Joko olette löytäneet tatteja tai rouskuja? Omat löytöni, kangasrouskuja suolattunakin jo n. 5 l. herkkutatti löydöt hyvin vähissä, jokunen punikkitatti. Mistähän löytyisi kantarelleja?
Pohjois-Pohjanmaan
6
797
Vastaukset
- lukinverkkoja naamalla
yhden kastikkeen olen kangassienistä saanut. muuten aika laihalta vielä näytää.
- Hilpeä
Tuosta takametsästä löytyy kangasrouskuja mukavasti. Jotaki tattejaki vaan en oo kunnollisia saanu kiikkiin. Kanttarelleista ei oo mitää tietoa, tosin mä liikun vaan tässä pienellä alueella, oman tontin ympäristössä.
- Rouskutus
Raahesta olen löytänyt koivunpuniikki- ja voitatteja, mutta viimeksi maintut olivat liian lähellä tietä. Tänään tein paistinpottuja ja laitoin sekaan sipulia, paistettua haukea ja tattien palasia. Ja tuli hyvää!
Mutta olen vuosien varrella ihmetellyt, mistä löytäisin herkkutatteja. Yhden männynherkkutatin löysin Ketunperältä muutama vuosi sitten, mutta vaikka kuinka etsin, en löytänyt enenpää. Kangas- ja karvarouskuja olen yleensä metsistä kerännyt, mutta kun löytäisi niitä herkkutatteja. Tai olenhan saattanut löytääkin, mutta en ole tunnistanut, tosin en ole metsistä tuonut kotiin yhtään tattia, vain rouskuja. Tatit olen kerännyt puistoista. Muistelen että paikallisessa lehdessä oli kerran maininta, että ainoa herkkutattipaikka Raahen aluella olisi jossain Hummastinjärven tienoilla, jos muistan oikein. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, vaan löytyisi lähempääkin.- ihan utelias vain
ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!
- sieltä...
ihan utelias vain kirjoitti:
ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!
Hauki on pyydetty Maafantin rannalta virvelillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.583723Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j873118Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin692326Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141530Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m651309- 871169
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä291029Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?1991Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä55965- 47952