Jos leikkaa kukat poikki, ennenkuin ne alkaa tekemään siemeniä.
En tiedä, mutta kuulin ja päätin kokeilla.
Sormistinkukasta monivuotinen
5
426
Vastaukset
- mapee
Sormustinkukkahan on tavallaan monivuotinen kylväytyessään itsestään takaisin paikalleen kukintansa jälkeen. Uusi taimi on kukaton ruusuke. Lopputulos on siis kuin puutarhassa olisi ekan vuoden ruusukkeita...
Kyllä se talvehtii säkällä muutenkin kun ei anna siementää. Etu nyt on vähän mulla ainakin hukassa.- sormustinkukkia ?
Luulin, että kaksi/monivuotisuus perustuu juuri siihen, että kukka heittää kypsät siemenet maahan ? Tai sitten kerää ja kylvää itse ne siemenet.
- tai ei
sormustinkukkia ? kirjoitti:
Luulin, että kaksi/monivuotisuus perustuu juuri siihen, että kukka heittää kypsät siemenet maahan ? Tai sitten kerää ja kylvää itse ne siemenet.
Eka viesti tarkoittaa, jos katkaisee varren,se SAMA ruusuke kukkii seuraavana vuonna jne..
Mutta voi antaa myös siementää ja senjälkeen vasta katkaista,säilyy useimmiten myös silloin.
Keväällä on ympärillä kamala määrä pieniä taimia. - kamalaa määrää
tai ei kirjoitti:
Eka viesti tarkoittaa, jos katkaisee varren,se SAMA ruusuke kukkii seuraavana vuonna jne..
Mutta voi antaa myös siementää ja senjälkeen vasta katkaista,säilyy useimmiten myös silloin.
Keväällä on ympärillä kamala määrä pieniä taimia.uusia taimia :) Niitähän voi sitten siirtää muuallekin, kun ne ovat vähän varttuneet !
- myös monivuotinen
sormustinkukka. Minulla ainakin keltainen väriltään. Tulee vanhemmiten pensasmaiseksi, eli kasvattaa useita kukkavarsia. On vähän lyhyempi ja pienempi kukkainen kuin pinkit tai valkoiset, mutta aivan ihana. Tosin lisääntyy yhtä hurjasti kuin kaksivuotisetkin, joten pitää aina muistaa katkaista kukkavarret ennen kuin siemenet kypsyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017453
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?835082- 794879
- 1324278
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103068- 522709
- 402616
- 532257
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102231Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850