MasterCardin luotto ei käsittääkseni nollaudu kuun lopussa niinkuin luottokunnan Visa ennenkuin luottoa on maksettu takaisin.
Esim. 1000e luotto ja luottoa jäljellä 600e. Viimeinen päivä luottoa maksetaan 400e jolloin luottoraja on taas 1000e. Jos maksan vain minimilyhennyksen viimeinen päivä on luoton määrä kuun vaihteessa 600e-minimilyhennys=luottoraja.
Visassa käsittääkseni luotto "nollaantuu" kuun vaihteessa? Visaa en omista joten siksi en ole varma..
Masterin "nollaantuminen"
2
533
Vastaukset
- ja riippuu
myös pankista saako pankin oman Visan (Sampopankki, sekä S-ryhmän oma S-pankki) vai saako esim. Luottokunnan myöntämän Visan (Nordea, Säästöpankit, Paikallisosuuspankit, Tapiolapankki).
S-pankissa Visa on periaatteessa jatkuvaluottoinen elikkä se ei nollaudu ennenkuin kaikki on maksettu.
Luottokunnan Visaa saa kolmenlaisena: pelkkänä maksuaikakorttina jolloin "luotto" nollautuu tai eihän se oikeastaan ole oikeaa luottoa vaan maksuaikaa mutta se maksetaan kerralla pois. Sitten Luottokunnan Visan voi myös hankkia aitona luottokorttina jolloin siinä on ns. jatkuvaluotto. Kolmas vaihtoehto on hankkia Luottokunnan Visa jossa on sekä maksuaika että oikea luotto. Maksuaika nollautuu aina kuun vaihtuessa mutta jos laskua ei maksa kokonaan niin loppu siirtyy luoton puolelle. Tämä on kaikista kätevin, jos joskus tuntuu siltä että haluaa käyttää luotolla niin sekin onnistuu. MUTTA: kuten kaikissa maksuaika ja luottokorteissa, niin kannattaa seurata omia menojaan eikä elää niin että kohta on konkurssi ovella!!! kun olin nuori 80 luvulla otin visan ja amexin,ne maksettiin kerralla pois eräpäivänä ja olivat nimeltään luottokorteja koska asiakkaaseen luotettiin muutama viikko ennenkuin lasku tuli maksetttavaksi.nykyisistä nimitytksistä en ymmärrä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823243
- 922935
- 532202
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201645- 191504
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81467Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein171381Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351315Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61218