Tyhjä ruskuaispussi

Varhaisultrassa on nyt käyty. Lääkäri paineli vatsaa ja kokeili että onko kohtu laajentunut; oli kuulemma vähän. Sitten hän ultrasi mutta eipä ruutuun tullut kuin tyhjä ruskuaispussi joka oli 10mm halkaisijaltaan; ei siis sykettä. Laittoi lähetteen keskussairaalaan jossa ultrataan uudestaan ja todennäköisesti joko kaavitaan tai sitten lääkkeillä ulos (aika on ilmeisesti 1-2vk kuluessa). Sanoi että varautua siihen että kyseessä on keskenmeno tai tuulimuna.
Olin aivan mykkänä mutta onneksi miehus oli mukana ja kyseli näitä juttuja koska multa suurin osa meni järkytyksestä ohi korvien ja ymmärryksen. Lääkärin huoneen ulkopuolella sitten pillahdin itkuun ja nikottelin sekä niiskutin 2h. Onko tämä todellakin nyt tässä?!?
Oireita kuitenkin on edelleen joten on jotenkin epäuskoinen olo..
Kuukautisten perusteella viikkoja pitäisi olla 8 1.

8

3083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

Jos se on tuulimuna niin mitään lasta ei ole ollutkaan, pelkkä sikiöpussi vain. Mutta kertoo siitä että homma toimii ja voitte jokupäivä saada lapsen suurella todennäköisyydellä. On kurjaa kun näitä sattuu, mutta sellaista se elämä on :(

Mä olen päättänyt olla suuremmin intoilematta vauvasta ennen varhaisultraa... nimittäin lähiaikoina 2 kaverilla tuulimuna (vko 10 ja 12!!! asti) ja yhdellä keskenmeno vk. 8.

(Tuulimuna voi oireilla ihan samalla tavalla kuin normaali raskaus ja todella pitkäänkin).

sinuna vielä menettäisi toivoani..Mullakin ekassa ultrassa näkyi vain ruskuaispussi eikä sykettä, mutta kahden viikon päästä siitä näkyi jo sykekin. Lääkäreillä näkyy olevan tapana "pelotella". Niin se minullekin heti sanoi että saattaa olla tuulimunaraskaus, mutta eipähän tuo ollutkaan!

• nähä sen naisen

joka on kun viilipytty eikä innostu vaik testi plussaa,ja ottaa varpaillaan alussa...se ei varmasti onnistu ainakaan jios lasta on todella haluttu ja toivottu..aloittajalle tahdon sanoa,että voimia ihan älyttömästi.klisee mutta minä kävin saman läpi.. pahinta on se epätietoisuus. koita jaksaa :"(

• uskaltanut innostua
        nähä sen naisen kirjoitti:

joka on kun viilipytty eikä innostu vaik testi plussaa,ja ottaa varpaillaan alussa...se ei varmasti onnistu ainakaan jios lasta on todella haluttu ja toivottu..aloittajalle tahdon sanoa,että voimia ihan älyttömästi.klisee mutta minä kävin saman läpi.. pahinta on se epätietoisuus. koita jaksaa :"(

En meinannut millään uskoa että olen raskaana vaikka testi näytti vahvaa plussaa. Edes alkuraskauden ultra ei saanut minua rauhoittumaan sillä sitten aloin pelkäämään keskenmenoa. Olimme yrittäneet lasta melkein kaksi vuotta ja olimme juuri pääsemässä lapsettomuus hoitohin kun rutiinilla tein testin ja se olikin positiivinen.
        Aloin pikkuhiljaa rauhoittua n.rv14 kun vatsa alkoi kasvaa mutta lopullisesti aloin luottaa onneemme vasta n.rv17 kun vaavi alkoi liikkua niin että tunsin liikkeitä päivittäin.

En halua antaa ketjun aloittajalle turhaa toivoa mutta jos ovullaatio ei ole tapahtunut juuri kierron keskellä vaan loppupuolella niin silloin raskautesi ei olisi vielä niin pitkällä kun kuukautisten mukaan voisi olettaa ja näin ollen ultrassa ei välttämättä näkyisikään sykettä. Toivotaan parasta. Jos kuitenki käy niin että teille ei vielä ole vaavia tulossa niin onnea uudelle yritykselle, kyllä se sielät vielä tulee!

• ...
        nähä sen naisen kirjoitti:

Lapsi on erittäin haluttu ja toivottu. Kahden keskenmenon jälkeen aloin tästä raskaudesta innostumaan 18. viikolla vasta, vaikka lääkärit sanoi jo heti alusta, että todennäköisesti meillä oli keskenmenot vain huonoa tuuria, kun esikoinenkin on saanut ongelmitta alkunsa.

• Sanat todellakin tuntuvat merkityksettömiltä. Mieskin varmaan tuntee itsensä avuttomaksi kun ei voi helpottaa oloani...
      Kiitos viesteistä kuitenkin!

Painajaisuni mistä aiemmin tuonne kirjoitin todellakin kävi sitten toteen sillä mitään ei siinä ruskuaispussissa näkynyt vaikka lääkäri kuinka paineli vatsaa ja yritti katsoa.

Tänään aamupäivällä soitettiin keskussairaalan ajanvarauksesta että tiistaina olisi aika -> siitähän se uus itku sitten taas pääsi, menetyksestä tulee totta :~( Todella kiva alku tälle päivälle kun vieraitakin pitäisi tulla; anoppi tulee pojan poikansa kanssa käymään. Saattavat tulla hetkenä minä hyvänsä ja mie istun täällä naama turvoksissa...

Aika ironista muuten. Olis vain pitänyt uskoa omia tuntemuksia. Olinhan jo kerran aiemmin "valittanut" liian hyvää oloa ja lähes oireettomuutta. Siis aivan liian helpolla olin päässyt. Sitten vielä toi painajaisuni minkä näin pari kolme yötä sitten...

Tiedän että pitäisi olla siihen tyytyväinen että nyt se on todistettu että pystymme saamaan lapsia. Ei vain lohduta että 10kk yritimme ja kun viimein onnisti niin sitten kävikin näin :(

• hetken

kanssasi lukiessani juttujasi, voimia oikein paljon

• Kurjaa.

Luin sun painajaisviestinkin ja on toi kyllä kurja juttu. Tosinhan mikään ei ole vielä varmaa ja saatat saada tiistaina hyviäkin uutisia. Joka tapauksessa, kuten joku tossa aiemmin sanoi, toi tarkoittaa sitä että homma teillä toimii ja voit tulla raskaaksi. Jos on kerran tuulimuna, se ei nosta uuden tuulimunan mahdollisuutta jatkossa, eli sikäli voit olla huoleti. Ajattelet vaan että tämä meni näin ja sitten yritätte uudestaan. Voimaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      66
      3286
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      90
      3066
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3018
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      137
      2396
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2376
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2211
    7. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1724
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      401
      1689
    9. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      1688
    10. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      2
      1361
    Aihe