Siipirikko kuikka

TöllinLiisa

Yksin istut laiturilla
äärellä tyynen veen
Miettein syvin
on lähtenny laiva.

Joka kerran, sen kerran
tuli Sinut vei.
Lähestyn kutsuvaa uimarantaa
hiljaa luen Sinua.

Tahtoisin lähelles tulla
tulla ja jakaa.
On meillä niin samat tunteet
on lähtenny laiva.

Havahdut nouset
yön kastehelmet hiuksilla.
Tyynen järven sini katseessas
kätes ojennat, käteni ojennan.

Käsi lämmin tunteva
syliin kaipaavaan kietoo.
Sanomattoman syvää,
niin hoitavaa, olla sylikkäin.

Siipirikko kuikka
yksin ui,uida koittaa.
Sitä siinä katselemme,
aamun lehdelle putoaa - kyynel.

Taivas alasko laskeutui
palvoi uskoa valoi.
Meillekki siipirikoille
sytytti toivon valon.

Saapuiko rakkauden laiva
meillekkö toi?
Meillekkö tuoda vois
lahjan annettavaks -jaettavaks?

12

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

      Tiedätkö, kun luen runojasi... tuntuu kuin makoilisin pehmeällä sammalnurmella, kirkkaan sinisen taivaan alla - muutama kumpuinen poutapilvi...
      *huokaa*

      Minä viihdyn, vaikka suruisiakin säkeitä Sinulla.

      • TöllinLiisa

        Sinnekös sammavuoteelle vie,
        sammal see onki - äidinrakkaus.

        -uus aurinkoinen päivä ja
        maalissa jo kädet näppäilen.

        kesäistä mieltä viidytääs ulkosalla
        uimavesissä kantavissa ihanissa.
        Kiitos eilisestä ..Liisa


    • lindalinda1

      minäkin luen Sinua hiljaa,
      ihmettelen taas sanojesi arkun rikkautta.
      Sitä rikkautta jolla olet tämänkin haikean runosi
      kirjoittanut.

      Kaunista ja aina yhtä koskettavaa luettavaa.

      • TöllinLiisa

        Sen verran nähny rakkauden nälkää,
        ett aistit nee herkimmätki - heränneet?
        Elämän tätä koulua, sielä on muitaki.
        Saman osan saaneita, laiva on menny.

        Sinulle kiitosta eilisestä vierailustas.
        Sanoistas paljon puhuvista,,kiitos.

        Kesä lämmin jatkuu töllistään Liisa


    • *MURUKULTA*

      Kesäinen järvenpinta - vielä - niin paljon kertoo
      kaiken kauniin paljastaa, sen antaa välkkyä
      ja virrata, niin että melkein koskettaa..

      Syvissä vesissä, mutta kauniin sävelin...Liisa ! :)

      Hieman pilveä kerää taivaalle, ei paljoo, nautitaan,
      eihän kuitenkaan ole pakkasta! :))))

      • TöllinLiisa

        Vesien äärelle sielä
        mietein syvin
        sydämessä aaltoilee.

        Rakkaus ylös nousee
        siihen katse jää.

        Kaunista uutta aurinkoista täälä
        maalissa jo kädet Sinulle kiitosta kirjoittelen..Liisa


    • Rakkaus Elämään,luontoon
      itseensä että toiseen

      synnyttää kauneutta
      niille,joilla on
      voimia että kykyjä
      ottamaan ne vastaan.

      Lukea elämäänsä
      löytäen sieltä
      sen oman
      -timanttinsa.

      Myös Siipirikko kuikalle
      kuin- TöllinLiisalle.

      • TöllinLiisa

        Kypsyneitä sanoja runoks, kiitos.
        Kasvunalustaa
        tärkein mi ei näkyvää,
        orastavaa jos havaita saa?

        Kuikka yksin siipirikko
        oisko katsellu omaa kuvaa?

        Luonto saarnaa
        Sinulle eilisestä kiitos ja
        aurinkoista tietä päivääs.Liisa


    • tomppa2006

      ...lukiessani tätä runoa, hieno rakkausruno...

      Kiitän lukunautinnosta ja tunteisiin vetoavasta tekstista - tomppa.

      • TöllinLiisa

        Sielunkieliä joita
        "Liikutuin syvästi"

        Aamu sen heränny katse
        siihen katsoessa taas kerran.
        Vei sinne mistä
        laiva oli lähtenny.

        Yksin jääny moni
        metteisiin syviin
        laiva on lähtenny.

        Niillä sydämillä
        sama ymmärrys.

        Liikutuin sanoistas
        et ajatuksias jätit tölliin..Liisa


    • tisakari

      miten sinusta pursuaa noin ihanaa tekstiä, kyynel vieri poskiltain, aivan ihana ja toi helpotuksen, taas tulin petetyksi, mut minkäs voi, elämä jatkuu, upea :))

      • TöllinLiisa

        Sateen jäljeltä eikös
        värit kirkastu, tuoksuu maa.
        Itkin itsekki
        sylissä hoitavassa
        miten hyvä olla?

        tisakari..Sinulle lämmin kiitos
        tuntien herkistyen näämme koemme ja tunnemme.Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      465
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      192
      464
    Aihe