Isosaari-kokemuksia??

Jokukirjoittaja

Isosaareen Helsinkiin olisi tarkoitus mennä ensi tammikuussa.Siellä olleet,voisitteko kertoa paikasta,kun ei siitä oikeen netistäkään tietoa irtoa.
-Millainen paikka on maastoltaan,kallioinen?Onko metsää,suota ym?
-Onko saarella omaa ampumarataa,sotkua ym?Vai onko siellä tyyliin "yks rakennus"?
Missä päin harjoitukset pidetään,santiksessa,itse saarella vai jossain muualla?

KAIKKI TIETO TERVETULLUTTA

10

3736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siit aikaa on siis

      -kallioinen paikkahan se, vähän metsääkin

      -löytyy sotkut ja ampumaradat(jos muistan). on rakennuksia....

      -siellä ollaan kaks viikkoa ja sitten pidennetty viikonloppuvapaa. harjoitellaan saarella ....joskus mantereellakin leirejä

      -rauhallinen paikka....ihan mukavat merimaisemat...talvella voi olla ankeata.

    • mr.hankey

      Maasto on vaihtelevaa, metsää on aika paljon ja tietenkin rannan läheisyyydessä alkaa olla aika kivikkoista, pirunpelto tulee varmasti alokasleririn taisteluammunnoissa tutuksi :)

      Ampumarata löytyy, kasarmirakennukselta on sinne viiden minuutin kävelymatka. Sotku on kassun kanssa samassa rakennuksessa. Kyllä Saaressa rakennuksia on, varusmiehille tulee varmasti tutuimmaksi päärakennus (jossa siis tuvat, sotku, varusvarasto ja liikuntasali), ruokala eli mukes on sadan metrin päässä kassulta sekä sairastupa eli veksi. Itse suosittelen merenrantasaunaa, todella hyvät löylyt ja mahdollisuus mennä uimaan hyiseen Suomenlahteen :) Lisäksi Saarella on siviilien asuntoja (skappareille perheineen) ja kaikennäköisiä varastoja. On siellä suljettu koulukin.

      Itse vietin Isosaaressa alokas- ja johtajakauden. Harjoituksia oli ainakin Saaressa, Santiksessa, Russarössä, Gyltössä sekä Utössä. Mutta se riippuu todella paljon siitä missä vuotuiset harjoitukset pidetään, hyvällä/huonolla säkällä saatat löytää itsesi myös Hankoniemestä, Kotkan edustalta tai mistäpäin tahansa Turun saaristoa. Itä-Helsingin alueella oli melkeinpä kaikki pidemmät marssit.

      Ylipäätään Isosaari on hyvä paikka aloittaa pitkä tai vielä pitempi taival varusmiehenä, väkeä on vähän, ruoka on hyvää ja tunnelma on mielestäni parempi kuin Upinniemen kaltaisessa massatuotantolaitoksessa. Muutama skappari on melko p***seestä, mutta löytyy sieltä pari loistotyyppiäkin.

      • muistui mieleen

        Muutama skappari on melko p***seestä.

        -Älä muuta sano...


      • ^ korppi

        saaressa samana vuonna :) jhauskaa oli niitä muistellessa.


    • 01/01

      siellä ei ole mitään...pelkkää tyhjää saari täys!!!

      varmaan nyt vituttaa olla siellä!!

    • on

      Saaressa pidettävissä leireissä lyhyt matka roudata kamaoja
      Hyvä safka
      Eipä tartte kauheesti hiihtää
      Onhan sieltä lyhyt matka stadiin,kunhan ens pääsee santikseen
      "Pienet kuviot" oppii tuntemaan kaikki ja kaikki "palvelut" lähellä :D

      -Muutama vittumainen skappari'-Ei iltalomia
      -Vitusti kinkkuja
      -9 ja 12kk nakkeja
      -lauturivartio on perseestä
      -Talvella helvetin kylmää ja tuulista

    • Viestintäalik Hyvöne

      Se on saari.

      Siinä on niinku maata. Ja vettä ympärillä.

    • musta korppi

      Olin Siellä 11 kk, Helmikuusta- Tammikuuhun, Eli sisälsi AUK 1/61 . niikuin näkyy vuosi oli 1961 ,Löytyykö kavereita ?

      • Täällä ollaan

        Joo, täällähän me ollaan, Isokarilla vieläkin!

        Joko ne sut päästi siviiliin?

        Enimmäkseen me on huollettu tätä lentokenttää ja desanttikoulutusta, mutta kyllä täällä vielä vanhan koulun jätkiäkin näkee!


    • Musta Korppi

      Löytyykö Uusimpia ,Muistoja Aikaisempi Aika Nimittäin 1961 , Esimerkiksi . AUK 1/ 61 . JOO EI ollut Helppo Aika Silloin 11 kk , sama paikka ,Ei Ilta Lomia , ! Ehkä Viikonloppu loma ! Lauantai Iltapäivä .. Sunnuntai Ilta !!Isosaaresta , Suomenlinnaan , K- Veneellä jos ei ollut Monta Lomalaista 25- 30 , Jos oli enemmä Sitten Oli H- , Båtski , Otti , tuplaten , Väkeä sitten , Lautta ! Suomenlinna - Helsinki , Kauppatori ranta !! Ei Monta lomalaista mennyt , joka viikko . !! Meitä oli AUK,ssa 60 ja Patterissa Ehkä 150 , Kijoittakaa , Jos on Muistoja Siltä Ajalta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1002
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      715
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      670
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe