en enää pysty syömään melkein mitään, ehkä saan jogurttia alas yhden ruokalusikan, hei mä en haluu enää takas sairaalaan!!! miks tää on näi vaikeeta? :( entykkää. tietysti haluan edelleen laihtua, ja olla laiha, mutta haluan myös olla kotona, nähdä ystäviä :) paino on nyt jo 2.5kg alle sairaalarajan, punnituksissa tätä ei ole huomattu, olen käyttänyt keinojani nostaa painoani (en mainitse, en halua yllyttää ketään). ruumiini kramppaa jo nyt muutaman päivän lähes totaalisen syömättömyyden vuoksi, huimaa ja heikottaa, pyörtyäkin olen meinannut.
voi ******** mikä elämä mullaki. auttakaa?
Ei pysty syömään
20
6157
Vastaukset
- mehkaus
ei me osata sua auttaa
- [[[]]]
kukaan ei sit pysty, ei sairaalakaa auta, kuolenkö mä tähän tosiaan? mä niin yritin, aiemmin, parantua, mä hain apua, mut se ei auttanu, kaikki vaa paheni.. ehkä mun täytyy alkaa totutteleen ajatukseen että anoreksia voitti ja saa yhden ruumiin lisää. mä en vaa haluais viel kuolla, mut mä en kai muutakaan voi :(
- äitiä?
[[[]]] kirjoitti:
kukaan ei sit pysty, ei sairaalakaa auta, kuolenkö mä tähän tosiaan? mä niin yritin, aiemmin, parantua, mä hain apua, mut se ei auttanu, kaikki vaa paheni.. ehkä mun täytyy alkaa totutteleen ajatukseen että anoreksia voitti ja saa yhden ruumiin lisää. mä en vaa haluais viel kuolla, mut mä en kai muutakaan voi :(
Parhaimman avun itse olen saanut äidiltäni. Kun vaan olen uskaltanut luottaa siihen, että se ei musta halua lihavaa tehdä vaan auttaa mua.
Hullu psykologi ja kouluterveydenhoitaja on syyllisiä siihen, että mun paino aikoinaan romahti. Niistä on vaan haittaa. Mä kyllä koulun loputtua menin terkkarille sanomaan asiasta, kun kuulin, että se on taas ottanut uusia uhreja "hoitoihinsa". - [[[]]]
äitiä? kirjoitti:
Parhaimman avun itse olen saanut äidiltäni. Kun vaan olen uskaltanut luottaa siihen, että se ei musta halua lihavaa tehdä vaan auttaa mua.
Hullu psykologi ja kouluterveydenhoitaja on syyllisiä siihen, että mun paino aikoinaan romahti. Niistä on vaan haittaa. Mä kyllä koulun loputtua menin terkkarille sanomaan asiasta, kun kuulin, että se on taas ottanut uusia uhreja "hoitoihinsa".mut siitä kaikista vähiten apua on :/
- niin mäkin tein..
Kun oli PAKKO. En halunnut joutua sairaalaan.Oli syötävä väkisin, helvetin vaikeeta se oli, ja on edelleen! Paino on vieläkin todella alhainen, BMI:n mukaan.
No mutta sun täytyy syädä edes jotain että jaksat.. IHAN oikeasti sun on nyt ajateltava JÄRJELLÄ: Haluatko kuolla todellakin tähän paskaan? En usko että haluat.
Älä anna sen voittaa. Et ole heikko..
JOS MÄ PYSTYIN VOITTAMAAN SEN NIIN KYLLÄ SÄKIN PYSTYT.
Olin todellakin kuin elävä luuranko. Huonossa kunnossa, fyysisesti ja henkisesti! Näkeehän sen vanhoista kuvista.- [[[]]]
oon yrittäny mut kaikki tulee sitte ylös, sairaalan nenämahaletku olis ehkä ainoo joka auttais mut sitä en suostu enää ottaan :((
- AnnusCa
jos et pysty syömään puhu vanhempiesi kanssa tai jonkun muun aikuisen kanssa se auttaa. en osaa oikein auttaa kun en ole itse kokenut mutta on mullakin joskus ollut tosi pieni nälkä ja en silloin jaksanut syödä edes 2 lusikkaa puuroa/jugurttia mut silloin sitten vaan rupesin syömään enemmän vaikka ei olisikaan tehnyt mieli ja nykyään olen ihan normaali ja aina kannattaa yrittää.
- [[[]]]
teidän kaikkien neuvoist, luulenpa että tässä asiassa käy sitten miten käy, en pysty puhumaan lääkäreille, ja jos kerron se on se nenämahaletku, ja vihaana sitä! tänäänki vedin yliannostuksen jotai laihdutus valmisteit, vähän heikko olo, mä en ees tiiä miks teen tällästä, se on vaa pakko tehä, tai sit itken ja teen, oon monta kertaa heränny yölläki ja itkien lähteny lenkille, joku vaa pakottaa mut menee :/
- jklmo
Moi, voisitteko kertoo omia kokemuksia siitä jos ootte ollu sairaalassa nenämahaletkussa? oon ehkä jotumassa ;/ terkan mielestä en syö tarpeeks ja mun BMI on jo all sen 18,4 eli oon alipainonen ja mun paino laskee ja laskee vähitellen mutta mää tosiaankin haluan laihtua!! niin haluaisin tietää minkälaista siellä on! olisin kiitollinen jos kertoisitte esim:
- Miten se laitetaan?
- Sattuuko se?
-Montako hoitajaa sitä laittaa?
- Mitä jos ei suostu siihen että se laitetaan?
- Mitä jos jää kiinni siellä urheilemisesta?
KIITOS JO ETUKÄTEEN!
- nalka?
Jos on, niin eikohan sen ruuan pitaisi menna helposti alas. Mulla ei oo ikina nalka, joten syon silloin kun ruoka-aika. Muuten laihtuisin liikaa.
Olispa joskus edes nalka....- [[[]]]
nälkä ei oo ollu puoleen vuoteen.. lähinnä syömättömyys ilmenee pyörtyilemisenä ja huimauksena, mutta varsinaista nälkää ei tule.
- itselläni
[[[]]] kirjoitti:
nälkä ei oo ollu puoleen vuoteen.. lähinnä syömättömyys ilmenee pyörtyilemisenä ja huimauksena, mutta varsinaista nälkää ei tule.
on niin nälkä koko ajan, että välillä pääsee itku. Inhoan nälän tunnetta, laihduttaminen olisi niin paljon helpompaa ilman sitä.
- --SomeOne--
Minkä painoisena joutuu sairaalaan?
- Abercrombie_92
Oma tyttöystäväni on aina ollut kamalan positiivinen ja hänellekkin todettiin n. 2-vuotta sitten 9-luokallla anoreksia sekä syvä masennus. Itse en ollut huomannut ja olin aivan ymmälläni, kun näin rakkaani niissä letkuissa.. Toki hällä oli tapana esitellä "jenkkakahvojaan" ja "selluliittiaan"(=puristaa voimalla nahkaa jossa ei edes ole läskiä mahasta/reisistä), mutta ajattelin sen olevan normaalia likoilla ja pyytelin häntä syömään enemmän, äsh mikä mulkku olin. :r
Nenä(mikälie)jutun laittamisessa hän puristi kovaaa kädestä, mutta siihenkin kuulemma tottui vaikkakaan ei hän(kään?) siitä tykännyt. Nykyään meillä menee hyvin. Tyttöystäväni paino on noussut ja hänen painoindeksi on sama, kuin minulla (19-20). Hänen ulkonäössä tai luonteessa en huomannut vuosien varrella mitään muutosta. Samalla tavalla hän "haukkuu" ulkonäköään minulle kun ennenkin vaikkakaan hänen ulkonäössä ei edes huomaa minkäänlaista eroa ennen&jälkeen anoreksiaa.. Se on tosi häiritsevää ja tuo ikävän epäonnistumisen fiiliksen.
Noh, tulipa sekava teksti, soriii.. :D
Aattelin antaa vähän myös näkökantaa "tältäpuolin", kun oletan jotta likkoja olette vaikka onhan sitä meillä kundeillakin..
Teidän tekstit veti aika surulliseksi, mutta muistakaa toki jotta meillä kaikilla on omat vaikeudet --- :D sori
tosi ihanalta poikaystävältä
- eivaan
...syödä pilttiä tms? Tai jotai hedelmä salaattia?
- Kröhmm.
Mistä tämä voi johtua! siis en oo syöny kunnolla 3 viikkoon. Tekee mieli, on nälkä ja haluisin syödä mutta se tuntuu niin pahalle kurkussa. Voiko tää juttu johtuu allergiasta. ihan kun ois koko ajan painetta kurkussa. Närästääkin vielä. Mitä mie teen oon muutenki alipainonen. Voinko mie kuolla? Meneekö tää ohi!?
SUURKIITOKSET JO VALMIIKSI!!!!- APUA!!!
Mul on aika sama juttu!! Olin viimeviikon torstaihin asti flunssassa ja sit perjantaina aamulla oli paha olo ja se on vähän parantunu jo mut eilen maistu jo ruoka vähän mut tänään ku yritän syödä en pysty mä aina yökkään ku yritän nielasta sen ruuan ja sit haluisin syödä mut en pysty!!! Mikä mul on!? Haluun parantuu! Ja äkkii!!!!!!!!!
- Anonyymi
Se tunne,kun suu ei vain aukea ruualle, vaikka itselläkin on järkevä tieto, että pitäisi jotain syödä. Kun ei vain ole nälkä ja paino on tippunu 20kiloa 3 kuukaudessa.
- Anonyymi
Jos ei ole nälkä niin mene lääkäriin tutkimuksiin ettei ole mistään vakavammasta kyse.Kyllä ihmiselle tulee nälkä jos on pitkään syömättä.Luulis olo olevan jo sen verran heikko että tajuu jotain nauttia.Ei ihminen pyhällä hengellä elä.
Sun nälkähormoonissa jota elimistö kehittää on häikkää ja sen takia et tunne nälkää.Olet toiminnalasi pilannut elimistösi.Keho tarvitsee vitamiineja ja hivenaineita toimiakseen.Mitä pitempään jatkat syömättömyyttä niin sitä enemmän se tekee haittaa sun elimistölle.
Mutta itepähän tiedät mitä teet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?144576Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3473781Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja363446Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk182980Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122543- 2792323
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3161772- 981743
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi461459Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_81173