Luumupuun siirto?

*Annabelle*

Olemme muuttamassa ja haluaisin siirtää 2 vuotta vanhan luumupuuni uuteen paikkaan.Puu on varmaan vanhempikin kun ostin sen astiataimena tai paakkutaimena.Kestääkö se siirtämistä:pitääkö juuret lyhentää ja pitääkö oksia leikata hiukan.?? Jos on liian kova riski siirtää jätän sen mielummin tänne että joku muu voisi iloita siitä.

7

1049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä..

Omenapuussa on hyvä nyrkkisääntö että juuristo on suunnilleen yhtä laajalla kuin latva, en tiedä onko luumulla sama juttu mutta itse kaivaisin tuon periaatteen mukaisesti puun ylös.

Luumuahan ei saisi leikata ennen syksyä nestevuodon vuoksi, ja juuristokin paremmin lähtee toipumaan jos et sitä kovin paljon rääkkää.

Jos kyseesä olisi minun puuni niin kaivaisin ylös ja veisin uuteen paikkaan.

• *Annabelle*

Ja eiku lapio heilumaan ! Latvoin jo oksat ..en tiedä mikä päähänpisto se oli, mutta tuntui niinkuin se olisi kaivannut sitä.VAhvistuu runko!Ei sieltä mitään kumivuotoa ole tullut.

• Ahneella on ...

Olen kuullut, että puskat, puut ym. kasvillisuus kuuluu kiinteästi kauppaan eli ei olisi mitään irtainta. Taannoin muistan perheen, joka kaivoi puut tontilta ja vei muuttokuormassaan mukanaan. Aikamoinen haloo siitä nousi.

Onko puu niin arvokas, että tuollaisessa on järkeä. Kannattaako muutaman kympin takia pahimmassa tapauksessa pahoittaa ostajan mieli? Vähän kyllä ahneudelta haiskahtaa. Kaksi taloa olemme myyneet, eikä koskaan ole tullut mieleen puita pihasta kaivaa.

• *Annabelle*

Meillä on vuokra-asunto eikä ne kasvit ja 14 pussia multaa monta laatikollista sen lisäksi todellakaan olleet tässä kun tähän tulimme.Piha oli koiranpaskoja täynnä ja kasvoi horsmaa niukasti.Olen tehnyt hitonmoisen työn tässä enkä aio muuta viedä kuin pari kukkaa ja sen puun.Ei siinä muuta kun se että olen jo kerran luopunut omasta puusta ja nyt tuo alkaa taas olla satoiässä ja en sitten vieläkään pääse nauttimaan oman puun hedelmistä.Ei se rahallisesti ole kuin pari kymppiä.JA on se riski ettei se onnistu uudessa paikassa joten saatan sen tuohon jättääkin.Puu on ollut vasta kaksi kesää meillä.

• vvvvvvuokranantaja
        *Annabelle* kirjoitti:

Meillä on vuokra-asunto eikä ne kasvit ja 14 pussia multaa monta laatikollista sen lisäksi todellakaan olleet tässä kun tähän tulimme.Piha oli koiranpaskoja täynnä ja kasvoi horsmaa niukasti.Olen tehnyt hitonmoisen työn tässä enkä aio muuta viedä kuin pari kukkaa ja sen puun.Ei siinä muuta kun se että olen jo kerran luopunut omasta puusta ja nyt tuo alkaa taas olla satoiässä ja en sitten vieläkään pääse nauttimaan oman puun hedelmistä.Ei se rahallisesti ole kuin pari kymppiä.JA on se riski ettei se onnistu uudessa paikassa joten saatan sen tuohon jättääkin.Puu on ollut vasta kaksi kesää meillä.

horsmat takasin ennen lähtöä.

• *Annabelle*
        vvvvvvuokranantaja kirjoitti:

Mua ei enää edes kiinnosta viedä niitä mukanani -pääsen paljon helpommalla kun jätän ne toisten hoidettavaksi.

• *Annabelle*
        vvvvvvuokranantaja kirjoitti:

Eikä' nitä kukaan voi multa vaatia jättämään siihen.Piha ja mullat jää jos niin haluan.En vainviitsi lähteä niitä kuskaamaan mihinkään.jääkööt.KAupasta saa uusia jos tarttee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      120
      2759
    2. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      87
      2431
    3. Nyt tiedän

Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai
      Sysmä
      65
      1890
    4. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      176
      1810
    5. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      56
      1807
    6. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      158
      1596
    7. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      46
      1586
    8. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1403
    9. Jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan Suomea

Kaikilla Suomen kansalaisilla on maanpuolustusvelvollisuus eli velvollisuus osallistua Suomen puolustamiseen. Miesten m
      NATO
      394
      1326
    10. Paraneeko ilmapiiri nyt?

Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket
      Hyrynsalmi
      28
      1289
    Aihe