luottamus

tahdon olla rehellinen

hei.olen tavannut maailmasta ihanimman ihmisen ja olimme yhdessä reilun puoli vuotta.suhteemme loppui siihen kun valehtelin omasta menneisyydestäni ja en pitänyt aina lupauksiani.vietämme edelleen aikaa toistemme kanssa. mutta mieheni ei luota minuun ja ei mikään ihme koska olen valehdellut hänelle monesti.olen käynyt ja käyn edelleen psykologilla puhumassa ja kohdannut menneisyyteni.tahdon saada luottamuksen takaisin.ja päätin että rupeen kertoon kaiken rehellisesti ja avoimesti ja pidän lupaukseni.kysyin kuinka vaikeeta on luottaa ihmiseen joka ennen valehdellut ja haluaa tosissaan parantua?onko oma kohtaisia kokemuksia?mitä tehdä valehtelijana muuta kuin kerto miten asiat on?

7

966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudelleen,

      mutta jos osoitat katumusta, ja lopetat valehtelun. Luulen sen onnistuvan.

    • ---mies---

      Olen ihan vastaavassa tilanteessa, ero todella lähellä, kauemmin oltu yhdessä, naiseni myös käy psykologilla menneisyyden haamuja karkottamassa, mutta ei tunnu pystyvän olemaan minua kohtaan rehellisempi, eikä pitämään lupauksiaan, totta puhuen en tiedä mitä han oikein haluaa, ei pysty puhumaan asioista avoimesti.

      Luottaminen on todella vaikeaa, riippuu tietysti vähän tapauksesta ja minkälaisista asioista on valehdeltu, ennen kaikkea kuinka vakavista.

      Kun luottamus kerran menee, sen takaisinsaaminen kestää pitkään, niinkuin tiedätkin jo varmasti.

      Miehesi pitäisi saada sinulta selviä signaaleja siitä, että olet alkanut rehellisemmäksi ja että todella haluat ja yrität parantua. Kerro niistä asioista rehellisesti miehellesi mistä olet aiemmin tyypillisesti valehdellut, ja miehesikin on sen huomannut.

      Pyydä anteeksi myös!

      Onko itseluottamuksesi kenties heikko ja sen takia valehtelet? Suurinta vahvuutta osoitat myöntämällä heikkoutesi, sen voi tehdä olemalla rehellinen asioissa, joissa tekisi mieli (juurikin heikon itsetunnon takia?) valehdella.

      Sinun pitäisi puhua mahdollisimman paljon miehesi kanssa näistä asioista joista olet valehdellut ja kertoa minkä takia olet sen tehnyt, ehkä hän voi sinua sitten paremmin ymmärtää ja se varmasti auttaa. Voisiko miehesi tulla mukaasi joskus psykologille kuulemaan asioita sitä kautta?

      Sain siis kuitenkin sellaisen kuvan, ettet pahuuttasi valehtele, vaan sinulla on myös menneisyyden haamuja, mikä ajaa sinut tämän tekemään?

      Miten muuten miehesi voisi olla tukenasi, uskoa yhä teihin, jos mahdollisesti yhä kokee että kohtelet häntä väärin valheillasi, epäluotettavuudellasi? Tilanne ei saisi ainakaan junnata paikoillaan, tai mennä pahemmaksi!

      • jutun alottaja

        olen valehdellut mun menneisyydestä ja lupauksia olen pettänyt esim lupasin etten polta enään ja menin polttaan tupakkaan kun oli paha olla.tiedän että luottamuksen saamisessa menee tosi kauan ja kun olen saanut sen nousemaan ja pikkasen jo luottaan ja mä idiootti menen ja valehtelen uudestaan jos kultani kysyy menneisyydestä jotakin.menneisyydessä on paljon asioita mitä en muista ja paljon on alkoholilla osuutta asiaa, mutta olen tehnyt typeryyksiä myös selvin päin.hain menneisyydessäni kehuja keinolla millä tahansa.olen myös etsinyt itseäni.minulla on ollut suuri miellyttämisen tarve muita ihmisiä kohtaan.en ole kestänyt sitä että minusta sanotaan jotain pahaa.mutta pahemmalta se tuntuu kun nyt ihmiset puhuu huorana.olen myöntänyt kaikki tiedossa olevat typeryydet ja kadun niitä joka ikistä.olen itkenyt monena yönä typeryyksiäni.en ole pysytynyt puhamaan menneisyyteni haamuista hänelle koska häpeän asiaa erittäin paljon.olen jopa miettinyt hypnoosia mahdollisten pimeinä olleiden asioiden selvittämiseen koska haluan olla aidosti rehellinen.olen puhunut miehelleni että mentäisiin pariterapiaan ja enkä näe mitään pahaa edes siinä että hän tulee kanssani mukaan henkilökohtaiselle istunnolle.en halua salata mitään häneltä.mieheni on toistaiseksi pysynyt tukenani ja se vaati myös häneltä paljon.mieheni testaa minua vähän väliä ja se on mielestäni hyväksi.vaikka olen muutaman kerran valehdellut mutta koen sen hyvänä asiana.ja vaikka hän testaa niin on muutaman kerran muistunut asioita lisää joten hän tekee minullekkin siinä palveluksen.olen saanut valehtelemisesta tarpeeksi koska eniten menee voimia siihen kun salailee ja yrittää pitää niitä luurankoja kaapissa.lupaukseni aijon jatkossa pitää.lupauksien pettäminen on ollut suoraan omaa typeryyttäni.eniten kadun sitä maailmassa että olen valehdellut ja pettänyt lupaukseni tätä ihanaa miestä kohtaan.haluan ´palkita´ hänet sillä että olen rehellinen ja että olen sanani mittainen nainen.


      • ei edellinen
        jutun alottaja kirjoitti:

        olen valehdellut mun menneisyydestä ja lupauksia olen pettänyt esim lupasin etten polta enään ja menin polttaan tupakkaan kun oli paha olla.tiedän että luottamuksen saamisessa menee tosi kauan ja kun olen saanut sen nousemaan ja pikkasen jo luottaan ja mä idiootti menen ja valehtelen uudestaan jos kultani kysyy menneisyydestä jotakin.menneisyydessä on paljon asioita mitä en muista ja paljon on alkoholilla osuutta asiaa, mutta olen tehnyt typeryyksiä myös selvin päin.hain menneisyydessäni kehuja keinolla millä tahansa.olen myös etsinyt itseäni.minulla on ollut suuri miellyttämisen tarve muita ihmisiä kohtaan.en ole kestänyt sitä että minusta sanotaan jotain pahaa.mutta pahemmalta se tuntuu kun nyt ihmiset puhuu huorana.olen myöntänyt kaikki tiedossa olevat typeryydet ja kadun niitä joka ikistä.olen itkenyt monena yönä typeryyksiäni.en ole pysytynyt puhamaan menneisyyteni haamuista hänelle koska häpeän asiaa erittäin paljon.olen jopa miettinyt hypnoosia mahdollisten pimeinä olleiden asioiden selvittämiseen koska haluan olla aidosti rehellinen.olen puhunut miehelleni että mentäisiin pariterapiaan ja enkä näe mitään pahaa edes siinä että hän tulee kanssani mukaan henkilökohtaiselle istunnolle.en halua salata mitään häneltä.mieheni on toistaiseksi pysynyt tukenani ja se vaati myös häneltä paljon.mieheni testaa minua vähän väliä ja se on mielestäni hyväksi.vaikka olen muutaman kerran valehdellut mutta koen sen hyvänä asiana.ja vaikka hän testaa niin on muutaman kerran muistunut asioita lisää joten hän tekee minullekkin siinä palveluksen.olen saanut valehtelemisesta tarpeeksi koska eniten menee voimia siihen kun salailee ja yrittää pitää niitä luurankoja kaapissa.lupaukseni aijon jatkossa pitää.lupauksien pettäminen on ollut suoraan omaa typeryyttäni.eniten kadun sitä maailmassa että olen valehdellut ja pettänyt lupaukseni tätä ihanaa miestä kohtaan.haluan ´palkita´ hänet sillä että olen rehellinen ja että olen sanani mittainen nainen.

        Se, että menit polttamaan salaa tupakkaa ei ole paha valhe. Jokainen tupakoitsija sen ymmärtää. Monet vanhemmat polttavat salaa lapsiltaan eikä se näytä heistä tekevän epäluotettavia.

        Miksi et sano hänelle suoraan, ettet voi vielä puhua kaikesta menneestä. Sitten ei tarvitse valehdella. Jos hän rakastaa sinua, hän varmasti ymmärtää ja tukee sinua. Tärkeintä on, ettet valehtele ja elätte nykyhetkessä. Et saisi salata häneltä mitään mitä tänään tapahtuu.

        Kaikilla on luurankonsa kaapissa ja ihminen tarvitsee aikaa niistä puhumiseen myös sille rakkaimmalle. Ei tarvitse valehdella, jos sanoo suoraan, ettei voi vielä puhua. Rehellinen voi olla, vaikka ei olisi sinut oman menneisyytensä kanssa. Sekin päivä koittaa, että olet.


      • ---mies---
        jutun alottaja kirjoitti:

        olen valehdellut mun menneisyydestä ja lupauksia olen pettänyt esim lupasin etten polta enään ja menin polttaan tupakkaan kun oli paha olla.tiedän että luottamuksen saamisessa menee tosi kauan ja kun olen saanut sen nousemaan ja pikkasen jo luottaan ja mä idiootti menen ja valehtelen uudestaan jos kultani kysyy menneisyydestä jotakin.menneisyydessä on paljon asioita mitä en muista ja paljon on alkoholilla osuutta asiaa, mutta olen tehnyt typeryyksiä myös selvin päin.hain menneisyydessäni kehuja keinolla millä tahansa.olen myös etsinyt itseäni.minulla on ollut suuri miellyttämisen tarve muita ihmisiä kohtaan.en ole kestänyt sitä että minusta sanotaan jotain pahaa.mutta pahemmalta se tuntuu kun nyt ihmiset puhuu huorana.olen myöntänyt kaikki tiedossa olevat typeryydet ja kadun niitä joka ikistä.olen itkenyt monena yönä typeryyksiäni.en ole pysytynyt puhamaan menneisyyteni haamuista hänelle koska häpeän asiaa erittäin paljon.olen jopa miettinyt hypnoosia mahdollisten pimeinä olleiden asioiden selvittämiseen koska haluan olla aidosti rehellinen.olen puhunut miehelleni että mentäisiin pariterapiaan ja enkä näe mitään pahaa edes siinä että hän tulee kanssani mukaan henkilökohtaiselle istunnolle.en halua salata mitään häneltä.mieheni on toistaiseksi pysynyt tukenani ja se vaati myös häneltä paljon.mieheni testaa minua vähän väliä ja se on mielestäni hyväksi.vaikka olen muutaman kerran valehdellut mutta koen sen hyvänä asiana.ja vaikka hän testaa niin on muutaman kerran muistunut asioita lisää joten hän tekee minullekkin siinä palveluksen.olen saanut valehtelemisesta tarpeeksi koska eniten menee voimia siihen kun salailee ja yrittää pitää niitä luurankoja kaapissa.lupaukseni aijon jatkossa pitää.lupauksien pettäminen on ollut suoraan omaa typeryyttäni.eniten kadun sitä maailmassa että olen valehdellut ja pettänyt lupaukseni tätä ihanaa miestä kohtaan.haluan ´palkita´ hänet sillä että olen rehellinen ja että olen sanani mittainen nainen.

        Uskomattoman paljon sinulla, tai teillä, on yhtäläisyyksiä minun tapaukseeni! Alkoholi taitaa olla ainoa täysin erilainen tekijä, mitä nyt tiettyjä asioita rivien välistä luin ja ehkä häpeän aiheet on vähän eri mittakaavassa, oletan.

        Itse olen miettinyt pääni puhki, miten saisin naiseni vakuutettua siitä, että haluan aina kuulla totuuden, vaikka se olisi rumakin. Se on aina 10x parempi kuin löytää jälleen uusi vale.
        Ehkä juju ei ole asian ymmärtämisessä, vaan heikkoudessa toimia, niinkuin sisimmässään tietää oikeaksi.

        Näin "väärinkohdellun" roolissa minusta tuntuu, että se mitä nyt kirjoitit ja toivottavasti myös kaiken tuon teet, on kaikki mitä voitkin tehdä.

        Itse ainakin arvostaisin yrittämistäsi valtavasti!! Olisin valmis antamaan vähän anteeksi erheitäsikin, siis uusiakin, kun näkisin miten kovasti yrität ja teet töitä itsesi ja teidän kahden eteen.

        Minusta tuntuu todella hyvältä nähdä, että teillä on toivoa, näin todella kirjoituksesi perusteella uskon, jos vain löydätte molemmat voimia ja jaksamista näin vaikean asian korjaamisessa, töitä se todella vaatii, molemmilta.

        (seuraava on veikkailua, omiin kokemuksiini pohjaten) Asian saattaa tehdä vaikeaksi se, että henkilö joka todennäköisesti haluaisi olla (ja jonka haluaisit olevan) nyt tukenasi enemmän kuin koskaan aiemmin, saattaa kokea melkoista voimattomuutta ja välillä olevansa jopa kykenemätön (esim. heikkona hetkenä ei tue, vaan tekeekin päinvastoin) ihminen tukijan rooliin, koska on saanut ilm. itsekin siipeensä tässä tohinassa, tunteita on varmasti loukattu puolin ja toisin.
        (itse menen melkoista vuoristorataa tunteitteni kanssa ja koen juuri näin)

        Hienoa kuitenkin kuulla että miehesi on ollut tukenasi, rehellisyytesi (siis asioiden myöntämisen ja hoitamisen) ansiota tämä on varmasti! Ehkä tämä on jo ensimmäinen palkinto sinulle rehellisyydestä, yrittämisestä, ehkä sen tiedätkin, että teidän kahden tarina saattaisi jo olla ohikin, jollet olisi ottanut näitä vaikeita askelia oikeaan suuntaan!

        Toivottavasti rakastatte toisianne paljon, se antaa voimia. Laitan tähän vielä yhden värssyn jonka löysin netistä jo vähän aiemmin:

        "
        Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei
        kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy
        sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei
        muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan
        iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa
        uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
        "


    • ---mies---

      ...tai ehdotus; lukeeko miehesi tämän ketjun?

      • jutun aloittaja

        kerroin hänelle eilen että aloitin meitä koskevan jutun.kerroin mitenkä aloitin.ja en näe siinä mitään pahaa että hän tulee itse lukemaan nämä vielä.koen että tästä on myös voimia hänelle.ainakin sinun vastaustesi peruusteella.vaikka hän sanoikin että tääs tulee `viisaita`neuvoja.itse vastasin että uskon että joku järkevä siihen vastaa. ja sinä ainakin vaikutat vastuksillasi ja kertomuksien perusteella fiksulta.aijon näyttää ja aijon kerto kaiken rehellisesti hänelle.ja pitää lupaukseni hänelle sekä itselleni.annoit minulle tosi paljoa voimia ja uutta potkua.kiitos sinulle.ja toivon että naisesi tajuaa pian että rehellisyys maan perii.mikään ei ole pahempaa kuin se että valehtelee ja näkee kuinka toinen pettyy.itse käänsi lippunu kohti totuutta ja aijon pysyä valitsemalla tielläni.toivottavasti naisesi löytää kanssa sen oikeen tien mitä kulkee.voimia sinulle ja että sinun naisellesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe