korkea trombosyytti arvo

voimat loppu

Valittelin tuossa aiemmin sitä kun on voimat loppu ja kotoa ei apua heru. Tämä jatkuva voimaton ja väsynyt olo jatkunut kohta kuukauden. Sain reumalta epiksiirin ja katselin veriarvoja ja todella säikähdin kun huomasin trombosyyttien olevan 500 ja valkosolut 12,7 lisäksi tulehdusarvot olivat koholla mutta niin minulla on jatkuvasti. krea 45 alat 15 ja afos 90. ja itse hb 118. joko tässä pitää alkaa pelkäämänn veritulppaa, kun trompparit noinkin korkeat? Mites muiden arvot?

8

14277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin täälläkin

      Minä olen ollut väsynyt koko nelivuotisen reumasairauteni ajan. Ei edes yhtä normaalia päivää, pirteydestä puhumattakaan. Maaliskuusta asti olen ollut vieläkin väsyneempi.
      Arvot ovat La 51, CRP 10, Hb 105, trombosyytit yli 300, valkosoluja en ulkoa muista.

      Olen aina väsynyt. Parhaimmillaan Hb on ollut sairauden aikana 118. Hemoglobiinille ei viitsitä tai osata tehdä mitään. Hoidosta saa ylipäätänsäkin taistella.

      Veritulppariskistä en osaa sanoa mitään.

    • nivelreumaatikko

      Kun on tulehdus, trombosyytit saattavat nousta samalla tavalla kuin leukosyytit. Itselläni korkein trombosyyttiarvo on ollut noin 590. Muistelen reumalääkärin sanoneen, että trombosyytit voivat nousta nivelreumaatikolla 800:aan.

    • on...

      Ikäväkseni on todettava, että samassa veneessä ollaan.
      Minulla reuma todettiin kolme vuotta sitten, avh oli vuotta aikaisemmin, siitä jäi toisen puolen neuropaattinen kipu.
      En edes muista koska olisi ollut normaali kivuton särytön päivä... Työelämässä olen ja se vie voimista 90 % ja loppu 10 jää kotitöihin. Arvaatte, että koti ei ole vimpan päälle siivos...
      Hb 100-113, lasko ja crp lähes aina normaalien rajoissa (miten VOI olla???), alat, asat, afos ok, trombosyytit yleensä 400-460 ja leukosyytit 6-12.
      Kiva kuitenkin kuulla toisista samojen asioiden kanssa taistelevista :) Tsemppiä!

    • lääkäri sanoi

      että trombosyyttejä on hyvä seurata jos ne nousevat yli 650

      arvot olivat monta kuukautta yli 800 ja piti käydä silloin tällöin verikokeissa, ovat jo tasaantuneet enkä ole asiaan sen jälkeen enää jaksanut paneutua

      • nivelreuma

        Minulla trombosyytit olleet koholla jo pari vuotta. Parhaat arvot olleet yli 1000 ja alimmillaan 500. Tämä johti siihen, että otettiin luuydinnäyte lonkasta. Tarkistettiin, ettei ole mitään veritautia. Mitään ei löytynyt ja lääkäri totesi korkean arvon johtuvan vain erittäin aktiivisesta reumasta.


      • ajattelin vain sanoa

        että korkea trombosyyttiarvo reumaatikoilla viittaa aktiviteettiin. eli jos on aktiivine sairaus, trombosytit on yleensä korkeat.


      • upa
        ajattelin vain sanoa kirjoitti:

        että korkea trombosyyttiarvo reumaatikoilla viittaa aktiviteettiin. eli jos on aktiivine sairaus, trombosytit on yleensä korkeat.

        mistä johtuu että trombosyytit ovat suurissa kasoissa eikä niitä voida laskea? minulle sattunut monesti.


    • kallas1

      hei.
      ei noissa ole mitään kamalaa. Leukosyytit nousee lääkityksestäsi johtuen, reuma pitää pientä tulehdusta yllä, afos arvo myös nousee reumalääkkeen takia. Krea-arvo vaihtelee åpaljon, vasta todella kohonnut arvo kertoo munuaisten vajaatoiminnasta. Hb on rajamailla. Rautavarastosi alkavat olla lopussa, maksa toimii meidän rauta-varaston aeikun obsidania syömään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe