Parveilevat saaret

TöllinLiisa

Laskeutuneet sineen
aaltojen lauluun
tuulen hyväilyyn.

Veden tie piirretty viiva
vie sinne miss
rakkauden rannat
kuumat sannat.

Salaisuuksia
kesäyn jäljet
kehoimme kuvioin.

Sen saaren nimi
rakkauden saari
miss kaislahelmat
keinuu aalloilla.

***^^^^***^^^^***

Parveilevat saaret

Vedentiet sielä
on jossain tuo
rakkauden saari.

Myrskyn jättämät muistot
hiljaisina lepopaikkoina
levähdys paikkoja linnun.

Kupsahtaneet toisiaan vasten
kaatuneet nojaa
suojamme nuo hedelmäiset puut.

Puhun Sinulle sydämelle
tiedän
haavottuneet tuntees
ne hiljaa vuotaa.

Tule tule sittenki
uusille vesille.

Avatuille
niille vaienneet
tunteet sinetöidään.

Parveilevat saaret
lentää sinessä veen
Sinusta rakas laulaa.

17

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Tämän täytynee lukea vielä hiljaa ja hitaammin
      ajan kassa että saa kaikki kauniit väreet esiin,
      sillä niitä on runosi tulvillaan! :)

      Nyt huikkaan aurinkoiset ja helteiset aamut ja pvät sinne Liisa ! :)

      • TöllinLiisa

        Aamua aivan uutta..MURUU

        Ollaan taas uus aamu nähty ja
        sen sivulle itsekuki tuntojaan kirjoitellu.
        Vauhtia on hyvä hiljentää
        jos mielii nähdä jotai.

        Vielä tuulen vire viileesti tervehtii
        mut kohta kuumana hohkaa.
        Varjoja katse etsii siinne piiloutua.

        Sinulle eilisestä sylillinen kiitoksia.Liisa


    • kaaru

      sanoja
      runojesi kauneutta kertomaan


      Rakkauden saari
      Saimaalla keinuu
      aurinko kultaa veden
      ja muistot Sinusta
      pintaan tuo

      Puhun Sinulle sydämellä
      puran tunteet sisimmästä
      aarteiden kammioista
      ne siellä yöllä myrskys
      nyt tuo vesi on tyyntynyt

      • TöllinLiisa

        Rakkauden saaret niille
        sielä eletty ja koettu.
        Mut elämä on matka
        mille eikös jossain ois
        veden syvyydestä
        noussu uus saari
        mille kypsynyttä
        rakkauden hedelmää
        sitä sielä rakkaalle
        jaettavaks annettu

        Sinulle maljaas valkoisia lumpeenkukkia.Liisa


    • lindalinda1

      tämä runosi Liisa.

      Kaislahelmoineen, hedelmäisine puineen kaikkineen
      koko runosi on kauniin päätöksen kanssa rauhaisan
      levollinen.

      Kiitos lukuhetkestä.

      • TöllinLiisa

        Jännää eikös elämä tää
        see venhoa aina joskus vie.
        Niin ett sanattomaks
        ei kait oo tarkoitettu
        niitä sanoja ollenkaa?
        Sanojen helminauha
        nytkii tänää kun taas
        aamu on niin Jumalainen.
        Olen itsekki ollu kuin mykkä
        laitettu vain katselemaan.

        Eilisestä käynnistäs Sinulle
        taitan noita tummia ruusuja.Liisa


    • Kauniit lempeät sanat jotka
      soljuvat kuin purot
      toisiinsa yhtyen
      lammeksi.

      Kevyttä kesäistä
      luonnon kertomaa
      kuvaa ihmis silmälle
      ja tunne
      poimuihin.

      Hieno otsikko,jota pidän
      aika tärkeänäkin
      määrätyissä runoissa.

      Tähän upea sellainen,joka
      houkuttaa...lempeä runosi.

      • TöllinLiisa

        Luonto sanoittaa
        sielun lehdelle
        "kaunis on maa
        korkea taivas
        soi lintujen laulu ja
        kukkivat kunnaat"

        Suomineito
        katsees sininen
        järvissä noissa
        tuhansissa katsoo.
        Parveilevat saaret
        sinessä siintää
        kutsuu vaeltajaa
        rannan syli odottaa.

        Sinulle kiitos et pidit
        sieluni maalauksesta.Liisa


      • TöllinLiisa kirjoitti:

        Luonto sanoittaa
        sielun lehdelle
        "kaunis on maa
        korkea taivas
        soi lintujen laulu ja
        kukkivat kunnaat"

        Suomineito
        katsees sininen
        järvissä noissa
        tuhansissa katsoo.
        Parveilevat saaret
        sinessä siintää
        kutsuu vaeltajaa
        rannan syli odottaa.

        Sinulle kiitos et pidit
        sieluni maalauksesta.Liisa

        Jos tuo sielun kuin
        mielen maisema
        olisi kuin luonto
        parhaimmillaan

        niin Elämä olis juhlaakin
        Arvokkaampi.

        Itse en olisi keksinyt
        nimeksi- Parveilevat
        saaret -
        ...eikös tuosta voisi
        jo anoa Taiteilijan
        apu rahaa palkinnoksi.

        Laitetaanko vetämään.


      • TöllinLiisa
        dolan kirjoitti:

        Jos tuo sielun kuin
        mielen maisema
        olisi kuin luonto
        parhaimmillaan

        niin Elämä olis juhlaakin
        Arvokkaampi.

        Itse en olisi keksinyt
        nimeksi- Parveilevat
        saaret -
        ...eikös tuosta voisi
        jo anoa Taiteilijan
        apu rahaa palkinnoksi.

        Laitetaanko vetämään.

        dolan..hei

        Niin nuo sanat
        ne alkoi sisälläni soida.
        Itsekki ihmettelin
        aivan uus, Parveilevat saaret?

        Tauluks sille nimeks
        ois seki vielä ajatus maalata.

        Mihis sitä joutuis
        jos oikein palkinnon arvoinen ois?

        Parveilevat saaret.

        Yllätitpäs minut vähäpätöisen
        olen otettu, kiitos arvostuksestas.

        Sinulle lämmin kiitos ja
        hyvää kesäpäivää. Liisa mökiltä


      • TöllinLiisa kirjoitti:

        dolan..hei

        Niin nuo sanat
        ne alkoi sisälläni soida.
        Itsekki ihmettelin
        aivan uus, Parveilevat saaret?

        Tauluks sille nimeks
        ois seki vielä ajatus maalata.

        Mihis sitä joutuis
        jos oikein palkinnon arvoinen ois?

        Parveilevat saaret.

        Yllätitpäs minut vähäpätöisen
        olen otettu, kiitos arvostuksestas.

        Sinulle lämmin kiitos ja
        hyvää kesäpäivää. Liisa mökiltä

        Tuo Parveilevat saaret on
        Otsikoiden Diplomi
        suoritus

        tämä on nyt minun
        mielipide kuin myös
        maininnan arvoinen.

        Olen usein tai kiinnitän
        huomiota myös Otsikon nimeen.

        Kun Sinulla soi tuo Otsikko
        omallesi...
        ... niin minulle soi omaani
        tuo Kalmiston Otsikko
        - lienee olleet meillä
        samat tuntemukset
        tuon soimisen osalta.

        Ole vain otsikostasi
        Ylpeä,minä ainakin olisin.Palaillaan.


      • TöllinLiisa
        dolan kirjoitti:

        Tuo Parveilevat saaret on
        Otsikoiden Diplomi
        suoritus

        tämä on nyt minun
        mielipide kuin myös
        maininnan arvoinen.

        Olen usein tai kiinnitän
        huomiota myös Otsikon nimeen.

        Kun Sinulla soi tuo Otsikko
        omallesi...
        ... niin minulle soi omaani
        tuo Kalmiston Otsikko
        - lienee olleet meillä
        samat tuntemukset
        tuon soimisen osalta.

        Ole vain otsikostasi
        Ylpeä,minä ainakin olisin.Palaillaan.

        Sinulle kiitos tästä päivästä,
        olet noista otsikoista tuonu
        esiin niiten tärkeyttä.

        Runopolulla sielä
        kuljimme syviä tuntoja.
        Niinkuin itse samastuin
        "Kalmistoon"
        sehän on minulle jo
        osa elämää,
        sielä lepää rakkaani.

        Noiks runoiks
        saanu pukea sitä
        kaikkea mitä suru
        pitkä tie tuonu.

        Elämä sen moninaiset vaiheet
        sitä ollaan välillä kotelovaiheessa.
        Yllätys perhosenaki saa lentää
        nuo tuulet rakkaudenki
        senki valtaan sydämen asettaa.

        Parveilevat saaret
        niitten lentoa asetttua
        sineen omalle paikalleen.
        Jokainen erilainen
        niinkuin meki ihmiset.

        Tuota ylpeä
        valikoivalla katseella
        hiljaa ohitellaan.

        Hämärtyy yö saapuu
        kauniita unia Liisa toivottaa


      • TöllinLiisa kirjoitti:

        Sinulle kiitos tästä päivästä,
        olet noista otsikoista tuonu
        esiin niiten tärkeyttä.

        Runopolulla sielä
        kuljimme syviä tuntoja.
        Niinkuin itse samastuin
        "Kalmistoon"
        sehän on minulle jo
        osa elämää,
        sielä lepää rakkaani.

        Noiks runoiks
        saanu pukea sitä
        kaikkea mitä suru
        pitkä tie tuonu.

        Elämä sen moninaiset vaiheet
        sitä ollaan välillä kotelovaiheessa.
        Yllätys perhosenaki saa lentää
        nuo tuulet rakkaudenki
        senki valtaan sydämen asettaa.

        Parveilevat saaret
        niitten lentoa asetttua
        sineen omalle paikalleen.
        Jokainen erilainen
        niinkuin meki ihmiset.

        Tuota ylpeä
        valikoivalla katseella
        hiljaa ohitellaan.

        Hämärtyy yö saapuu
        kauniita unia Liisa toivottaa

        Kiitän tästä,jota nyt vasta luen.

        Hieno lausahdus...Tuota ylpeä
        valikoivalla
        katseella
        hiljaa ohitellaan.

        Toivotan Hyvää tähän
        loppu iltaasi ja samaa
        huomiseen aamuun.


    • Minänoita

      Ihana runosi jälleen
      kerran!

      • TöllinLiisa

        Aamuisen rantaas Sinulle
        venhostani jätän kukkaseppeleen
        sen punoin kaisloista ja
        lumpeenkukista.Liisa


    • Yölintu**

      lauloin just risulle
      ja kun luen runosi,,,,
      ,,,,,,,,,,
      ,,jopa minä, omituinen höpöttäjä,,
      ,,oon nyt sanaton,,,
      ,,,saan vaan soperrettua,,,
      ,,,,äärettömän kaunista,,,,,,,,,
      ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
      ,,,,,,
      kaunis kiitos
      ja helteisiä kesäpäiviä
      lekotellessa
      aaltojen keinunnoissa~~ :)))))))))

      • TöllinLiisa

        Täälä minullaki on kuules
        katseltavaa ihmeteltävää.
        Eilen juttelin mustarastaan kanssa
        see tuli hätääntyneenä luokseni
        musta kissa ilmestyi ja
        sen pesä siinä lähellä jossaki.

        Aamu on taas koskettannu
        sielun syviä vesiä.
        Kauneus koskee sanattomaks vie
        ollaas aamun herkällä lehdellä.

        Veden syliin sielä oiiii
        uinki kierrän tuon saaren
        sinne jään hetkeks
        hyväilen veden hiomia kiviä.

        Kukkasen hiuksiis kiitokseski..Liiskukka


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe