Joko olette löytäneet tatteja tai rouskuja? Omat löytöni, kangasrouskuja suolattunakin jo n. 5 l. herkkutatti löydöt hyvin vähissä, jokunen punikkitatti. Mistähän löytyisi kantarelleja?
Pohjois-Pohjanmaan
6
769
Vastaukset
- lukinverkkoja naamalla
yhden kastikkeen olen kangassienistä saanut. muuten aika laihalta vielä näytää.
- Hilpeä
Tuosta takametsästä löytyy kangasrouskuja mukavasti. Jotaki tattejaki vaan en oo kunnollisia saanu kiikkiin. Kanttarelleista ei oo mitää tietoa, tosin mä liikun vaan tässä pienellä alueella, oman tontin ympäristössä.
- Rouskutus
Raahesta olen löytänyt koivunpuniikki- ja voitatteja, mutta viimeksi maintut olivat liian lähellä tietä. Tänään tein paistinpottuja ja laitoin sekaan sipulia, paistettua haukea ja tattien palasia. Ja tuli hyvää!
Mutta olen vuosien varrella ihmetellyt, mistä löytäisin herkkutatteja. Yhden männynherkkutatin löysin Ketunperältä muutama vuosi sitten, mutta vaikka kuinka etsin, en löytänyt enenpää. Kangas- ja karvarouskuja olen yleensä metsistä kerännyt, mutta kun löytäisi niitä herkkutatteja. Tai olenhan saattanut löytääkin, mutta en ole tunnistanut, tosin en ole metsistä tuonut kotiin yhtään tattia, vain rouskuja. Tatit olen kerännyt puistoista. Muistelen että paikallisessa lehdessä oli kerran maininta, että ainoa herkkutattipaikka Raahen aluella olisi jossain Hummastinjärven tienoilla, jos muistan oikein. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, vaan löytyisi lähempääkin.- ihan utelias vain
ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!
- sieltä...
ihan utelias vain kirjoitti:
ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!
Hauki on pyydetty Maafantin rannalta virvelillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 561408
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu591311Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1611301Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle641165Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1041121Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä58937Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu245913- 54897
Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä56893KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin81862