Siis kyseessä on 5.2kw bensa-Webasto (top c?) telestart t80:llä. Euroopasta tuotu, mutta asennusohje taitaa puuttua.
Koitin kyllä kuuklailla mutten ole kovin taitava siinä... Olen lukenut muutaman julkilausuman että Webaston asennusohjeita saa tulostettua netistä, mutta olisko joku niin ystävällinen että tyrkkäis vähä oikeaan suuntaan?
Ja jos joku joka on itse asentanut Webaston tai Eberin sattuu lukaseen tän niin vinkkejä saa antaa, mitä kannattaa ottaa huomioon jne. Bensan otan auton omasta tankista, en tee välitankkia. Ja autossa on ilmastointi, mutta manuaali eli ei vaikuta asennukseen?
MISTÄ WEBASTON ASENNUSOHJE
13
10476
Vastaukset
- en ymmärrä
on laittaa bensa-autoon webasto? Ja minusta se kannattaa viedä sinne missä osaavat sen asentaa eikä yrittää itse. On siinä kyllä omat juttunsa kun seurasin mun minun dieseliin sellainen laitettiin keväällä. Yleensä webasto laitetaan kun auton oma moottori ei jaksa lämmittää tarpeeksi mutta että bensa-autookin? Minä laittaisin sähkön ja tolppaan.
- Tosin tutkin
webastojen hintoja ja olen ostanut omani niin halvalla (yksityiseltä joka ostikin dieselauton) että vois hyvin asennuttaa. Homma on periaatteessa selvä, mutta osia on n. 6800 kpl. Ja aina ohjeessa neuvotaan joku asia mitä ei ehkä tule miettineeksi. Mutta mulla on käytössä ihminen joka näitä on tehnyt, mutta mallikohtainen ohje olis ihan jees anyway...
Sitten: tolppiahan ei ole ihan joka paikassa. Bensa ei ole yön jälkeen yhtään lämpösempi ku diisulikaan, jos et tiennyt. Ja nämä polttoainelämmittimet on kehitetty jo sillon ku diisel oli pieni ruokainen ja luotettava kulkine, ei nykyisen kaltainen tietokonemopo, mutta lämpes. Eli lämppärin laitto diisuliin sen takia ettei ajossa tarkene on melkosta homostelua jossei sitä saa laittaa bensaan vaikkei ajossa tarviskaan ku 2 min...
Eli toi sun "Yleensä webasto laitetaan kun auton oma moottori ei jaksa lämmittää tarpeeksi mutta että bensa-autookin? " on täyttä shaissea. Niin ku webaston laitto keväällä kesää vasten.
Mulla on myös muksu ja koira. Joskus ne joutuu jäämään hetkeks autoon talvellakin ja kun en varsinkaan heidän ollessa ainoina kyydissä, harrasta tyhj/mäkäyntiä niin onko joku parempi konsti? No taukolämmitin mutta se ei taas auta aamuisin. Ja mun autossa ei ole lohko/letkulämppäriä, mutta webasto mulla on eli miksei?
Toivottavasti ymmärsit. Se ei tarkoita ettei olis järkeä jos et sä ymmärrä. Oikeastaan asioissa mitä sä et ymmärrä on tod näk paljon järkeä. Liikaa. Eli anna olla kyttäämättä muitten touhuja lurkki! - on se tuokin
Tosin tutkin kirjoitti:
webastojen hintoja ja olen ostanut omani niin halvalla (yksityiseltä joka ostikin dieselauton) että vois hyvin asennuttaa. Homma on periaatteessa selvä, mutta osia on n. 6800 kpl. Ja aina ohjeessa neuvotaan joku asia mitä ei ehkä tule miettineeksi. Mutta mulla on käytössä ihminen joka näitä on tehnyt, mutta mallikohtainen ohje olis ihan jees anyway...
Sitten: tolppiahan ei ole ihan joka paikassa. Bensa ei ole yön jälkeen yhtään lämpösempi ku diisulikaan, jos et tiennyt. Ja nämä polttoainelämmittimet on kehitetty jo sillon ku diisel oli pieni ruokainen ja luotettava kulkine, ei nykyisen kaltainen tietokonemopo, mutta lämpes. Eli lämppärin laitto diisuliin sen takia ettei ajossa tarkene on melkosta homostelua jossei sitä saa laittaa bensaan vaikkei ajossa tarviskaan ku 2 min...
Eli toi sun "Yleensä webasto laitetaan kun auton oma moottori ei jaksa lämmittää tarpeeksi mutta että bensa-autookin? " on täyttä shaissea. Niin ku webaston laitto keväällä kesää vasten.
Mulla on myös muksu ja koira. Joskus ne joutuu jäämään hetkeks autoon talvellakin ja kun en varsinkaan heidän ollessa ainoina kyydissä, harrasta tyhj/mäkäyntiä niin onko joku parempi konsti? No taukolämmitin mutta se ei taas auta aamuisin. Ja mun autossa ei ole lohko/letkulämppäriä, mutta webasto mulla on eli miksei?
Toivottavasti ymmärsit. Se ei tarkoita ettei olis järkeä jos et sä ymmärrä. Oikeastaan asioissa mitä sä et ymmärrä on tod näk paljon järkeä. Liikaa. Eli anna olla kyttäämättä muitten touhuja lurkki!mutta tiedötkö ettei lapsen jättäminen autoon ole edes järkevää? Ja että normaali auto pysyy 30 minuuttia lämpimänä 20 c pakkasella. Ja jos pitää lasta yli 30 minuuttia yksin autossa niin se on jo heitteellejättö. Ja ase takuu juttu että diesel ja bensa auton lämpeminen on aivan eri asia mutta sinulle sitä ei kannata selittää kun ei äky siihen riitä. Laita ihmeessä vaikka keitin autoosi mutta kysy sieltä missä sen osaavat tehdä äläkä täällä.
Ja esim. Passatin dieselissä ei tarkene jos ei ole lisälämmitintä mutta sinun aivosi ei sitä pysty ymmärtämään jos sitten mitään muutakaan. Siitä olen ihan varma että jos itse asennat niin tuolla järjellä palaa koko auto. Pikku suositus on että asenna pois. - äky puuttuu...
on se tuokin kirjoitti:
mutta tiedötkö ettei lapsen jättäminen autoon ole edes järkevää? Ja että normaali auto pysyy 30 minuuttia lämpimänä 20 c pakkasella. Ja jos pitää lasta yli 30 minuuttia yksin autossa niin se on jo heitteellejättö. Ja ase takuu juttu että diesel ja bensa auton lämpeminen on aivan eri asia mutta sinulle sitä ei kannata selittää kun ei äky siihen riitä. Laita ihmeessä vaikka keitin autoosi mutta kysy sieltä missä sen osaavat tehdä äläkä täällä.
Ja esim. Passatin dieselissä ei tarkene jos ei ole lisälämmitintä mutta sinun aivosi ei sitä pysty ymmärtämään jos sitten mitään muutakaan. Siitä olen ihan varma että jos itse asennat niin tuolla järjellä palaa koko auto. Pikku suositus on että asenna pois.Sää helvetin idiootti luulet varmaan että polttoainenlämmitin on joku uus keksintö joka on just tullu markkinoille suorasuihkutuskoneiden takia.
Tiedoksi, jo kuplassa aikanaan oli bensalämmitin.
Mutta jos sun asemaa taloyhtiön parkkipaikalla ahistaa ja uhkaa se että jollain muullakin on tommonen lisävaruste niin turha täällä on pahaa oloaan purkaa. Tai täällä sen voi tehä saamatta nenäänsä nimettömänä...
En kysynyt muuta kuin osotetta mistä voin tulostaa ohjeen. En kysynyt vähä-älyisen idiootin mielipiteitä, joka on asennuttanut diisseliinsä webaston. Kysyin asioista jotain tietäviltä, en sinulta joka joudut käyttämään vielä tarralenkkareitakin.
Ja sekin on kyllä heitteillejättö jos muksun jättää autoon ilman lämmitystä 20c pakkasella puoleks tunniks, pässi. - Tarvisin kanssa kun ei aina...
äky puuttuu... kirjoitti:
Sää helvetin idiootti luulet varmaan että polttoainenlämmitin on joku uus keksintö joka on just tullu markkinoille suorasuihkutuskoneiden takia.
Tiedoksi, jo kuplassa aikanaan oli bensalämmitin.
Mutta jos sun asemaa taloyhtiön parkkipaikalla ahistaa ja uhkaa se että jollain muullakin on tommonen lisävaruste niin turha täällä on pahaa oloaan purkaa. Tai täällä sen voi tehä saamatta nenäänsä nimettömänä...
En kysynyt muuta kuin osotetta mistä voin tulostaa ohjeen. En kysynyt vähä-älyisen idiootin mielipiteitä, joka on asennuttanut diisseliinsä webaston. Kysyin asioista jotain tietäviltä, en sinulta joka joudut käyttämään vielä tarralenkkareitakin.
Ja sekin on kyllä heitteillejättö jos muksun jättää autoon ilman lämmitystä 20c pakkasella puoleks tunniks, pässi.Juu miekkonen tarvis kanssa ohjeet ja lähinnä diesel käyttösen(liekö eroja) Kateelliset vaan haukkuu.........=)
- Auditfsi
Sama se laittaako sen bensa vai diisseliin, kyseessähän on vaan moottorin lämmitysmenetelmä, webasto parempi, lämmittää nesteet ja sisätilankin, pistokkseessa vain pienen osan lohkoa. Ehdottomasti turboihin
- katso kaha
Eikös tun asentaminen ole vähän kuin ammattimiehen hommaa ja vielä luvanvaraista, tai jotain.
- NO , PYYTÄÄ
Naapurin ukolta luvan .
- johtotähti loistaa
NO , PYYTÄÄ kirjoitti:
Naapurin ukolta luvan .
voi mikä loistava äly, olen fanisi.
- KIITOKSENI .
johtotähti loistaa kirjoitti:
voi mikä loistava äly, olen fanisi.
Fanittamisesta .
Toisaalta : voihan sen luvan kysyä vaikka posteljoonilta.
( vain mielikuvitus on rajana .)
- eberspächer
olis hyvä kertoo mihin autoon, vuosimalliin ja mikä kokoinen moottori!!! Asennukseen vaikuttaa oleellisesti onko auto ilman ilmastointia, manuaali-vai automaatti-ilmastointi, sekä can-väylänen sähköjärjestelmä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- jekonnaje
Menepäs paikalliseen Webastoja myyvään liikkeeseen ja pyydä se ohje..
- mitenkä on
Mitenkä on että kun on tiisseli niin käykö siihen pensalämmitin vai pitääkö olla vesilämmitin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662228Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711460Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211434Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.751117Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771114Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031046En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898