Vyöruusu ja raskaus??? APUA!!!!!!!!!

pelokas odottaja!

Auttakaa oikeesti joku joka tietää!! Eli miehelläni on ollut nyt n.viikon selässä toisen lapaluun kohdalla rakkulaista ihottumaan (joka EI SATU EIKÄ KUTIA)
Tänään passitin hänet tk.hon jossa lääkäri sanoi sen olevan VYÖRUUSU..
Olen kuullut että se tarttuu ja olenkin ihan kauhuissani jos minä saan sen nyt itseeni??? Olen raskaana rv.lla.21

Mitä vyöruusu voi aiheuttaa sikiölle??
Miten helposti vyöruusu yleensä edes tarttuu??
Onko täällä joku joka oisi sairastanut vyöruusun raskauden aikana tai miehellä se olisi ollut raskauden aikana???

Kiitos jos joku vastaa!!!

20

15871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ********

      Vyöruusuhan puhkeaa sairastetusta (yleensä lapsena jo) vesirokosta joten jos sulla on ollut lapsena vesirokko niin ei takuulla tartu... luehan netistä lisää asiasta.

    • terveydenhoitaja

      Kaikki riippuu siitä oletko sairastanut vesirokon. Vyöruusussa ja vesirokossa on sama aiheuttajavirus. Jos olet sairastanut vesirokon, ei ole mitään hätää vaikka olet raskaana. Sinun vasta-aineesi suojelevat sikiötä. Mutta jos et ole sairastanut vesirokkoa, ota neuvolaan yhteyttä. Vesirokko saattaa olla sikiölle vaarallinen.

      • Nimetön

        Juu olen sairastanut vesirokon lapsena jo! Eli siis saan olla huoletta nyt??


      • *********
        Nimetön kirjoitti:

        Juu olen sairastanut vesirokon lapsena jo! Eli siis saan olla huoletta nyt??

        Ei mitään hätää siis!!!


      • mulla on ollut
        ********* kirjoitti:

        Ei mitään hätää siis!!!

        vesirokko 5v ,ja nyt v 2005 sairastuin vyöruusuun!!se tuli silmän päälle..alkoi kulmakarvoista.koko naama turposi silt puolelta..oli tosi lähel ettei menny silmäst näkö..nimenomaa lekuri kysy et enhän ole raskaana???tää on tosi juttu.ei voi savonlinnan lekuri puhua lämpimikseen!! toivon tietty etteui o vaaraks,mut kyllä mulle tuli vaik vesirokko on ollu.se nimenomaan kytee elimistössä kuulemma vaik piilevän vaikkei puhkeis koskaa...


      • mamma joka lukee kaikkea...
        mulla on ollut kirjoitti:

        vesirokko 5v ,ja nyt v 2005 sairastuin vyöruusuun!!se tuli silmän päälle..alkoi kulmakarvoista.koko naama turposi silt puolelta..oli tosi lähel ettei menny silmäst näkö..nimenomaa lekuri kysy et enhän ole raskaana???tää on tosi juttu.ei voi savonlinnan lekuri puhua lämpimikseen!! toivon tietty etteui o vaaraks,mut kyllä mulle tuli vaik vesirokko on ollu.se nimenomaan kytee elimistössä kuulemma vaik piilevän vaikkei puhkeis koskaa...

        Juu siis vyöruusua ei voi sairastaa jos ei ole ensin sairastanut vesirokkoa! Näin lukee koulukirjoissa ja myös netissä. Voi googlata ken haluaa. Mutta netissä sivulla terveysportti lukee että vyöruusun sikiölle mahdollisesti aiheuttamat vauriot ovat olemattomia luokkaa 2% verraten vesirokon sairastamiseen raskaus aikana. Ja sit viel et jos äiti siis on sairastanut vesirokon ennen raskautta niin äidillä on vastaaineita jotka taasen suojelevat sikiötä vyöruusun aiheuttamilta mahdollisilta vaurioilta.. Mutta neuvola paras paikka ja varma tieto.


      • .............
        mulla on ollut kirjoitti:

        vesirokko 5v ,ja nyt v 2005 sairastuin vyöruusuun!!se tuli silmän päälle..alkoi kulmakarvoista.koko naama turposi silt puolelta..oli tosi lähel ettei menny silmäst näkö..nimenomaa lekuri kysy et enhän ole raskaana???tää on tosi juttu.ei voi savonlinnan lekuri puhua lämpimikseen!! toivon tietty etteui o vaaraks,mut kyllä mulle tuli vaik vesirokko on ollu.se nimenomaan kytee elimistössä kuulemma vaik piilevän vaikkei puhkeis koskaa...

        No se tulee jos on tullakseen mutta ei sen miehen vyöruusu naisen raskauteen vaikuta koska se ei TARTU JOS VESIROKON ON JO SAIRASTANUT!!!!


      • terveydenhoitaja
        ............. kirjoitti:

        No se tulee jos on tullakseen mutta ei sen miehen vyöruusu naisen raskauteen vaikuta koska se ei TARTU JOS VESIROKON ON JO SAIRASTANUT!!!!

        Nimenomaan, joskus vesirokon on sairastanut liian lievänä tai muissa olosuhteissa vyöruusu voi aktivoitua omasta elimistöstä, mutta miehen vyöruususta ei voi tarttua vesirokkoa, mikäli vesirokon on lapsena sairastanut. Alkuperäinen kirjoittaja voi olla aivan huoletta!


    • rv 37

      miehelle tuli vyöruusu kun olin rv 5-7 ja itse en ollu sairastanu vesirokkoa niin sain sen vyöruusun kautta, sain lääkekuurin siihen ja vaikutuksia sikiöön ei oo näkyny ultran kautta mutta hermovaurioita on voinu tulla.. mutta siitä en tierä tarttuuko vyöruusu, kysy neuvolasta niin sitte tietää enemmän:)

      • että jos mulla on

        ollut vesirokko,se on jäänyt vaan jemmaan muhimaan.ja puhkes sitäkautta sit vyö rosena :) ei kiva ei..


    • minnikka

      ei minun mielestäni ruusu tartu. Itse sairastin toisessa raskaudessa 8kk ruusun, joka tuli jalkaan. Sain siihen antibioottia tiputuksena, kotihoidossa.Syntyi myöhemmin rv39, terve tyttö.
      Ainut ongelma oli hoidon aikana kauheat kivut jalassa. Pelkona vaan on,että ruusu voi uusiutua, olen nyt raskaana rv16. Toistaiseksi kaikki ok. Myös kolmas raskaus meni ok.

    • minikka

      itse sairastin 14v. myös vesirokon.

      • terveydenhoitaja

        Ruusussa on kyse eri sairaudesta ja taudinaiheuttajasta, kuin vyöruusussa. Ruusu on ihotulehdus, jonka aiheuttaa bakteeri, vyöruusu taas on viruksen aiheuttama. Ruusun luokittelisin vakavammaksi tilaksi kuin vyöruusun, ja se ei liity mitenkään vesirokkoon.


      • Vyöruusu
        terveydenhoitaja kirjoitti:

        Ruusussa on kyse eri sairaudesta ja taudinaiheuttajasta, kuin vyöruusussa. Ruusu on ihotulehdus, jonka aiheuttaa bakteeri, vyöruusu taas on viruksen aiheuttama. Ruusun luokittelisin vakavammaksi tilaksi kuin vyöruusun, ja se ei liity mitenkään vesirokkoon.

        Niin muuten tasan tarkkaan vesirokko ja vyöruusu ovat yhteydessä toisiinsa!! Sen voi jokainen lukea netistä tai mistä vaan alan kirjallisuudesta!!
        Sitähän sanotaankin et jos lapsella on vesirokko voi hän tartuttaa vanhaan henkilöön vyöruusun ja sit taas et henkilö jolla on vyöruusu tartuttaa kohtalaisen helposti henkilön vesirokkoon jos tämä ei ole vesirokkoa aikaisemmin sairastanut!!
        Vyöruusu tarttuu sinänsä huonosti jos siis VASTAPUOLIKIN on sairastanut vesirokon joten alkuperäinen kirjoittaja voi olla huoletta koska olet sairastanut vesirokon!


    • Veikko1975

      Vyöruusua aiheuttaa tiedoistanne poiketen 2 eri herpesvirustyyppiä,
      joista toinen leppoisampi ja toinen se genitaaliherppes.
      Eli eli jos ootte ottanut selvää tuosta virustyypistä (selviää terveyskeskustestillä) Niin
      sen ollessa tuo toinen virus, on ruusun tarttuminen vesirokon sairastaneeseen henkilöön lähes mahdottomuus.

      Jos et nyt ala suoraan hankaamalla hakemaa limakalvo kontaktia tuohon vyöruusu kohtaan niin et sitä saa. Silmässä se menee suoraan päähän ja on hoitamattomana kuolettava.
      Vaikka se olisikin silmässäsi tai vaikka et olisi tai olisit rokon tai ruusun sairastanut,
      niin sikiön kantilta sillä ei ole mitään merkitystä.
      Valitettava tosiasia on, että hiv ja aids äidit puskee ihan terveitä vekkuleita maailmaan..
      Vaikka heittävätkin henkensä tämän jälkeen.

      Ja mulla on sit muutakin kombetenssia heitellä näitä,
      nää ei oo mitään mutuja kuten täällä oli porukoilla. Oma vaimoni synnytti kahdesti molemmat
      lapset ok. Itse olen sairastanut vesirokon, vaimollani on hiv ja vyöruusu ja minulla ei ole ruusua
      eikä hiv:iä Eikä muuten lapsillakaan.. Tytöt ovat nyt 4 ja 5 vuotiaat,
      että turhaan stressaat tuolla.

      Vaikka mitä tekisit, niin lapsesi syntyy normaalina tiedossa olevilla tekijöillä.
      Ainut on jos c-hepatiitti on jommalla kummalla niin sen lapsi saa,
      mutta harvemmin tarttuvassa muodossa ne lapset jotka c-hepatiitin ovat äidiltä saaneet
      ovat olleet syntyeessään terveitä. Tosin kantajia, mutta todella terveitä.
      C-hepatiitillakin on mielenkiintoinen tapa koteloitua vaikka lapsi sen saisi joten:
      summa summaarum...Ota rennosti ja synnytä terveitä lapsia paljon.

      Ja kyllä vaimoni on ex-narkkari ja minä olen iho ja sukupuolitautien erikoislääkäri.

      • p.sh.

        vanhan ketjun ylös;((

        Ja viestisi vilisi asiavirheitä. Kas kun et vallan professori;)))))


      • parantua

        Jos se ei ehdi parantua ennen vauvan syntymää, on vauvalla hätä. Eikös vesirokko mee vauvoilla hengityselimiin...


      • -sh-

    • Vyöruusu

      Saiskos tähän lisää tietoa MITEN VYÖRUUSU TARTTUU samassa taloudessa ?? Hengitys ilmasta ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe