Stocka ryhtyi

mätiin juustoihin

56

4615

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihän stokkalla

      käy kuin maahanmuuttajat,diplomaatit ja suomenruotsalaiset,joten myykööt vaan mätäset tuotteensa niille.

      • SOPII TODELLA HYVIN

        Stoccccca on todella huonontanut laatuaan ja nostanut hintojaan!
        No onneks on viellä meitä SUOMALAISIA jotka MAKSAVAT VEROA että "jotkut" saa viellä sossusta tukea että voi hakea ruokaa kaupasta ja vehosta mersun! (MUN RAHOILLA)!
        Suuri kiitos valtiolle kun jätetään kaikki köyhät suomalaiset "kuoppaan" ja otetaan lisää muta pohjaa suomeen!!


      • olet säälittävä
        SOPII TODELLA HYVIN kirjoitti:

        Stoccccca on todella huonontanut laatuaan ja nostanut hintojaan!
        No onneks on viellä meitä SUOMALAISIA jotka MAKSAVAT VEROA että "jotkut" saa viellä sossusta tukea että voi hakea ruokaa kaupasta ja vehosta mersun! (MUN RAHOILLA)!
        Suuri kiitos valtiolle kun jätetään kaikki köyhät suomalaiset "kuoppaan" ja otetaan lisää muta pohjaa suomeen!!

        vai sossun rahoilla saa mersua ?? jos näin ois kaikki tuntemani suomalaisjuoppot/pummit mersumiehiä!!!! t: siirtolainen veronmaksaja !!


      • Työvoimapulaa
        SOPII TODELLA HYVIN kirjoitti:

        Stoccccca on todella huonontanut laatuaan ja nostanut hintojaan!
        No onneks on viellä meitä SUOMALAISIA jotka MAKSAVAT VEROA että "jotkut" saa viellä sossusta tukea että voi hakea ruokaa kaupasta ja vehosta mersun! (MUN RAHOILLA)!
        Suuri kiitos valtiolle kun jätetään kaikki köyhät suomalaiset "kuoppaan" ja otetaan lisää muta pohjaa suomeen!!

        Mitä on valittaminen, kun suomalaisille ei kelpaa edes marjanpoiminta. Jos ois oma pesä puhdas, niin vois valitella. Työtä riittää tekeville, mutta kun ei kelpaa. Isoja liksoja vain kaipaillaan ja lyhyttä työaikaa. Sitten joku mummeli kiertää Stockan myymälöitä palkkion toivossa kenties, että löytäisi jostain hyllystä vanhentuneen tuotteen. Menis herranjestas itseensä. Minä olen löytänyt joka marketista vanhoja ja pistänyt sivuun! Tulee mieleen joku muitten markettien kateuskin, kun Stockmann sentään on vanha perinteinen yritys. Työntekijöistä paljon myös riippuu miten sujuu.


      • No arvaa=?
        olet säälittävä kirjoitti:

        vai sossun rahoilla saa mersua ?? jos näin ois kaikki tuntemani suomalaisjuoppot/pummit mersumiehiä!!!! t: siirtolainen veronmaksaja !!

        Mersumieheiä? Miksei voisi olla pumeja, jotka ovat mersunaisia vai yritätkö yleistää, että ainostaan miehet ovat pummeja taikka niitä jotka ajavat mersulla? Oletko joku sovinistisika, kun et huomoi naisia lainkaan?


    • laisinkaan.

      Minä en mene, ennen kuin asia tutkitaan huolellisesti.

      MIKSI ihmisille tyrkytetään elintarvikkeita joista voi seurata jopa hengenvaarallisia ruokamyrkytyksiä?

      • Uskonpuute.......

        Tuo on aika potastaa. Kyllä noista muista kaupoista ihan vastaavia vahinkoja tulee eteen. Sähköjohtoa pureskeltiin pullassa...ja ravintoloissa olet varmaan syönyt ties mitä !! Niistä riittäisi itselläkin esimerkkejä, mutta onko miten luvallista paljastella?


    • savon

      konsultiksi tuloksen tekoon on ilmeisesti palkattu entinen vanhan makkaran kauppias.....

    • varmasti ole

      ainoa pulju missä myydään pilaantunutta/huonoa tavaraa. On otettu nyt vain silmätikuksi, koska sehän on Stockka herranjestas! Mun mielestä ihan samaa tasoa, kuin vaikka joku lähi ass-markettikin.

      Hei asiakkaat, onko oikeesti niin vaikeeta vaivata päätää ja katsoa tuotteesta päivämäärä, jos se siinä näkyy? Sitten itketään, kun saatiinkin vanhaa tuotettää byäääääääää!

      • mutta tuota

        Kyse on "herkkupuodista" joka nimensä mukaan myy herkkuja. Herkuksi on vaikea lukea mädäntyneitä tuotteita.


      • no jo on

        kaupoissahan on tuhansia tuotteita. aivan varmaan jokaisesta kaupasta löytyy jokin vanhentunut tuote. ei nykyään kaupoissa henkilökuntaa juurikaan ole joten tällainen on aivan luonnollista että välillä jää jotain vanhaa myyntiin.


      • S.t, Okmanni
        no jo on kirjoitti:

        kaupoissahan on tuhansia tuotteita. aivan varmaan jokaisesta kaupasta löytyy jokin vanhentunut tuote. ei nykyään kaupoissa henkilökuntaa juurikaan ole joten tällainen on aivan luonnollista että välillä jää jotain vanhaa myyntiin.

        Pilaantuneen tavaran myynti ei ole luonnollista.

        Jo ensimmäisen tapauksen jälkeen olisi tuotteiden päivämäärät pitänyt tarkistaa vaikka siihen olisi erikseen pitänyt palkata työvoimaa.

        Stockmanni kuitenkin tyytyi selittelyihin ja antoi tilanteen jatkua mikä ei anna mielekästä kuvaa yrityksestä.


      • vesiperhonen
        mutta tuota kirjoitti:

        Kyse on "herkkupuodista" joka nimensä mukaan myy herkkuja. Herkuksi on vaikea lukea mädäntyneitä tuotteita.

        Itse työskentelin Helsingissä eräässä isossa päivittäistavara ketjussa enimmäkseen liha ja kalaosastolla lähes 5 vuotta ja meillä oltiin tosi tarkkoja tuotteiden päiväyksistä. Joka aamu ensimmäinen tehvämme oli katsoa tuotteista päiväykset ennenkuin uusia hyllytimme, mutta vaikka kuinka jokaisen pakatun paketin kävi läpi ja katsoi päiväykset joskus saattoi jäädä joku paketti hyllyyn epähuomiossa josta oli edellisenä päivänä menny parasta ennen päiväys umpeen.

        Voin myös kertoa että kun tuotevalikoima on suuri ja kiire siihen päälle pukkaa koko ajan, niin inhimillisiä erehdyksiä sattuu joskus varmaan jokaiselle... Niin ja me myyjät olemme sitä varten että meille voi tulla sanomaan että hei mä löysin vanhalla päiväyksellä olevan tuotteen jolloin minä ainakin menin heti tarkastamaan tilanteen onko siellä kenties enämmänkin kuin yksi päiväys vanha tuote.

        Asiakkaalla on aina oikeus tulla puhumaan myyjälle epäkohdista ja palautetta otetaan oikein mielellään vastaan olipa se sitten negatiivistä tai positiivistä. Eihän muuten voida parantaa hyvää aiakaspalvelua!


      • ainoa pulju

        ..eikä parastaennen-päiväys ole laadun tae.
        Ostin toissapäivänä cittarista juuston, jossa päiväykset ok, mutta pakkauksen avattuani paljastui pinnasta hennon vihertäviä homeläikkiä - epämiellyttävä yllätys, kun kyseessä EI homejuusto. Tuokin kimpale hinnaltaan kuuden euron luokkaa, arrrrrrrgh


      • Hitleri.
        vesiperhonen kirjoitti:

        Itse työskentelin Helsingissä eräässä isossa päivittäistavara ketjussa enimmäkseen liha ja kalaosastolla lähes 5 vuotta ja meillä oltiin tosi tarkkoja tuotteiden päiväyksistä. Joka aamu ensimmäinen tehvämme oli katsoa tuotteista päiväykset ennenkuin uusia hyllytimme, mutta vaikka kuinka jokaisen pakatun paketin kävi läpi ja katsoi päiväykset joskus saattoi jäädä joku paketti hyllyyn epähuomiossa josta oli edellisenä päivänä menny parasta ennen päiväys umpeen.

        Voin myös kertoa että kun tuotevalikoima on suuri ja kiire siihen päälle pukkaa koko ajan, niin inhimillisiä erehdyksiä sattuu joskus varmaan jokaiselle... Niin ja me myyjät olemme sitä varten että meille voi tulla sanomaan että hei mä löysin vanhalla päiväyksellä olevan tuotteen jolloin minä ainakin menin heti tarkastamaan tilanteen onko siellä kenties enämmänkin kuin yksi päiväys vanha tuote.

        Asiakkaalla on aina oikeus tulla puhumaan myyjälle epäkohdista ja palautetta otetaan oikein mielellään vastaan olipa se sitten negatiivistä tai positiivistä. Eihän muuten voida parantaa hyvää aiakaspalvelua!

        tolla välipitämättömällä asenteella ne laivatkin uppoa,en mä jaksa, en mä viitsi,ei kuulu mulle,yms laiskuus on se todellinen syy.


      • Hitleri. kirjoitti:

        tolla välipitämättömällä asenteella ne laivatkin uppoa,en mä jaksa, en mä viitsi,ei kuulu mulle,yms laiskuus on se todellinen syy.

        No näyttihän se jo historiakin kuinka saman niminen kaima kuin tämä Hitlerikin, oli yhtä väärässä ja suunnattoman asennevammainen.

        Hitleristä anna aihetta enempään ;)


      • ainoa pulju kirjoitti:

        ..eikä parastaennen-päiväys ole laadun tae.
        Ostin toissapäivänä cittarista juuston, jossa päiväykset ok, mutta pakkauksen avattuani paljastui pinnasta hennon vihertäviä homeläikkiä - epämiellyttävä yllätys, kun kyseessä EI homejuusto. Tuokin kimpale hinnaltaan kuuden euron luokkaa, arrrrrrrgh

        Vaikka siinä olikin se homepilkku, ei se juusto ollut kuitenkaan kokonaisuudessaan pilalla. Edellisellä kirjoittajalla on varmaan omien kynsiensäkin alla enemmän pöpöjä kuin siinä jopa lääkeaineen johdannaiseksi kehitellyssä pilkussa.


      • Hitler.
        PontiusPilatus kirjoitti:

        No näyttihän se jo historiakin kuinka saman niminen kaima kuin tämä Hitlerikin, oli yhtä väärässä ja suunnattoman asennevammainen.

        Hitleristä anna aihetta enempään ;)

        Hitleri oli hyvä mies,näin jämerää johtajaa tuskin tulee toista maailmankaikkeudessa.


      • pönttö pilalla
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Vaikka siinä olikin se homepilkku, ei se juusto ollut kuitenkaan kokonaisuudessaan pilalla. Edellisellä kirjoittajalla on varmaan omien kynsiensäkin alla enemmän pöpöjä kuin siinä jopa lääkeaineen johdannaiseksi kehitellyssä pilkussa.

        jos ihminen ostaa priima tuotteen priima hinnalla niin voi kuitenkin myydä hänelle paskaa.


      • Hitler. kirjoitti:

        Hitleri oli hyvä mies,näin jämerää johtajaa tuskin tulee toista maailmankaikkeudessa.

        Anteeksi vaan, mutta nyt joudun pyörtämään sanani edelliseen kommentointiini, aiheeseen puuttumisesta.

        Varmaan tämä oikea Hitler oli yhtä pätevä johtajana kuin sinä nimim. Hitleri oikeinkirjoituksessasikin.

        Miten korpraali olisi pystynyt maailman johtamiseen, kun siihen eivät ole pätevämmätkään miehet tai naiset pystyneet.

        Ja sanoisinko, että vain henkilöt, jotaka eivät pysty kantamaan vastuuta omista tekemisistään, pakoilevat sitä juuri tekemällä itsemurhan. Aivan kuten tämän pikkuhitlerin kaima aikanaan teki. Sekö on muka kunniotettavaa ja jämeryyttä, kaikkea vielä. Etpä tunnu tietävän jämeryydestä mitään. Elämänkokemuksesi tuntuu olevan yhtä ohutta kuin sänki kaljussa ;)

        Vesiperhosella on sentään oikeata asennetta ko. puheenaiheen suhteen, toisin kuin eräillä muilla.


      • pönttö pilalla kirjoitti:

        jos ihminen ostaa priima tuotteen priima hinnalla niin voi kuitenkin myydä hänelle paskaa.

        Mahtaakohan sinunkaan työnantajasi luulla saavansa priimatyötä, maksaessaan kuitenkin sinullekin priimapalkkaa ;)


    • tumpelo

      siellä oikein vastaa näistä tuotteista..? Olisko potkujen paikka...

      • homehiiri

        Juupa juu, yllätys yllätys taas uus tapaus! Ite katon aina päiväykset pakkauksista enkä osta lihatiskiltä "irtotavaraa". Mutta ei kai sekään taida taata kunnollista tavaraa... Aina huijataan.


      • homehiiri kirjoitti:

        Juupa juu, yllätys yllätys taas uus tapaus! Ite katon aina päiväykset pakkauksista enkä osta lihatiskiltä "irtotavaraa". Mutta ei kai sekään taida taata kunnollista tavaraa... Aina huijataan.

        Joskus on sanottu tai ainakin yritetty selittää mitä se pvm-merkintä sormuksessa on. Mutta voi sanoa monien kirjoittajien kommenttien jälkeen että se heidän syntymätodistuksessa oleva päivämäärä olisi ollut pikemminkin 'parasta ennen'.


    • Nasse setä

      hieltä haisevia sukkia.

    • aika erikoista

      '..mutta se oli tullut jostain syystä varastolta ylös, ..'

      • lihapullanen__

        Joku sabotoi selvästi Stokkaa...joku kyllästyny duunari jolle ei maksettu kunnolla palkkaa...se ne pilaantuneet tuotteet on roudannu takas esille.


      • mäkin....

        ihmettelin. Aika erikoinen lausahdus :)))))

        jos sillä juustolla oli jo sen verran ikää, et se oikeesti ite käveli tiskille!


      • huutaa

        Henkilökuntaa ei juuri tarvita kun tarpeeksi vanhat tuotteet siirtyvät itse varastosta hyllyihin :))


    • Asdertson

      Kierrätystä.

      Aaltopahvi pahvinkeräysastioihin, lasi lasinkeräysastioihin, metalli metallinkeräykseen. Tyhjät palautuspullot ja -tölkit kauppojen palautusautomaatteihin.

      Pilaantunut ruoka Stockalle asiakkaille syötettäväksi.

    • juustomies

      Mulle olis tuo "vanha" juusto kelvannut oikein hyvin.
      Monet sinihomejuustot ovat parhaimmillaan vasta parasta ennen päiväyksen jälkeen.

    • URPOT

      Ok, stockalla oli vanha juusto tiskissä. Itse en tiedä yhtään ruokakauppaa, jossa ei tuon tuosta olisi vahingossa jäänyt joku vanhan päivämäärän tuote hyllyyn.

      Se mikä tässä on säälittävää, on että joku urpo ottaa asiasta mediaan yhteyttää. Siis ei hyvä Jeesus, hankkikaa nyt edes joku elämä ettei tartte siitä koko päivää keskustella, että kaupasta löytyi vanha tuote. Mistä näitä pellejä edes löytyy? Jumalauta alkakoot nakertamaan hapankorppuja ja elämään kalapuikoilla, jos elämä on oikeasti noin HELEVETIN vaikeaa.

      • sairautta..

        Ei stocka paranna tapojaan ellei asia saa julkisuutta. Toisaalta näyttää, ettei paranna julkisuudesta huolimatta vaan sama meno jatkuu.

        Pahimmillaan 2 vuotta sitten umpeen menneellä päivämäärällä, tuoreena myyty liha ja nyt itsestään liikkeelle lähtevää juustoa.

        Säälittää ainoastaan ne jotka ovat syöneet mahdollisesti hyvinkin vanhaa tavaraa ja ne jotka eivät ole asiasta reklamoineet huomattuaan kotona tulleensa nokasta vedetyksi.


      • Kaikki me vanhenemme

        Minä olen myös nähnyt joka hemskatin kaupassa vanhentuneita. Joku perhanan joutava tyyppi, jolla ei muuta tekemistä ole kuin penkoa hyllyjä kaupassa - huh!! kiikuttaa rapotteja lehtiin kenties palkkio toivossa?


    • Tekevälle sattuu...

      Kummallisia paniikinomaisia otsikoita. Ihan kuin olisi tapahtunut massamurha! Eipä ole esim. ydinonnettomuukista ollut mitään otsikointeja täällä palstoilla ja pari niitä on ainakin sattunut. Luulisi olevan vähän älliä näissä, vai kulkeeko media vieläkin rahan talutusnuorassa??

    • ling

      stockalla ei sisäinen valvonta oikein näemmä tahdo toimia.kuitenkin vanha hyvämaineinen talo-ainakin oli.

      • tiippa-

        Noita nyt sattuu. Itse kaupassa työskennelleenä voin kertoa että kaikille sattuu tollaisia mokia. Naurettavaa että kun 4 kertaa löytynyt vanha tuote, niin evira puuttuu asiaan ja lehdet repostelevat jutulla.

        Meidän lähikaupasti löysin kerran töissä ollessani 4kk vanhan vanukkaan sun muita herkkuja.

        Nyt järki käteen ja vahingot sikseen.


    • pistää ihmettelemään

      Itse olen löytänyt lähes jokaisesta käyttämästäni ruokakaupasta vanhentuneita tuotteita, mutta en ikinä Stockalta. Olen mennyt reilusti kertomaan kyseisten kauppojen myyjille tästä enkä heti mennyt huutelemaan asiaa julkisuuteen. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu joka puolella ja joka alalla. Miksi helvetissä Stockmann pitää ottaa silmätikuksi?? Eikö ihmisillä ole muuta elämää kuin valittaa turhanpäiväisistä asioista, pistää vaan ihmettelemään??

    • kamalaa, hävettää ihan

      Hävettää tuolainen välinpitämättömyys. Joku saa vielä ruoka myrkytyksen stockmannin tuotteista.

      En aio jalallani tuone astua. Taitaa mennää konkkaan koko yritys. Aina vain selitellään, mutta silti myydään pilantunutta. Shit

    • joko kesä meni?

      Tälläkertaa ei siis olleet asialla kesätyöntekijät!

      Juustot kävelee ittekseen Stokkalla!

    • lapin äijä

      Kyllä se pitää kelvata vähän vanhempikin Helsingin herroille.Me täällä länsi-lapissa haetaan tosihyvät juustot Ruotsista ja paljon halvemmalla.Syökää vain elkää nipottako.

    • juustoherkuttelija

      Monet sinihomejuustot,kuten tässä tapauksessa stockmannilla myyty roquefort ovat parhaimmillaan hieman "vanhempina"
      Eli usein parasta ennen päiväyksen jälkeen.

      Mutta mistäpä tuota tavallinen juntti tietäisi..äläkkä vaan pystyyn ja vieläpä lehdistössä.

    • syynääjä

      Itsekin olen löytänyt marketeista moneen kertaan vanhentunutta tavaraa. En ole soittanut iltalehteen ja hämmästellyt asiaa heille, vaan kantanut tuotteen kassalle tai muulle myyjälle. Tuskin siellä Stockmannillakaan kenenkään intresseissä on tieten tahtoen myydä vanhaa tavaraa - mitä ne palkkatyöntekijät siitä hyötyisivät.

    • hahahha

      Voi niitä ihmisparkoja, joilla ei ole muuta elämää kuin ruiketlla siitä jos vähän vanhaa ruokaa myydään kaupassa. Siis tärkeämpää tekemistä tai miettimistä ei kellään ole. xP (Vittuilua niille jotka ruikuttaa)

    • Tämän uutisen otsikointikin on mitä suurimmassa määrin suoranaista ja sitä itteänsä p*****. Jokainen vähänkään itsenäisesti ajatteulua osaava tietää ettei juusto mene mädäksi sellaisissa olosuhteissa, joissa niitä on varmaan Stockallakin varastoitu. Miksi ihmisten pitää olla niin typeriä, että moiseen uutisointiin ainakin noilla sanoilla ryhtyvät. Useimmathan teistä, ainakin järkevimmät tietävät sen kuinka on esim. emmental-juustoakin eri ikäistä sen kypsyysasteen mukaan. Monella teistä haiseen muka puhtaat varpaannekin pahemmalta kuin kunnon aromikas juusto.

      Käyttäkää nyt nyt hyvät pölvästit edes vähän sitä Luojalta lahjaksi saamaanne järkeä. Ei se viimeinen käyttöpäivä lihatuotteissakaan tosiaankaan tarkoita sitä, että se seuraavana päivänä myrkyksi muuttuisi. Tämä nykyinen uusavuttomuus on paisunut järjenkäytön osaltakin jo niihin mittasuhteihin, ettei suuri osa nykyisestä nuoremmasta väestä tunnu edes tietävän mitä se järki on ja miten sitä käytetään. Jopa siksi, koska sen käyttö oli jo koulussakin kielletty.

      Mutta eihän sitä voi kauhalla vaatia, kun ei ole edes pipetillä saanut ;)

      • pohja säkissäkin

        kauppias joka myy paskaa?


      • juhannus-64

        Edes yksi tiedostaa asian niinkuin se on. On sääli että Stocmann on otettu näin hampaisiin. Täällä näyttää olevan nippu täydellisiä ihmisiä joille ei satu koskaan mitään erehdystä. Vastaan lihatiskistä toisessa kaupparyhmittymässä. Ja vaikka kuinka aamuisin katsoo päiväyksiä tarkkaan pois, niin ei auta, aina vain löytyy muutama lisää kun kuomaa puramme esille. Työtä tehdessä tulee tietynlainen sokeus. Tätäkään ei varmasti käsitä muut kuin samaa työtä tekevät immeiset. Mutta se on varmaa että tahallamme emme päiväystuotteita myy asiakkaille, mitä me sillä voittaisimme? Ei muuta kuin yhtä typerän keskustelun kuin tämä on. Ja kuten tämä pilatus sanoi tuote ei myrkkyynny eräpäivänä klo 14.02. Tuo ihan vain sillä että on tuotteita joista löytyy myös se kellon aika jolloin tuote on pakettiin joutunut.
        Tsemppiä kaikille kaupanalan työntekijöille. Sitä me näemmä tarvitsemme enemmän kuin koskaan.


      • juhannus-64 kirjoitti:

        Edes yksi tiedostaa asian niinkuin se on. On sääli että Stocmann on otettu näin hampaisiin. Täällä näyttää olevan nippu täydellisiä ihmisiä joille ei satu koskaan mitään erehdystä. Vastaan lihatiskistä toisessa kaupparyhmittymässä. Ja vaikka kuinka aamuisin katsoo päiväyksiä tarkkaan pois, niin ei auta, aina vain löytyy muutama lisää kun kuomaa puramme esille. Työtä tehdessä tulee tietynlainen sokeus. Tätäkään ei varmasti käsitä muut kuin samaa työtä tekevät immeiset. Mutta se on varmaa että tahallamme emme päiväystuotteita myy asiakkaille, mitä me sillä voittaisimme? Ei muuta kuin yhtä typerän keskustelun kuin tämä on. Ja kuten tämä pilatus sanoi tuote ei myrkkyynny eräpäivänä klo 14.02. Tuo ihan vain sillä että on tuotteita joista löytyy myös se kellon aika jolloin tuote on pakettiin joutunut.
        Tsemppiä kaikille kaupanalan työntekijöille. Sitä me näemmä tarvitsemme enemmän kuin koskaan.

        Joo, ja tsemppiä vaan teille kaupassa työtä tekeville. Olen itsekin tehnyt kauppaa jo 50-luvulta saakka, eli jonkin verran olen saanut kokemuksia kerätä ;)

        Siitä huolimatta, nautinnollisia kesäpäiviä teille KAIKILLE !!


      • Terven mieli
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Joo, ja tsemppiä vaan teille kaupassa työtä tekeville. Olen itsekin tehnyt kauppaa jo 50-luvulta saakka, eli jonkin verran olen saanut kokemuksia kerätä ;)

        Siitä huolimatta, nautinnollisia kesäpäiviä teille KAIKILLE !!

        jonka elämän tehtävä oli kusettaa asiakasta,Pontius saanko kysyä oletko JUUTALAINEN?


      • kelvollisuus ei ratkaise

        Vanhentunut - viimeisen myyntipäivän ylittänyt - juusto ei välttämättä ole syötäväksi kelpaamatonta, mutta sen myyminen on laitonta.

        Johonkin se päivämäärä on laitetteava. Tarkkaan on nuo myyntiajat harkittu eri tuotteiden kohdalla.

        Vai pitäisikö nämä päivämäärät poistaa kokonaan? Ja jättää ostopäätösten teko yksin tuotteiden ulkonäön perusteella tehtäväksi kuluttajalle?


      • kelvollisuus ei ratkaise kirjoitti:

        Vanhentunut - viimeisen myyntipäivän ylittänyt - juusto ei välttämättä ole syötäväksi kelpaamatonta, mutta sen myyminen on laitonta.

        Johonkin se päivämäärä on laitetteava. Tarkkaan on nuo myyntiajat harkittu eri tuotteiden kohdalla.

        Vai pitäisikö nämä päivämäärät poistaa kokonaan? Ja jättää ostopäätösten teko yksin tuotteiden ulkonäön perusteella tehtäväksi kuluttajalle?

        Ei ole laitonta!!!!!

        Käsitteet 'VKP' ja 'PE' eivät todellakaan tarkoita täsmällisesti viimeinen myyntipäivä. Monet lihatuotteetkin, kun ne on ostettu vaikkapa mökille vietäväksi, saattavat sen kylmäketjun katkettua pilaantua ennen ns. viimeistä käyttöpäivää. Ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, se 'vkp' ei todellakaan tarkoita sitä, että se sen jälkeen myrkyksi muuttuisi. Ja se toinen ilmaisu 'PE' on lyhennys sanoista parasta ennen, joka sekään ei tarkoita kirjaimellisesti viimeistä myyntipäivää. Jos tiedät 'lainkirjaimen' numeron, jossa tämä täsmällisesti määritellään, tuopa se esiin, äläkä sinäkään jaa väärää tietoa tai 'mutua'. Onneksi se lakiteksti on sellaista kapulakieltä, että sieltä löytyy aina porsaanreikä melkein asiaan kuin asiaan.

        Käyttäkää nyt hyvät ihmiset enemmän sitä pientä järkikultaanne.


      • kauppa ei saa myydä
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Ei ole laitonta!!!!!

        Käsitteet 'VKP' ja 'PE' eivät todellakaan tarkoita täsmällisesti viimeinen myyntipäivä. Monet lihatuotteetkin, kun ne on ostettu vaikkapa mökille vietäväksi, saattavat sen kylmäketjun katkettua pilaantua ennen ns. viimeistä käyttöpäivää. Ja kuten olen aikaisemminkin sanonut, se 'vkp' ei todellakaan tarkoita sitä, että se sen jälkeen myrkyksi muuttuisi. Ja se toinen ilmaisu 'PE' on lyhennys sanoista parasta ennen, joka sekään ei tarkoita kirjaimellisesti viimeistä myyntipäivää. Jos tiedät 'lainkirjaimen' numeron, jossa tämä täsmällisesti määritellään, tuopa se esiin, äläkä sinäkään jaa väärää tietoa tai 'mutua'. Onneksi se lakiteksti on sellaista kapulakieltä, että sieltä löytyy aina porsaanreikä melkein asiaan kuin asiaan.

        Käyttäkää nyt hyvät ihmiset enemmän sitä pientä järkikultaanne.

        viimeisen myyntipäivän jälkeen - piste!


    • moraali rapistuu...

      mitä muuta voi odottaa jos yhtiö palkkaa nuoria työntekijöitä joiden ainut motiivi elää on se että pääsee dokaamaan palkkarahoilla?

      • Totta on tuo työmoraalin rappeutuminen. Mutta muistakaa mikä on kuitenkin se totuus, kuka onkaan tämän nuorisomme kasvattanut ja antanut tämän kaiken mennä niin kuin se on mennyt. Menkääpä peilin eteen ja katsokaa sinne, syyllistä ei tarvinne sen kauempaa etsiä.


      • vaan.
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Totta on tuo työmoraalin rappeutuminen. Mutta muistakaa mikä on kuitenkin se totuus, kuka onkaan tämän nuorisomme kasvattanut ja antanut tämän kaiken mennä niin kuin se on mennyt. Menkääpä peilin eteen ja katsokaa sinne, syyllistä ei tarvinne sen kauempaa etsiä.

        ja näkee kieroituneen ruhonsa.


      • mylykytät
        PontiusPilatus kirjoitti:

        Totta on tuo työmoraalin rappeutuminen. Mutta muistakaa mikä on kuitenkin se totuus, kuka onkaan tämän nuorisomme kasvattanut ja antanut tämän kaiken mennä niin kuin se on mennyt. Menkääpä peilin eteen ja katsokaa sinne, syyllistä ei tarvinne sen kauempaa etsiä.

        Syyllisiä pilaantuneiden tuotteiden myyntiin ovatkin siis suuret ikäluokat? Samat ikäluokathan ovat nykyisin syyllisiä kaikkeen mikä pieleen menee, nuorisotyöttömyys, työttömyys yleensä, työvoimapula, huoltosuhteen vääristymä, päihteiden käytön lisääntyminen. Noin vaan pintaa sipaisten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      3129
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      145
      1662
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      155
      1562
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1486
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1331
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      39
      1146
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      58
      1048
    8. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      222
      984
    9. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      65
      966
    10. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      148
      903
    Aihe