Milloin naissaarnaajat seuroihin ?

Lainkuuliainen

Jos määrätään laki että naispuhujat on oltava seuroissa (Tasa-arvoL) niin mitenkäs vanhimmat suun
silloin laittavat. Lakia on aina toteltava - eikö niin ?

62

2109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Armost Autuas

      Jumala on antanut naisille vähän helpotusta tässä opillisessa vastuunkantamisessa, opettamisessa. Se on Jumalan lahja heille.

      Opetustyö ja vastuun kantaminen seurakunnassa on hyvin raskasta työtä, johtuen muun muassa monenlaisista opetuksen tuulista joilla vihollinen tahtoisi vietellä Jumalan lapset pois Kristuksesta. - Vaikkapa nyt sitten, (niin kuin sinun tapauksessasi), "tasa-arvoisiksi".

      Jumalan seurakunnassa kun nainen on sillä tavalla arvokkaampi, ettei hänen tarvitse tehdä noita kaikkein likaisimpia töitä.

      • kummastunut

        sanoa, että evankeliumin eli ilosanoman julistaminen Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta ja syntien anteeksiantamuksesta on likaista työtä?


      • Armost Autuas
        kummastunut kirjoitti:

        sanoa, että evankeliumin eli ilosanoman julistaminen Vapahtajasta Jeesuksesta Kristuksesta ja syntien anteeksiantamuksesta on likaista työtä?

        Kokeile kerran itse todistaa Kristuksesta niin huomaat mistä on kysymys. Sana on kuvaava, tarkoittaa inhimillisesti raskasta epäkiitollista. Sen työn seurauksena joutuu aina hyvien ja onnistuneiden ihmisten epäsuosioon ja usein myös vihan ja vainon kohteeksi.


      • kummastunut
        Armost Autuas kirjoitti:

        Kokeile kerran itse todistaa Kristuksesta niin huomaat mistä on kysymys. Sana on kuvaava, tarkoittaa inhimillisesti raskasta epäkiitollista. Sen työn seurauksena joutuu aina hyvien ja onnistuneiden ihmisten epäsuosioon ja usein myös vihan ja vainon kohteeksi.

        ja olen useammin kuin kerran todistanut Pyhän hengen käskystä siitä, kuinka olen saanut sovituksen synneistäni Kristuksen ansion tähden. Sanon edelleenkin, että ilosanoman kertominen ei ole likaista työtä siitäkään huolimatta että joskus olisin saanut lievää ivaa. Voin vakuuttaa, että naisena olen elämäni aikana joutunut tekemään myös aviopuolisoni puolesta paljon likaisempaa ja raskaampaa työtä kuin ilosanoman kertominen.


      • Armost Autuas
        kummastunut kirjoitti:

        ja olen useammin kuin kerran todistanut Pyhän hengen käskystä siitä, kuinka olen saanut sovituksen synneistäni Kristuksen ansion tähden. Sanon edelleenkin, että ilosanoman kertominen ei ole likaista työtä siitäkään huolimatta että joskus olisin saanut lievää ivaa. Voin vakuuttaa, että naisena olen elämäni aikana joutunut tekemään myös aviopuolisoni puolesta paljon likaisempaa ja raskaampaa työtä kuin ilosanoman kertominen.

        Puhuinkin seurakunnan johtamisesta.


      • Kummastunut
        Armost Autuas kirjoitti:

        Puhuinkin seurakunnan johtamisesta.

        aihetta. Kyse oli työn likaisuudesta.


      • Armost Autuas
        Kummastunut kirjoitti:

        aihetta. Kyse oli työn likaisuudesta.

        Keskustelua on käyty seurakunnan pappeudesta, siis papin virasta naisille joka on Jumalan sanan vastaista. Edellinen kirjoittaja muutti aiheen yleiseen pappeuteen, naisen todistukseen omasta uskostaan.

        Papin työ on raskasta ja likaista seurakuntaan kuuluvien jäsenien opillisten ristiriitaisuuksien tähden, ei evankeliumin tähden.

        Esimerkiksi kysymys naispappeudesta (joka on saatanasta) on johtanut monen Jumalan sanaa noudattavan miespapin likvidoimiseen.


      • asiasssa
        Armost Autuas kirjoitti:

        Keskustelua on käyty seurakunnan pappeudesta, siis papin virasta naisille joka on Jumalan sanan vastaista. Edellinen kirjoittaja muutti aiheen yleiseen pappeuteen, naisen todistukseen omasta uskostaan.

        Papin työ on raskasta ja likaista seurakuntaan kuuluvien jäsenien opillisten ristiriitaisuuksien tähden, ei evankeliumin tähden.

        Esimerkiksi kysymys naispappeudesta (joka on saatanasta) on johtanut monen Jumalan sanaa noudattavan miespapin likvidoimiseen.

        Missä on likvidoitu?


      • Wellu
        asiasssa kirjoitti:

        Missä on likvidoitu?

        Oudoksuttavaa kyllä, on useasti todettu, että organisaation uusi toimintakaavio on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan erilaisissa laitoksissa tapahtuvaa valmistusta.


    • lknt

      Jeesus ja apostolit eivät olleet leikkipoikia!

      • lknt

        Milloin Apostolinen kirous tunkeutuu naispappeuden kannattajien luihin ja ytimiin!
        "Kirottu olkoon, joka julistaa evankeliumia toisin kuin apostolit opettaneet ovat!"
        Kaikki tuo löytyy Raamatusta!
        Ja "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka ja tunkeutuu lävitse siihenasti, kuin se sielun ja hengen eroittaa ja jäsenet ja ytimet ja on ajatusten ja sydämen aivoitusten tuomari!"
        Tuomari!
        UT


      • sekoittako
        lknt kirjoitti:

        Milloin Apostolinen kirous tunkeutuu naispappeuden kannattajien luihin ja ytimiin!
        "Kirottu olkoon, joka julistaa evankeliumia toisin kuin apostolit opettaneet ovat!"
        Kaikki tuo löytyy Raamatusta!
        Ja "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka ja tunkeutuu lävitse siihenasti, kuin se sielun ja hengen eroittaa ja jäsenet ja ytimet ja on ajatusten ja sydämen aivoitusten tuomari!"
        Tuomari!
        UT

        naispappeutta ja naisten oikeutta toimia seuroissa saarnaajina. Toivottavasti naisiakin pakotetaan saarnaajiksi. Julistipa evankeliumia vaikka aasi, ei se asiaa pahenna eikä tyhjäksi tee.


      • Armost Autuas
        sekoittako kirjoitti:

        naispappeutta ja naisten oikeutta toimia seuroissa saarnaajina. Toivottavasti naisiakin pakotetaan saarnaajiksi. Julistipa evankeliumia vaikka aasi, ei se asiaa pahenna eikä tyhjäksi tee.

        Älähän nyt sekoile. Yleinen pappeus kuuluu tietenkin myös naisille, mutta ei opettaminen seurakunnassa.

        1. Piet. 2:9   Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;


      • LLLukija
        lknt kirjoitti:

        Milloin Apostolinen kirous tunkeutuu naispappeuden kannattajien luihin ja ytimiin!
        "Kirottu olkoon, joka julistaa evankeliumia toisin kuin apostolit opettaneet ovat!"
        Kaikki tuo löytyy Raamatusta!
        Ja "Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin joku kaksiteräinen miekka ja tunkeutuu lävitse siihenasti, kuin se sielun ja hengen eroittaa ja jäsenet ja ytimet ja on ajatusten ja sydämen aivoitusten tuomari!"
        Tuomari!
        UT

        Sinun linjasi viittaa paremminkin Osamaan.


      • Ei voi
        LLLukija kirjoitti:

        Sinun linjasi viittaa paremminkin Osamaan.

        Kuulkaas nyt, miten kävisi "raavaitten miesten",jos pöntössä olis kaunis NAINEN, menis varmaan hartaus
        sinne jonnekin ties minne. Vois mennä"sali" sekaisin heti "kättelyssä".Miettikääs kahdesti,vai riittääkö kerta.


      • Pavosen Heska
        sekoittako kirjoitti:

        naispappeutta ja naisten oikeutta toimia seuroissa saarnaajina. Toivottavasti naisiakin pakotetaan saarnaajiksi. Julistipa evankeliumia vaikka aasi, ei se asiaa pahenna eikä tyhjäksi tee.

        perustele väittämäsi.aasi.


      • teutatess
        Pavosen Heska kirjoitti:

        perustele väittämäsi.aasi.

        Kyllä Autuas Kristitty ihan oikein kirjoitti.

        Siihen voisi lisätä vielä 1 Piet. 2:10 . Ennen te ette olleet kansa, mutta nyt te olette Jumalan kansa. Ennen te olitte armoa vailla, mutta nyt on Jumala teidät armahtanut .

        Täytyy muistaa että nämä säännöt on 2000 vuotta vanhoja ja olleet silloin voimassa, Mooseksen lait on noin 3300 v. vanhat ja olivat silloin tuiki tarpeelliset doi Sanoi EN. Daavidin ajoista on 3100 -3000 .

        Että erilaisia eri aika kausina pitää suhteuttaa, jolloin saadaan eri määräys ja laki tähän aikaan, tämä ei avaudu nyt paremmin .


      • jännä juttu
        Ei voi kirjoitti:

        Kuulkaas nyt, miten kävisi "raavaitten miesten",jos pöntössä olis kaunis NAINEN, menis varmaan hartaus
        sinne jonnekin ties minne. Vois mennä"sali" sekaisin heti "kättelyssä".Miettikääs kahdesti,vai riittääkö kerta.

        Onkos raavailla miehillä jotenkin vaikeampaa hillitä itseään ja mieltään kuin vähemmän raavailla miehillä tai naisilla? Tai koskeeko heitä jotenkin eri säännöt kuin muita?

        Aika kummalliselta kuulostaa.


      • Else43
        Ei voi kirjoitti:

        Kuulkaas nyt, miten kävisi "raavaitten miesten",jos pöntössä olis kaunis NAINEN, menis varmaan hartaus
        sinne jonnekin ties minne. Vois mennä"sali" sekaisin heti "kättelyssä".Miettikääs kahdesti,vai riittääkö kerta.

        Perinteiden voimaa ei pidä väheksyä. Tästä näkökulmasta olkoot miehet vain saarnaajia.

        Mutta kyllä naiset hoitaisivat puhumiset aivan yhtä hyvin kuin nyt saarnavirkaa isännöivät miehetkin.

        Harvemmin muuten miessaarnaajat naisille mitään silmänruokaa ovat, eikä heitä sen vuoksi yleensä tulla kuuntelemaankaan.

        Kyllä on pinnallista sellainen usko ja hartaus, joka heti häviää, kun hameenhelma heilahtaa. Miten jotkut miehet pystyvät yleensä olemaan samoissa seuroissa naisten kanssa? Kun emäntäpullukka viereen istuu, niin kohtako alkaa mieli harhailla ja sanankuulo jäädä toissijaiseksi?


    • Kysyvä ei eksy?

      Jos nainen nousee opettajan paikalle missä hyvänsä yhteisössä, niin silloin loppuu välittömästi yhteisön jäsenyys Kristukseen ruumiiseen ja seuraukuntaa.

      • taas innostutaan

        Aivan mahdoton väite. miten joku voi esittääkään mitään noin ehdotonta!!!


      • Kysyvä ei eksy?
        taas innostutaan kirjoitti:

        Aivan mahdoton väite. miten joku voi esittääkään mitään noin ehdotonta!!!

        Ap. t. 9:15   Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        Ap. t. 9:16   Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

        1. Kor. 14:34   olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        1. Kor. 14:35   Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.


      • Kummastunut
        Kysyvä ei eksy? kirjoitti:

        Ap. t. 9:15   Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
        Ap. t. 9:16   Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."

        1. Kor. 14:34   olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        1. Kor. 14:35   Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        noudattanut noita Paavalin käskyjä, olisimme sekä mieheni että minä syvässä epäuskon ja tietämättömyyden loukussa. Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja. Hävetkää sovinistit. Paavali oli oman kulttuurinsa ja oman aikansa maallisen lain noudattaja vaikka hän onkin ymmärtänyt vanhurskauttamisen täydellisesti uskosta Vapahtajan sovitustyöhön. Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?


      • Kysyvä ei eksy?
        Kummastunut kirjoitti:

        noudattanut noita Paavalin käskyjä, olisimme sekä mieheni että minä syvässä epäuskon ja tietämättömyyden loukussa. Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja. Hävetkää sovinistit. Paavali oli oman kulttuurinsa ja oman aikansa maallisen lain noudattaja vaikka hän onkin ymmärtänyt vanhurskauttamisen täydellisesti uskosta Vapahtajan sovitustyöhön. Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?

        Elät nyt jo niin pimeässä että Jumalan sana ei ole tavoittanus sinua sinne. Nainen ei voi olla koskaan pappi, piste.


      • siellä se

        sovinisti taas murisee vihoissaan.


      • Kysyvä ei eksy?
        siellä se kirjoitti:

        sovinisti taas murisee vihoissaan.

        Kristinuskossa ei tunneta naispappia. Artemin temppelin huorat jotka jakoivat persettä miehille maksua vastaan, olivat naisia.


      • mikä sinä olet?
        Kysyvä ei eksy? kirjoitti:

        Kristinuskossa ei tunneta naispappia. Artemin temppelin huorat jotka jakoivat persettä miehille maksua vastaan, olivat naisia.

        Kirjoitustyylisi on vähintäänkin kyseenalainen.

        Ei se ainakaan naista kunnioita!

        Ketä varten nuo naiset sitten olivat - hehän tietenkin olivat nuhteettomia ja puhtoisia pulmusia nuo naisten tarvitsijat...

        Todella taidat olla sovinisti!


      • Abiturientti
        Kummastunut kirjoitti:

        noudattanut noita Paavalin käskyjä, olisimme sekä mieheni että minä syvässä epäuskon ja tietämättömyyden loukussa. Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja. Hävetkää sovinistit. Paavali oli oman kulttuurinsa ja oman aikansa maallisen lain noudattaja vaikka hän onkin ymmärtänyt vanhurskauttamisen täydellisesti uskosta Vapahtajan sovitustyöhön. Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?

        Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?

        Paavali on kijoittanut:"Seurakunnan edessä minä en salli naisen opettavan, tämän käskyn minä sain Herralta".
        Nainen saa opettaa muualla esim. kotonaan lapsiaan. Ei naiselta ole suuta tukittu puhumasta Jumalan sanaa muualla kuin seurakunnan edessä'.

        "Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja". Tähän voi sanoa ettet ymmärrä lukemaasi, etkä tunne itseäsi riitävästi. Tässä varmaankin on yksi syy miksi naisilta on saarnatuoli suljettu.


      • yleistyksestä!
        Abiturientti kirjoitti:

        Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?

        Paavali on kijoittanut:"Seurakunnan edessä minä en salli naisen opettavan, tämän käskyn minä sain Herralta".
        Nainen saa opettaa muualla esim. kotonaan lapsiaan. Ei naiselta ole suuta tukittu puhumasta Jumalan sanaa muualla kuin seurakunnan edessä'.

        "Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja". Tähän voi sanoa ettet ymmärrä lukemaasi, etkä tunne itseäsi riitävästi. Tässä varmaankin on yksi syy miksi naisilta on saarnatuoli suljettu.

        Jos voisimme sanoa, että jos yksi (mies tai nainen) sanoo jotakin, ovat kaikki (miehet ja naiset) täsmälleen samanlaisia ja samoin ajattelevia - niin, jos voisimme sanoa niin, olisivat siis kaikki miehet aikamoisia puupäitä!

        Yleensäkään lukuisat ominaisuutemme eivät ole mitenkään sukupuolisidonnaisia. Jos joku nainen uskoo olevansa toisia parempi ei se tarkoita, että kyseessä olisi vain naisten ominaisuus - aika moni mieskin täällä tuntuu tiedoillaan ja ymmärryksellään herrastelevan!


      • Kysyvä ei eksy?
        mikä sinä olet? kirjoitti:

        Kirjoitustyylisi on vähintäänkin kyseenalainen.

        Ei se ainakaan naista kunnioita!

        Ketä varten nuo naiset sitten olivat - hehän tietenkin olivat nuhteettomia ja puhtoisia pulmusia nuo naisten tarvitsijat...

        Todella taidat olla sovinisti!

        Tämä on Jumalan sana.


      • Kysyvä ei eksy?
        Abiturientti kirjoitti:

        Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?

        Paavali on kijoittanut:"Seurakunnan edessä minä en salli naisen opettavan, tämän käskyn minä sain Herralta".
        Nainen saa opettaa muualla esim. kotonaan lapsiaan. Ei naiselta ole suuta tukittu puhumasta Jumalan sanaa muualla kuin seurakunnan edessä'.

        "Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja". Tähän voi sanoa ettet ymmärrä lukemaasi, etkä tunne itseäsi riitävästi. Tässä varmaankin on yksi syy miksi naisilta on saarnatuoli suljettu.

        Kautta koko kristikunnan ainakin 3500 vuotta saarnatuoli ei ole ollut naisia varten. Se on Jumalan siunaus ja armo naisia kohtaan.

        Mikä piru on nyt juuri maailman lopun edellä villinnyt pohjoismaat laskemaan naiset, nämä homojen siunaajat ja piispanviettelijät "artemin papittaret", saarnatuoleihin?


      • turientti
        yleistyksestä! kirjoitti:

        Jos voisimme sanoa, että jos yksi (mies tai nainen) sanoo jotakin, ovat kaikki (miehet ja naiset) täsmälleen samanlaisia ja samoin ajattelevia - niin, jos voisimme sanoa niin, olisivat siis kaikki miehet aikamoisia puupäitä!

        Yleensäkään lukuisat ominaisuutemme eivät ole mitenkään sukupuolisidonnaisia. Jos joku nainen uskoo olevansa toisia parempi ei se tarkoita, että kyseessä olisi vain naisten ominaisuus - aika moni mieskin täällä tuntuu tiedoillaan ja ymmärryksellään herrastelevan!

        - aika moni mieskin täällä tuntuu tiedoillaan ja ymmärryksellään herrastelevan!

        Tosi on tätä ei voi kukaan kieltääkään, mutta kun heidän edes ottamuksia seuraa huomaa hyvin pian että he ovat yhteiskunnasta syrjäytyneitä ja yrittävät täällä paikata omaa turhautuneisuuttaan.


      • lähes 6000 vuotta ilman naisia
        Kysyvä ei eksy? kirjoitti:

        Kautta koko kristikunnan ainakin 3500 vuotta saarnatuoli ei ole ollut naisia varten. Se on Jumalan siunaus ja armo naisia kohtaan.

        Mikä piru on nyt juuri maailman lopun edellä villinnyt pohjoismaat laskemaan naiset, nämä homojen siunaajat ja piispanviettelijät "artemin papittaret", saarnatuoleihin?

        Martti Luther sanoo, että se on suurin vitsaus kun Jumala ottaa puhtaan sanansa pois.

        Näyttää että tällä naisten papeiksi tulemisen kautta sanan pois ottaminen toteutuu, näkeehän sen juuri naisten innolla siunata kaikkea mikä on Jumalan sanan vastaista kuten nämä homoliitotkin.


      • missä syy
        lähes 6000 vuotta ilman naisia kirjoitti:

        Martti Luther sanoo, että se on suurin vitsaus kun Jumala ottaa puhtaan sanansa pois.

        Näyttää että tällä naisten papeiksi tulemisen kautta sanan pois ottaminen toteutuu, näkeehän sen juuri naisten innolla siunata kaikkea mikä on Jumalan sanan vastaista kuten nämä homoliitotkin.

        Ikävä kyllä, on naisia, jotka saarnaavat erittäin hyvin. Kuuntele iltahartauksia.

        Eräässä pienessä ainoassa oikeassa herätysliikkeessä on vain miessaarnaajia, mutta siitä huolimatta sen johtajilla on usein oikea jumalansanan ymmärrys kateissa. on ne ihan oikeita miehiä silti, ei niitä kukaan luule Börjeksi tai Holgeriksi.


      • Aviaton
        missä syy kirjoitti:

        Ikävä kyllä, on naisia, jotka saarnaavat erittäin hyvin. Kuuntele iltahartauksia.

        Eräässä pienessä ainoassa oikeassa herätysliikkeessä on vain miessaarnaajia, mutta siitä huolimatta sen johtajilla on usein oikea jumalansanan ymmärrys kateissa. on ne ihan oikeita miehiä silti, ei niitä kukaan luule Börjeksi tai Holgeriksi.

        Ei tässä siitä ole keskusteltukaan saarnaavatko naiset hyvin tai huonosti. Jumalan sana kieltää naisen toimimisen pappina, piste. Uskon että syy on naisen kohtelemisessa hellin käsin. Niin kuin kaikki lukutaitoiset tiedämme, Jumalan sanan julistajat ovat kokeneet kovia menneiden vuosituhansien aikana.

        Pieni välirauha on ollut pohjoismaissa, mutta kohta taas alkavat kristittyjen vainot ja teloitukset, ja raaka väkivalta joiden kohteeksi joutuvat seurakuntien vastuunkantajat ensimmäiseksi.

        Kuvittele itse naisesi roikkumassa hirressä.


      • Aviaton
        turientti kirjoitti:

        - aika moni mieskin täällä tuntuu tiedoillaan ja ymmärryksellään herrastelevan!

        Tosi on tätä ei voi kukaan kieltääkään, mutta kun heidän edes ottamuksia seuraa huomaa hyvin pian että he ovat yhteiskunnasta syrjäytyneitä ja yrittävät täällä paikata omaa turhautuneisuuttaan.

        Voi Herran pojat! Kaikkia se leipä elättää!

        Kyllä tämä on vihoviimeinen paikka josta yhteiskunnasta syrjäytynyt voisi jotakin
        saada.

        Sen sijaan Jeesuksesta todistaminen on JOKAISEN kristityn TEHTÄVÄ, vaikka siitä tulee halveksuntaa, pilkkaa ja vainoa ja räkää silmien väliin muun muassa sinun kaltaisiltasi fariseuksilta.


      • Kummastunut
        Abiturientti kirjoitti:

        Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?

        Paavali on kijoittanut:"Seurakunnan edessä minä en salli naisen opettavan, tämän käskyn minä sain Herralta".
        Nainen saa opettaa muualla esim. kotonaan lapsiaan. Ei naiselta ole suuta tukittu puhumasta Jumalan sanaa muualla kuin seurakunnan edessä'.

        "Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja". Tähän voi sanoa ettet ymmärrä lukemaasi, etkä tunne itseäsi riitävästi. Tässä varmaankin on yksi syy miksi naisilta on saarnatuoli suljettu.

        Kuinka sinä voit väittää muutaman lauseen pohjalta tuntevasi minut paremmin kuin minä tunnen itseni. Kuinka voit väittää, että minä en ymmärrä lukemaani. Jospa naisilta onkin kielletty saarnaaminen siksi, että he ymmärtävät liikaa.
        Herra lisätköön ymmärrystä minulle ja sinulle.


      • Hentsa
        Kummastunut kirjoitti:

        Kuinka sinä voit väittää muutaman lauseen pohjalta tuntevasi minut paremmin kuin minä tunnen itseni. Kuinka voit väittää, että minä en ymmärrä lukemaani. Jospa naisilta onkin kielletty saarnaaminen siksi, että he ymmärtävät liikaa.
        Herra lisätköön ymmärrystä minulle ja sinulle.

        Sinun kannattaisi lukea kristinuskon historioista kuinka seurakuntien vastuunkantajia on kohdeltu. Ehkä alkaisi kirkastumaan myös se miksi Jumala kohtelee naisia hellemmin kuin miehiä jotka joutuvat jopa mestattaviksi uskonsa tähden.

        Ihmiset kuvittelevat tällaisten aikojen jatkuvan, näinhän ei ole, vaan hyvät ajat ovat loppusuoralla. Kristinusko kielletään ja kuolemanrangaistus palaa nopeasti käytäntöön myös pohjoismaissa.

        Jumalan sana on Skandinavian maissa hylätty ja seuraukset tulevat olemaan erittäin raskaat. Moni lähtee taivasmatkalle sähkötuolin kautta, julistajat ensimmäisenä. Uskova nainen tottelee Jumalan sanaa eikä hän mene saarnapaikalle.


      • Kummastunut
        Hentsa kirjoitti:

        Sinun kannattaisi lukea kristinuskon historioista kuinka seurakuntien vastuunkantajia on kohdeltu. Ehkä alkaisi kirkastumaan myös se miksi Jumala kohtelee naisia hellemmin kuin miehiä jotka joutuvat jopa mestattaviksi uskonsa tähden.

        Ihmiset kuvittelevat tällaisten aikojen jatkuvan, näinhän ei ole, vaan hyvät ajat ovat loppusuoralla. Kristinusko kielletään ja kuolemanrangaistus palaa nopeasti käytäntöön myös pohjoismaissa.

        Jumalan sana on Skandinavian maissa hylätty ja seuraukset tulevat olemaan erittäin raskaat. Moni lähtee taivasmatkalle sähkötuolin kautta, julistajat ensimmäisenä. Uskova nainen tottelee Jumalan sanaa eikä hän mene saarnapaikalle.

        Olen jo kertonut, mikä minut on pelastanut ja pelastaa edelleen. Se on usko Kristukseen, siihen, että hän on sovittanut kaikki syntini.
        Muuten oletko sinä saanut edellisen "profetian" Herralta, sillä äskeistä tekstiä ei Raamaatussa ole kerrottu.
        Olen muuten lukenut myös kirkkohistoriaa ja jonkin verran kristittyjen vainoista. Kyllä naisiakin mestattiin.


      • sinun sanasi!
        Kysyvä ei eksy? kirjoitti:

        Tämä on Jumalan sana.

        Sitä paitsi Raamatussa puhutaan arvostavasti naisista eikä sinun tavallasi.

        Jos Jeesus olisi käyttänyt sinun tapaasi puhua, eivät hänen lähellään olisi taatusti pysyneet syntiset ihmiset!


      • Kysyvä ei eksy?
        Kummastunut kirjoitti:

        Olen jo kertonut, mikä minut on pelastanut ja pelastaa edelleen. Se on usko Kristukseen, siihen, että hän on sovittanut kaikki syntini.
        Muuten oletko sinä saanut edellisen "profetian" Herralta, sillä äskeistä tekstiä ei Raamaatussa ole kerrottu.
        Olen muuten lukenut myös kirkkohistoriaa ja jonkin verran kristittyjen vainoista. Kyllä naisiakin mestattiin.

        Yritä pysyä siinä asiassa josta keskustellaan.
        Nainen ei ole seurakuntavastuussa oleva pappi Kristuksen seurakunnassa.


      • vaihdat
        Kysyvä ei eksy? kirjoitti:

        Yritä pysyä siinä asiassa josta keskustellaan.
        Nainen ei ole seurakuntavastuussa oleva pappi Kristuksen seurakunnassa.

        jatkuvasti nimimerkkiä,onko sun päässä jotain vikaa????


      • Kysyvä ei eksy?
        vaihdat kirjoitti:

        jatkuvasti nimimerkkiä,onko sun päässä jotain vikaa????

        Tämä on nimimerkkini. Avauksen aihe on sitäpaitsi aivan eri kun sinulla.
        Melko huonot hoksottimet sinulla on ilmaisesti.

        Nimimerkistäkö diagnosoidaan mahdolliset paan alueen sairaudet?? Kaikkia se leipä elättää.


      • Vallatonna
        Kysyvä ei eksy? kirjoitti:

        Tämä on nimimerkkini. Avauksen aihe on sitäpaitsi aivan eri kun sinulla.
        Melko huonot hoksottimet sinulla on ilmaisesti.

        Nimimerkistäkö diagnosoidaan mahdolliset paan alueen sairaudet?? Kaikkia se leipä elättää.

        Luuletko sinä täällä pelkästään lääkäreiden ja psykiatrien kanssa kirjoittelevasi? Muillahan ei ole oikeutta diagnoosien tekoon. Me "tavalliset" ihmiset voimme vain arvioida kanssaihmistemme käytöstä, toimintaa, valintoja ja mielipiteitä. Eivät nämä kummastelevat arviot kuitenkaan mitään "diagnooseja" ole.
        Lieneekö vika "hoksottimissa", kun tämmöisiä sekaannuksia ilmaantuu? Kaikkia se leipä tosiaan elättää - kaikki eivät vain syö leipää, esimerkiksi vilja-allergikot. (Kysyväkin voi eksyä saatuaan harhaan johtavia vastauksia).


      • Vallatonna
        Kysyvä ei eksy? kirjoitti:

        Kristinuskossa ei tunneta naispappia. Artemin temppelin huorat jotka jakoivat persettä miehille maksua vastaan, olivat naisia.

        Naiset eivät saaneet olla äänessä Paavalin ajan seurakunnassa.
        Apostoliahan saattoi suuresti ärsyttää omassa seurakunnassaan joku äänekäs ja tarmokas akka, jota eivät apostolin syvälliset ajatukset kiinnostaneet, mutta joka oli kuitenkin niin kunniallinen ja arvostettu, että apostoli jäi hänen kanssaan alakynteen.
        Missään kohtaa Raamatussa ei näet lue, että kun naisten käsketään olla hiljaa seurakunnassa, kysymys on nimenomaan papin virasta.
        Eihän sellaista virkaa alkuseurakunnassa edes ollut!

        Tässä on Raamatun maininta NAISprofeetta Hannasta (Luuk.2: 36-38):
        "Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
        38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta."

        Miten tämän temppelissä vaikuttaneen profeetta Hannan toiminta eroaa olennaisesti pappina toimimisesta? Miksi Hannan annettiin naisena toimia ja vaikuttaa Jumalan seurakunnassa Jeesuksen toiminnan aikana arvostettuna profeettana, jos naisten oli todella vaiettava?


      • ?????
        Vallatonna kirjoitti:

        Naiset eivät saaneet olla äänessä Paavalin ajan seurakunnassa.
        Apostoliahan saattoi suuresti ärsyttää omassa seurakunnassaan joku äänekäs ja tarmokas akka, jota eivät apostolin syvälliset ajatukset kiinnostaneet, mutta joka oli kuitenkin niin kunniallinen ja arvostettu, että apostoli jäi hänen kanssaan alakynteen.
        Missään kohtaa Raamatussa ei näet lue, että kun naisten käsketään olla hiljaa seurakunnassa, kysymys on nimenomaan papin virasta.
        Eihän sellaista virkaa alkuseurakunnassa edes ollut!

        Tässä on Raamatun maininta NAISprofeetta Hannasta (Luuk.2: 36-38):
        "Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
        38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta."

        Miten tämän temppelissä vaikuttaneen profeetta Hannan toiminta eroaa olennaisesti pappina toimimisesta? Miksi Hannan annettiin naisena toimia ja vaikuttaa Jumalan seurakunnassa Jeesuksen toiminnan aikana arvostettuna profeettana, jos naisten oli todella vaiettava?

        Nyt ei olekaan puhe profeetoista.

        Kristinuskossa ei nainen toimi pappina koskaan.
        Tätähän avauksessa kysyttiin.

        Kirkko jossa nainen nousee saarnatuoliin papiksi vihittynä, ei enää edusta siltä osin kristinuskoa. Tästä synnistä tulee olemaan erittäin vakavat seuraukset Skandinavian evankelisluterilaiselle kirkolle.


      • ?????
        Vallatonna kirjoitti:

        Luuletko sinä täällä pelkästään lääkäreiden ja psykiatrien kanssa kirjoittelevasi? Muillahan ei ole oikeutta diagnoosien tekoon. Me "tavalliset" ihmiset voimme vain arvioida kanssaihmistemme käytöstä, toimintaa, valintoja ja mielipiteitä. Eivät nämä kummastelevat arviot kuitenkaan mitään "diagnooseja" ole.
        Lieneekö vika "hoksottimissa", kun tämmöisiä sekaannuksia ilmaantuu? Kaikkia se leipä tosiaan elättää - kaikki eivät vain syö leipää, esimerkiksi vilja-allergikot. (Kysyväkin voi eksyä saatuaan harhaan johtavia vastauksia).

        Milla oikeudella sinä täällä meuhkaat? Tämähän on yksiselitteisesti keskustelupalsta jossa keskustellaan erilaisista mielipiteistä.

        Vääntelijä ja sekaannus olet sinä itse. Miksi kirjoittelet tänne, kun sinulla ei ole mitään avaukseen liittyvää asiaa?


      • Ei enää kummastunut
        Vallatonna kirjoitti:

        Naiset eivät saaneet olla äänessä Paavalin ajan seurakunnassa.
        Apostoliahan saattoi suuresti ärsyttää omassa seurakunnassaan joku äänekäs ja tarmokas akka, jota eivät apostolin syvälliset ajatukset kiinnostaneet, mutta joka oli kuitenkin niin kunniallinen ja arvostettu, että apostoli jäi hänen kanssaan alakynteen.
        Missään kohtaa Raamatussa ei näet lue, että kun naisten käsketään olla hiljaa seurakunnassa, kysymys on nimenomaan papin virasta.
        Eihän sellaista virkaa alkuseurakunnassa edes ollut!

        Tässä on Raamatun maininta NAISprofeetta Hannasta (Luuk.2: 36-38):
        "Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
        38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta."

        Miten tämän temppelissä vaikuttaneen profeetta Hannan toiminta eroaa olennaisesti pappina toimimisesta? Miksi Hannan annettiin naisena toimia ja vaikuttaa Jumalan seurakunnassa Jeesuksen toiminnan aikana arvostettuna profeettana, jos naisten oli todella vaiettava?

        ja vanha Simeon ovat oiva Raamatun todistus juuri syntyneen kristinuskon saarnaajista. Ensimmäiset saarnaajat olivat siis mies ja nainen. Omalla toiminnallaan Jeesus nosti esille naisia, mikä ei suinkaan ollut sen ajan tapa. Aika ei ollut kuitenkaan vielä otollinen naispuhujien työn alkamiseen. Kuinka olisi voinutkaan olla, koska se ei ole vielä tänä päivänäkään.


      • Vallatonna
        ????? kirjoitti:

        Milla oikeudella sinä täällä meuhkaat? Tämähän on yksiselitteisesti keskustelupalsta jossa keskustellaan erilaisista mielipiteistä.

        Vääntelijä ja sekaannus olet sinä itse. Miksi kirjoittelet tänne, kun sinulla ei ole mitään avaukseen liittyvää asiaa?

        Menisit itseesi.
        Tuot mieleeni papin, jonka kerrotaan neuvoneen seurakuntaansa, että "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niinkuin minä saarnaan".
        Käsittelevätkö kaikki omat puheenvuorosi teemana olevaa asiaa? Vaadit muilta eri asioita kuin itseltäsi.


      • teutaness
        Vallatonna kirjoitti:

        Menisit itseesi.
        Tuot mieleeni papin, jonka kerrotaan neuvoneen seurakuntaansa, että "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niinkuin minä saarnaan".
        Käsittelevätkö kaikki omat puheenvuorosi teemana olevaa asiaa? Vaadit muilta eri asioita kuin itseltäsi.

        Huomasit sen heti, Ei käsittele eikä aina yritäkkään.


      • teutatess
        Ei enää kummastunut kirjoitti:

        ja vanha Simeon ovat oiva Raamatun todistus juuri syntyneen kristinuskon saarnaajista. Ensimmäiset saarnaajat olivat siis mies ja nainen. Omalla toiminnallaan Jeesus nosti esille naisia, mikä ei suinkaan ollut sen ajan tapa. Aika ei ollut kuitenkaan vielä otollinen naispuhujien työn alkamiseen. Kuinka olisi voinutkaan olla, koska se ei ole vielä tänä päivänäkään.

        Puhutaan vähän kaukaisemmista asioista kuin, alkuseurakunnasta , minusta Hannah, oli satoja vuosia ennen Kristusta . Vaikka se ei mitään muutakkaan, sillä hän oli palvellut temppelissä 70 vuotta .


      • minun mielest rinnast
        Ei enää kummastunut kirjoitti:

        ja vanha Simeon ovat oiva Raamatun todistus juuri syntyneen kristinuskon saarnaajista. Ensimmäiset saarnaajat olivat siis mies ja nainen. Omalla toiminnallaan Jeesus nosti esille naisia, mikä ei suinkaan ollut sen ajan tapa. Aika ei ollut kuitenkaan vielä otollinen naispuhujien työn alkamiseen. Kuinka olisi voinutkaan olla, koska se ei ole vielä tänä päivänäkään.

        Saarnaajiako oikein?
        Nyt on puhuttu seurakunnan paimenesta.


      • ?????
        Vallatonna kirjoitti:

        Menisit itseesi.
        Tuot mieleeni papin, jonka kerrotaan neuvoneen seurakuntaansa, että "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan tehkää niinkuin minä saarnaan".
        Käsittelevätkö kaikki omat puheenvuorosi teemana olevaa asiaa? Vaadit muilta eri asioita kuin itseltäsi.

        Nythän on siitä kysymys miksi kirjoittelet Jumalan sanan vastaisesti naispappeudesta.

        Etkö osaa vastata, vai miksi jauhat joutavia?


      • ?????
        minun mielest rinnast kirjoitti:

        Saarnaajiako oikein?
        Nyt on puhuttu seurakunnan paimenesta.

        Ihmeellistä etteivät he näytä ymmärtävän lukemaansa tekstiä lainkaan.


      • Luepa
        teutatess kirjoitti:

        Puhutaan vähän kaukaisemmista asioista kuin, alkuseurakunnasta , minusta Hannah, oli satoja vuosia ennen Kristusta . Vaikka se ei mitään muutakkaan, sillä hän oli palvellut temppelissä 70 vuotta .

        Luuk 2:36-38. Vuoden -92 käännös käyttää nimitystä Hanna, mutta 1776 käännös käyttää nimitystä Hanna. Sinä ajattelit mahdollisesti profeetta Samuelin äitiä Hannaa, joka myös on kiittänyt Herraa ihanilla sanoilla. Naisprofeetta Hanna tai Anna on ihan todistetusti Uuden testamentin saarnaaja, mutta hän on elänyt myös Vanhan testamentin aikaa.


      • Luepa
        Luepa kirjoitti:

        Luuk 2:36-38. Vuoden -92 käännös käyttää nimitystä Hanna, mutta 1776 käännös käyttää nimitystä Hanna. Sinä ajattelit mahdollisesti profeetta Samuelin äitiä Hannaa, joka myös on kiittänyt Herraa ihanilla sanoilla. Naisprofeetta Hanna tai Anna on ihan todistetusti Uuden testamentin saarnaaja, mutta hän on elänyt myös Vanhan testamentin aikaa.

        Vuoden 1776 käännös käyttää nimitystä Anna profetissa.


      • TEUTATESS
        Kummastunut kirjoitti:

        noudattanut noita Paavalin käskyjä, olisimme sekä mieheni että minä syvässä epäuskon ja tietämättömyyden loukussa. Vaikka olen nainen, tunnen jumalansanaa Raamatun pohjalta ainakin yhtä hyvin kuin eniten Raamattua lukenut es.lest saarnaaja. Hävetkää sovinistit. Paavali oli oman kulttuurinsa ja oman aikansa maallisen lain noudattaja vaikka hän onkin ymmärtänyt vanhurskauttamisen täydellisesti uskosta Vapahtajan sovitustyöhön. Onko Paavali kirjoittanut tai kirjoituttanut, että nainen seurakunnan opettajana on saatanasta?

        Lähdetään , Siitä ajatuksesta että Jumala on Jo yli 7000 vuotta antanut
        selvästi näkyville , kuka on minkäkin lainen Uhri palvelija HERRALLE
        Ei ole koskaan määritellyt Naista virkaan , miettikää tilannetta
        TÄSSÄ TAPAUKSESSA EI MIES OLE MIKÄÄN SOVINISTI , NAINEN
        JOKA HALUAA TAAS KÄYDÄ saa ta nan KANSSA , KAPINOIMAAN
        JUMALAA VASTAAN ,KUTEN SYNTIIN LANGEEMUKSESSAKIN ..
        HÄN ON JUURI SELLAINEN ..

        EI PAAVALI KIRJOITTANUT ETTÄ NAINEN ON saa ta nasta , vaan
        HÄN KIRJOITI , ETTÄ NAINEN VOI JOUTUA SIIHEN ELLEI OLE
        KUULIAINEN KAIKESSA , JOS PYSTYY , KUN NAINEN HALUAA
        JOTAKIN , HÄN ON VALMIS VAIKKA MIHIN , EI VOI KOSKAAN OLLA
        TYYTYVÄINEN JUMALAN ANTAMAAN ARMOPALKKAAN EIKÄ ,
        KOSKAAN KUNNIOITA HERRAA KUTEN PITÄISI..

        VAAN ON NÄKYVISSÄ SEIKKA JOKA ON LÄHTÖISIN saa ta nasta
        HÄN VAIKKA HALUAISI JOHTOON ,VOI JONKIN ASIAN PUHUA
        MIEHENSÄ KAUTTA MAIREASTI ,JOKA EI KERRO YHTÄÄN
        MITEN HÄN KUNNIOITTAISI MIESTÄÄN TAI JUMALAA .

        SYNTIINLANKEEMUKSESTA , KERROTAAN 1 MOOS 3:1-24.

        2 MOOS 2.1-25 KERROTAAN ,,1 MOOS KIRJAN TÄYDENNYKSIÄ,
        EIKÄ MITÄÄN UUTTA LUOMISTA ..


      • teutatess
        Vallatonna kirjoitti:

        Naiset eivät saaneet olla äänessä Paavalin ajan seurakunnassa.
        Apostoliahan saattoi suuresti ärsyttää omassa seurakunnassaan joku äänekäs ja tarmokas akka, jota eivät apostolin syvälliset ajatukset kiinnostaneet, mutta joka oli kuitenkin niin kunniallinen ja arvostettu, että apostoli jäi hänen kanssaan alakynteen.
        Missään kohtaa Raamatussa ei näet lue, että kun naisten käsketään olla hiljaa seurakunnassa, kysymys on nimenomaan papin virasta.
        Eihän sellaista virkaa alkuseurakunnassa edes ollut!

        Tässä on Raamatun maininta NAISprofeetta Hannasta (Luuk.2: 36-38):
        "Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
        37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
        38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta."

        Miten tämän temppelissä vaikuttaneen profeetta Hannan toiminta eroaa olennaisesti pappina toimimisesta? Miksi Hannan annettiin naisena toimia ja vaikuttaa Jumalan seurakunnassa Jeesuksen toiminnan aikana arvostettuna profeettana, jos naisten oli todella vaiettava?

        HANNAH , EI OLLUT PROFFEETTA , KOSKAAN VAAN OLI PELKKÄ
        PROFEDISSA , JOKA PITI RUKOUKSIA JA PAASTOJA EI MUUTA

        KUN OTETAAN HUOMIOON JUUTALAISTEN TYÖNVOITTOISUUS
        HUOMIOON KUMPIKAAN EI OLLUT MENNUT TASAAN 70 VUOTEEN
        JOTKA HÄN OLI OLLUT TEMPPELISSÄ , POISTUMATTA SIELTÄ
        KERTAAKAAN SINÄ AIKANA .

        HANNAH OLI 84 VUOTTA VANHA , JOTEN HÄNEN MIEHENSÄ OLI
        KUOLLUT AIKA PIAN ,KUN HEIDÄT OLI VIHITTY JOTEN HANNAH
        ON OLLUT N.13.5-14 VUODEN KUN HEIDÄT ON VIHITTY .

        hÄN OLI KYLLÄ EHKÄ SAANUT VIHIÄ JEESUKSEN TULOSTA KOSKA
        HÄNKIN TULI VANHAN SIMEONIN LUO SILLOIN , KUN JEESUS TUOTIIN
        40 PV PUHDISUTS MESSUN AIKANA (MARIAN) ja nyt meni Hannahin
        työt tasaan melko pian , ja hänkin vapautui temppelistä.


      • teu.
        Luepa kirjoitti:

        Luuk 2:36-38. Vuoden -92 käännös käyttää nimitystä Hanna, mutta 1776 käännös käyttää nimitystä Hanna. Sinä ajattelit mahdollisesti profeetta Samuelin äitiä Hannaa, joka myös on kiittänyt Herraa ihanilla sanoilla. Naisprofeetta Hanna tai Anna on ihan todistetusti Uuden testamentin saarnaaja, mutta hän on elänyt myös Vanhan testamentin aikaa.

        Voi olla että pitää lkorjata pikkusen ..Hanna ei saarnannun temppelissä
        Hän sai ottaa osaa Rukouksiin ,ja Paastoasioihin ..


    • että samoihin aikoihin, kun ortodoksikirkko avaa pappisviran naiselle ja vapaamuurariloosheissa on naisjäseniä.

    • Näin oli ennen

      Ennen lestadiolaisuuden suurta hajaannusta oli paljon saarnaawaisia waimoja. Luterilaisen kirkon hyväksyntää kerjätessään lestadiolaisuus luopui naispuhujista:

      http://www.blogiarkisto.kotimaa24.fi/haku/article/?bid=353&id=38633


      Eli alkuperäinen lestadiolaisuus hyväksyi naispuhujan(papin) kauan ennen luterilaista kirkkoamme.

      Oppihan ei muutu, opetus saattaa väliin vaikka vähän muuttuakin?

    • teu,

      "Niin " Matilda Fukman ei puhunut aluksi ,vaan hoiti papiston ja maallikkojen
      asioita , sitten kun Anceliga Lestaaduius alkoi puhumaan , hänkin ,

      Lestaadius itse kirjoitti saarnoja omille tytäille , joita ainakin kaksi puhui
      milloin ei ollut tarkastajaa paikalla , muutoin Luettiin .

      Ainakin kaksi / kolme muuta naista oli puhujina ,,huomioon pitää
      ottaa myös se , että Raattamaan toinen ,vaimo oli yksi heistä. .

      Kun tuli 1890 Norppottenin Piispa alkoi kieltää nais saarnaajien ,
      puheen pidot , joka nopeasti vähenikin , 1893 miltei loppu .

      Tämä oli viha kirkon puolelt..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      101
      2029
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      242
      1658
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1040
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      935
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      84
      924
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      845
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      781
    8. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      775
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      744
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      719
    Aihe