Joutuu ehkä muuttamaan Rauman seudulle, mitä on odotettavissa, onko lupsakkaa sakkia ?
Minkälainen on raumalainen luonne ?
8
1631
Vastaukset
- onko..
..tänne joku muuttamassa? Nykyään Raumalta muutetaan lähinnä poispäin. Tilalle on kyllä tullut satamäärin mm. venakoita ja puolalaisia, mutta niitä ei lasketa.
Raumalainen luonteenlaatu käy hyvin selville, kun luet paikallisen sanomalehden tekstiviestipalstaa. Valitetaan, valitetaan ja valitetaan. Uudistuksia vastustetaan. Mutta pääasia että saa valittaa. Aiheet ovat kaikkea mahdollista koiranpaskakoista juhannusjuhlien järjestämiseen.
Raumalainen yksilö voi olla lupsakka, mutta sen ominaisuuden esille saaminen kestää varmasti kauemmin kuin esim. mitä itäsuomalaiset ovat tottuneet.
Mutta tervetuloa vaan. Ei täällä purematta ketään niellä.- Raumal
porukoihin ei niin vain pääse - euralainenkaan, eikä ainakaan porilainen !
- itsestä kiinni
Raumal kirjoitti:
porukoihin ei niin vain pääse - euralainenkaan, eikä ainakaan porilainen !
niin kuin missä tahansa maailman kolkassa. Reilu ja avoin ihminen saa aina ystäviä.
- ihmisiä
Jokaisessa kaupungissa ja kunnassa löytyy aina myös valittajia, mutta se ei muuta Rauman leppoisaa yleisilmettä.
- olet aina oleva
Tullista tulleen on aika vaikea päästä porukkaan mukaan. Mulle riitti 19 vuotta. Ainoastaan Vanhaa Raumaa on ikävä, se on kaunis paikka.
- Amppari
Muuttaisin pois vaikka tänään jos pystyisin.
- Tullist kans
Amppari kirjoitti:
Muuttaisin pois vaikka tänään jos pystyisin.
...paskat, ihmisestä se on kiinni, jos ei täällä ystävysty niin ei kyllä muuallakaan..eli tarkoitan hankalaa luonnetta..eli jotkut vaan ovat niin vaikeita tyyppejä ettei kukaan halua ystävystyä...?
- eurast aikanas
Tullist kans kirjoitti:
...paskat, ihmisestä se on kiinni, jos ei täällä ystävysty niin ei kyllä muuallakaan..eli tarkoitan hankalaa luonnetta..eli jotkut vaan ovat niin vaikeita tyyppejä ettei kukaan halua ystävystyä...?
Ei kaikki täällä asuvat ole alkuperäisiä raumalaisia, joten rohkeasti vaan juttelemaan ihmisten kanssa.
Ja toiseksi se, että ne jotka täällä keskustelee ja ystävystyy toisten kanssa, ei ole Raumal syntyneitä vaan yleensä tullist tullei. Se kuvastaa siis useimmiten tämän paikan jähmeyttä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782