Ubi bene, ibi patria.

x-kirjailija

Pitääkö tämä paikkansa nykypäivänä Suomessa, epäilen kovasti ettei pidä yhtään paikkaansa. Kun kaikki viedään ulos pitkin Kiinaa ja Aasian maita.

51

3603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinalainen aasi?

      Kyllä ollaan nii-in viisaita. Mitä muka viedään Kiinaan ja Aasiaan? Sieltähän tuodaan. Pian tuodaan kaskat ym. ja käsitellään Hämeenkyrössä. On se hienoo että on meillä tuollaisia kielimiehiä, että kuormat osataan kipata oikeaan pitäjään ja paikkaan. Lisää ubi benee vaan niin hyvä tulee. (Mitä muuten toi uudiduubi tarkoittaa? Täällä Vaivialla kun ei oikein osata tota murretta...)

      • Latinankielinen sananlasku....

        "Missä hyvä olla, siellä isänmaa."


      • nimittäin kaikki

        työt viedään Suomesta halpa maihin, joten onko se oikein??? Kysyn vaan. Bene vixit qui bene latuit.


      • työtä liikaakin
        nimittäin kaikki kirjoitti:

        työt viedään Suomesta halpa maihin, joten onko se oikein??? Kysyn vaan. Bene vixit qui bene latuit.

        mutta saatanan laiskoina ihmisinä sitä ei tehdä.
        Miksi siis olette kateellisia ahkerille ja työtä tekeville Kiinalaisille?
        Vai onko teillä selkärangassa syntymävikana perus-suomalainen laiska-mato?
        Lopuksi Suomalainen kielitieteen näytös aiheesta:
        Jos työ olisi herkkua, niin herrathan sen tekisi.
        Jos x kirjailijan aloitus oli tyhmä, niin sitä vammaisepi oli hänen surkea kansakoulupohjainen latinansa!


      • ff kki
        työtä liikaakin kirjoitti:

        mutta saatanan laiskoina ihmisinä sitä ei tehdä.
        Miksi siis olette kateellisia ahkerille ja työtä tekeville Kiinalaisille?
        Vai onko teillä selkärangassa syntymävikana perus-suomalainen laiska-mato?
        Lopuksi Suomalainen kielitieteen näytös aiheesta:
        Jos työ olisi herkkua, niin herrathan sen tekisi.
        Jos x kirjailijan aloitus oli tyhmä, niin sitä vammaisepi oli hänen surkea kansakoulupohjainen latinansa!

        Tyätä on varmasti liikaa.Mutta ei kai niitä viitti kukaan tehrä,kun niistä ei makseta mitään.Ilmatteks tarttis repiä!


      • x kirjailija
        työtä liikaakin kirjoitti:

        mutta saatanan laiskoina ihmisinä sitä ei tehdä.
        Miksi siis olette kateellisia ahkerille ja työtä tekeville Kiinalaisille?
        Vai onko teillä selkärangassa syntymävikana perus-suomalainen laiska-mato?
        Lopuksi Suomalainen kielitieteen näytös aiheesta:
        Jos työ olisi herkkua, niin herrathan sen tekisi.
        Jos x kirjailijan aloitus oli tyhmä, niin sitä vammaisepi oli hänen surkea kansakoulupohjainen latinansa!

        mitä sanoin kansakoulussa oppimassa latinan sanoissa ja kiitos ihan suomeksi.


      • x-kirjailija

        mitähän kieltä se on kun tuodaan "kaskat" Hämeenperälle??????


      • tunkio
        x-kirjailija kirjoitti:

        mitähän kieltä se on kun tuodaan "kaskat" Hämeenperälle??????

        on aivan hämeenkyröläistä peruskieltä. Ei edes pellolla oleva sontaruumasta ajettu keko sovellu edes sivistyneiden kieleen lehmankakka kasauma yms.Ulkovessa-ulkohuone-pikkula taipuu hämeenkyröläisittän paskahuusiksi jne. Kun pikkukölvinä käytettiin kiljua talvella salaa vanhemmilta sontatunkiossa pellolla, olisitko sä käyttänyt siitä nimitystä olutpanimo. Hienopierut täällä ei latinallansa kansan syvejä rivejä hetkauta suuntaan eikä toiseen. Paljastavat vain oman typeryytensä luulevansa olevan jotenkin sivistyneistöä. Olen minäkin puoliksi saksalainen,mutta mitään arjalaisuutta en tunne. Olempahan vain tavallinen hämeenkyröläinen paskaniska. ARBEIT MACHT FREI.


      • et voi
        tunkio kirjoitti:

        on aivan hämeenkyröläistä peruskieltä. Ei edes pellolla oleva sontaruumasta ajettu keko sovellu edes sivistyneiden kieleen lehmankakka kasauma yms.Ulkovessa-ulkohuone-pikkula taipuu hämeenkyröläisittän paskahuusiksi jne. Kun pikkukölvinä käytettiin kiljua talvella salaa vanhemmilta sontatunkiossa pellolla, olisitko sä käyttänyt siitä nimitystä olutpanimo. Hienopierut täällä ei latinallansa kansan syvejä rivejä hetkauta suuntaan eikä toiseen. Paljastavat vain oman typeryytensä luulevansa olevan jotenkin sivistyneistöä. Olen minäkin puoliksi saksalainen,mutta mitään arjalaisuutta en tunne. Olempahan vain tavallinen hämeenkyröläinen paskaniska. ARBEIT MACHT FREI.

        ylpeä jos olet Sakun jälkeläinen, pikku Alffuja täällä syntyi sodan aikana ihan jo liikaakin. Miehet rintamalla ja Äidit "Sakujen" kanssa ajattele vähän sitä ARJALAISUUTTA.


      • mitä helvettiä horiset
        x-kirjailija kirjoitti:

        mitähän kieltä se on kun tuodaan "kaskat" Hämeenperälle??????

        viiraako kupolissasi pahemman kerran?


      • puhut juttusi
        työtä liikaakin kirjoitti:

        mutta saatanan laiskoina ihmisinä sitä ei tehdä.
        Miksi siis olette kateellisia ahkerille ja työtä tekeville Kiinalaisille?
        Vai onko teillä selkärangassa syntymävikana perus-suomalainen laiska-mato?
        Lopuksi Suomalainen kielitieteen näytös aiheesta:
        Jos työ olisi herkkua, niin herrathan sen tekisi.
        Jos x kirjailijan aloitus oli tyhmä, niin sitä vammaisepi oli hänen surkea kansakoulupohjainen latinansa!

        "te" muodossa siis olette laiskoja ja selkärangattomia. Itse olet siis ahkera ja suoraselkäinen Suomalainen oikein Hämäläinen perusjuntti. Mutta entä ne muut suoraselkäiset jotka joutuvat jättämään vuosikymmenien työmaansa, kova velkataakka ehkä vielä kannettavana asunnosta tai muusta. Ei kun tehdas kiinni ja työt ahkerille kiinalaisille tai muuhun itään päin. Onko se sitä oikeaa työvoima politiikka mitä täällä rakkaassa Suomessa harrastetaan. Mutta onhan myöskin niitäkin joille ei työ maita millään onneksi ovat sentään ovat vähemmistöä. Kyllähän ihminen paremmin voi jos saa tehdä työtä, ja edes jonkin moista palkkaa korvauksena tehdystä työstä. Kun hieman lukee lehtiä niin näkee missä mennään, joten se siitä ahkerista kiinalaisista ja muista.


      • x-kirjailija
        mitä helvettiä horiset kirjoitti:

        viiraako kupolissasi pahemman kerran?

        ylöspäin ja avaa sitten vasta suusi, eihän sille mitään voi jos???????? - An nescis, mi fili, quantilla pruentia mundus regatur?


      • voitko tehdä työtä ilmaiseksi?
        ff kki kirjoitti:

        Tyätä on varmasti liikaa.Mutta ei kai niitä viitti kukaan tehrä,kun niistä ei makseta mitään.Ilmatteks tarttis repiä!

        Tämä kysymys siksi, että Suomessa on voimassa myös vähimmäispalkka asestukset joka työlle, mutta kotnaan nukkuvalle ja ammattimaisesti työtävieroksuvalle ei makseta mitään!
        Työtä myös pitää hakea, kuten ennenkin, sillä kukaan työnantaja ei voi tietää missä kuikin työtävieroksuva ja sossun rahoilla itseään elättävä maijailee.


      • kansakoulu BOI
        x-kirjailija kirjoitti:

        ylöspäin ja avaa sitten vasta suusi, eihän sille mitään voi jos???????? - An nescis, mi fili, quantilla pruentia mundus regatur?

        typeryytesi kuvastuu yli kirjoituksisei!


      • NÄIN ON
        puhut juttusi kirjoitti:

        "te" muodossa siis olette laiskoja ja selkärangattomia. Itse olet siis ahkera ja suoraselkäinen Suomalainen oikein Hämäläinen perusjuntti. Mutta entä ne muut suoraselkäiset jotka joutuvat jättämään vuosikymmenien työmaansa, kova velkataakka ehkä vielä kannettavana asunnosta tai muusta. Ei kun tehdas kiinni ja työt ahkerille kiinalaisille tai muuhun itään päin. Onko se sitä oikeaa työvoima politiikka mitä täällä rakkaassa Suomessa harrastetaan. Mutta onhan myöskin niitäkin joille ei työ maita millään onneksi ovat sentään ovat vähemmistöä. Kyllähän ihminen paremmin voi jos saa tehdä työtä, ja edes jonkin moista palkkaa korvauksena tehdystä työstä. Kun hieman lukee lehtiä niin näkee missä mennään, joten se siitä ahkerista kiinalaisista ja muista.

        Mutta onko sinusta tai jostain muusta ammattinsa osaasvasta sellaiseksi, että teet sitä työtä mitä on tarjolla????
        Jos olet insinööri, niin varmasti persekarvasi käristyisivät siitä alentavasta työstä, mitä joutuisit tekemään esim: kaivinkoneenkuljettajana, vaikka saisitkin siitä noin kansinkertaisen palkan insinöörin palkkaan verrattaessa. Joten asennekysymyksiä työnhaussa on kovastikin höylättävä, eikä aina töllötettävä siihen opintosormukseen, joka piti tehdä sinusta HERRAN ja vailla työntekoa.


      • x-kirjailija
        NÄIN ON kirjoitti:

        Mutta onko sinusta tai jostain muusta ammattinsa osaasvasta sellaiseksi, että teet sitä työtä mitä on tarjolla????
        Jos olet insinööri, niin varmasti persekarvasi käristyisivät siitä alentavasta työstä, mitä joutuisit tekemään esim: kaivinkoneenkuljettajana, vaikka saisitkin siitä noin kansinkertaisen palkan insinöörin palkkaan verrattaessa. Joten asennekysymyksiä työnhaussa on kovastikin höylättävä, eikä aina töllötettävä siihen opintosormukseen, joka piti tehdä sinusta HERRAN ja vailla työntekoa.

        olen minä nähnytkin insinöörin istuvan kaupan kassalla töissä, ei siinä mitään pahaa olekaan jos ihminen ottaa vastaan muutakin kuin alansa töitä jos ei oman alan hommia löydä. Olikin kysymys vain siitä että ihmisiä pannaan pois tehtaista jotka tuottavat hyvinkin voittoa. Mutta kun omistavat tahot tahtovat vieläkin suurempia voittoja sijoituksilleen. Niin sitten ne työpaikat viedään niin sanottuihin kolmansiin maihin, jopa Suomen valtiokin on suuntaa antamassa siihen suuntaan. Tästä oli kysymys eikä mistään pinnari työttömistä, jotka eivät mene töihin ei sitten kirveelläkään. He ovat tottuneet siihen että saavat juuri kaljansa ja tupakkansa, ja kunta hoitaa asuntopuolen joten mihinkä heillä kiire sellaisen kuin työ olisi. Tämä sana" Työ" on monille kovin vierasperäinen sana, ja lopuksi apukoulun latinaa taas kerran että- Faber est suae quisque fortunae-.


      • tosi kova
        kansakoulu BOI kirjoitti:

        typeryytesi kuvastuu yli kirjoituksisei!

        älykkö näköjään kirjoittelemassa, oikeinkirjoitus ei vaan oikein näy pelaavan. Mutta älä lannistu vaan tavaa ahkerasti niin kyllä se siitä alkaa kulkemaan.


      • rallaa..
        tosi kova kirjoitti:

        älykkö näköjään kirjoittelemassa, oikeinkirjoitus ei vaan oikein näy pelaavan. Mutta älä lannistu vaan tavaa ahkerasti niin kyllä se siitä alkaa kulkemaan.

        härmästä, syö rautaa ja paskantaa kettinkiä...


      • keskiyön juopolla
        rallaa.. kirjoitti:

        härmästä, syö rautaa ja paskantaa kettinkiä...

        vai menikö jo kiljupaskat husuun?


      • mauriveikko
        tunkio kirjoitti:

        on aivan hämeenkyröläistä peruskieltä. Ei edes pellolla oleva sontaruumasta ajettu keko sovellu edes sivistyneiden kieleen lehmankakka kasauma yms.Ulkovessa-ulkohuone-pikkula taipuu hämeenkyröläisittän paskahuusiksi jne. Kun pikkukölvinä käytettiin kiljua talvella salaa vanhemmilta sontatunkiossa pellolla, olisitko sä käyttänyt siitä nimitystä olutpanimo. Hienopierut täällä ei latinallansa kansan syvejä rivejä hetkauta suuntaan eikä toiseen. Paljastavat vain oman typeryytensä luulevansa olevan jotenkin sivistyneistöä. Olen minäkin puoliksi saksalainen,mutta mitään arjalaisuutta en tunne. Olempahan vain tavallinen hämeenkyröläinen paskaniska. ARBEIT MACHT FREI.

        ARBEIT MACHT FREI. Näinhän luki Auschwitzin portissa että työ tekee vapaaksi. Aika huono ilmaus nykyaikana varsinkin jos ihannoi jostakin Arjalaisuudesta ja veren perimästä. Hyi sanon minä olkaamme vaan ihan puhdas verisiä Suomalaisia. -Anus mundi-


      • tosi kova
        rallaa.. kirjoitti:

        härmästä, syö rautaa ja paskantaa kettinkiä...

        jäpä oletkin kun noin uhoat. Mutta taitaa tulla ripulipaskat housuun kun tosi paikat tulevat eteen. Joten turha uhota täällä, mene metsään ja lyö pääsi puihin niin varmaan helpotta edes hetkeksi.


      • ilmeisesti
        tosi kova kirjoitti:

        jäpä oletkin kun noin uhoat. Mutta taitaa tulla ripulipaskat housuun kun tosi paikat tulevat eteen. Joten turha uhota täällä, mene metsään ja lyö pääsi puihin niin varmaan helpotta edes hetkeksi.

        SOSSUN MYÖNTÄMÄT paskat housuissa ?
        MUTTA ÄÄNESI ON JOTAIN SYYSTÄ HEIKKO! JA UUTTA PASKAN-VÄRKKIÄ on tuskin tiedossa???


      • saanut ikinä
        ilmeisesti kirjoitti:

        SOSSUN MYÖNTÄMÄT paskat housuissa ?
        MUTTA ÄÄNESI ON JOTAIN SYYSTÄ HEIKKO! JA UUTTA PASKAN-VÄRKKIÄ on tuskin tiedossa???

        mitään sossusta olen sen verran varakas ettei tahdo paskalle taipua. Että hynää on sen verran ettei lopu kesken.Köyhät painukoon suolle.


      • david D
        mauriveikko kirjoitti:

        ARBEIT MACHT FREI. Näinhän luki Auschwitzin portissa että työ tekee vapaaksi. Aika huono ilmaus nykyaikana varsinkin jos ihannoi jostakin Arjalaisuudesta ja veren perimästä. Hyi sanon minä olkaamme vaan ihan puhdas verisiä Suomalaisia. -Anus mundi-

        ole NÖYRÄ, NÖYRYYTTÄ.


      • ärsyttää köyhät
        saanut ikinä kirjoitti:

        mitään sossusta olen sen verran varakas ettei tahdo paskalle taipua. Että hynää on sen verran ettei lopu kesken.Köyhät painukoon suolle.

        ihmiset. Köyhät ajelee käytetyillä autoilla ja
        asuvat ahtaasti jossain vuokra-asunnoissa.

        Minä en pidä autoa kuin korkeintaan 2 vuotta.
        Vaihdan aina uuteen koska minulla on siihen vara.
        Asun omakotitalossa ja isolla tontilla eikä minulla ole velkaa. Vaimoni on nuori ja kaunis.
        Vaimoni pukeutuu tyylikkäästi eikä suinkaan halpaan tuulipukuun kuten köyhät.
        Lapseni saa mitä hän ikinä haluaa ja viikkorahaa
        runsaasti vielä päälle. Mopoautokin ostettiin tietekin käteisellä.
        Elämäni on hyvällä mallilla kun minun ei edes tarvitse käydä töissä pitääkseni tämän elintasoni.


      • kumma heppu
        david D kirjoitti:

        ole NÖYRÄ, NÖYRYYTTÄ.

        tuo plötjönen ei se tiedä mikä se milloinkin on mutta ei se plötjösestä mihinkään muutu.


      • david D
        kumma heppu kirjoitti:

        tuo plötjönen ei se tiedä mikä se milloinkin on mutta ei se plötjösestä mihinkään muutu.

        ihmettelen kommenttiasi, sekoitat minut toiseen tai olet hieman vammainen, ole nöyrä.


      • ja aina päätäsi aukomassa
        david D kirjoitti:

        ihmettelen kommenttiasi, sekoitat minut toiseen tai olet hieman vammainen, ole nöyrä.

        oletko tietoinen että se on hyvin vaarallista,
        sillä nenänpielet saattavat tulehtua!
        Älä siis kirjoita mitään, jos ei sinulla muuta ole sanottavana kuin: ole nöyrä.
        Olen seurannut jo pitkään typeriä mainintojasi näillä palstoilla ja sen perusteella sinä olet pää-vammainen eikä muut. Joten jätä Mauri-Veikko rauhaan, sillä hän on yksi niistä harvoista ja vielä sivistyneesti esiintyvistä persoonista, joita näillä palstoilla vierailee.


      • david D
        ja aina päätäsi aukomassa kirjoitti:

        oletko tietoinen että se on hyvin vaarallista,
        sillä nenänpielet saattavat tulehtua!
        Älä siis kirjoita mitään, jos ei sinulla muuta ole sanottavana kuin: ole nöyrä.
        Olen seurannut jo pitkään typeriä mainintojasi näillä palstoilla ja sen perusteella sinä olet pää-vammainen eikä muut. Joten jätä Mauri-Veikko rauhaan, sillä hän on yksi niistä harvoista ja vielä sivistyneesti esiintyvistä persoonista, joita näillä palstoilla vierailee.

        Paskiainen olet kun moista jankkaat, ole nöyrä ja pidä suu kiinni. Odotan kovasti nenänpielen tulehtumista heh heh heeeee


      • taidat olla vielä
        david D kirjoitti:

        Paskiainen olet kun moista jankkaat, ole nöyrä ja pidä suu kiinni. Odotan kovasti nenänpielen tulehtumista heh heh heeeee

        lihavakin?
        SÄÄLITTÄVÄÄ !


      • david D
        taidat olla vielä kirjoitti:

        lihavakin?
        SÄÄLITTÄVÄÄ !

        vieläkään nenänpielet tulehtuneet, kirjoitat siis paskaa,REPPANA HEH HEH HEEEEEE


      • nöyrempi
        david D kirjoitti:

        vieläkään nenänpielet tulehtuneet, kirjoitat siis paskaa,REPPANA HEH HEH HEEEEEE

        muista olla nöyrä.


      • köyhyys.
        ärsyttää köyhät kirjoitti:

        ihmiset. Köyhät ajelee käytetyillä autoilla ja
        asuvat ahtaasti jossain vuokra-asunnoissa.

        Minä en pidä autoa kuin korkeintaan 2 vuotta.
        Vaihdan aina uuteen koska minulla on siihen vara.
        Asun omakotitalossa ja isolla tontilla eikä minulla ole velkaa. Vaimoni on nuori ja kaunis.
        Vaimoni pukeutuu tyylikkäästi eikä suinkaan halpaan tuulipukuun kuten köyhät.
        Lapseni saa mitä hän ikinä haluaa ja viikkorahaa
        runsaasti vielä päälle. Mopoautokin ostettiin tietekin käteisellä.
        Elämäni on hyvällä mallilla kun minun ei edes tarvitse käydä töissä pitääkseni tämän elintasoni.

        Voi, Sinua köyhää haaveilijaa. Jos omistaisit tuon kaiken, ei Sinun tarvitsisi sitä maailmalle julistaa.Se kyllä huomattaisiin ja joku saattaisi jopa olla sinulle kateellinen.Minä toivoisin,että minulla olisi vain se välttämätön mitä minä tarvitsisin,mutta minulla on liikaa mitä en tarvitse ja se liika omaisuus tuo liikaa huolta ja painetta.Koen maallisen rikkauteni taakaksi, mutta en voi siitä luopua, koska olen sen perinyt suvultani ja ns, verisiteet sukuani kohtaan vaativat sen säilyvän osaksi kokonaisuutta. Haluaisin olla myös lähempänä - tasavertaisena - tavallista keskiluokkaa, mutta se on mahdotonta sukujuurieni ansiosta ja näin ollen "ruodusta" poistuminen häpäisisi sosiaalisen ympäristöni. Varallisuus luo ihmiselle raamit ja roolit, joka on usein rasittavaa, ei siksi, että olisi vastuussa itsestään, on myös vastuussa monesta muusta mm. lähimmäisistään yms. Jos olet onnellinen, olen onnellinen puolestasi - sallinet epäilykseni


      • mauriveikko
        ärsyttää köyhät kirjoitti:

        ihmiset. Köyhät ajelee käytetyillä autoilla ja
        asuvat ahtaasti jossain vuokra-asunnoissa.

        Minä en pidä autoa kuin korkeintaan 2 vuotta.
        Vaihdan aina uuteen koska minulla on siihen vara.
        Asun omakotitalossa ja isolla tontilla eikä minulla ole velkaa. Vaimoni on nuori ja kaunis.
        Vaimoni pukeutuu tyylikkäästi eikä suinkaan halpaan tuulipukuun kuten köyhät.
        Lapseni saa mitä hän ikinä haluaa ja viikkorahaa
        runsaasti vielä päälle. Mopoautokin ostettiin tietekin käteisellä.
        Elämäni on hyvällä mallilla kun minun ei edes tarvitse käydä töissä pitääkseni tämän elintasoni.

        juttujasi vai on vaimosi nuori ja kaunis, et kai vaan ole raiskannut lasta kun niin nuorella äidillä on monikossa lapsia ja jopa isojakin, sillä pienet lapset eivät tarvitse viikkorahoja vielä. Tai sitten olet vanha äijän käppyrä ei siinä muuta selitystä silloin ole tarinalle. Sinulla on puheet kuin rahattomalla lehmän ostajalla, sori vaan mutta näin on. Itse olen kyllä köyhä kuin kirkonrotta mutta en silti ole kade sinulle voin vain sanoa sinulle että-Deformeetiam est,de se ipsum praedicare-


      • Kyrön Pärskijä
        ärsyttää köyhät kirjoitti:

        ihmiset. Köyhät ajelee käytetyillä autoilla ja
        asuvat ahtaasti jossain vuokra-asunnoissa.

        Minä en pidä autoa kuin korkeintaan 2 vuotta.
        Vaihdan aina uuteen koska minulla on siihen vara.
        Asun omakotitalossa ja isolla tontilla eikä minulla ole velkaa. Vaimoni on nuori ja kaunis.
        Vaimoni pukeutuu tyylikkäästi eikä suinkaan halpaan tuulipukuun kuten köyhät.
        Lapseni saa mitä hän ikinä haluaa ja viikkorahaa
        runsaasti vielä päälle. Mopoautokin ostettiin tietekin käteisellä.
        Elämäni on hyvällä mallilla kun minun ei edes tarvitse käydä töissä pitääkseni tämän elintasoni.

        - Bene vixit qui bene latuit -


      • voi voi
        mauriveikko kirjoitti:

        juttujasi vai on vaimosi nuori ja kaunis, et kai vaan ole raiskannut lasta kun niin nuorella äidillä on monikossa lapsia ja jopa isojakin, sillä pienet lapset eivät tarvitse viikkorahoja vielä. Tai sitten olet vanha äijän käppyrä ei siinä muuta selitystä silloin ole tarinalle. Sinulla on puheet kuin rahattomalla lehmän ostajalla, sori vaan mutta näin on. Itse olen kyllä köyhä kuin kirkonrotta mutta en silti ole kade sinulle voin vain sanoa sinulle että-Deformeetiam est,de se ipsum praedicare-

        OLE NÖYRÄ NÖYRYYTTÄ


      • mauriveikko
        Kyrön Pärskijä kirjoitti:

        - Bene vixit qui bene latuit -

        tosi on mitä sanoit en vain ymmärrä mitä tuo," ole nöyrä kirjoittelija tarkoitta tuolla nöyryydellä." Koettaako hän jotenkin ärsyttää sanoillaan varsinkin minua, mutta siinä hän vetää täyden vesiperän. Naurattaa vaan kun ei osaa muuta virkata, ei kukaan muu ihan täydellä järjessä oleva viitsisi hokea sitä samaa. Mutta on varmaan kiva lukea omia viisaita sanontoja,sen kyllä suan hänelle tulevaisuudessakin. NÖYRÄLLE HIEMAN PÄÄNVAIVAA SUOMENTAA TÄMÄ.- Dives est, qui satis est, quod habet-


      • Kyrön Pärskijä
        mauriveikko kirjoitti:

        tosi on mitä sanoit en vain ymmärrä mitä tuo," ole nöyrä kirjoittelija tarkoitta tuolla nöyryydellä." Koettaako hän jotenkin ärsyttää sanoillaan varsinkin minua, mutta siinä hän vetää täyden vesiperän. Naurattaa vaan kun ei osaa muuta virkata, ei kukaan muu ihan täydellä järjessä oleva viitsisi hokea sitä samaa. Mutta on varmaan kiva lukea omia viisaita sanontoja,sen kyllä suan hänelle tulevaisuudessakin. NÖYRÄLLE HIEMAN PÄÄNVAIVAA SUOMENTAA TÄMÄ.- Dives est, qui satis est, quod habet-

        ... Tasavallan Presidentti (sittemmin vain presidentti) Mauno Koivisto asian ilmaisi, niin "Ei pidä provosoitua, vaikka provosoidaan."

        Toisilla on rajoittunut sanavarasto, mutta se sitten käytetäänkin tarkasti hyväksi.

        Vielä näistä elämän eväistä tutkittavaksi kiinnostuneille:

        - Ad praesens ova cras pullis sunt meliora -


      • mauriveikko
        x-kirjailija kirjoitti:

        olen minä nähnytkin insinöörin istuvan kaupan kassalla töissä, ei siinä mitään pahaa olekaan jos ihminen ottaa vastaan muutakin kuin alansa töitä jos ei oman alan hommia löydä. Olikin kysymys vain siitä että ihmisiä pannaan pois tehtaista jotka tuottavat hyvinkin voittoa. Mutta kun omistavat tahot tahtovat vieläkin suurempia voittoja sijoituksilleen. Niin sitten ne työpaikat viedään niin sanottuihin kolmansiin maihin, jopa Suomen valtiokin on suuntaa antamassa siihen suuntaan. Tästä oli kysymys eikä mistään pinnari työttömistä, jotka eivät mene töihin ei sitten kirveelläkään. He ovat tottuneet siihen että saavat juuri kaljansa ja tupakkansa, ja kunta hoitaa asuntopuolen joten mihinkä heillä kiire sellaisen kuin työ olisi. Tämä sana" Työ" on monille kovin vierasperäinen sana, ja lopuksi apukoulun latinaa taas kerran että- Faber est suae quisque fortunae-.

        nuorella opiskelijalla on suuri ongelma siinä mille alalle sitä opiskelisi. Kun monilla aloilla ei ole työpaikkoja vaikka valmistuisi monenkin vuoden päästä. Sama on noissa ammattikouluissa että harvassa opiskelulinjalla on töitä silloin kun valmistuu, monikin turhautuu jo etukäteen tietoisuus että on huono sada töitä itselleen. Ja se on kyllä tosi että tuhansia työpaikkoja menee vuosittain ulkomaille. Joten tee sitten töitä jos ei niitä ole.


      • pitää
        mauriveikko kirjoitti:

        nuorella opiskelijalla on suuri ongelma siinä mille alalle sitä opiskelisi. Kun monilla aloilla ei ole työpaikkoja vaikka valmistuisi monenkin vuoden päästä. Sama on noissa ammattikouluissa että harvassa opiskelulinjalla on töitä silloin kun valmistuu, monikin turhautuu jo etukäteen tietoisuus että on huono sada töitä itselleen. Ja se on kyllä tosi että tuhansia työpaikkoja menee vuosittain ulkomaille. Joten tee sitten töitä jos ei niitä ole.

        muuttaa työn perässä.

        Näin on tehty aina. Ei tässä ole mitään ihmettelemistä.


      • lehdestä
        pitää kirjoitti:

        muuttaa työn perässä.

        Näin on tehty aina. Ei tässä ole mitään ihmettelemistä.

        luin että Fazer lopettaa leipomon Tampereella. On se kiva 25 työvuoden päästä kortistoon, ja samalla toisella paikkakunnalla intestoidaan lisää samaan taloon. Kyllä pullan on helpompi kulkea autoissa paikkakunnalta toiselle, kun ihmisen joka on satsannut taloon joka voin olla vielä velkainen. Ei se kovin helppoa silloin ole paikkakuntaa vaihtaa jos ei ole työtä sielläkään. Mutta se on vaan minun näkökantani tästä asiasta.


      • kirjoittamaa tekstiä
        david D kirjoitti:

        vieläkään nenänpielet tulehtuneet, kirjoitat siis paskaa,REPPANA HEH HEH HEEEEEE

        kuten aina, sillä muuhun tuo läskiläjä ei pysty.
        Oletko vielä saanut oletetulta isältäsi puukkoa?
        Entä ne sinun alaikäiseen sekaatumis-asiat?
        Tiedätkö läskiläjä, ne eivät vanhene koskaan ja pallisi lähtevät valtion määräämälle linnareissulle välittömästi, kun asia vedetään oikeuteen. Joten shhhhh.....


      • Sinuun
        kirjoittamaa tekstiä kirjoitti:

        kuten aina, sillä muuhun tuo läskiläjä ei pysty.
        Oletko vielä saanut oletetulta isältäsi puukkoa?
        Entä ne sinun alaikäiseen sekaatumis-asiat?
        Tiedätkö läskiläjä, ne eivät vanhene koskaan ja pallisi lähtevät valtion määräämälle linnareissulle välittömästi, kun asia vedetään oikeuteen. Joten shhhhh.....

        vielä nöyryys löytyy, kun kerron kaikille haisevista harrastuksistasi. Uusi-Jammu?


    • kiinalaane

      mikään latinankielen tuntija, mutta kun luin tämän ketjun läpi, niin tuli mieleen yksi fraasi. "Homo homini lupus" Tuo on pitänyt paikkansa silloin kun se keksittiin ja tulee pitämään vastakin. Mitä taas tulee tuohon tuotannon siirtämiseen itään, niin se kuvaa hyvin nykyistä kvartaalitaloutta. Se mikä merkitsee jotakin, on seuraavan kolmen kuukauden tulos. Kiinalaiset rakentavat tehtaan joissa ei ole liikaa sosiaalisia tiloja yms yleisiä kuluja nostavia tekoijöitä. Sitten suomalainen tai muunmaalainen yritys rahtaa tuotantonsa sinne ja toiminta jatkuu kuluilla, jotka ovat vain murto-osan siitä mitä lännessä. Ja kaikki ovat tyytyväisiä. Myös me kuluttajat jotka saamme ostaa tuotteita sillä samalla hinnalla, jonka maksoimme ennenkuin tehdas siirrettiin Kiinaan. Yritäpä muuten löytää seuraavan kerran ostoksilla käydessäsi koriisi vain länsimaissa tuotettua tavaraa. Voi tulla pitkä ja kallis reissu..

    • Anonyymi

      Google-haun kun tein tästä lentävästä lauseesta niin tämä keskustelu tuli toisena. Ensimmäisenä oli englanninkielinen wikipedia-artikkeli aiheesta.

      "Siellä missä on leipää, siellä on kotimaani". Jotenkin vähän epäisanmaallinen ajatus. Toisaalta pakolaisten tai taloudellisten siirtolaisten iskulause?

      • Anonyymi

        Jollain on tylsää ja mälsää. On pitänyt kaivella ylös neljätoista vuotta vanha keskustelu.


      • Anonyymi

        Niin kuten nekin jotka suomesta muuttivat amerikkaan tai Ruotsiin.

        Aika vanhaa tietoa vaan tuo työn vienti kiinaan kun oli siellä 2006 oli monta firmaa joka vie työnsä kiinaan , koska yhden suomalaisen palkalla sai kymmenen tekijää,
        juurikin tekijää.
        Työntekijät suoraan riisipellolta mitään koulutusta sivistystä sen verran suljettu yhteiskunta joten mitä hyötyä olikaan tuosta opetin sitä työporukkaa valmistamaan työkonetta, huhuh!

        Enemmän se oli kuin ala-asteen poikien tekninen työ, jossa lisäksi johtamiskulttuuriin
        kuuluu 1950 luvun ajatus että esimiehen piti osata ja tietää kaikki ja enemmän kuin alainen,
        joten täysin mahdoton ajatus mennä suomalaisen tapaiseen työntekemis kulttuuriin on pitkän tien päässä siellä valvotaan kytätään ja näytellään ja silti ei tule valmista....

        Varmaan toimiin jossakin yksinkertaisessa ja selkeäksi ja helpoksi tehdyssä tehtävässä mutta jo asennuskuvien tai hydrauliikkakaaviot oli silloin jopa insinööreille vaikeaa.


    • Anonyymi

      Ihan pimeetä sakkia

      • Anonyymi

        Homo homini homo.


    • Anonyymi

      Venäjäs on roimaa alkumiehen voimaa

      • Anonyymi

        Jep. Niin brutaaleja ovat. Ei mitään tapoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe