Citroen C5 kiinnostaisi. Suht tyylikäs eikä mikään kauhean kallis. Ilmastointiakin näyttää löytyvän mukavasti. Ajo-ominaisuuksista en vielä tiedä mitään. Ikinä en ole ranskalaista autoa omistanut, pieni kammo on niitä kohtaan. Onko ne sitten aivan paskoja ja koko ajan ihmevikoja? En ole vielä käynyt koeajolla mutta aion mennä lähiaikoina kokeilemaan.
Uskaltaako C5:en hankkia?
49
6859
Vastaukset
- outlanderisti
Voi aiheuttaa riippuvuutta, ainakin meikäläinen kaipaa reilun vuoden mitsu kauden jälkeen citikkaa. Onneksi perheessä (isä,systeri ja siskon tyttö)vielä muutama on.
- vaarallinen teko
Aikoinaan minäkin ajoin ihan piruuttaan Xantialla koeajon, kun ei ollut muutakaan tekemistä. Se oli laakista poikki. Rautajousiset jäivät. Nyt on alla C5, eikä auta, vaikka kuinka kävisi kokeilemassa Passatit ja Accordit. Jotain jää puuttumaan ja pelkään vieroitusoireita.
- Ville-Veikko
vaikka koko suvulle jakaa. Paljon mystisiä sähkö- ja öljyvuoto vikoja. Jatkuvaa sähköpuolen softan päivitystä Veholla.
- papparainen
taitaa olla tuo ville-veikkokin aika mystinen, mutta toki joka autossa on vikoja. Niin niitä on ollut ja tulee olemaankin myös minun autossani. Kertaakaan ei vian takia ole päivitetty sähkösoftaa, yhtään öljyvuotoa ei ei ole ollut, mutta ilmastoinnin lauhdutin on mennyt, niin meni myös avensiksessa, pakoputki on vaihdettu, niin vaihdettiin myös camryssa ja avensiksessa, polttimoita on palanut ja huollossa vaihdettu, niin tehtiin tojossakin ja hiukan useammin, sensijaan kytkimeen ja kieroihin jarrulevyihin ja täristävään käyntiin en sitikassa ole törmännyt, mutta kylläkin tojotassa.
Jos pelkäät ranskalaista autoa, niin älä ihmeessä osta. Osta vaan niitä "vähävikaisia"; tojotaa, audia, opelia, fordia ja muita. - Ville-Veikko
papparainen kirjoitti:
taitaa olla tuo ville-veikkokin aika mystinen, mutta toki joka autossa on vikoja. Niin niitä on ollut ja tulee olemaankin myös minun autossani. Kertaakaan ei vian takia ole päivitetty sähkösoftaa, yhtään öljyvuotoa ei ei ole ollut, mutta ilmastoinnin lauhdutin on mennyt, niin meni myös avensiksessa, pakoputki on vaihdettu, niin vaihdettiin myös camryssa ja avensiksessa, polttimoita on palanut ja huollossa vaihdettu, niin tehtiin tojossakin ja hiukan useammin, sensijaan kytkimeen ja kieroihin jarrulevyihin ja täristävään käyntiin en sitikassa ole törmännyt, mutta kylläkin tojotassa.
Jos pelkäät ranskalaista autoa, niin älä ihmeessä osta. Osta vaan niitä "vähävikaisia"; tojotaa, audia, opelia, fordia ja muita.kuinka sekaisin voikaan yleensä mennä citroenin koetaulun valot nîiden vilkkuessa kuin joulukuusen valot johtosartojen kärytessä.
- Joulukuusinen
Ville-Veikko kirjoitti:
kuinka sekaisin voikaan yleensä mennä citroenin koetaulun valot nîiden vilkkuessa kuin joulukuusen valot johtosartojen kärytessä.
Teilläkö paloi oikein joulukuusi, ihanko nyt kesällä ? Ja miten ne johtosartot kärysivät ?
On teillä ollut jännät paikat. Kyllä meilläkin hankitaan ensi jouluksi noita johtosartoja jos ne niin välkkyy ja leiskuu. - Kaverihan selvästi
Joulukuusinen kirjoitti:
Teilläkö paloi oikein joulukuusi, ihanko nyt kesällä ? Ja miten ne johtosartot kärysivät ?
On teillä ollut jännät paikat. Kyllä meilläkin hankitaan ensi jouluksi noita johtosartoja jos ne niin välkkyy ja leiskuu.kertoi tyypilliset citroen paran lastentaudit, jotka on sinulle liian katkera paikka. Citroenin sähköviat nyt tietää kaikki.
- v.Veikkonen
Ville-Veikko kirjoitti:
kuinka sekaisin voikaan yleensä mennä citroenin koetaulun valot nîiden vilkkuessa kuin joulukuusen valot johtosartojen kärytessä.
Mitäköhän johtosarjoja mahtanet tarkoittaa,taidat olla eksynyt aivan väärän automerkin puolelle tai olet todella pihalla autojen sähköjärjestelmistä. Jokainen C5 käyttäjä tietää että autossa ei ole johtosarjoja vaan sähkötoiminnot toimivat väylätekniikalla. Olen ajanut kahdella C5 hdi autolla yht.280t kilometriä ja kertaakaan ei ole ollut minkäänlaista sähköongelmaa, kertakaan ei lle jättänyt tielle, ainoastaan pari kertaa ei ole lähtenyt aamulla käyntiin (oma vika).
- Kertoi
Kaverihan selvästi kirjoitti:
kertoi tyypilliset citroen paran lastentaudit, jotka on sinulle liian katkera paikka. Citroenin sähköviat nyt tietää kaikki.
Mikäs se joulukuusi oli ?
- "laatua"
Kaverihan selvästi kirjoitti:
kertoi tyypilliset citroen paran lastentaudit, jotka on sinulle liian katkera paikka. Citroenin sähköviat nyt tietää kaikki.
Kaikki eivät taida kuitenkaan tietää, kenen tekemiä ne C5:n sähköt ovat. Niissä lukee BOSCH. Kuulostaa ihan saksalaiselta.
Milloin niitä lastentauteja pitäisi esiintyä? Omalle kolmevuotiaalle on kertynyt jo liki satatuhatta mittariin, eikä niitä ole vielä ilmaantunut? - aivot
"laatua" kirjoitti:
Kaikki eivät taida kuitenkaan tietää, kenen tekemiä ne C5:n sähköt ovat. Niissä lukee BOSCH. Kuulostaa ihan saksalaiselta.
Milloin niitä lastentauteja pitäisi esiintyä? Omalle kolmevuotiaalle on kertynyt jo liki satatuhatta mittariin, eikä niitä ole vielä ilmaantunut?C5 keskustietokone on Siemensin valmistama joka on maailman arvostetuin logiikkavalmistaja, saksalaista huippulaatua
- AL4
aivot kirjoitti:
C5 keskustietokone on Siemensin valmistama joka on maailman arvostetuin logiikkavalmistaja, saksalaista huippulaatua
Samoin AL4 automaattilaatikko. Siinä surullisen kuuluisassa ohjausboksissa lukee SIEMENS päällä.
Eikö mikään ole enään pyhää. - jänskättään....
AL4 kirjoitti:
Samoin AL4 automaattilaatikko. Siinä surullisen kuuluisassa ohjausboksissa lukee SIEMENS päällä.
Eikö mikään ole enään pyhää.AL4 laatikolla takana 264tkm eikä mitään ongelmaa, kerran vaihdettu öljyt n.160tkm. En ole koskaan saanut ajaa näin huolettomalla autolla. Jos laatikon kuuluu ruveta temppuilemaan ja reistailemaan nii ei tunnu missään koska se on hintansa hankkinut. Kaveri ajaa taxia pääkaupunkiseudulla ja hänen saksalaisvalmisteiseen ajokkiinsa on vaihdettu 4 laatikkoa takuu aikana. Mitähän sen ohjausboxin päällä lukee?
- tekniikka
v.Veikkonen kirjoitti:
Mitäköhän johtosarjoja mahtanet tarkoittaa,taidat olla eksynyt aivan väärän automerkin puolelle tai olet todella pihalla autojen sähköjärjestelmistä. Jokainen C5 käyttäjä tietää että autossa ei ole johtosarjoja vaan sähkötoiminnot toimivat väylätekniikalla. Olen ajanut kahdella C5 hdi autolla yht.280t kilometriä ja kertaakaan ei ole ollut minkäänlaista sähköongelmaa, kertakaan ei lle jättänyt tielle, ainoastaan pari kertaa ei ole lähtenyt aamulla käyntiin (oma vika).
niin tuli vaan mieleen, että jos en ole väärin ymmärtänyt niin omassa c4:ssä on väylätekniikalla tehdyt sähköt SUOMALAISTA "laatu" työtä eli kait c5:ssa samoin?
- C5 Exclusive
tekniikka kirjoitti:
niin tuli vaan mieleen, että jos en ole väärin ymmärtänyt niin omassa c4:ssä on väylätekniikalla tehdyt sähköt SUOMALAISTA "laatu" työtä eli kait c5:ssa samoin?
Suomalaista laatutyötä jota täällä nuo laaduttomat Ville-Veikot haukkuvat.
- Minä en pelkää
Mulla on ollut kaksi Sitikkaa, toinen parhaillaan alla. Ajettuja kilometrejä molemmilla yhteensä n. 300 000 km. Kertaakaan en ole tielle jäänyt, eikä vikojakaan ole ollut. Jokaista autoahan täytyy huoltaa, niin näitäkin eli normaalit huollot tehty ja kuluvat osat on tarpeen vaatiessa suoritettu. Mielestäni ihan kohtuullinen suoritus siihen nähden millaisia vikapesäkkeitä nämä kuuluvat olevan.
Mutta älä sinä osta, jos pelkäät. - toinen pelkuri
Tero Tauren Vantaalta vaihtoi Tojota Carinan Citroen C5:een ja hänen ollessaan kiinnittämässä lasten turvaistuinta takapenkille, ovi paukahti kiinni ja Tero sai tikkejä vaatineita ruhjeita selkäänsä.
Mikko Kiiski Imatralta siirtyi Sitikan rattiin 16 Nisssanin jälkeen. Jo liikkeen pihalla kuljettajan selkänoja taittui voimalla eteen ja Mikko löi naamansa ohjauspyörään, jossa ollut turvatyyny laukesi. Mikon nenän oikaisu ja hammasproteesin laatiminen veivät aikaa 5 viikkoa ja maksoivat 2880 euroa ( ppm). Rillitkin vääntyivät.
Seppo Unski Helsingistä sirtyi Citroenin puikkoihin Corollan ratista. Tottuneesti hän suoritti jokapäiväistä öljytason tarkistusta, kun raskas konepelti putosi hänen päälleen ja voimakkaat kaasujouset rusensivat Seppoa vasten venttiilikopan koteloa sillä seurauksella, että poskessa luki viikon ajan 2,2 HDi. Myös moottori käynnistyi ja tuulettimen hihna katkaisi solmion. Jos kravatti olisi ollut lujempaa materiaalia, (eim. teräskudoksin vahvistettua lattahihnaa), Seppo olisi siirtynyt entisen Corollansa seuraan matojen ruuaksi.
Vakavin Suomessa sattunut tapaus koski kuitenkin pitkän linjan Hyuynday-kuljettajaa Sulevi Kelteistä. Kelteinen oli laittanut 1/3 litran virvoitusjuomapullon Citroeninsa jäähdytettävään hansikaslokeroon, mutta autopa imi limpsat jäähdytinjärjestelmäänsä ja lappoi glykolia tilalle. Sokeutunut Selevi Kelteinen joutui myymään lähes uuden autonsa edullisesti. Hän on osin alkoholisoitunut ja hyvin katkera.
Mia Piispa osti hra. Kelteisen vähän käytetyn auton ensimmäiseksi ajokikseen. Siveydestään tarkka neiti Piispa on nyt kuudennella kuulla raskaana. Ultraäänikuvissa lääkäreitä on ihmetyttänyt sikiön otsasta erottuvat kaksi sarvimaista kyhmyä sekä jalkaterien sorkkamaiset epämuodostumat. Nti. Piispa ihmetteli alusta alkaen autonsa vaihdekepin paikalla olevaa hiilihankoa.
Ulkomailta saadut huolestuttavat raportit kertovat lapsia ja pieniä koiria imeytyneen Citroenien imusarjoihin, autojen ajelleen ilman kuljettajaa sorsapoikueiden yli ja aukoneen itsestään ovia rollaattorilla liikkuneiden vanhusten vierestä ajettaessa.
Parhaillaan Itävallassa tutkitaan väitettä, jonka mukaan uudet C5:t saattavat yht'äkkiä laittaa ikkunat ja ovet lukkoon ja alkaa tupruttaa ilmastoinnin kautta hermokaasua sisätiloihin.- käkättäjä
Tuolla tekstillä kannattais jo harkita kirjailijan uraa! Hahhaahah!
- vaan kun
rollo kuski ei huomannut, että citikka näyttää jo käynnistäessä öljyn tason. Mutta hidasälyisempi ei kerkee katto sitä, kun on niin paljon muitakin meilenkiintoisia valoja :)
C5Hdi - syyttää autoa?
Näistä saduista on lähteneet liikkeelle "tositarinat" Citikoiden huonoudesta ja kun ne ovat kantautuneet pikku finninaamojen,
amisBemarikuskien korviin ne ovat päätyneet näille palstoille varmana tietona. Mutta onneksi käsitykset tulevat vielä muuttumaan kunhan "pikkutietäjät" PÄÄSEVÄT eroon joukkotyhmyydestä, PÄÄSEVÄT muodostamaan oman käsityksen elämästä ja PÄÄSEVAT kokeilemaan joskus oikeasti Citroenia
- odotus Citikalla
Olen ajant 10 vuotta Citikalla. Olen odottanut niitä mystisiä sähkövikoja, pitkiä korjaamoreissuja ja siinä ohessa lompakon rajua laihtumista. Olen alkanut epäillä, että autoni onkin Toyota valepuvun alla, koska kummallisia vikoja ei ole ollut ja lompakkokin on paksumpi kuin premium-autolla ajavalla työkaverillani.
- niin pitäydy
PERSOONATTOMASSA PIRSSISSÄ! EI KAIVATA TOYTAOLEMATTOMIA EIKÄ NISSANMITÄTTÖMYYKSIÄ!
- huoltofirmassa ei
kaivata niitä, menis kioski nurin jos kaikki ostas niitä?
- mercipoku
Ajelen uudella C5 dieselillä. Ajoin kaikki saman kokoluokan kilpailijat ja jäin citikan koukkuun ja olen ollut tosi tyytyväinen. Miljoona on ajettu eri merkkisillä autoilla edellinen autoni oli avensis. T
- uusi C5 Exclusive
Uusi C5 dieseli alla vasta 1700 km takana.
ei voi olla muutakuin tyytyväinen - Sakreköör
uusi C5 Exclusive kirjoitti:
Uusi C5 dieseli alla vasta 1700 km takana.
ei voi olla muutakuin tyytyväinenAikaisempi oli vm.-03 C5 ja nyt on alla uusi C5 Tourer. Eli jäin koukkuun!! Ei olisi aikoinaan pitänyt käydä edes koeajamassa Femmaa v.-03...
- hapa7
En ole koskaan omistanut ranskalaista autoa mutta nyt on ekan kerran yhtenä vaihtoehtona C5. Pakko myöntää että ennakkoluuloja on (appiukon 407:n kalliiden sähkötemppuilujen jälkeen). Citroen on aika huonon jälleenmyyntiarvon omaava merkki tällä hetkellä. Oletetaan että C5 osoittautuu hyväksi ja kestäväksi autoksi kaikin puolin. Miten kauan luulette, että vanha maine nopeasti arvoaan pudottavana merkkinä seuraa perässä?
- MakeJo
Maineen palauttamiseen menee n. 5 vuotta. Esson miehillä tosi aika on noin 10-20 vuotta.
Esson miehet ovat vielä siinä vaiheessa että ranskalaiset ruostuvat (niistä ajoista on n. 15-20 vuotta).
Kun esim. Opel pilasi maineensa ruostumisella ja huonolla laadulla niin kyllä sen korjaamiseen meni ainakin tuo 5 vuotta. Samoin esim. Mersun laatuongelmat, Fordin vetonivelet ja puhkiruostuvat ovet ym. ym.
Sitikan ongelmathan ovat paljon johtuneet siitä että yhtiö ottaa ennakkoluulottomasti käyttöön viimeisintä huipputekniikkaa, mm. tämä yhteiseen kenttäväylään siirtyminen. - Ominaisuus
Sitruunapatonkien ominaisuus, että kukaan ei halua niitä käytettynä koskea kepilläkään.
- Sinullakin
Ominaisuus kirjoitti:
Sitruunapatonkien ominaisuus, että kukaan ei halua niitä käytettynä koskea kepilläkään.
Sama vikahan se tuntuu olevan sinullakin. Koetahan nyt vain kiltisti ottaa niitä masennuslääkkeitäsi. Äläkä turhaan luulottele, että kaikki autosi viat ovat muiden autoissa.
Autoja voi korjata ja ostaa uusia mutta tuota sinun päätäsi joka vipottaa pahankerran on vaikea korjata, eikä uusia ole saatavilla joten tilanne on on aika valitettava kohdallasi.
Olet raukka ja säälittävä ihminen. Syvä osanottoni tuohon elämänvaiheesi. - ostit
Sinullakin kirjoitti:
Sama vikahan se tuntuu olevan sinullakin. Koetahan nyt vain kiltisti ottaa niitä masennuslääkkeitäsi. Äläkä turhaan luulottele, että kaikki autosi viat ovat muiden autoissa.
Autoja voi korjata ja ostaa uusia mutta tuota sinun päätäsi joka vipottaa pahankerran on vaikea korjata, eikä uusia ole saatavilla joten tilanne on on aika valitettava kohdallasi.
Olet raukka ja säälittävä ihminen. Syvä osanottoni tuohon elämänvaiheesi.Ja siinä taas yksi masentunut ja epätoivoinen joka on kusessa patonkinsa kanssa. Älä pura pahaa oloasi muihin, jos olet tehnyt typeryyksiä.
- Kalikka sattuu
ostit kirjoitti:
Ja siinä taas yksi masentunut ja epätoivoinen joka on kusessa patonkinsa kanssa. Älä pura pahaa oloasi muihin, jos olet tehnyt typeryyksiä.
Se Koira älähtää johon kalikka sattuu.
- see5
Joo Meikäläisen C5 vm.01 2.0 16v manuaali ajettu 252tkm. Tämä auto on ollut uudesta asti meidän perheessä (uutena faijalla) Normaali huoltojen lisäksi 1*ylimääräinen vika siis suutin vika. Suutin remppa maksoi huimat 40e. Tänä kesänä vaihdoin levyt palat eteen taakse. Mutta se vissiin jo kuuluu asiaan näillä kilsoilla. Automaatti C5:sessa näkyy olevan sitä remppaa enemmän.
- see5
Todellisia kokemuksia Sitruunoista:
http://groups.msn.com/Sitruunapatonki/messageboard.msnw
http://www.citroen-foorumi.com/index.php
- edellisiä malleja
Nykyinen malli on suhteelisen onnistunut ulkonäöllisesti kun on otettu mallia uudesta audista, mutta edelliset ovat törkeän näköisiä.
Mutta kuitenkin suosittelen pysymään erossa ranskanpastilleista eli patongeista.
Ranskalaisten pitäisi tyytyä siihen hajuvesiteollisuuteen eikä hyppiä aidan yli alueellee mistä eivät mitään ymmärrä.
Nimimerkillä kokemusta löytyy.- täyttä asiaa
Näin se on. t. katsastusmies
- pieniä
Olen varma että nimimerkillä "kokemusta löytyy" kokemuksesi autoihin rajoittuu ainoastaan takapenkillä örveltämiseen tyhjien kaljapullojen heittelyyn ikkunasta kadulle. Esim. väittämäsi että uusi c5n on kopioinut A4n peräpään muotoja ei ole mahdollista koska autot on julkaistu niin lähekkäin. Uusien automallien muotoilu on lyöty lukkoon jo vuosia ennenkuin malli julkaistaan joten C5 ja A4 yhdennäköisyys on vahinko. On harmillista että ranskan tietämyksesi rajoittuu vain patonkiin ja pastilleihin, olet myös näköjään kuullut että siellä tehdään myös hajuvesiä. Ranskassa on paljon teknistä osaamista joka on paljon Suomen edellä, siellä suunnitellaan ja valmistetaan esim. kuorma-henkilöautoja, lentokoneita sekä raskaan teollisuuden koneita ja laitteita. Kaiken huipuksi ranska on ydinasevaltio. Jos olisi Suomalainen auto (Teijon valmistus valitettavasti lopetettiin jo -70 luvulla) ajaisin ehdottomasti sillä.
- pieniä ja tietämättömiä
täyttä asiaa kirjoitti:
Näin se on. t. katsastusmies
taitaa "katsastusmies" olla "kokemusta omaavan" sivupersoona tai sitten niitä kuuluisia Esson paarin "joo joo" miehiä joilla ei ole mitään järkevää omaa mielipidettä.
- edellisiä malleja
pieniä kirjoitti:
Olen varma että nimimerkillä "kokemusta löytyy" kokemuksesi autoihin rajoittuu ainoastaan takapenkillä örveltämiseen tyhjien kaljapullojen heittelyyn ikkunasta kadulle. Esim. väittämäsi että uusi c5n on kopioinut A4n peräpään muotoja ei ole mahdollista koska autot on julkaistu niin lähekkäin. Uusien automallien muotoilu on lyöty lukkoon jo vuosia ennenkuin malli julkaistaan joten C5 ja A4 yhdennäköisyys on vahinko. On harmillista että ranskan tietämyksesi rajoittuu vain patonkiin ja pastilleihin, olet myös näköjään kuullut että siellä tehdään myös hajuvesiä. Ranskassa on paljon teknistä osaamista joka on paljon Suomen edellä, siellä suunnitellaan ja valmistetaan esim. kuorma-henkilöautoja, lentokoneita sekä raskaan teollisuuden koneita ja laitteita. Kaiken huipuksi ranska on ydinasevaltio. Jos olisi Suomalainen auto (Teijon valmistus valitettavasti lopetettiin jo -70 luvulla) ajaisin ehdottomasti sillä.
Jahas, missä kohtaa sanoin että yhdennäköisyys löytyy peräpäästä. Taidat sittenkin olla kanssani täysin samaa mieltä, että silleen.
- edellisiä malleja
pieniä ja tietämättömiä kirjoitti:
taitaa "katsastusmies" olla "kokemusta omaavan" sivupersoona tai sitten niitä kuuluisia Esson paarin "joo joo" miehiä joilla ei ole mitään järkevää omaa mielipidettä.
Jos useampi on samaa mieltä niin sekö tarkoittaa että ovat joo joo miehiä. Jos olet mennyt tekemään hölmöyksiä hankkimalla sitruunapatongin niin älä kiemurtele kuin mato koukussa ja keksi tekosyitä.
- Kyösti
pieniä kirjoitti:
Olen varma että nimimerkillä "kokemusta löytyy" kokemuksesi autoihin rajoittuu ainoastaan takapenkillä örveltämiseen tyhjien kaljapullojen heittelyyn ikkunasta kadulle. Esim. väittämäsi että uusi c5n on kopioinut A4n peräpään muotoja ei ole mahdollista koska autot on julkaistu niin lähekkäin. Uusien automallien muotoilu on lyöty lukkoon jo vuosia ennenkuin malli julkaistaan joten C5 ja A4 yhdennäköisyys on vahinko. On harmillista että ranskan tietämyksesi rajoittuu vain patonkiin ja pastilleihin, olet myös näköjään kuullut että siellä tehdään myös hajuvesiä. Ranskassa on paljon teknistä osaamista joka on paljon Suomen edellä, siellä suunnitellaan ja valmistetaan esim. kuorma-henkilöautoja, lentokoneita sekä raskaan teollisuuden koneita ja laitteita. Kaiken huipuksi ranska on ydinasevaltio. Jos olisi Suomalainen auto (Teijon valmistus valitettavasti lopetettiin jo -70 luvulla) ajaisin ehdottomasti sillä.
Tais kalikka saavuttaa kohteensa, koska noin paasaat. Se koira älähtää....
- arvattu
edellisiä malleja kirjoitti:
Jos useampi on samaa mieltä niin sekö tarkoittaa että ovat joo joo miehiä. Jos olet mennyt tekemään hölmöyksiä hankkimalla sitruunapatongin niin älä kiemurtele kuin mato koukussa ja keksi tekosyitä.
Käyttökokemukseni patonkeihin rajoittuu ainoastaan C5 HDI. Olet oikeassa että olen joutunut koukkuun ranskalaiseen autoon ja kiemurtelen aina pitkällä työajomatkalla kun saan nautiskella mukavasta ja huolettomasta kyydistä. Ajoin entisellä C5 n,245tkm ilman murheita ja nyt on käytössä alle vuoden vanha patonki.
- peräpää
edellisiä malleja kirjoitti:
Jahas, missä kohtaa sanoin että yhdennäköisyys löytyy peräpäästä. Taidat sittenkin olla kanssani täysin samaa mieltä, että silleen.
Olen kanssasi samaa mieltä että uuden A4 ja C5 peräpäät ovat muotoilultaan samanlaisia. Mutta olen kanssasi täysin erimieltä siitä että ranskalaiset olisivat matkineet saksalaisia. Autojen suunnittelu kestää vuosia. Laitappa vähän niitä OMIA kokemuksiasi ranskalaisista autoista.
- autojen vikalistasta
Lyhyt on vikalista C5:n kohdalla, eikä mitään
pahoja sittenkään.
Auton saa niinkauan kuntoon kun on kori mihin
rakentaa, eikä ruosteista Citroenia tämän ikäisissä tapaa toisin on monen muun kalliimmankin merkin suhteen.- kestävyys
Alkupään (2001-03) C5 autoissa oli paljon lastenvikoja jonka takia auton luotettavuus sai huonen maineen. Myöhemmistä malleista viat on saatu kuntoon ja etenkin dieselit ovat luotettavia. Käytettynä saman hintaista ja samamoilla varustelutasoilla,turvallisuudella, ajo-ominaisuudella ja yhtä tilavaa autoa saa hakea muista merkeistä. Varaosat ovat kaikista edullisempia hankittuna Vehosta (esim, pösö-miehet hakevat määrättyjä osia Vehosta koska ovat halvenpia kuin omalla maahantuojalla).
- Jokejärvinen
Ostin aikoinaan pikkuriskillä ekan C5:n. Kaverit tietty arvostelivat hankintaa. Olin kuitenkin niin tyytyväinen, että vaihdoin juuri uuteen Femmaan. Mielestäni C5 on mainettaan parempi kiesi. Minulla kun on tähän ikään mennessä karttunut jo kokemusta liki kaikista merkeistä mm. Mersu, Volvo, Ford, Opel, BMW yms. Eikai sitä ihmisen tekemänä virheetöntä autoa pysty edes valmistamaan.. jokaisessa on aina ollut jotain pientä. Citikka vain herättää suuria tunteita! Itsetunto on kuitenkin jo niin kohdallaan että voi ajaa sillä mistä aidosti tykkää!!!
- romahdus
ei pidä paikkaansa tai itseasiassa pitää. Kyllä se jälleenmyyntihinta laskee muillakin merkeillä todella rajusti jos autoon tulee vähänkin reilummin kilometrejä.
- Anonyymi
Mielestäni C5 on ihan massa paskaa Ranskasta
T: patonkimies- Anonyymi
Päinvastoin. Minulla oli peräkkäin kaksikin C5:sta, bensalla ja dieselillä, farkkuja kumpikin, automaatteja. Ne olivat kestäviä ja kivoja ajaa, ei tarvinnut normihuoltojen lisäksi huollossa käydä. Nykyisin ajelen Bemarilla. Tärisevään kulkuun tottuminen kesti vuoden, mutta ne vieroitusoireet on jo läpikäyty. Kunhan Sitikka saa sopivan sähkiksen tuotantoon, täytyy sekin käydä kokeilemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851