Katkeilleet verisuonet

apua apua apua

Hei! Lyhyesti ja ytimekkäästi; minulle on parin viime vuoden aikana ilmestynyt hurja määrä katkeilleita pintaverisuonien pätkiä. Suonet ovat sekä liloja että punaisia ja voisin sanoa että jalat on sen verran täynnä niitä etten hameissa/shortseissa yms enää kehtaa kulkea. Jalat ovat pahin alue, mutta katkeilleita suonia on myös niskassa, alaselässä, käsissä ja nyt jopa kasvoihin on ilmestynyt muutama. Aluksi ajattelin et antaa niiden olla mutta nyt niitä on tasaista tahtia ilmestynyt lisää kehooni ja jopa ulkopuoliset ovat katkeilleita suoniani päivitelleet. Tietääkö kukaan mistä on kyse, mitä asialle voi tehdä ja saako jo ilmestyneet verisuonen pätkät enää piiloon? Se olisi mahtavaa mutta vähintään haluaisin ehkäistä niiden lisääntymisen. Olen vasta 22v, lievästi alipainoinen naisen alku, joka syö ja liikkuu monipuolisesti ja terveellisesti. Muuten voin ruumiillisesti hyvin. Kiitos tuhannesti vastanneille! Asia todella vaivaa minua..

5

4389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voinee

hoitaa pois laserilla. googleta vaikka iholaser.

• mitämit

Eihän verisuonet voi näkyä punaisina?! Ainahan suonet näkyvät ihon läpi sinisinä. Jos on punaisia viivoja, kyse on verenmyrkytyksestä! Onko sinulla joskus ollut syvä haava jossain? Vaikka luulisi et parissa vuodessa olisi huomannut jos olisi verenmyrkytys. Siinä myös yleiskunto huononee, on paha olo ja kuumetta.

• kohtalotoveri

Minäkin olen 22-vuotias lievästi alipainoinen naisenalku :)
      Ja minulla on sama ongelma, katkeilleet verisuonet nimenomaan jaloissa.

Tämä probleema on vaivannut minua jo lapsuudesta lähtien. Muistan että jo ennen teini-ikää reisissäni oli muutamia sinisiä, ohuita katkenneita verisuonia. Vuosien kuluessa ne ovat kokoajan lisääntyneet.

Luulen että asiaa pahenti hieman keväällä kokeilemani kuivakuppaus säärissäni olevien selluliittien takia. Mitään rajua runnomista ei siis kannata harrastaa niillä alueilla missä katkenneita suonia esiintyy. Joku raskas pinnistystä ponnistusta ja venytystä vaativa urheilulaji ehkä saa niitä suonia katkeilemaan(en kyllä tosissaan tiedä pitääkö tuo paikkaansa!), ja sitten juuri kuppauksenkaltainen imutus, myös luultavasti iskut ja muu kovakouraisuus.

Olen varma, että vaiva on ainakin jossain määrin perinnöllinen. Äidilläni on sama ongelma, samoin naisilla äitini suvussa, ainakin osalla(samoin tuo selluliitti.. Olen ollut aina alipainoinen, ja silti selluliittia vaan kertyy lisää ja lisää, varhaisteinistä asti.). Isosiskoni taas on säästynyt, liekö perinyt isän geenejä enemmän...

Onhan se ikävää ulkonäkösyistä, kun poikaystäväkin joskus alussa erehtyi luulemaan katkenneita verisuoniani säärikarvoiksi.. :D Ei se silti maailmaa kaada, kun niistä ei muuta haittaa tietääkseni ole. Toivottavasti ne ei vaan lisääntyisi vuosi vuodelta. Mieleeni on tullut myös, ilman mitään tieteellisiä faktoja, että näinköhän altistun helpommin suonikohjuille myöhemmässä vaiheessa. Jää nähtäväksi.

Konsteja katkenneiden verisuonien häivyttämiseen on ainakin rusketus. Joko itseruskettavaa tai auringonottoa. Eivät erotu läheskään niin räikeästi. Sukkahousut auttavat kanssa. Jotain peitevoidetta voi kai myös käyttää jos huvittaa, minusta se kuitenkin tuntuu aika turhalta. Ei niitä suonia muut katsele, ihan läheltä ne vasta näkyy, ja entäs sitten vaikka niitä onkin? :) Ei se naisesta rumempaa tee. Kaikilla on omat geeninsä, arpensa, läikkänsä. Ei virheetöntä ihoa olekaan.

Voithan kysyä tietoa lääkäriltä jos asia vaivaa enemmänkin. Muistaakseni terkkari joskus sanoi minulle, että niille ei voi mitään. En sitten tiedä kalliista ja radikaaleista kosmetologi- ja kirurgisista toimenpiteistä. Onkohan sellainen kuitenkaan sen arvoista...

Rohkeasti ja ylpeästi rannalle vaan aurinkoa ottamaan!

• kohtalotoveri

Kokeile googlella hakua lämpöneulaus, niin saat tietoa miten voi vaivasta päästä eroon.

• ei neulausta
        kohtalotoveri kirjoitti:

Kokeile googlella hakua lämpöneulaus, niin saat tietoa miten voi vaivasta päästä eroon.

En suosittele lämpöneulausta. Mutta iholaseria kyllä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4977
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      250
      2924
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2872
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2491
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27