Olen kai ollu jotain 2v. kummina vaimoni ja jonkun kolmannen tyypin kanssa vaimoni teiniaikojen bestiksen muksulle. Pesti kun ei paljoa napannu alun alkaenkaan, olen miettinyt että raukeaako kumminakki osaltani jos eroan kirkosta? On se eroaminen muutenkin ollut mielessä, mutta... En aina muista ko. perheen sukunimeä oikein, enkä lapsestakaan tiedä varmalla kuin syntymäkuukauden ja ilmeisesti vuoden. Onko kaltaisiani monia, vai olenko ainoa poikkeuksellisen vähän asiasta "lämmennyt" gummi?
Asiavastauksia, kiitos!
Ei paljoo kiinnosta...
8
1316
Vastaukset
- Maria
Juu, täällä yks johon osu ja uppos! "Nuorena ja tyhmänä" (kärjistäen) aloin silloisen poikaystäväni veljen lapselle kummiksi (tosin vastentahtoisesti alunperinkin). Tämä siksi etten ollut ko.perheen kanssa ollut juurikaan tekemisissä enkä muutenkaan oikein välittänyt heidän elämäntyylistään. Koin, että mua pyydettiin kummiksi siksi, että ei oikein ollut muitakaan ehdokkaita, kun niitä lapsiakin oli siunaantunut jo enempi ja vähempi entisille ja nykyisille.
Suostuin lopulta muka lapsen vuoksi ja se lapsi-raukkahan siinä nimenomaan häviää, kun en ole ollut missään tekemisissä varsinkaan sen jälkeen, kun meni suhde exääni poikki. Nolottaa myöntää, etten edes muista, mikä kummilapseni nimi on... kaipa se toditus jossain on, että voisi tarkistaa...
Toivoisinkin, että vanhemmat harkitsisivat paremmin, ketä kummeiksi pyytävät ja että vähemmän halukkaat uskaltaisivat kieltäytyä kunniasta lapsen vuoksi.- siru
Vanhemmat saavat pyytää kummiksi ketä itse haluavat, pyydettävä itse myöntyy tai kieltäytyy kunniasta. Jos ei kummiksi jostain syystä halua, on se uskallettava sanoa suoraan vanhemmille. Lapsihan siinä kärsii jos saa kummin, jolle koko homma on pelkkää pakkopullaa.
- Mii
Hei!
Älkää ihmeessä ruvetko kummeiksi jos ei tunnu oikealta. Minäkin olisin kahden lapsen kummi entisten poikaystävien kautta, jos en olisi kohteliaasti kieltätynyt. Minulla on päätös, että otan vain yhden kummilapsen (Kaj 11v) eikä kieltäytyessä esimerkiksi omalle veljelle jäänyt mitään pahaa mieltä kun kerroin periaatteestani. En muuten edes täällä kehtaisi ilmoittaa, jos en muistaisi oman kummilapseni nimeä. Todella törkeää, kummius on tärkeä asia!! - nainen
kun kummiksi ryhtyy, on se sidottu lopuksi elämää. ei siinä erot puolisosta saa vaikuttaa. kummi olet lapselle siitä huolimatta kenen kanssa olet, missä asut tms. täytyy muistaa mihin on lupautunut. itselläni kummini erosivat kun olin ehkä vuoden vanha. en edes muista heitä yhdessä, kun olin niin pieni. kummitätiini minulla on hyvät välit ja olen mieheni kanssa hänen vauvansa kummeja. mutta vaikka kummisetäni ei ole minulle muuten sukua (kummitäti on isäni sisko) niin ei hän toki ole minua unohtanut..
- näin?
Kysyttiinkö sinulta henkilökohtaisesti, haluatko kummiksi vai antoiko vaimosi myöntävän vastauksen sinunkin puolesta? Jos asia on näin, voit sanoa vaimollesi, että hän saa siitä hyvästä hoitaa kummin velvollisuudet sinunkin puolesta.
- maija
Minulla on kummipoika, jonka syntymävuottakaan en enää muista tarkasti. Ystävättäreni, jonka kanssa olimme tekemisissä päivittäin, pyysi minut sylikummiksi. Epäröin hieman, koska ystävättäreni oli hieman hankala ja kankea tyyppi, kaikki ei natsannut välillämme, mutta suostuin.
Kun lapsi oli noin 2v, alkoi ystävättäreni kiukettelemaan minulle kaikesta ja kaivelemaan kaikenmaailman asioita/sanomisia ja syyttelemään minua jos jostakin tyyliin "sinä sanoit kerran.... ja sinä teit niin ja näin.... Ja syytteli minua juonimisesta sun muusta. Minä en juoninut mitään, kaikki luulot olivat hänen omaa keksintöään ja mielikuvitusta. Hänellä alkoi pettämään muutenkin hermot, kiukutteli perheellensäkin yhtälailla.
Meillä meni välit poikki, he muuttivat eivätkä ole ilmoittaneet vieläkään uutta osoitettansa ja muutosta on jo 7 v. Tiedän kyllä missä asuvat, mutta ei vois vähempää kiinostaa.
Lapsi minua säälitää, hänellä ei ole kummeja. Pojan toisenkin kummin kanssa on mennyt äidillä sukset ristiin.- Marianne
Muista että olet lapsen kummi et niiden vanhempien. Osoitteen selville ottaminen ei todennäköisesti ole kovin vaikeaa, ja uskon todella että (oletettavasti) yli 10v. lapsi ilahtuu esim. kortista.
- herrantelttu
Marianne kirjoitti:
Muista että olet lapsen kummi et niiden vanhempien. Osoitteen selville ottaminen ei todennäköisesti ole kovin vaikeaa, ja uskon todella että (oletettavasti) yli 10v. lapsi ilahtuu esim. kortista.
rahaa ne haluaa, mahd. paljon. Pysy erossa koko sakista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391