Rautaneito.com:in ruikuttavat teinit

Focke-Wulf Fw 190

Rimppakintut valittaa, kun kaikki ei riehu ja huuda kuin mielipuolet keikan aikana, alusta loppuun. Itse, kun olen:

a) nähnyt IM:n livenä lukuisia kertoja
b) odottanut näkeväni livenä soitettavan ne tietyt biisit sieltä omilta yläaste-/ammmattioppilaitosvuosilta n. 20-25 vuotta
c) haluan muuten vaan kuunnella ja ihailla katseella legendoja rauhassa,

niin en jaksa ja viitsi melskata kurkku suorana koko aikaa nyrkit pystyssä. Tein niin vain noin puolet ajasta, ehkä enemmänkin.

Samoin kummasti Rime Of Ancient Mariner on yht´äkkiä joka pojan suosikkikappale #1? Oliskohan ihan noin, jollei "isot pojat" edellä sanoisi.

Sinänsä hieno harrastus kaikilla! Itse en vain tulisi toimeen moisten (osa, tosin melko iso, porukasta) tiukkapipojen kanssa...

Pakko myöntää, kun ekan kerran itse livenä todistin Aces High:n v. 1999, niin huusin ja riehuin, vaikka olin melkein yhtä "aikuinen perusäijä" kuin nytkin. Se oli kuitenkin se biisi, mistä kaikki lähti kolisemaan. Sitä keikkaa oli alitajuisesti odotettu viitisentoista vuotta, aina ekasta Number Of The Beast-kuulemasta asti. Teininä aina ne keikat jäi väliin ja sitten 90-luvulla innostus Maideniin hiljalleen lässähti, mutta palasi Adrianin ja Brucen paluun myötä

Nyt nähty Stadikan keikka menee sitten kakkoseksi.

5

1243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aimo Kulaus

      Tämä kolmekymppinen rimppakinttu sai istumapaikan 5 vuotta sitten Maidenin keikalle, ja kirosi melko kovaa sitä kuinka omassa katsomossaan ei seurueensa lisäksi seissyt kuin ehkä 3 henkilöä. Itse heiluin kuin heikkopäinen lähes koko setin ajan, en kertakaikkiaan PYSTY nauttimaan istualtani kun yksi lempibändeistäni sahaa lavalla. Oi, olenko siis epäkypsä fani?!

      Ei siellä istumakatsomossa pakko ole hillua jos ei halua, kukin tavallaan. Jos haluaa istua ja nauttia musiikista niin mikäpäs siinä. Mutta joku kuulee ne suosikkinsa silloin ensimmäistä kertaa. Itse jaksan kyllä näköjään meuhkata viidennenkin kerran jälkeen. Ei hyvää päivää jos laukaiset sille edessäsi heiluvalle 14-vuotiaalle klopille joka on ensimmäisellä IM-keikallaan että "Istu vittu alas täällä nää mitää!"!

      Ja kyllähän se keljuttaa kun se yksi biisi, jota itse diggaili aikoinaan ja jota kukaan muu ei silloin tajunnut, onkin yhtäkkiä se kaikkien suosikki. RotAM on hieno biisi, tajusin sen jo kymmenenvuotiaana - ja ihan itse, kenenkään ei tarvinnut sitä sanoa. Hiton hienoa jos joku pikkunappula ajattelee nyt samoin. Se ei ole sinulta eikä minulta pois.

      Ikävä kyllä Iron Maiden -fanien keskuudessa vallitsee tämä kuvottava jakautuminen vanhoihin jääriin ("on kuunneltu meideniä vittu ainaki 25 vuotta"), jotka hiukan alentuvasti suhtautuvat... ei, vaan suorastaan vittuilevat näille uusille tulokkaille jotka vasta näihin aikoihin tutustuvat ensimmäistä kertaa Piece Of Mindiin. Sen on huomannut keskustelufoorumeilla, keikoilla jne. Ihaillaan ja fiilistellään nyt vaan jokainen omalla tavallamme. IM on hieno bändi, ja vielä hienomman siitä tekee nimenomaan se, että uusi sukupolvi on lähtenyt meininkiin mukaan. Ihan sama onko ne levyt kuullut '83 vai '03.

      • IMFC

        Itse myös tykännyt Maidenista jo valitettavasti vasta number of the beastin ilmestyttyä. Kyllä Maidenin koko tuotannosta löytää biisejä mistä tykkää oikeasti ja valitettavasti niitähän ei juurikaan soiteta keikoilla, kun ne ei ole niitä välittömiä hittejä. Tykkäsin kyllä kovasti vanhasta setistä mikä nyt soitettiin. Ainahan on tuo uusi sukupolvi aluksi on semmoisia wannabee faneja, jotka tykkää, että paras biisi on just se Trooper. Alkuinnostuksen jälkeen sitä varmaan kiinnostuu muustakin tuotannosta ja löytää ne omat jutut. Itseäni ei ainakaan haittaa vaikka tietää vain yhden biisin ja haluaa sitä lähteä fiilistelemään. Itse olen 166cm pitkä/lyhyt ja näin ollen haluan katsomosta paikan, että sitten pystyy näkemäänkin bändin lavalla. Ei kukaan ole koskaan skitsonnut, jos on noussut ylös katsomossa. Ainoastaan järkkäreitä olen nähnyt semmoista tekevän. Enkä itse valita, jos joku hilluu omalla paikallaan.

        Itse ainakin odotan innolla uusia keikkoja, vaikka ovatkin uutta tuntematonta materiaalia.

        Up the Irons !!!


      • Hawker Hurricane

        Näinhän se on kyllä myöskin.

        Uskoisin teinien "keksineen" nuo harvinaisemmat klassikot ihan vaan ollakseen myös kovia asiantuntijoita. Samoin nyt muodikas FoTD:n haukkuminen massojen musiikiksi (kuten The Trooperinkin). Käyttävät samoja sanontojakin kuin kokeneemmat sotaratsut. Ykkönen on kuitenkin Heaven Can Wait:in vaatiminen ihan suoraan sinne itseensä settilistasta. Taas muiden vanavedessä, paistaa jutuista. Minun suosikkini se on ollut aina ja tulee olemaan. Samoin nuo kaksi edellistä, vaikka oikeastaan ne "löysin" vasta viime kymmenen vuoden aikana. Niin oudolta se kuulostaa...

        Pahimpia natkuttajia taitavat olla kuitenkin ikäluokka n. 25, joka kokee olevansa osaaja joka asiassa ja tietää kaiken maailman detaljit ja musatermit. Se on myös yleistä muissakin asioissa kuin näissä; päteä pitää. "Väärin digattu, vääristä biiseistä", on heidän johtoajatus. Teinit ei vaan käsitä, ettei sitä sedät jaksa tai jopa kehtaa painaa paria tuntia itsensä kirjaimellisesti likoon. Se kuuluu sinne nuoruuteen ja pitääkin.

        Olisi kyllä Maidenilta palvelus meille kaikille faneille, joita kunnioitan kaikkia: Vaihdella hieman settiään ja varioida musiikkiaan livenä. Mikseipä muunnella "klassikkosoolojaankin"? Gershän sitä nyt tekee, taitamattomuuttaan, väittävät kaikki Suomineidot kuorossa. Toisaalta, saapahan kaikki, kaikkialla maailmassa tasapuolisen esityksen. Ilmeisesti menevät lavashow´n ehdoilla samaa kaavaa?

        Itse olin kentällä ja katsomoon en enää hevillä suostu. Näkyvyys tosin aika heikko; lava liian matala.

        Eli pointtini on se, että 45000:n ihmiseen mahtuu monenlaista diggailijaa ja muiden on turha itkeä toisten tavasta seurata konserttia. He tanssivat sitten muualla... Ni...


    • Focker

      Jokainen saa riehua tai olla riehumatta ja tsekata bändiä rauhassa, mutta turha tulla tänne itkemään Rautaneidon "ruikuttavista teineistä", kyllä sieltä isompiakin poikia ja tyttöjä löytyy.
      Ja "Rime" on hieno biisi, hyvähän se että se kolahtaa nuoremmallekin polvelle, sehän on toivottavasti pois hiphopin tai mitä se nyt oli kuuntelusta.
      Itse muuten todistin Aces High:n avausbiisinä kolmannen kerran - aiemmat -84 ja -99 - ja Rimen myös kolmannen kerran - aiemmat -84 ja -86 - joten ei se ole iästä kiinni jos musiikki vain on hyvää.

      • Lokki

        Kyllähän Aces High sykähdytti, samoin kuin Rime. Pisteet myös Clairvoyantista ja Moonchildista. Lisäksi olisin toivonut esim. caught somewhere in timea tai stranger in a strange landia.

        AC ja Caught somewhere kuullaan muuten tuolla -> http://www.coverslaves.com/yotalo2008.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1510
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      696
    Aihe