Kerrostalojen 1.kerros

turvallinen?

Muutto on edessä, ja nyt on tarjottu Kaketsulla Ampuhaukantiellä asuntoa,kerrostalon ensimmäinen kerros, jossa siis parveke maan tasalla ja oma pieni pihakin. Oisko vastaavassa asunnossa asuneella kokemuksia, onko ikinä tullut kukaan ikkunaan koputtelemaan tms. eli uskaltaako yksinäinen naisimmeinen tällaiseen asuntoon muuttaa?
Varsinkin Ampuhaukantiellä/Kaketsulla Sivakan taloissa asuvilta kaipaan kokemuksia.
Kiitos jo etukäteen!

15

3356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensimmäiseen kierrokseen

Ite asuin 1. kerroksessa ja "vieraat" kulki parvekkeen ovesta. Huoneiston varsinainen ovi oli vain minun käytössä. Kerran yöllä yx pitkätukka tuli parvekkeen ikkunasta mopolla sisään.

• on jo

maan tasalla niin tuskinpa ne ikkunatkaan enään särkyy..

• ekaa kerrosta

Vain hullu tai muuten itsetuhoinen muuttaa ykköskerrokseen. Varkaat ja muut rikolliset pääsevät sisään helposti, lisäksi ei ole mukavaa kun ikkunoiden edestä ravaa koko ajan sakkia ja kurkistelevat sisään. Osta aina ylimmästä kerroksesta niin on turvallisempaa eikä tarvitse kuunnella muiden kopinoita!

• uskaltaa

kuinkahan monesti olette lukeneet jostakin että olisi tultu sisälle parvekkeelta..? mahtaa olla melko harvinaista. suosittelen vain ajattelemaan, että jos joku todella haluaa tulla juuri sinun asuntoosi niin antaa sitten tulla. Tuskinpa myöskään noita koputtelijoita ihan hirveästi on, ja verhot on sitä varten että ne voi pitää kiinni illalla jos ei halua kaikkien näkevän sisälle. Eli minun mielestäni kyllä uskaltaa.

• ekasta

En missään nimessä ostaisi ekasta kerroksesta jos ylempäänkin pääsee. Alakerrassa olet muiden armoilla: nukut silloin kun yläpuolella asuva suostuu olemaan hiljaa. Hivenen turvallisempaakin on korkealla kun sisään ei pääse niin helposti. Näköalat paremmat ylempänä. Vieläkö tarvitset lisää syitä miksi korkealla parempi?

• Alkuper.

Kiitos asiallisista vastauksista, lisää näitä kaipaan!
        Ja viestistäni kyllä käy ilmi (jos sen jaksaa loppuun lukea) että pyysin nimenomaan kokemuksia 1.kerroksessa asumisesta. Kyllähän ne mahdollist huonot puolet nyt osaan päätellä itsekkin, siksi en mielipiteitä kysynytkään vaan todellakin kokemuksia.

• Hiirosessa asuva

Ja olemme asuneet täällä jo neljä vuotta. Kaketsu voi olla aavistuksen levottomampi.

• kahjovainio

En todellakaan suosittele tuolla aluella 1. kerrosta. Kanahaukantiellä on jopa kiivetty 1. kerroksen parvekkeelle pihalta vaikka 1. asuinkerros sijaitsee 2. kerroksen korkeudella. Niitä nistejä ei pidättele mikään, jos ne haluaa tulla sisälle niin ne tulee ja sinun mielipidettä ei siinä tilanteessa tiedustella. Muutenkin koko saatanan alue pitäis valaa sementtiin ja upottaa johonkin valtamereen.

• huonoja kokemuksia

Asuin aikoinaan maantaso-kerroksessa. Kakarat heittelivät lumipalloja ikkunaan talvisin, kerran oli murtojäljet takapihan ovessa mutta oli hommat ilm. keskeytyneet joten ei päässyt sisään asti. En enää ikinä muuta pohjakerrokseen.

• minäkin.

Asuin pari vuotta asunnossa, joka oli ensimmäisessä kerroksessa ja niin alhaalla, että parveke oli lähes maassa kiinni. Kukaan ei koskaan yrittänyt sisään tai "kurkistellut" ikkunasta, pidinkin kyllä verhoja kiinni. Yläkerran parvekkeilta kyllä lakaisivat lumet suoraan minun parvekkeelleni ja heittelivät tupakantumpit yms. Kopistelua tai ääniä ei kuulunut sen enempää kuin nytkään, asun kuudennessa kerroksessa. Helppo oli kyllä muuttaa ensimmäiseen kerrokseen ja pois.

Lenkkeilen juuri tuolla petolintu-nimisillä teillä, enkä kyllä ole nähnyt mitään nistejä/juokaleita kuin ehkä kerran tai pari, lähinnä vanhempaa väkeä köpöttelee vastaan.
        Kaveri asuu ampuhaukantiellä, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Vähän on ristiriitaisia nämä tekstit tässä ketjussa, kannattaa ehkä käydä katsomassa asuntoa itse ja jututtaa vaikka ihmisiä alueella omin päin.

• Kokenutz

Ikäviä kokemuksia minullakin maantasalla asumisesta. Viereisestä talosta, 2. kerroksesta tuijotettiin, jos halusi olla takapihalla tai keittiössä.

Kerran joku mies tuli sisään takaovesta keskellä päivää.

Kylmä lattia. Yläkerrasta kuului askelia, kun kengät jalassa kävelivät.

Taksit ajoivat aina just meidän makkariin viereen öisin - ei hyvä koti. Uuteen puolen vuoden jälkeen..

• Naapurisi (mongoli)

1 kerroksessa on ihana asua! Jos haluaa meisseliä menee vaan parvekkeelle pyllistään.

• hjäiliö

kannattaa takuulla harkita vielä kolmesti.

• Salli 2

Samaa mieltä edellisen kanssa, tarkkaan harkittava ja sillä perukalla on juokaleita runsaasti.

• Einari2013

Kun kyseessä KAUKOVAINIO niin älä muuta missään nimessä maantasolle.

Kyseessä kaupungin yksi rauhattomimmista alueista joten varmasti tulee rosvot sisään ikkunasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4611
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2588
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2425
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      55
      2317
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1787
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1611
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1295
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82