Jarruremontin hinta

ZZZ77

En tiedä autojen korjauksesta käytännössä mitään...

Vaihdatin vanhaan (89´)Nissaniin etujarrut: levyt, jarrupalat ja satulat. Oireena oli hankaava ääni...
lisäksi autoon tehtiin "perushuolto", jossa vaihdettiin öljyn suodatin ja ilmanputsari ja öljyt.
Pakoputkea kuulemma oli hitsattu "vähän".

Pienessä helsinkiläisessä autokorjaamissa tällainen maksoi 550 euroa sisältäen osat, työt ja alvit.

Nyt viikonlopun levänneenä kuulostaa todella kalliilta.
Osaako joku kertoa näin vähillä tiedoilla, maksoinko liikaa vai sopivasti?

21

10812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mijnt

      Moi,kallis oli mutta jos tehtiin luettelemasi työt,hinta ok.Eri asia onko järkeä tehdä noin kallista korjausta autoon,jonka käypä arvo 500 egen luokkaa...

      • ZZZ77

        Auton arvo on toki nolla tai vähemmän tässä tapauksessa. Sillä kuitenkin pystyy vielä ajamaan ja toivottavasti nyt rempan jälkeen kulkisi ongelmitta talven yli.

        Ensi keväänä uudempi auto tilalle.


    • kuulostaa

      passelilta vaihdettujen osien määrään nähden.

      • jarrusatulatkin piti muka vaihtaa?
        Ei ole koskaan tullut eteen tarvetta mokomalle enkä yhtäkkiä keksi syytäkään sellaiselle.


      • kysytty..
        sitroen kirjoitti:

        jarrusatulatkin piti muka vaihtaa?
        Ei ole koskaan tullut eteen tarvetta mokomalle enkä yhtäkkiä keksi syytäkään sellaiselle.

        Mitä sinun on täytynyt, tai on täytynyt olla tekemättä.


      • ...tun pahvi!
        sitroen kirjoitti:

        jarrusatulatkin piti muka vaihtaa?
        Ei ole koskaan tullut eteen tarvetta mokomalle enkä yhtäkkiä keksi syytäkään sellaiselle.

        siksi että männät satuloissa ovat ruosteessa ja maksavat lähes yhtä paljon kuin satulat jolloin niiden korjaamisessa ei ole mitään järkeä!

        Laskun kohtuullisuutta on aika vaikea arvioida ellei ole erittelyä mutta aivan asialliselta vaikuttaa.


      • -ei-
        ...tun pahvi! kirjoitti:

        siksi että männät satuloissa ovat ruosteessa ja maksavat lähes yhtä paljon kuin satulat jolloin niiden korjaamisessa ei ole mitään järkeä!

        Laskun kohtuullisuutta on aika vaikea arvioida ellei ole erittelyä mutta aivan asialliselta vaikuttaa.

        korjata. Tulee uudet satuloiden mukana.


      • ----------------------
        sitroen kirjoitti:

        jarrusatulatkin piti muka vaihtaa?
        Ei ole koskaan tullut eteen tarvetta mokomalle enkä yhtäkkiä keksi syytäkään sellaiselle.

        Jarrusatuloiden männät voivat ruostua piloille juuri siksi että niitä jarrunesteitä ei vaihdeta ajallaan.

        Kuten olet jo aiemmin täältä palstalta oppinut, ja jos oppi upposi umpiluuhun, niin tiedät jo että jarrunesteenä käytettävä glykolialkoholi on hydrofiilinen aine ja imee kosteutta, ja tahtoo kemiallisesti kyllästää itsensä vedellä jota jarrujärjestelmässä saa tarpeeksi ihan jo ilmankosteudesta, ja siitä pienestä korvausilmareijästä joka sijaitsee jarrunestesäiliön korkissa ja jonka tarkoituksena on päästää säiliöön ilmaa sitä mukaa kuin jarrupalojen- ja kenkien kuluessa nestepinta vajenee.

        Jarruneste tulee vaihtaa säännöllisesti korroosioalttiuden lisäksi myös siksi, että glykolin kyllästyessä vedellä, myös sen kiehumispiste lähenee veden kiehumispistettä, ja näin ollen hätäjarrutustilanteessa neste voi kiehahtaa satuloissa ja sylintereissä jolloin nesteen muuttuessa kaasuksi jarrutusvoima häviää lähes täysin ja yllättävästi.

        Ja juu, sinä sitroen et varmastikaan ole koskaan törmännyt tähänkään ilmiöön, mutta ei siihen voikaan oikein törmätä jos ajelee vain tuvan ja tunkion sekä ALKO:n väliä köröttelemällä sillä 20v vanhalla savilaatikolla tietenkin niin että ei koskaan tarvitse tehdä hätäjarrutusta esim. hirven tai lapsen juostessa yllättäen eteen.

        Ja jo ennen kuin parranpärinä alkaa taas, sanon jo valmiiksi että tällä jarrunesteasialla ei ole yhtään mitään tekemistä niiden iänikuisten teinipoikiesi, eikä jarrunestekauppiaiden sekä jarrusatulakauppiaiden salaliiton kanssa vaikka jo aiemmin olet näillä teorioillasi itsesi nolannut.

        Älä tee sitä enää;)


      • tää oli
        -ei- kirjoitti:

        korjata. Tulee uudet satuloiden mukana.

        varmaan sitä hjuumoria...?


    • asialliselta

      hinnalta. Jarrusatuloiden vaihto tehty todennäköisesti turhaan. En tosin tunne Nisanin jarruja mutta epäilen ettei olis tarvinnu.

      • sattunut vielä kohdalle ruostuneita jarrusatulan mäntiä, mutta eipä ole Nissaneitten jarrujakaan tullut räplättyä, joten kaikki on mahdollista... Voi kai ne osat niinkin pahasti vääristä materiaaleista ja väärin valmistaa... Teoriassa ainakin.

        Toisaalta jos männät ruostuisivatkin, niin ei sen jarrusatuloihin pitäisi mitään vaikuttaa... Ei ainakaan melkoisen monissa muissa merkeissä, japsit voi olla eri maata.


      • tää juttu
        sitroen kirjoitti:

        sattunut vielä kohdalle ruostuneita jarrusatulan mäntiä, mutta eipä ole Nissaneitten jarrujakaan tullut räplättyä, joten kaikki on mahdollista... Voi kai ne osat niinkin pahasti vääristä materiaaleista ja väärin valmistaa... Teoriassa ainakin.

        Toisaalta jos männät ruostuisivatkin, niin ei sen jarrusatuloihin pitäisi mitään vaikuttaa... Ei ainakaan melkoisen monissa muissa merkeissä, japsit voi olla eri maata.

        ole niin että, tää mäntä, joka niitä jarrupaloja painaa, sijaitsee juuri siellä jarrusatulassa.


      • satulat
        sitroen kirjoitti:

        sattunut vielä kohdalle ruostuneita jarrusatulan mäntiä, mutta eipä ole Nissaneitten jarrujakaan tullut räplättyä, joten kaikki on mahdollista... Voi kai ne osat niinkin pahasti vääristä materiaaleista ja väärin valmistaa... Teoriassa ainakin.

        Toisaalta jos männät ruostuisivatkin, niin ei sen jarrusatuloihin pitäisi mitään vaikuttaa... Ei ainakaan melkoisen monissa muissa merkeissä, japsit voi olla eri maata.

        japanissa vielä valmistetusta 2001 sedan almerasta meni 100000 km kohdalla etujarrusatula niin jumiin ettei auttanut kuin vaihto uuteen korjaussarjallakaan ei alkanut toimia, huollot oli tehty merkkiliikkeessä ja määräaikaishuoltojen yhteydessä maksettu ekstraa juuri näistä jarruhuolloista, jääneetkö sitten huoltamatta sitähän ei päällepäin näe mutta uusisatula maksoi 426 euroa ja työt päälle niin loppusumma 650 euroa. korjaussarjan hinta päälle josta ei hyötynyt kuin liike noin 50 euroa. alkuperäinen satula oli lucasin valmistama.


      • sätröe´n
        sitroen kirjoitti:

        sattunut vielä kohdalle ruostuneita jarrusatulan mäntiä, mutta eipä ole Nissaneitten jarrujakaan tullut räplättyä, joten kaikki on mahdollista... Voi kai ne osat niinkin pahasti vääristä materiaaleista ja väärin valmistaa... Teoriassa ainakin.

        Toisaalta jos männät ruostuisivatkin, niin ei sen jarrusatuloihin pitäisi mitään vaikuttaa... Ei ainakaan melkoisen monissa muissa merkeissä, japsit voi olla eri maata.

        typpille todettakoon että ranskalaisia saa kaupasta ja grilliltä ja ovat taatusti parempia.vielä sen verran et 10vee autoja työkseekin laittaneena on ransmannien kans tullu siihen tulokseen et on perk.. nämä autot suuniteltu pikku punkku päissää patonki kynänä.


      • Anonyymi
        sitroen kirjoitti:

        sattunut vielä kohdalle ruostuneita jarrusatulan mäntiä, mutta eipä ole Nissaneitten jarrujakaan tullut räplättyä, joten kaikki on mahdollista... Voi kai ne osat niinkin pahasti vääristä materiaaleista ja väärin valmistaa... Teoriassa ainakin.

        Toisaalta jos männät ruostuisivatkin, niin ei sen jarrusatuloihin pitäisi mitään vaikuttaa... Ei ainakaan melkoisen monissa muissa merkeissä, japsit voi olla eri maata.

        Jarrusatuloissahan männät ovat.
        Kehystä ei yleensä vaihdeta.


      • Anonyymi
        satulat kirjoitti:

        japanissa vielä valmistetusta 2001 sedan almerasta meni 100000 km kohdalla etujarrusatula niin jumiin ettei auttanut kuin vaihto uuteen korjaussarjallakaan ei alkanut toimia, huollot oli tehty merkkiliikkeessä ja määräaikaishuoltojen yhteydessä maksettu ekstraa juuri näistä jarruhuolloista, jääneetkö sitten huoltamatta sitähän ei päällepäin näe mutta uusisatula maksoi 426 euroa ja työt päälle niin loppusumma 650 euroa. korjaussarjan hinta päälle josta ei hyötynyt kuin liike noin 50 euroa. alkuperäinen satula oli lucasin valmistama.

        Uusi satula yli 400 €? Motonetissa satulat noin satasen luokkaa.

        Itse tilasin neljä Ridex jarrusatulaa Autovaraosat24 firmasta 25 € kpl, eli satasen yhteensä.

        Nämä ovat tehdasuusia, joten ei panttia eikä vanhojen osien palautusta.


    • Pekan autokorjaus

      kallis ja aja ihmeessä autolla niin kauan kuin se kestää äläkä vain talven yli.

    • helitaipalus

      hei. siis onko milloin katsastettu??

    • Anonyymi

      Ei kallis. Työlle ei jää kuin luokkaa 200€

    • Anonyymi

      Uusi jarrusatula maksaakin jo 33€, mutta hinta on vielä edullinen verrattuna hintaan minkä tämän ketjun aloittaja kertoi. Eikä panttia.
      Katsokaa linkki.

      https://m.autodoc.fi/ridex/8099296

    • Anonyymi

      Kun jarrusatulan mäntä jumittaa, niin koko jarrusatula pitää vaihtaa.

      Samoin liukutappien rasvaus tai vaihto.
      Varsinkin jos ylemmässä tapissa on kumi liukuosassa niin vaihtoin. Muuten jarrut voi laahata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe