Minulla on paviljongin säleiköissä kasvanut humala jo useamman vuoden ja todella hyvin onkin kasvanut. Nyt tänä kesänä aluksi se kasvoi todella nopeasti ilman mitään ongelmia, mutta sitten siitä alkoi aluksi tippumaan jotain nestettä puutarhakalusteiden päälle, ihan tosi tahmeaa tavaraa ja paljon enemmän kuin ennen. Eilen leikkasin nurmikkoa ja aloin katsomaan tarkemmin, nyt näyttää että koko kasvi kuolee, lehdet ovat jo aivan ruskeita monin paikoin ja loputkin lehdistä kutistuneita ja ruman näköisiä. Mitä ihmettä sille on voinut tapahtua? Onko se nyt lopullisesti mennyttä? Kenelläkään tietoa?
Humala kuolee!
6
3212
Vastaukset
- kojhgfd
minulla toinen ongelma. koko köynnös on kuin "homeen" peitossa. tämä on jo toinen kesä, kun vastavaa tapahtuu. aiempina kesinä ollut ihan terveen näköinen. siis minäkin huudan apua, mitä tehdä?
- fiu
torjutaan vesi -suopa-ruokasooda seoksella .mäntysuopa pullossa on laimennus ohjeet ja siihen lisäksi 1rkl.soodaa litraan seosta.
- mapee
veikkaan että kirvoja siellä on tuholaisena. Ensin niistä tulee sitä tahmaa ja sitten alkaa kasvi kuolla..
Uudet lehdet kasvaa kyllä kun kasvi tokenee hellällä hoivalla eli lanta aja vettä ja huonot lehdet pois. Jos elukoit aon vielä niin niiden hävittäminen myrkyllä tai saippuavedellä. - saippualla
Juu, meillä on sama vika ja syy on kirvoissa! Laita suihkupulloon tilkka mäntysuopaa ja loput vettä ja suihkuta reilusti humalanlehdille. Siihen ne sitten melkeinpä kuolevatkin. Myös kunnon ruiskutus vesiletkulla voi auttaa.
Alkukesästä meillä oli ruusuissa kirvoja niin paljon, että hirvitti! Saman saippuakäsittelyn tein ruusuillekin ja kirvat oli kanttuvei. - humalainen
Kirvoja on minunkin humalani täynnä. Ihan ennätys kirvakesä tänä kesänä, mutta ensi kesä voi olla taas parempi ja sieltä se kasvaa entistä ehompana.
muuten, jos humala kasvaa kovin paahteisella paikalla se saa helpommin kaikkia ötöjä kiusakseen, kirvoja ja kehrääjäntoukkia sun muita. Kannattaa katsoa heti alkukesästä ja aloittaa mäntysuopa- tai toluruiskuttelu kerran viikossa, jos ötököitä näkyy.- Alkup.kirjoittaja
kiitos kaikille vastanneille, nyt on kokeiltu näitä vinkkejä, uskon ja toivon ettäs e siitä tokenee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569