korkea trombosyytti arvo

voimat loppu

Valittelin tuossa aiemmin sitä kun on voimat loppu ja kotoa ei apua heru. Tämä jatkuva voimaton ja väsynyt olo jatkunut kohta kuukauden. Sain reumalta epiksiirin ja katselin veriarvoja ja todella säikähdin kun huomasin trombosyyttien olevan 500 ja valkosolut 12,7 lisäksi tulehdusarvot olivat koholla mutta niin minulla on jatkuvasti. krea 45 alat 15 ja afos 90. ja itse hb 118. joko tässä pitää alkaa pelkäämänn veritulppaa, kun trompparit noinkin korkeat? Mites muiden arvot?

8

16281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin täälläkin

Minä olen ollut väsynyt koko nelivuotisen reumasairauteni ajan. Ei edes yhtä normaalia päivää, pirteydestä puhumattakaan. Maaliskuusta asti olen ollut vieläkin väsyneempi.
      Arvot ovat La 51, CRP 10, Hb 105, trombosyytit yli 300, valkosoluja en ulkoa muista.

Olen aina väsynyt. Parhaimmillaan Hb on ollut sairauden aikana 118. Hemoglobiinille ei viitsitä tai osata tehdä mitään. Hoidosta saa ylipäätänsäkin taistella.

Veritulppariskistä en osaa sanoa mitään.

• nivelreumaatikko

Kun on tulehdus, trombosyytit saattavat nousta samalla tavalla kuin leukosyytit. Itselläni korkein trombosyyttiarvo on ollut noin 590. Muistelen reumalääkärin sanoneen, että trombosyytit voivat nousta nivelreumaatikolla 800:aan.

• on...

Ikäväkseni on todettava, että samassa veneessä ollaan.
      Minulla reuma todettiin kolme vuotta sitten, avh oli vuotta aikaisemmin, siitä jäi toisen puolen neuropaattinen kipu.
      En edes muista koska olisi ollut normaali kivuton särytön päivä... Työelämässä olen ja se vie voimista 90 % ja loppu 10 jää kotitöihin. Arvaatte, että koti ei ole vimpan päälle siivos...
      Hb 100-113, lasko ja crp lähes aina normaalien rajoissa (miten VOI olla???), alat, asat, afos ok, trombosyytit yleensä 400-460 ja leukosyytit 6-12.
      Kiva kuitenkin kuulla toisista samojen asioiden kanssa taistelevista :) Tsemppiä!

• lääkäri sanoi

että trombosyyttejä on hyvä seurata jos ne nousevat yli 650

arvot olivat monta kuukautta yli 800 ja piti käydä silloin tällöin verikokeissa, ovat jo tasaantuneet enkä ole asiaan sen jälkeen enää jaksanut paneutua

• nivelreuma

Minulla trombosyytit olleet koholla jo pari vuotta. Parhaat arvot olleet yli 1000 ja alimmillaan 500. Tämä johti siihen, että otettiin luuydinnäyte lonkasta. Tarkistettiin, ettei ole mitään veritautia. Mitään ei löytynyt ja lääkäri totesi korkean arvon johtuvan vain erittäin aktiivisesta reumasta.

• ajattelin vain sanoa

että korkea trombosyyttiarvo reumaatikoilla viittaa aktiviteettiin. eli jos on aktiivine sairaus, trombosytit on yleensä korkeat.

• upa
        ajattelin vain sanoa kirjoitti:

että korkea trombosyyttiarvo reumaatikoilla viittaa aktiviteettiin. eli jos on aktiivine sairaus, trombosytit on yleensä korkeat.

mistä johtuu että trombosyytit ovat suurissa kasoissa eikä niitä voida laskea? minulle sattunut monesti.

• kallas1

hei.
      ei noissa ole mitään kamalaa. Leukosyytit nousee lääkityksestäsi johtuen, reuma pitää pientä tulehdusta yllä, afos arvo myös nousee reumalääkkeen takia. Krea-arvo vaihtelee åpaljon, vasta todella kohonnut arvo kertoo munuaisten vajaatoiminnasta. Hb on rajamailla. Rautavarastosi alkavat olla lopussa, maksa toimii meidän rauta-varaston aeikun obsidania syömään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3731
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1503
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1379
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1074
    5. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      248
      930
    6. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      928
    7. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      73
      928
    8. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      923
    9. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      859
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      744
    Aihe