiölle??
Miten helposti vyöruusu yleensä edes tarttuu??
Onko täällä joku joka oisi sairastanut vyöruusun raskauden aikana tai miehellä se olisi ollut raskauden aikana???

Kiitos jos joku vastaa!!!

20

14270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ********

      Vyöruusuhan puhkeaa sairastetusta (yleensä lapsena jo) vesirokosta joten jos sulla on ollut lapsena vesirokko niin ei takuulla tartu... luehan netistä lisää asiasta.

    • terveydenhoitaja

      Kaikki riippuu siitä oletko sairastanut vesirokon. Vyöruusussa ja vesirokossa on sama aiheuttajavirus. Jos olet sairastanut vesirokon, ei ole mitään hätää vaikka olet raskaana. Sinun vasta-aineesi suojelevat sikiötä. Mutta jos et ole sairastanut vesirokkoa, ota neuvolaan yhteyttä. Vesirokko saattaa olla sikiölle vaarallinen.

      • Nimetön

        Juu olen sairastanut vesirokon lapsena jo! Eli siis saan olla huoletta nyt??


      • *********
        Nimetön kirjoitti:

        Juu olen sairastanut vesirokon lapsena jo! Eli siis saan olla huoletta nyt??

        Ei mitään hätää siis!!!


      • mulla on ollut
        ********* kirjoitti:

        Ei mitään hätää siis!!!

        vesirokko 5v ,ja nyt v 2005 sairastuin vyöruusuun!!se tuli silmän päälle..alkoi kulmakarvoista.koko naama turposi silt puolelta..oli tosi lähel ettei menny silmäst näkö..nimenomaa lekuri kysy et enhän ole raskaana???tää on tosi juttu.ei voi savonlinnan lekuri puhua lämpimikseen!! toivon tietty etteui o vaaraks,mut kyllä mulle tuli vaik vesirokko on ollu.se nimenomaan kytee elimistössä kuulemma vaik piilevän vaikkei puhkeis koskaa...


      • mamma joka lukee kaikkea...
        mulla on ollut kirjoitti:

        vesirokko 5v ,ja nyt v 2005 sairastuin vyöruusuun!!se tuli silmän päälle..alkoi kulmakarvoista.koko naama turposi silt puolelta..oli tosi lähel ettei menny silmäst näkö..nimenomaa lekuri kysy et enhän ole raskaana???tää on tosi juttu.ei voi savonlinnan lekuri puhua lämpimikseen!! toivon tietty etteui o vaaraks,mut kyllä mulle tuli vaik vesirokko on ollu.se nimenomaan kytee elimistössä kuulemma vaik piilevän vaikkei puhkeis koskaa...

        Juu siis vyöruusua ei voi sairastaa jos ei ole ensin sairastanut vesirokkoa! Näin lukee koulukirjoissa ja myös netissä. Voi googlata ken haluaa. Mutta netissä sivulla terveysportti lukee että vyöruusun sikiölle mahdollisesti aiheuttamat vauriot ovat olemattomia luokkaa 2% verraten vesirokon sairastamiseen raskaus aikana. Ja sit viel et jos äiti siis on sairastanut vesirokon ennen raskautta niin äidillä on vastaaineita jotka taasen suojelevat sikiötä vyöruusun aiheuttamilta mahdollisilta vaurioilta.. Mutta neuvola paras paikka ja varma tieto.


      • .............
        mulla on ollut kirjoitti:

        vesirokko 5v ,ja nyt v 2005 sairastuin vyöruusuun!!se tuli silmän päälle..alkoi kulmakarvoista.koko naama turposi silt puolelta..oli tosi lähel ettei menny silmäst näkö..nimenomaa lekuri kysy et enhän ole raskaana???tää on tosi juttu.ei voi savonlinnan lekuri puhua lämpimikseen!! toivon tietty etteui o vaaraks,mut kyllä mulle tuli vaik vesirokko on ollu.se nimenomaan kytee elimistössä kuulemma vaik piilevän vaikkei puhkeis koskaa...

        No se tulee jos on tullakseen mutta ei sen miehen vyöruusu naisen raskauteen vaikuta koska se ei TARTU JOS VESIROKON ON JO SAIRASTANUT!!!!


      • terveydenhoitaja
        ............. kirjoitti:

        No se tulee jos on tullakseen mutta ei sen miehen vyöruusu naisen raskauteen vaikuta koska se ei TARTU JOS VESIROKON ON JO SAIRASTANUT!!!!

        Nimenomaan, joskus vesirokon on sairastanut liian lievänä tai muissa olosuhteissa vyöruusu voi aktivoitua omasta elimistöstä, mutta miehen vyöruususta ei voi tarttua vesirokkoa, mikäli vesirokon on lapsena sairastanut. Alkuperäinen kirjoittaja voi olla aivan huoletta!


    • rv 37

      miehelle tuli vyöruusu kun olin rv 5-7 ja itse en ollu sairastanu vesirokkoa niin sain sen vyöruusun kautta, sain lääkekuurin siihen ja vaikutuksia sikiöön ei oo näkyny ultran kautta mutta hermovaurioita on voinu tulla.. mutta siitä en tierä tarttuuko vyöruusu, kysy neuvolasta niin sitte tietää enemmän:)

      • että jos mulla on

        ollut vesirokko,se on jäänyt vaan jemmaan muhimaan.ja puhkes sitäkautta sit vyö rosena :) ei kiva ei..


    • minnikka

      ei minun mielestäni ruusu tartu. Itse sairastin toisessa raskaudessa 8kk ruusun, joka tuli jalkaan. Sain siihen antibioottia tiputuksena, kotihoidossa.Syntyi myöhemmin rv39, terve tyttö.
      Ainut ongelma oli hoidon aikana kauheat kivut jalassa. Pelkona vaan on,että ruusu voi uusiutua, olen nyt raskaana rv16. Toistaiseksi kaikki ok. Myös kolmas raskaus meni ok.

    • minikka

      itse sairastin 14v. myös vesirokon.

      • terveydenhoitaja

        Ruusussa on kyse eri sairaudesta ja taudinaiheuttajasta, kuin vyöruusussa. Ruusu on ihotulehdus, jonka aiheuttaa bakteeri, vyöruusu taas on viruksen aiheuttama. Ruusun luokittelisin vakavammaksi tilaksi kuin vyöruusun, ja se ei liity mitenkään vesirokkoon.


      • Vyöruusu
        terveydenhoitaja kirjoitti:

        Ruusussa on kyse eri sairaudesta ja taudinaiheuttajasta, kuin vyöruusussa. Ruusu on ihotulehdus, jonka aiheuttaa bakteeri, vyöruusu taas on viruksen aiheuttama. Ruusun luokittelisin vakavammaksi tilaksi kuin vyöruusun, ja se ei liity mitenkään vesirokkoon.

        Niin muuten tasan tarkkaan vesirokko ja vyöruusu ovat yhteydessä toisiinsa!! Sen voi jokainen lukea netistä tai mistä vaan alan kirjallisuudesta!!
        Sitähän sanotaankin et jos lapsella on vesirokko voi hän tartuttaa vanhaan henkilöön vyöruusun ja sit taas et henkilö jolla on vyöruusu tartuttaa kohtalaisen helposti henkilön vesirokkoon jos tämä ei ole vesirokkoa aikaisemmin sairastanut!!
        Vyöruusu tarttuu sinänsä huonosti jos siis VASTAPUOLIKIN on sairastanut vesirokon joten alkuperäinen kirjoittaja voi olla huoletta koska olet sairastanut vesirokon!


    • Veikko1975

      Vyöruusua aiheuttaa tiedoistanne poiketen 2 eri herpesvirustyyppiä,
      joista toinen leppoisampi ja toinen se genitaaliherppes.
      Eli eli jos ootte ottanut selvää tuosta virustyypistä (selviää terveyskeskustestillä) Niin
      sen ollessa tuo toinen virus, on ruusun tarttuminen vesirokon sairastaneeseen henkilöön lähes mahdottomuus.

      Jos et nyt ala suoraan hankaamalla hakemaa limakalvo kontaktia tuohon vyöruusu kohtaan niin et sitä saa. Silmässä se menee suoraan päähän ja on hoitamattomana kuolettava.
      Vaikka se olisikin silmässäsi tai vaikka et olisi tai olisit rokon tai ruusun sairastanut,
      niin sikiön kantilta sillä ei ole mitään merkitystä.
      Valitettava tosiasia on, että hiv ja aids äidit puskee ihan terveitä vekkuleita maailmaan..
      Vaikka heittävätkin henkensä tämän jälkeen.

      Ja mulla on sit muutakin kombetenssia heitellä näitä,
      nää ei oo mitään mutuja kuten täällä oli porukoilla. Oma vaimoni synnytti kahdesti molemmat
      lapset ok. Itse olen sairastanut vesirokon, vaimollani on hiv ja vyöruusu ja minulla ei ole ruusua
      eikä hiv:iä Eikä muuten lapsillakaan.. Tytöt ovat nyt 4 ja 5 vuotiaat,
      että turhaan stressaat tuolla.

      Vaikka mitä tekisit, niin lapsesi syntyy normaalina tiedossa olevilla tekijöillä.
      Ainut on jos c-hepatiitti on jommalla kummalla niin sen lapsi saa,
      mutta harvemmin tarttuvassa muodossa ne lapset jotka c-hepatiitin ovat äidiltä saaneet
      ovat olleet syntyeessään terveitä. Tosin kantajia, mutta todella terveitä.
      C-hepatiitillakin on mielenkiintoinen tapa koteloitua vaikka lapsi sen saisi joten:
      summa summaarum...Ota rennosti ja synnytä terveitä lapsia paljon.

      Ja kyllä vaimoni on ex-narkkari ja minä olen iho ja sukupuolitautien erikoislääkäri.

    • Vyöruusu

      Saiskos tähän lisää tietoa MITEN VYÖRUUSU TARTTUU samassa taloudessa ?? Hengitys ilmasta ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe