Pohjois-Pohjanmaan

sienestäjät

Joko olette löytäneet tatteja tai rouskuja? Omat löytöni, kangasrouskuja suolattunakin jo n. 5 l. herkkutatti löydöt hyvin vähissä, jokunen punikkitatti. Mistähän löytyisi kantarelleja?

6

831

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukinverkkoja naamalla

yhden kastikkeen olen kangassienistä saanut. muuten aika laihalta vielä näytää.

• Hilpeä

Tuosta takametsästä löytyy kangasrouskuja mukavasti. Jotaki tattejaki vaan en oo kunnollisia saanu kiikkiin. Kanttarelleista ei oo mitää tietoa, tosin mä liikun vaan tässä pienellä alueella, oman tontin ympäristössä.

• Rouskutus

Raahesta olen löytänyt koivunpuniikki- ja voitatteja, mutta viimeksi maintut olivat liian lähellä tietä. Tänään tein paistinpottuja ja laitoin sekaan sipulia, paistettua haukea ja tattien palasia. Ja tuli hyvää!

Mutta olen vuosien varrella ihmetellyt, mistä löytäisin herkkutatteja. Yhden männynherkkutatin löysin Ketunperältä muutama vuosi sitten, mutta vaikka kuinka etsin, en löytänyt enenpää. Kangas- ja karvarouskuja olen yleensä metsistä kerännyt, mutta kun löytäisi niitä herkkutatteja. Tai olenhan saattanut löytääkin, mutta en ole tunnistanut, tosin en ole metsistä tuonut kotiin yhtään tattia, vain rouskuja. Tatit olen kerännyt puistoista. Muistelen että paikallisessa lehdessä oli kerran maininta, että ainoa herkkutattipaikka Raahen aluella olisi jossain Hummastinjärven tienoilla, jos muistan oikein. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, vaan löytyisi lähempääkin.

• ihan utelias vain

ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!

• sieltä...
        ihan utelias vain kirjoitti:

ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!

Hauki on pyydetty Maafantin rannalta virvelillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      707
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      649
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      608
    5. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      48
      600
    6. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      576
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      548
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      183
      514
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    Aihe