homeesta tai jostain muusta sisäilmassa ärsyttävästä, auttaako teillä siihen mikään lääke? Tipat, kortisoni, antihistamiini?
Minulla oli nenä yhtä tukossa viimeksi keväällä ja käytin tiukasti antihistamiinia, kortisoninenäsuihketta, nenän kostutusliuosta ja suolavesihuuhtelua. Niistä olikin paljon apua.
Nyt työhön paluun jälkeen nenä on mennyt samanlaiseksi, onteloissa ja korvissa ritisee ja paukkuu, hengittelen suun kautta mikä ärsyttää yskimään. Normaalit nenänhoitotemput eivät auta. (älkää kysykö onko työpaikan sisäilmassa jotain vikaa, on...)
Onko mitään hoitokeinoa, paitsi sairasloma?
kun nenän limakalvot turpoavat
7
999
Vastaukset
- )()()(
kyllä se tukkoisuus, tulehdus, verenvuoto yms. vain lisääntyy. Seuraava vaihe on poskiontelotulehdus, näin uskoisin.
Minulle knk-lääkäri kertoi, ettei ole muuta keinoa kuin leikkaus. No ei ole leikattu, mutta etätöissä ongelma on huomattavasti lievempi ja ärtyy vain ajoittain, jostakin en tiedä mistä. Mutta, knk-lääkäri kirjoitti tietohini jo ennen kuin mitään ammattitautia oli todettu, että "se työhuoneen tilanne pitäisi hoitaa" ... tms. vastaava en nyt sanatarkasti muista. Selkeästi oli knk-lääkärinkin mielestä ongelma ja ratkaisu sama kuin sinullakin tilanne on nyt...
öitä, kauniita unia, oman kullan kuvia (lapsenlapseni sanoo tämän aina ja perään, ettei tiedä mistä ne kuvat tulee ;-) ) - lisäisin
höyryhengityksen, minulla on sellainen apteekista ostettu muovinen laite. Veteen lisään Karmolis-tippoja. Siitä on minulla apua, kun iskee tukkoisuus.
Duactia käytän myös silloin muutaman päivän, auttaa laskemaan sen turvotuksen.- tarjoaisin
eli duactia ja sellainen kuuri maksimimäärällä aluksi ja sitten vähitellen liuttaen lopetus. Mutta, mutta tuo tehoaa silloin, jos ei kokoajan altistu.
- kokemuksia...
töihinpaluusta. Poskionteloiden limakalvot olivat jatkuvasti turvoksissa ja leikkaus oli edessä. Pitempiaikainen poissaolo työpaikalta on parantanut tilanteen ja leikkaus on peruttu. Hometyöpaikkoihin ei minulla ole enää asiaa.
Tiedän ihmisiä, joilta on leikattu poskionteloita monta kertaa, kun he ovat olleet koko ajan hometiloissa. Ei se leikkaus auta kestämään hometiloja, pahentaa vain tilannetta.- laajennusleikkausbuumista
olen minäkin kuullut. Tuntuu olevan erittäin hyödytön toimenpide, jos yhä vaan edelleen joutuu altistamaan itseään hometiloissa. Joillekin tehty useaan kertaankin, huh, huh, kun se mikä turvotuksen rauhoittaa, on pysyä poissa hometiloista.
Ajattelen, että luonto viisaudessaan yrittää turvottaa ne limakalvot, jotta se pahin saaste jäisi siihen, eikä pääsisi eteenpäin keuhkoihin. Mutta nyt sitten laajennetaan ja tehdään oikein kunnon väylä, että saaste pääsee paremmin perille. Voi aikoja, voi tapoja. - EI leikkauksille
laajennusleikkausbuumista kirjoitti:
olen minäkin kuullut. Tuntuu olevan erittäin hyödytön toimenpide, jos yhä vaan edelleen joutuu altistamaan itseään hometiloissa. Joillekin tehty useaan kertaankin, huh, huh, kun se mikä turvotuksen rauhoittaa, on pysyä poissa hometiloista.
Ajattelen, että luonto viisaudessaan yrittää turvottaa ne limakalvot, jotta se pahin saaste jäisi siihen, eikä pääsisi eteenpäin keuhkoihin. Mutta nyt sitten laajennetaan ja tehdään oikein kunnon väylä, että saaste pääsee paremmin perille. Voi aikoja, voi tapoja.Turpoaminen on suojakeino. Luonto viisaudessaan kertoo meille poskionteloiden turpoamisella, että nyt on jotain sellaista ilmassa, jota täytyisi välttää. Jos leikataan koko ajan, mutta olosuhteet eivät muutu, niin aukot kyllä laajenevat, ja hiukkaset ja bakteerit pääsevät syvemmälle. Seurauksena saattaa olla pahempia tulehduksia, jopa kuuroutta on esiintynyt, kun tulehdukset leviävät korviin. Kuulin tuttavaltani henkilöstä, jolla on toinen korva jo kuuro ja toisessa jonkinlainen implantti lukuisten leikkausten tuloksena.
- homeahdistus1
töihinpaluu on ollut (taas) yhtä helvettiä, tämä betonibunkkeri tuntuu likoavan joka sateessa yhä homeisemmaksi... Sisäilmatyöryhmään oli tullut useita uusia sisäilmamittauspyyntöjä, yksi kaksi huonetta omastani...
Ennen pärjäilin mukavasti ilmanpuhdistimen avulla, huoneen ovi kiinni, nyt ei sekään riitä. Pidän ikkunaa auki koko ajan ja aloitin duactin, kivaa. Ei voi kuin ihmetellä rakentamisen laatua. Tämä ruma talohirviö haisee niin kitkerälle, ettei mikään elollinen pysy täällä hengissä, jopa ala-aulan viherkasvit näyttävät kuolevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847