Joko olette löytäneet tatteja tai rouskuja? Omat löytöni, kangasrouskuja suolattunakin jo n. 5 l. herkkutatti löydöt hyvin vähissä, jokunen punikkitatti. Mistähän löytyisi kantarelleja?
Pohjois-Pohjanmaan
6
656
Vastaukset
- lukinverkkoja naamalla
yhden kastikkeen olen kangassienistä saanut. muuten aika laihalta vielä näytää.
- Hilpeä
Tuosta takametsästä löytyy kangasrouskuja mukavasti. Jotaki tattejaki vaan en oo kunnollisia saanu kiikkiin. Kanttarelleista ei oo mitää tietoa, tosin mä liikun vaan tässä pienellä alueella, oman tontin ympäristössä.
- Rouskutus
Raahesta olen löytänyt koivunpuniikki- ja voitatteja, mutta viimeksi maintut olivat liian lähellä tietä. Tänään tein paistinpottuja ja laitoin sekaan sipulia, paistettua haukea ja tattien palasia. Ja tuli hyvää!
Mutta olen vuosien varrella ihmetellyt, mistä löytäisin herkkutatteja. Yhden männynherkkutatin löysin Ketunperältä muutama vuosi sitten, mutta vaikka kuinka etsin, en löytänyt enenpää. Kangas- ja karvarouskuja olen yleensä metsistä kerännyt, mutta kun löytäisi niitä herkkutatteja. Tai olenhan saattanut löytääkin, mutta en ole tunnistanut, tosin en ole metsistä tuonut kotiin yhtään tattia, vain rouskuja. Tatit olen kerännyt puistoista. Muistelen että paikallisessa lehdessä oli kerran maininta, että ainoa herkkutattipaikka Raahen aluella olisi jossain Hummastinjärven tienoilla, jos muistan oikein. Toivottavasti ei pidä paikkaansa, vaan löytyisi lähempääkin.- ihan utelias vain
ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!
- sieltä...
ihan utelias vain kirjoitti:
ei kai vaan sieltä lapaluodon paska-altaasta mikä se onkaan. Hyi helvetti raahelaiset syö siitä elohopeaa sisältäviä kaloja!
Hauki on pyydetty Maafantin rannalta virvelillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418