Mikkeli-Helsinki

Savonlinja

Savonlinjan pitäisi joskus laittaa "salamatkustaja" vähän suraamaan, kuinka heidän palveluamatissa olevat miehet kohtelevat asiakkaita.

- ei tämä mikään pankki ole, matkatoimistot tietävät aikatauluista.. jne.. mistä minä tiedän missä teidän täytyy jäädä pois, tehän tässä olette matkustajia.

12

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan tähän alkuun linkki ko. yhtiön palaute sivulle, jossa voit ongelmasi "yksilöidä" tarkemmin:

      http://www.savonlinja.fi/palautelomake.html

      Mutta itse aiheeseen:

      Bussinkuljettajan työ on todellakin erittäin ammattitaitoisten henkilöiden laji, monestakin syystä mm.
      Linjat ovat nykyisin entistäkin tiukempia,ei passaisi myöhästyä, koska tällöin muut linjat myöhästyy ja näin myös matkustajien matka hankaloituu.
      Mainitsemallasi Hki-Mli välillä kulkee lisäksipaljon myös rahtia bussissa ja tämä tuo lisää kiirettä, usein luokkaa pakettiautollinen, joten työmäärää voinet jo kuvitella.
      Asiakaspalvelu on tietysti erittäin tärkeä osatekijä, mutta...
      Ja sitä aikaahan on vaikea ottaa taas tien päällä kiinni, kun sinne perillekin kun olisi tarkoitus ehjänä päästä.
      Huonopäivähän voi sattua meille itse kullekin ja tuskin tuossakaan tapauksessasi kuljettaja tarkoituksella on ollut töykeä, kun ajattelee noita kysymyksiäsi...
      Onhan se nyt selvää, että sinun itsehän täytyy tietää, missä jäät pois :) Kuljettaja kyllä pysähtyy sitten ko. pysäkille...
      Aikataulut taas, voi että, eihän kukaan voi todella odottaa kuskin muistavan ulkoa, kaiken maailman reittien aikatauluja....
      Kun kerta matkalle lähtee, ei luulisi olevan liian vaikeaa, ottaa itse selvää jo asioista ;)
      Ja kun kertakäytössäsi on netti, niin hommahan on vielä helpompaa, vai mitä.

      Mutta hyvää ja turvallista matkaa kuitenkin!
      T. Jussi,linja-autonkuljettaja(tosin työtön juuri nyt..)

      • serkukset maalta kaupunkiin

        nuoria, jotka lähtivät ensimmäistä kertaa serkkuporukalla Helsinkiin, ja heitä hieman jännitti. He luottivat siihen, että bussikuski neuvoo, ja kertoo heille aikatauluistaja, ja opastaa parhaan mahdollisen pysäkin jolla jäädä pois.


      • vaikutat fikulta kaverilta

        Mene esittäytymään Savonlinjalle, jospa he vaihtaisivat jo noita väsyneitä "pitkänaamaisia "
        kuskeja nuoriin ja fiksuihin ammattilaisiin.

        Itselläni on kokemuksia Juvan ja Savonlinnan suuntaan kulkemisesta, ja olen törmännyt aamutuimaan reippaisin, vitsikkäisiin, kohteliaisiin ei "rapulaisiin" kuskeihin.


      • serkukset maalta kaupunkiin kirjoitti:

        nuoria, jotka lähtivät ensimmäistä kertaa serkkuporukalla Helsinkiin, ja heitä hieman jännitti. He luottivat siihen, että bussikuski neuvoo, ja kertoo heille aikatauluistaja, ja opastaa parhaan mahdollisen pysäkin jolla jäädä pois.

        Mutta nythän se lienee jo myöhäistä, ainenkin tuota reissua varten.
        Äkkiseltään ei tule kuin kaksi pysäkkiä(käytetyintä) ennen keskustaa(kamppi) mieleen, oopperatalo ja tämä kentälle menevien jättöpaikka.
        Muutenhan aikas simppeliä on mennä perille asti ja kampin nurkilta löytynee 2tai kolmekin seutuliikenteentoimistua(HKL), josta kyllä neuvot löytyy ja suurin osa jatkoyhteyksistäkin lähtee, erottajalta pääseesitten näppärästi länteenpäin(vanhaa tietä) mm lauttasaareen.

        Joten vanha sanonta, kysyvä ei tieltä eksy, pitänee jälleen kutinsa.

        Toivottavasti kuljettaja on nyt opiskellut, jotta seuraavalla kerralla palvelu ei jää perustietojen puutteesta kärsimään.
        No, tuleehan noita muutoksia aina ja itse kullakin tietoja vanhenee ;) Jotta siirrynpä itsekin tuonne Helsinki-infoon...


      • vaikutat fikulta kaverilta kirjoitti:

        Mene esittäytymään Savonlinjalle, jospa he vaihtaisivat jo noita väsyneitä "pitkänaamaisia "
        kuskeja nuoriin ja fiksuihin ammattilaisiin.

        Itselläni on kokemuksia Juvan ja Savonlinnan suuntaan kulkemisesta, ja olen törmännyt aamutuimaan reippaisin, vitsikkäisiin, kohteliaisiin ei "rapulaisiin" kuskeihin.

        kun tämä kaupunki järjestää lapsenhoitopaikan...
        On nuo autohommat siitä ikäviä, että työajat on lievästi sanottuna hankalia näin yh-lle.

        Tulihan tuon talon tapoihin tutustuttua, tuolla -90 luvun alkupuolella ja ainenkin silloin oli mukava paikka.

        Jotta terkkuja sinnepäin, Mikolle, Arjalle, Aarnelle,Panulle jne jne. jaa, eivätpä taida enää ollakaan, mutta terkkuja silti :)


    • tehdä

      huomautuksen kuskista suoraan Savonlinja Oy:n toimistolle.

      Siinä matkalipussakin, jonka saa kuskilta on jopa puhelinnumero.

      Niin kauan kun kukaan ei huomauta huonosta kohtelusta tms. niin eipä ne siellä ylemmällä taholla tiedä, eikä siten asiaan puututa.

      • OLKGHJNMÖPÅL,HJNM

        ko yrityksessä on niin paljon löysää ja huonoa henkilöstöjohtamista ettei tuollainen ihmetytä yhtään Johtojat ja henkilöstöjohtaminen uusiksi
        ja bussissa matkaajat ajatelkaa hieman miten käyttäydytte niin metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Voitko heittää synnittömänä ensimmäisen kiven? Voithan jos et åidä leipäläpesi ummessa


      • Savonlinja kuskinsa

        ennekuin nämä lähtevät ajamaan?


      • kiinnikkö
        OLKGHJNMÖPÅL,HJNM kirjoitti:

        ko yrityksessä on niin paljon löysää ja huonoa henkilöstöjohtamista ettei tuollainen ihmetytä yhtään Johtojat ja henkilöstöjohtaminen uusiksi
        ja bussissa matkaajat ajatelkaa hieman miten käyttäydytte niin metsä vastaa kuten sinne huudetaan. Voitko heittää synnittömänä ensimmäisen kiven? Voithan jos et åidä leipäläpesi ummessa

        tarkoititko vastauksesi varmasti minulle, jos niin minusta se on hieman asiaton.

        Asialliseen neuvooni annat vastaukseksi: pidä leipäläpesi kiinni.


      • en tiedä
        Savonlinja kuskinsa kirjoitti:

        ennekuin nämä lähtevät ajamaan?

        koska en ole Savonlinjalla työssä.

        Kaiketi pitää kysyä sieltä joltain ajojärjestelijältä, johtajalta tms.

        Luulisi, vaikka eihän aina voi tietää varmasti, että kuskit olisivat vastuuntuntoista porukkaa, eivätkä lähtisi juhlitun illan jälkeen rattiin.
        Tai peräti alkoholin vaikutuksen alaisena.


      • ,,,,,,,,,,
        Savonlinja kuskinsa kirjoitti:

        ennekuin nämä lähtevät ajamaan?

        kuskeja ei automaattisesti puhalluteta, mutta ilmoituksiahan tulee haiskahtavista kuljettajista, silloin ajomestari puhalluttaa ja tarvittaessa poliisit paikalle....


    • ent. Mikkeliläinen

      Onko tosiaan palvelu mennyt noin kehnoksi. Espoossa vakikuskit tietävät ja neuvovat kysyttäessä. Tilapäiset saattaa sanoa "en tiedä kun olen tuuraaja". Sekin sanotaan nätisti, ei ilkeästi. Täällä on paljon naisia ja Virolaisia kuskeina. Kaikki mukavia ja neuvovia.

      Kehnoksi on Savonlinjan homma mennyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      865
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe