Vaihtotarjous Alfaan...

huvittavaa

Tuli autokauppiaalta tarjous vaihtaa nykyinen Volvoni johonkin uuteen Alfaan. Oli komeat prosyyrit ja laskettu oikein hyvityshintakin Volvolle. Se mikä huvitti oli että pitäisi oikein maksaa väliäkin kun luotettavasti palvelleen huippu-Volvon vaihtaisi johonkin italialaiseen vikapesään! Hahhahaaa, kylläpä nauratti. En minä nyt vielä sentään niin dementoitunut ole.

16

2349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • traktorin

      autoon vaihtaa, joutuu yleensä maksaman vähän välirahaa.

      • liikkuu, toinen...

        Mutta sillä traktorilla voi hinata tienpäälle levinneen italohärpäkkeen lähimpään korjaamoon tai kaatikselle.


    • J..

      Muistan vielä ajan, jolloin minullakaan ei ollut rahaa.

    • edgee

      hehe minä pyörin... vaihtaisin kyllä erittäin nopeasti sellaisen AUTOON

    • K.Ä.

      Kärsiikö kysyä, että mikä on Volvosi malli ja vuosimalli ja mitä olisivat hyvittäneet? Niitä laskelmia kun on tullut yhdelle jos toiselle premium-autoilijalle ja kovin ovat "huipputarjoukset" menneet laidasta laitaan.

    • -Armani-

      Tuskin Alfa Romeo sinulle sopisikaan, enkä yleensäkään kykene näkemään Alfaa ja Volvoa toistensa vaihtoehtoina - hyvin erityylisiä autoja. Onneksi voi jokainen itse valita kummalla ajaa.

    • Wanha autoilija

      Itse en tosin 80-luvun jälkeen ole Volvoa omistanut, mutta useampia kavereita minulla on, jotka vannovat ko. automerkin nimeen. Paitsi eräs porvoolainen (nykyään) kaverini, jonka vajaat 50 K euroa maksava, nyt pari vuotta vanha, Volvo on jo kolmasti jättänyt tien poskeen. Saman kaverin edellisessä Volvossa (V 70)puolestaan oli jo puolen vuoden ikäisenä sellainen vika, että keskuslukitus oli täysin sekaisin. Ei kivaa talvipakkasilla. Välillä auton ovia ja takaluukkua ei saanut auki, välillä ei lukkoon.

      Vertailun vuoksi naapurini kolmisen vuotta sitten käytettynä ostettu Alfa 159 Sport Wagon on toiminut moitteetta.

      Nämä jutut ns. parhaasta autosta ovat niitä ikuisuuskysymyksiä. Nykyään merkkien väliset erot ovat useimmiten mitättömiä, pikemminkin tunnekysymyksiä. Ja saman merkin eri yksilöillä voi olla edelleen eroja. Tosin usein ne johtuvat erilaisesta käytöstä ja ennenkaikkea huollosta.

      Mutta, kaikilla merkeillä ajetaan, kuten eräs tuttu mekaanikko vuosia sitten asian ilmaisi.

      Loppukommenttina vielä se, että tunnesyistä jos autoa valitsisin Alfan ja Volvon välillä, niin italo-orhissa kyllä fiilistä riittää minun näkökulmastani selkeästi enemmän kuin Göteborgin turva-autossa. Myönnän kyllä, että tämä viimeinen arvioni on täysin puolueellinen eikä perustu muuhun kuin siihen tunteeseen. Tai sitten olen vieläkin katkera siitä, ettei minulla nuorena miehenä 1970-luvulla ollut varaa ostaa Alfa Spideria...Jouduin ajamaan 144 Volvolla.

      • AR158..

        kaverisi saannu ostettua...

        Viimeisin kunnon Volvo oli juuri tuo mainitsemasi 140 sarja


      • Wanha autoilija
        AR158.. kirjoitti:

        kaverisi saannu ostettua...

        Viimeisin kunnon Volvo oli juuri tuo mainitsemasi 140 sarja

        Tarkoitin tietysti Alfa 156 Sport Wagonia.

        Joo, saattaa se tietyltä näkökulmalta ollakin niin, että 240-sarja ei enää ollut ihan samaa laatua Volvolla. Oli mulla 244 Volvokin aikanaan, eikä siinä kyllä paljoa valittamista ollut. Paitsi, että se meni kuin ankerias liukkailla pikkuteillä. Hävisi siinä ominaisuudessa silloin suosituille etuvetoisille selvästi. Ei minun Volvoissani juuri vikoja ollut. Mutta, eipä juuri mitään suurempaa fiilistäkään. Sellaisia vähän tylsiä perusautoja. Varsinkin Ruotsissa, jossa niihin aikoihin asuin.


      • jestas 200-sarja
        Wanha autoilija kirjoitti:

        Tarkoitin tietysti Alfa 156 Sport Wagonia.

        Joo, saattaa se tietyltä näkökulmalta ollakin niin, että 240-sarja ei enää ollut ihan samaa laatua Volvolla. Oli mulla 244 Volvokin aikanaan, eikä siinä kyllä paljoa valittamista ollut. Paitsi, että se meni kuin ankerias liukkailla pikkuteillä. Hävisi siinä ominaisuudessa silloin suosituille etuvetoisille selvästi. Ei minun Volvoissani juuri vikoja ollut. Mutta, eipä juuri mitään suurempaa fiilistäkään. Sellaisia vähän tylsiä perusautoja. Varsinkin Ruotsissa, jossa niihin aikoihin asuin.

        No haloo, kun puhutaan Volvoista joita vaihdetaan liikkeissä uusiin niin ei puhuta mistään iänikuisesta 200-sarjasta, urpot. Puhutaan 3-5 vuotiaista, jotka kyllä hakkaa uudet alfat 60-0.


      • ymmärtänyt
        jestas 200-sarja kirjoitti:

        No haloo, kun puhutaan Volvoista joita vaihdetaan liikkeissä uusiin niin ei puhuta mistään iänikuisesta 200-sarjasta, urpot. Puhutaan 3-5 vuotiaista, jotka kyllä hakkaa uudet alfat 60-0.

        yllä olevien fiksujen kommenttien pointtia. Pitkällehän tunteen perusteella se auto valitaan. Jos mielestäsi Volvo hakkaa Alfan 60-0 (mitä tuo sitten tarkoittaakaan), niin todennäköisesti valitset kulkineeksesi Volvon. Eikä siinä mitään. Se on sinun valintasi ja vapaasti voit sen tehdä. Toiset puolestaan näkevät, ettei Volvossa ole mitään sellaista, miksi sen voisi hankkia. Jos itse pitäisi skandinaaviauto ottaa, niin kyllä se Saab olisi. Volvo on vähän sellainen ruotsalaisen sosialidemokratian tasapaksu aikaansaannos. Ei näistä kuitenkaan tarvitse herneitä nenään ottaa.


      • kumpiastakaan merkkiä
        ymmärtänyt kirjoitti:

        yllä olevien fiksujen kommenttien pointtia. Pitkällehän tunteen perusteella se auto valitaan. Jos mielestäsi Volvo hakkaa Alfan 60-0 (mitä tuo sitten tarkoittaakaan), niin todennäköisesti valitset kulkineeksesi Volvon. Eikä siinä mitään. Se on sinun valintasi ja vapaasti voit sen tehdä. Toiset puolestaan näkevät, ettei Volvossa ole mitään sellaista, miksi sen voisi hankkia. Jos itse pitäisi skandinaaviauto ottaa, niin kyllä se Saab olisi. Volvo on vähän sellainen ruotsalaisen sosialidemokratian tasapaksu aikaansaannos. Ei näistä kuitenkaan tarvitse herneitä nenään ottaa.

        En Volvoa enkä alfaa, mutta kovasti houkuttaa ostaa 166 2,0L 16v Alfa Romeo, kaunis peli ainakin kuvien perusteella, en teidä millainen ajaa. Mutta mitä tähän ulkonäköön tulee niin sen perusteella ehdottomasti Alfa. Volvojen laatikkomallisesta yksinkertaistetusta tylsäsät tyylistä en pidä.


      • olisi...

        sinunkin kannattanut ostaa. Saat vielä vaihdossakin jotakin.


    • Marcus75

      Ei ne tämän päivän Alfat enää mitään huonoja
      laadultaan ole. Itse vaihdoin muutama viikko
      sitten Volvo S60:n Alfa 159 dieseliin. Kumma,
      kun en ole päivääkään katunut :) Hiukka meluisampi on tämä AR, mutta ajossa sitä ei
      edes ehdi huomata, kun ajamisen ilo on
      sitä luokkaa ;)

    • Alfaillaan

      ...kauppiaitten on tehtävä on tehdä työtään, eli mainostaa ja yrittää kaupata niitä kaikenmerkkisten autojen omistajille. Jokainen myyty uusi auto merkitsee heille rahaa eli elantoa.

      Olen itsekkin samaa mieltä, että on aivan turha lähteä kaupittelemaan minkäänlaista Alfa Romeota esim. Volvon, BMWn, Fordin, Toyotan, Volkswagenin ym. "premium" -merkin omistajalle, sillä he eivät hevin luovu laadukkaasta ja luotettavasta käyttöautostaan, johon ovat tottuneet.

      Kukaan ei hanki Alfa Romeota "kokeillakseen sitä vaihtoehtona". Ei, sellainen henkilö tulee pettymään karvaasti, hän vaihtaa pian sen tavallisempaan merkkiin ja taas tällä palstalla saa lukea pettyneen "kokeilijan" vuodatusta "epävarmasta vikapesästä".

      Jos Alfa kerran on näin epävarma ja huono kulkupeli, niin kuka pöhlö sellaisen sitten vaivoikseen hankkii???

      Vastaus on: Me! Me, jotka haluamme ajaa hieman persoonallisemmalla ja massasta erottuvalla merkillä. Me, jotka arvostamme sen legendaarista historiaa, tyyliä ja mukavaa ajettavuutta. Me, jotka arvostamme sitä samaan tyyliin, kuin Citroen 2CV:n omistajat ajokkiaan, vaikkakin hieman eri lähtökohdista!

      Alfa Romeo ei ole kaikkien testien testivoittaja, ei vuoden tilaihme, ei taloudellisuusajon luokkavoittaja, ei mikään "premium" -auto, ei sitä, ei tätä.....

      Alfa Romeo on persoonallinen italialainen merkki, on aina ollut ja sellaiseksi se myös jää, sitä ei ole tehty massoja miellyttämään!

      Hyviä kilomertejä Volvosi ratissa!

      • hassu paatos

        "Vastaus on: Me! Me, jotka haluamme ajaa hieman persoonallisemmalla ja massasta erottuvalla merkillä. Me, jotka arvostamme sen legendaarista historiaa, tyyliä ja mukavaa ajettavuutta. Me, jotka arvostamme sitä samaan tyyliin, kuin Citroen 2CV:n omistajat ajokkiaan, vaikkakin hieman eri lähtökohdista!"

        Öhöm, tuota niin... Meidän täytyy nyt mennä nukkumaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2859
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      403
      2752
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2220
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      78
      1924
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      70
      1893
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1803
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1794
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1738
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1542
    Aihe