olipas taas keskustelua kumpi parempi, akt vai ktv.
Katsotaas akt lomia ja vapaita:
- 4vkoa kesälomaa
-1 vko talvilomaa
- 19 pekkasta
hmmmmm nuo tekevät 9 vkoa eli 2 kk ja vko lomaa, joita on mukava pitää putkeen tai jopa 11 vkoa kun itse pidin myö rästipekkaset.
Nyt joku väittää tietysti, ettei pekkanen ole lomaa, itse ainakin katson sen lomaksi, vapaaksi.....IHAN MITEN VAAN.
Normaalityörytmi on muutenkin 9 ajoa ja 5 vapaata.
Joku helvatan hk kuljetus, voi voi lapsukaisia kun aina puhutaan siintä ja annetaan ymmärtää miten hyvä talo hbl on.
akt lomat
36
3057
Vastaukset
- asiassa
Helbillä ei myös tarvitse ajaa linjalla kovin paljon.
Helbin kuskit on käynyt kokeilemassa konkalla ja väsynyt kun on joutunut ajamaan 10h. päivässä.
Jos helbillä noudatettaisiin akt:een sopimusta nehän sanoo että samoja ajoja tarvitsisi ajamaan 200 kuskia vähemmän kun helbiläiset joutuisi ajamaan yli pari tuntia päivässä.
Raukat väsyisi ja joutuisi lääkäri hoitoon.- viratonveteraani
Harmi kun ei asia mene jakeluun ei sitten millään. Paremmuudesta jauhetaan niinkuin vähäälyiset konsanaan. Omastamielestä hänen laittama järjestys on ainoa oikea ja toiset ei ymmärrä mitään, vaikka itseltä asioitten päivitys on jäänyt tekemättä.
Mikä on ktv ?
Jos samat asiat jäävät pyörimään rattaan tavoin päälle, on se mielenterveyden kannalta vaarallista.
Jokainen tietää itse missä työnsä tekee ja mihin kuuluu, uskooko vai ei usko.
Tehkää ennätyksenne vain omassa mielessänne, turha on tuoda niitä itse kehuna esille aivankuin kehuisitte vaimonne varustusta. Eipä taida mieleen muuta mahtua, kuin työasioista kinastelu se on huonoasia se.
- zero9
ja otin AKT:n TES:n käsiini.
Valitettavasti en löytänytkään vuosiloma kohdalta kuin että, täyden lomanmääräytymisvuoden töissä ollut saa 30 päivää lomaa. Näistä yleensä pidetään 24 päivää kesällä ja 6 päivää talvella. Loma-aikaan lasketaan myös lauantait.
Löysin myöskin tiedon, että työntekijälle annetaan työajanlyhennysvapaita, ns. pekkasia. Tämä johtuu siitä, että työaikaa ei lyhennetä päivittäin tai jaksoissa vaan työntekijä tekee 40 tuntisia viikkoja.
Hebulilla on myöskin mahdollisuus tehdä ns. sisään ja näin saada vapaapäiviä lisäksi. Näinhän AKT:n sopparissakin tehdään :).- Osahan Menee
Osahan niistä Akt:n pekkasista menee arkipyhiin, jotka esim Helbin ruuhkakuskilla ovat palkallisia vapaita kaikki!
Helbillä vuosiloma on pitempi kaikilla kuljettajilla kuin AKT:n kuljettajilla.
Niistä kilpailijoilla käyneistä voin kertoa, että väsyivät siihen simputukseen ei hk-kuljetusta, mielivaltaisia työputkia ja pitkiä päiviä ja olen kuullut useammankin niin suomalaisen kuin ulkomaalaistaustaisen kuljettajan uhkaavan piestä nämä kaverit jotka Helbillä mainostivat AKT:N sopimusta ja houkuttelivat kaverit lähtemään kilpailijalle, P:housuiksi näitä Helbin Akt miehiä kutsutaan ja hehän ovat niin työ kuin siviilipuolella paskoneet housuunsa ja sössineet omat asiansa. - lörtsy
Osahan Menee kirjoitti:
Osahan niistä Akt:n pekkasista menee arkipyhiin, jotka esim Helbin ruuhkakuskilla ovat palkallisia vapaita kaikki!
Helbillä vuosiloma on pitempi kaikilla kuljettajilla kuin AKT:n kuljettajilla.
Niistä kilpailijoilla käyneistä voin kertoa, että väsyivät siihen simputukseen ei hk-kuljetusta, mielivaltaisia työputkia ja pitkiä päiviä ja olen kuullut useammankin niin suomalaisen kuin ulkomaalaistaustaisen kuljettajan uhkaavan piestä nämä kaverit jotka Helbillä mainostivat AKT:N sopimusta ja houkuttelivat kaverit lähtemään kilpailijalle, P:housuiksi näitä Helbin Akt miehiä kutsutaan ja hehän ovat niin työ kuin siviilipuolella paskoneet housuunsa ja sössineet omat asiansa.käykäähän kehä kolmosen ulkopuolella töissä ja puhukaa sit!!ottakaa kompassi mukaan ettete eksy.kirjoittakaa sen jälkeen näitä juttuja.
- Ylityö=ylityötä
Jos AKT:llä tehdään ylimääräinen työpäivä, on se YLITYÖTÄ. Siitä saa ylityökorvauksen. Sillä saa leivälle jotain.
Kantsiiko tehdä ylitöinä päivä jos saa tilalle vapaapäivän??
- HA.E
Lomathan meni kun vaihdoin taloa Helbiltä Konkalle ja V:TUTTAA! Kävin kysymässä takaisin helbille aika nopeasti mutta Lilja ei ottanut, ksoka minä olin aukonut suutani väärässä paikassa ja kuuluin johonkin Stasin listaan!
Tämä Akt:n esitteitä ajellut kaveri sai minut haksahtamaan ja samoin eräs toinen kuljettaja joka kehui itsekin menevänsä Konkalle vaan ei mennytkään.
Pettynyt olen pahasti, ajosarjat ovat älyttömiä, päivät pitkiä, kuljetusta ei järjestetä, vaikka luvattiin ja palkka ei ole sen parempi kuin Helbilläkään, käteen ei tule enempää, vaikka perustuntipalkka on vähän korkeampi, mutta lisiä saan vähemmän ja lomani on paljon lyhyempi kuin Helbillä.
kaiken lisäksi se AKT:n papereita jaellut Helbin kuljettaja nauroi minulle päin naamaa, kun kerroin hänelle mitä mieltä olen tästä Akt.n sopimuksesta, tämä Apina sanoi, että enhän minä käskenyt työpaikkaa vaihtaa, oli lähellä että en vetänyt sitä korville, on otsaa tyypillä ensin valehdella ja sitten kaunistella puheitaan.
Tulenkin hamekankaan ostamaan tälle lierolle ja toimitan sen perille tälle kuuttanaamalle ja vellihousulle.
Kaikkea ei pidä uskoa mitä sanotaan, minä jouduin petetyksi ja harkitsen vakavissani ammatin vaihtoa tämä Konkka ja Akt:n sopimus ei ole ihmisen työtä, millään ei jaksa ajaa pitempiä päiviä, koska tämä on raskasta työtä ja Helbillä oli viisaammin hoidettu ajosarjat.- pikku putte
Vai nauroi Arto sun naamaa, olet ilmeisesti niin naurettava pelle ettei sua voi vakavalla naamalla edes katsoa. Lilja on muissa töissä ja pellejäkin palkataan nyt toisten toimesta, että siitä vaan yrittämään, mutta kun sää oot niin v...n tyhmä ettet ymmärrä edes lukemaasi, niin et varmaankaan pääse takaisin, sillä tänne kaivataan ajo- ja palvelutaitoisia ihmisiä ei tyhmiä lukutaidottomia pellejä.
- joku vitsi vai...
pikku putte kirjoitti:
Vai nauroi Arto sun naamaa, olet ilmeisesti niin naurettava pelle ettei sua voi vakavalla naamalla edes katsoa. Lilja on muissa töissä ja pellejäkin palkataan nyt toisten toimesta, että siitä vaan yrittämään, mutta kun sää oot niin v...n tyhmä ettet ymmärrä edes lukemaasi, niin et varmaankaan pääse takaisin, sillä tänne kaivataan ajo- ja palvelutaitoisia ihmisiä ei tyhmiä lukutaidottomia pellejä.
pikku putte kirjoitti...................., sillä tänne kaivataan ajo- ja palvelutaitoisia ihmisiä ei tyhmiä lukutaidottomia pellejä.
Anna mun kaikki kestää, juuri nuo yhteistyökyvyttömät ja lukutaidottomat pellet juuri ovat helbillä ajossa. jos huomautat kampissa esim tyhjäkäynnistä tai ettei purkulaituri ole taukopaikka tai vaihtolaituri.....hyvä ettei päälle käy, jumalatonta suunsoittoa antaa yhteistyökyvytön .
naurettava helb kuski. He kun ei osaa sammuttaa autoa, liian vaikea ja monimutkainen toimenpide helb kuskille, eikä niille mee jakeluun mikä on purkulaiturin tarkoitus, sama koskee elieliä. - HA.E
pikku putte kirjoitti:
Putte latelee tekstiä, mutta sanojensa takana tämä AKT:n pelle ei seiso, kun sinä ja tämä toinen apina houkuttelitte porukkaa Akt:n sopimukseen lupailitte maita ja mannuja ja kerroitte että palkka nousee, miksi se ei noussutkaan kun vaihdoin taloa?
Miksi päivät olivat ylettömän pitkät ja työputket samoin, miksi ei tullut hk-kuljetusta jota sinä ja Apinakin kerroitte kuulopuheiden kautta tulevan.
Mikä on pitemmän lomaoikeuden hinta? Konkalla jossa AKT:ta noudatetaan pitkää lomaa ei ole, mutta päivät ovat kyllä pitemmät, eli ketä tässä kusetetaan? Miksi se AKT:n tilinauha ei ole loppupeleissä paksumpi?
Apina ja Putte-possu puhuvat paskaa niin paljon kuin suuhun ja nieluun mahtuu, mutta sanojensa takana nämä raukat eivät pysy hamekangas tulee molemmille pelleille ja lähellä on korville livauttaminenkin.
Minä tein ison virheen kun lähdin Helbiltä ja menin Konkalle, koska Konkalla kuljettaja ei ole ihmisen arvoinen ja kun minulla oli täydet lisät niin rahakkaat pyhätunnit ajaa se Yön Timo ja minä ajan niitä pitkiä arki/launtaipäiviä, joista ei rajaa heru.
V:Tuttaa niin penteleesti tuommoiset Putet ja Apinat, jotka nauravat toiselle päin naamaa, selän takana puhuvat muista kuljettajista koko ajan pahaa ja kun katsoo näiden Akt:n torttujen tapaa toimia niin havaitsee että työntekijän asialla eivät ole päinvastoin, noiden maansa myyneiden Puttejen ja Apinoiden taustalla on ihan jotain muuta.
HÄVETKÄÄ! - Boddert
HA.E kirjoitti:
Putte latelee tekstiä, mutta sanojensa takana tämä AKT:n pelle ei seiso, kun sinä ja tämä toinen apina houkuttelitte porukkaa Akt:n sopimukseen lupailitte maita ja mannuja ja kerroitte että palkka nousee, miksi se ei noussutkaan kun vaihdoin taloa?
Miksi päivät olivat ylettömän pitkät ja työputket samoin, miksi ei tullut hk-kuljetusta jota sinä ja Apinakin kerroitte kuulopuheiden kautta tulevan.
Mikä on pitemmän lomaoikeuden hinta? Konkalla jossa AKT:ta noudatetaan pitkää lomaa ei ole, mutta päivät ovat kyllä pitemmät, eli ketä tässä kusetetaan? Miksi se AKT:n tilinauha ei ole loppupeleissä paksumpi?
Apina ja Putte-possu puhuvat paskaa niin paljon kuin suuhun ja nieluun mahtuu, mutta sanojensa takana nämä raukat eivät pysy hamekangas tulee molemmille pelleille ja lähellä on korville livauttaminenkin.
Minä tein ison virheen kun lähdin Helbiltä ja menin Konkalle, koska Konkalla kuljettaja ei ole ihmisen arvoinen ja kun minulla oli täydet lisät niin rahakkaat pyhätunnit ajaa se Yön Timo ja minä ajan niitä pitkiä arki/launtaipäiviä, joista ei rajaa heru.
V:Tuttaa niin penteleesti tuommoiset Putet ja Apinat, jotka nauravat toiselle päin naamaa, selän takana puhuvat muista kuljettajista koko ajan pahaa ja kun katsoo näiden Akt:n torttujen tapaa toimia niin havaitsee että työntekijän asialla eivät ole päinvastoin, noiden maansa myyneiden Puttejen ja Apinoiden taustalla on ihan jotain muuta.
HÄVETKÄÄ!Konkalla työllistetään kuljettajat jotka ovat saaneet kenkää Helbiltä, tiedän ainakin 5 kuljettajaa jotka puhalsivat reilut promillet
Helbillä saivat lopputilin ja nyt suhaavat Konkan Bussia oletko sinäkin Ha.E niitä kuskeja?
Muutenkin kun katselee noita Konkan kuskeja niin vetää suupielet hymyyn, vanha sanontahan on että työmiehen pitää olla tyhmä ja vahva, osittain tämä pitää paikkansa tuossakin firmassa ja suurta älynmäärää ei osoita sekään kun suostutaan ajamaan niitä Akt-tessin hyväksymiä päiviä, mutta eihän tuurijuopoilla ole muuta vaihtoehtoa.
Pikku Putelle tiedoksi turha tyrkyttää sitä AKT-Tessiä Helbille se on sopimuksena ala-arvoinen ja työssäjaksamisen kannalta mahdollisimman huono ja rahaakaan siinä ei enempää tule.
- Edunvalvontaa
Onko kyseessä sama henkilö jonka eräs vahitimestari poisti ravintolasta toistuvasti koska kyseinen henkilö aiheutti pahennusta ja suoraan sanottuna paskansi housuunsa ja pöytään tarinan olen kuullut itse tältä ovimieheltä joka on ammattimies alallaan ja ajelee nykyisin maakaasubussia helbillä, kyseinen henkilö josta puhe oli on näitä helbin AKT yhdyshenkilöitä ja ollut joskus jonkin sortin luottamustehtävissäkin, kuitenkaan omaa elämäänsä ei hallitse ja työpaikallakin on riitaantunut muiden kanssa, mutta niinhän metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
- väsynyt ja kyr....tynyt
olen työskennellyt 2v pienessä yrityksessä jossain etelä-suomessa,eipä ole pekkasia näkynyt saati kuulunut,ei ole täysiä työtunteja(80h/2vk)
ei edes takuuna ns.
työsopimuksessa lukee määrä-aikainen /osa-aikainen,tunteja ei ole määritelty,palkka maksetaan tehtyjen tuntien mukaan.
määrä-aikaisuuden syy/peruste=tiedossa oleva työn määrä
ehkä olen ollut myös itse hölmö kun tällaiseen paperiin joskus nimen pistänyt uutena kuljettajana.
määrä-aikaisia takana jo 5 kpl!!! aina uusittu n.1/2 vuoden jaksoissa
ja tämä systeemi on todella yleinen tällä alueella näissä kaikissa kolmessa pienessä yrityksessä.
että näin meillä täällä lähellä....
ps.työnantaja kuuluu myös työnantajana liittoon
mutta näköjään soveltaa tes.ä omalla tavallaan - Gogenut
väsynyt ja kyr....tynyt kirjoitti:
olen työskennellyt 2v pienessä yrityksessä jossain etelä-suomessa,eipä ole pekkasia näkynyt saati kuulunut,ei ole täysiä työtunteja(80h/2vk)
ei edes takuuna ns.
työsopimuksessa lukee määrä-aikainen /osa-aikainen,tunteja ei ole määritelty,palkka maksetaan tehtyjen tuntien mukaan.
ehkä olen ollut myös itse hölmö kun tällaiseen paperiin joskus nimen pistänyt uutena kuljettajana.
ja tämä systeemi on todella yleinen tällä alueella näissä kaikissa kolmessa pienessä yrityksessä.
mutta näköjään soveltaa tes.ä omalla tavallaanMääräaikaisuutta ei voi olla kuin korkeintaan kaksi. Sitten on vakinaistettava.
Mene töihin isoon yksityiseen taloon jossa AKT pitää huolen, ettei moisia juksuja sulle tehdä.
Niin tein minäkin ja heti alkoi hommat sujumaan ja tilipussi lihomaan... - palvelu altis kuljettja
Gogenut kirjoitti:
Määräaikaisuutta ei voi olla kuin korkeintaan kaksi. Sitten on vakinaistettava.
Mene töihin isoon yksityiseen taloon jossa AKT pitää huolen, ettei moisia juksuja sulle tehdä.
Niin tein minäkin ja heti alkoi hommat sujumaan ja tilipussi lihomaan...näin varmaan pitäs tehdä,mutta mistä johtuu että pienet firmat kusee ja kohtelee työntekijöitään näin,ottaa tuloksen työntekijän selkänahasta.
jos kerran firma ei kannatta eikö silloin pitäs lopettaa.
se myös kyrsii kun esim meillä on 5 kuskia ja sitten vaan jupistaan pomon selän takana ja kilpailijoiden kahvipöydissä.
kellään ei ole pokkaa sanoa pomolle mitään ettei sais v.mäistä mainetta.
19 pekkas päivää talkoilla ja myös työpäiviä;tunnit 67,5/78h.max/2vk,potuttaa liitonjäsenenä ja samoin kun myös se että työnantaja kuuluu liittoonsa.
työ/ajoajat puristettu todella viimeseen pisaraan,tauot alkaa ja loppuu juuri silloin kun linja pysähtyy tai lähtee liikkeelle.
linja ajoajat esim 35km =30min??,saa meinaan painaa kylätietä silmät ummessa. - Gogenut
palvelu altis kuljettja kirjoitti:
näin varmaan pitäs tehdä,mutta mistä johtuu että pienet firmat kusee ja kohtelee työntekijöitään näin,ottaa tuloksen työntekijän selkänahasta.
se myös kyrsii kun esim meillä on 5 kuskia ja sitten vaan jupistaan pomon selän takana ja kilpailijoiden kahvipöydissä.
19 pekkas päivää talkoilla ja myös työpäiviä;tunnit 67,5/78h.max/2vk,potuttaa liitonjäsenenä ja samoin kun myös se että työnantaja kuuluu liittoonsa.
työ/ajoajat puristettu todella viimeseen pisaraan,tauot alkaa ja loppuu juuri silloin kun linja pysähtyy tai lähtee liikkeelle.
linja ajoajat esim 35km =30min??,saa meinaan painaa kylätietä silmät ummessa.Tässä esimerkki siitä, että saattaa olla pikkutaloja joissa homma ei pelaa vaikka porukka olisi AKT-riveissä ja luotto valvoisi menoa:
Olin ennen pikkufirmassa kuskina. Toimitusjohtajan vaimo oli toisena suurosakkaana palkanlaskijana ja näiden sukulaisia ja muita kumminkaimoja oli töissä siellä pilvin pimein..
Kahvihuonepuheet olivat äkkiä pomon tiedossa sukulaisten ja "isännän kuskien" (ei sukulaisia) toimesta. Nämä eivät katsoneet tarvetta olla järjestäytyneitä. Mielistelivät näin koska kait vähän pelkäsivät.
Talossa oli kait ainakin noin 30 kuskia ellei peräti enempää. Siellä ei homma toiminut pykälien mukaan vaikka talossa oli AKT-luotto pitämässä puoliamme. Mutta kun tämä raukka ei uskaltanut puuttua epäkohtiin. Pelkäsi omasta puolestaan ja lama oli ovella tulossa. Tätä raukkaa ja tilannetta talo käytti hyväkseen säälittä. Mm.AKTn sopimuskirjaa ei saanut pitää ilmoitustaululla esillä luettavana.
Työväeltä omistaja-palkanlaskija pidätti veroa liian vähän saadakseen nettoansion näyttämään suuremmalta. Tämä aikanaan kostautui tietenkin lisäverotuksella. Kaikennäköistä vilunkia tilipussin suhteen teki tämä eukko muutenkin. Talkoilla väki sai paahtaa töitä tuntitolkulla yhteen tiliin. Kun sattui aina jotain unohtumaan.
Omalta osaltani puutuin itse omiin asioihini ja saataviini. Kului noin puoli vuotta ja työsuhteeni ilmoitettiin päättyvän.
Olin varautunut tähän ja olin kohta toisessa paikassa töissä jo irtisanomisaikana. Työttömänä en ollut pätkääkään.
Kaikki muuttui kuin taikaiskusta vaihtaessani samalla paikkakunnalla olevaan isompaan taloon. Täällä on -ei omistajan sukulaiset- eli työsuhteessa olevat konttoristit palkanlaskija mukaan lukien. Kuski-porukka on hyvin järjestäytynyt AKT riveihin. Olleet lakot osoittivat aikanaan yksimielisen tehokkuutensa.
Yllätyin siitä, että mistä kaikesta olin aikaisemmassa paikassa jäänyt paitsi. Oli olemassa sellaista lisää mistä en tiennytkään. Kaikki se nosti ansiotasoani huomattavasti.
Tässä vain yksi esimerkki siitä, että AKT ei joka paikassa voi olla tehokas. Tällöin yleensä on kyse pienestä yrityksestä.
Pikkufirma on pahin työmaa mitä voi olla ja varsinkin silloin kun siellä on omistajien sukulaiset ja kumminkaimatkin etuoikeutettuina töissä.
Muuten, mitä pidätte melua jostakin hk-kuljetuksesta. Ainakin minä saan edestakaisesta työmatka-ajastani palkkaa. Lisäksi verottaja huomioi oman auton käytön kilometrikorvausten muodossa.
Pekkaset ovat minusta vapaata palkallista aikaa. On mukava kun niitä on peräti 19 kpl/v muun loman lisäksi. - palvelualtis kuljettaja
Gogenut kirjoitti:
Tässä esimerkki siitä, että saattaa olla pikkutaloja joissa homma ei pelaa vaikka porukka olisi AKT-riveissä ja luotto valvoisi menoa:
Olin ennen pikkufirmassa kuskina. Toimitusjohtajan vaimo oli toisena suurosakkaana palkanlaskijana ja näiden sukulaisia ja muita kumminkaimoja oli töissä siellä pilvin pimein..
Kahvihuonepuheet olivat äkkiä pomon tiedossa sukulaisten ja "isännän kuskien" (ei sukulaisia) toimesta. Nämä eivät katsoneet tarvetta olla järjestäytyneitä. Mielistelivät näin koska kait vähän pelkäsivät.
Talossa oli kait ainakin noin 30 kuskia ellei peräti enempää. Siellä ei homma toiminut pykälien mukaan vaikka talossa oli AKT-luotto pitämässä puoliamme. Mutta kun tämä raukka ei uskaltanut puuttua epäkohtiin. Pelkäsi omasta puolestaan ja lama oli ovella tulossa. Tätä raukkaa ja tilannetta talo käytti hyväkseen säälittä. Mm.AKTn sopimuskirjaa ei saanut pitää ilmoitustaululla esillä luettavana.
Työväeltä omistaja-palkanlaskija pidätti veroa liian vähän saadakseen nettoansion näyttämään suuremmalta. Tämä aikanaan kostautui tietenkin lisäverotuksella. Kaikennäköistä vilunkia tilipussin suhteen teki tämä eukko muutenkin. Talkoilla väki sai paahtaa töitä tuntitolkulla yhteen tiliin. Kun sattui aina jotain unohtumaan.
Omalta osaltani puutuin itse omiin asioihini ja saataviini. Kului noin puoli vuotta ja työsuhteeni ilmoitettiin päättyvän.
Olin varautunut tähän ja olin kohta toisessa paikassa töissä jo irtisanomisaikana. Työttömänä en ollut pätkääkään.
Kaikki muuttui kuin taikaiskusta vaihtaessani samalla paikkakunnalla olevaan isompaan taloon. Täällä on -ei omistajan sukulaiset- eli työsuhteessa olevat konttoristit palkanlaskija mukaan lukien. Kuski-porukka on hyvin järjestäytynyt AKT riveihin. Olleet lakot osoittivat aikanaan yksimielisen tehokkuutensa.
Yllätyin siitä, että mistä kaikesta olin aikaisemmassa paikassa jäänyt paitsi. Oli olemassa sellaista lisää mistä en tiennytkään. Kaikki se nosti ansiotasoani huomattavasti.
Tässä vain yksi esimerkki siitä, että AKT ei joka paikassa voi olla tehokas. Tällöin yleensä on kyse pienestä yrityksestä.
Pikkufirma on pahin työmaa mitä voi olla ja varsinkin silloin kun siellä on omistajien sukulaiset ja kumminkaimatkin etuoikeutettuina töissä.
Muuten, mitä pidätte melua jostakin hk-kuljetuksesta. Ainakin minä saan edestakaisesta työmatka-ajastani palkkaa. Lisäksi verottaja huomioi oman auton käytön kilometrikorvausten muodossa.
Pekkaset ovat minusta vapaata palkallista aikaa. On mukava kun niitä on peräti 19 kpl/v muun loman lisäksi.työmatkani on 52km/sivu,ainut korvaus on verottajalta.
asemapaikkoja on työsopimukseen merkattu 2 kpl.
itse asun niistä toisen naapuri kunnassa.
esim.savonlinja oy maksaa aina 80h/2vk,oli töitä tai sitten ei,paitsi että kyllä siellä aina nämä tunnit tulee täyteen.pekkasista olen kuullut ettei niitä aina kerkee pitämään,(maksusta en ole ihan varma,saako ne siis rahana)
pienen paikkakunnan ongelmana pidän sitä että jos nostan tästä metelin akt.n kautta, en varmaan enää saa töitä 100km säteellä nyky työpaikasta - Gogenut
palvelualtis kuljettaja kirjoitti:
työmatkani on 52km/sivu,ainut korvaus on verottajalta.
asemapaikkoja on työsopimukseen merkattu 2 kpl.
itse asun niistä toisen naapuri kunnassa.
esim.savonlinja oy maksaa aina 80h/2vk,oli töitä tai sitten ei,paitsi että kyllä siellä aina nämä tunnit tulee täyteen.pekkasista olen kuullut ettei niitä aina kerkee pitämään,(maksusta en ole ihan varma,saako ne siis rahana)
pienen paikkakunnan ongelmana pidän sitä että jos nostan tästä metelin akt.n kautta, en varmaan enää saa töitä 100km säteellä nyky työpaikastaKuulut sarjaan -Hyväksikäytetyt Tietämättömät Pelokkaat Raukat-. Pelkäät omasta puolestasi mikä on aiheellistakin. Et sen takia saa tiliisi kaikkea mitä pitäisi.
Mukavahan on olla 19 vrk pekkasilla. Niitä kyllä Sullekin kertyy jos paahdat pitkää päivää. Niistä maksetaan! Ei ne ole palkattomia päiviä. Minäkin luen ne palkallisiksi vapaapäiviksi kuten kuuluukin. Jos niitä ei ehdi? vapaana pitämään, niin silloin sen saa rahana.
Vielä yksi kiva juttu pekkasten suhteen: niitä voi pyydellä pidettäväksi silloin kun itse haluaa ja ainakin meillä siihen on suostuttu mukavalla tavalla.
Onko työpaikkasi kuskit yleensäkään järjestäytyneitä vai ovatko Loimaalaisia? Sillä on vissi ero. Maksetaanko siellä ylitöistä?
Kehoitan tarkistamaan kaikki saatavasi. Se käy huomaamattomasti AKTn asiamiehen luona kaikista parhaiten. Siellä on kaikki tieto. Työmaasi luotto ei ole ajan tasalla tai elää pelossa kuten sinäkin. Älä toistaiseksi ota häneen yhteyttä. Samoin oli minullakin luotto peloissaan aikoinansa ja meninkin hoitamaan asiani AKTn konttoriin.
Ota tilinauhoja ja muuta dokumenttia mukaan toimistolle. Siellä kyllä saatavasi selviää!
Kyllä näissä hommissa leipänsä saa muuallakin kuin siellä missä nyt olet koska tarvetta on. Ei yksi paska talo voi vaikuttaa siihen asiaan mitenkään. - palvelualtis kuljettaja
Gogenut kirjoitti:
Kuulut sarjaan -Hyväksikäytetyt Tietämättömät Pelokkaat Raukat-. Pelkäät omasta puolestasi mikä on aiheellistakin. Et sen takia saa tiliisi kaikkea mitä pitäisi.
Mukavahan on olla 19 vrk pekkasilla. Niitä kyllä Sullekin kertyy jos paahdat pitkää päivää. Niistä maksetaan! Ei ne ole palkattomia päiviä. Minäkin luen ne palkallisiksi vapaapäiviksi kuten kuuluukin. Jos niitä ei ehdi? vapaana pitämään, niin silloin sen saa rahana.
Vielä yksi kiva juttu pekkasten suhteen: niitä voi pyydellä pidettäväksi silloin kun itse haluaa ja ainakin meillä siihen on suostuttu mukavalla tavalla.
Onko työpaikkasi kuskit yleensäkään järjestäytyneitä vai ovatko Loimaalaisia? Sillä on vissi ero. Maksetaanko siellä ylitöistä?
Kehoitan tarkistamaan kaikki saatavasi. Se käy huomaamattomasti AKTn asiamiehen luona kaikista parhaiten. Siellä on kaikki tieto. Työmaasi luotto ei ole ajan tasalla tai elää pelossa kuten sinäkin. Älä toistaiseksi ota häneen yhteyttä. Samoin oli minullakin luotto peloissaan aikoinansa ja meninkin hoitamaan asiani AKTn konttoriin.
Ota tilinauhoja ja muuta dokumenttia mukaan toimistolle. Siellä kyllä saatavasi selviää!
Kyllä näissä hommissa leipänsä saa muuallakin kuin siellä missä nyt olet koska tarvetta on. Ei yksi paska talo voi vaikuttaa siihen asiaan mitenkään.niinpä,meillä kaikki kuskit kuuluu akt.hen
ylityöt(ei kyllä yleensä ole) ja muut lisät on yleensä toiminut ihan asiallisesti,mutta nämä muut jutut ei.
tänä kesänä kyllä kävi niin että eräs tyyppi joka oli vain kesän ajan sai nämä kaikki pekkaset täydet tunnit yms kertyneeltä ajalta,kertoi itse ja kehoitti myös minua pyrkimään samaan.että tällane tapaus.
kylläkin yleensä on niin että jos lähdet tiluri keikalle esim aamulla 5.30 ja palaat esim n.23.30
tunnit maksetaan vain ajo ajasta,esim 200km matka kestää n.3h eli saan n.6-7h palkan ao päivästä ja ehkä puoli päivä rahan.
eli taitaa olla Aika suurta Kusetusta - asdfadf
palvelu altis kuljettja kirjoitti:
näin varmaan pitäs tehdä,mutta mistä johtuu että pienet firmat kusee ja kohtelee työntekijöitään näin,ottaa tuloksen työntekijän selkänahasta.
linja ajoajat esim 35km =30min??,saa meinaan painaa kylätietä silmät ummessa.linja-ajossa minuutti per kilometri on ihan normaalia linja-ajossa. Meillä kaasussa on on ja off taloudellisesta ajosta ei tietoakaan. Työajat ovat supistettu että loppupäässä teet talkoilla jos et ehdi aikataulussa päättärille. Talvet mennään samalla aikataululla... Eipä juur nopeusrajoituksien noudattamisesta ole tietoakaan ja jos ajelet niiden mukaan olet taatusti 10-15 minsaa myöhässä.. Ihmettelen näitä kellotuksia...
- fffeferrr
palvelualtis kuljettaja kirjoitti:
niinpä,meillä kaikki kuskit kuuluu akt.hen
ylityöt(ei kyllä yleensä ole) ja muut lisät on yleensä toiminut ihan asiallisesti,mutta nämä muut jutut ei.
tänä kesänä kyllä kävi niin että eräs tyyppi joka oli vain kesän ajan sai nämä kaikki pekkaset täydet tunnit yms kertyneeltä ajalta,kertoi itse ja kehoitti myös minua pyrkimään samaan.että tällane tapaus.
kylläkin yleensä on niin että jos lähdet tiluri keikalle esim aamulla 5.30 ja palaat esim n.23.30
tunnit maksetaan vain ajo ajasta,esim 200km matka kestää n.3h eli saan n.6-7h palkan ao päivästä ja ehkä puoli päivä rahan.
eli taitaa olla Aika suurta KusetustaMiten tyhmiä työmiehiä voikaan olla?
Esimerkkisi mukainen ajo 5:30 - 23:30 eli 18 tuntia, (sidonnaisaika menee 3 h yli maksimin)
mutta jos noilla ajoilla lasketaan, niin laskukaava on 18 h - 1 h palkaton eli 17 h >
koska tilausajo on alle 24 h mutta yli 9 h, niin maksetaan 8 tuntia aikapalkkaa ja 9 tuntia odotusaikaa osapäiväraha.
Näillä ne huijarifirmat keinottelee markkinoilla.. - ölkjasdf
väsynyt ja kyr....tynyt kirjoitti:
ei edes takuuna ns.
mutta näköjään soveltaa tes.ä omalla tavallaanHae rahasi käräjiltä. Soita lakimiehelle, ja selosta tilanne. AKT:n tes on yleissitova. Ja kyllä aika nuija olet jos tuollaiseen suostut.
- paljon sitä vapaata
on ja kenellä!! kuljettaja nukkui rattiin!!??? hei HALOO ja ei ainakaan kyseessä HelB:in auto :))
- helb, turhuus
helb kuski kyntää ojaa autollaan , niinkuin pariviikkoa sitten
- jnjg
helb, turhuus kirjoitti:
helb kuski kyntää ojaa autollaan , niinkuin pariviikkoa sitten
poju vittuhun
- kuski se ja se
2 vapaapäivää viikossa ja 80 tunnin 2-viikkois tuntimäärä. Jos menee alle, maksetaan vajaus. Jos menee yli on se ylitöitä.
Pekkaset ovat mukavia. Ne ovat palkallisia vapaapäiviä. - -
LOMAT. PIDEMMÄT LOMAT KTV:N ALAISISSA TÖISSÄ EI KATA MELKEIN 3 EURON TUNTI PALKAN EROA ( LOMILLA EI MAKSA YHTÄÄN LASKUA).
- Meklin I.
HYVÄN vitsin heitit, siis se euron tuntipalkka muuttuu puheessasi kolmeksi eurossa! OLET aika Vitsi koko säkki!. AI niin unohdit ne KTV:N pitempien lomien lisäksi paremmat olosuhde/vuorolisät).
ELI: se palkkaero on lisät huomioon ottaen noin 30 centtiä tunti ja AKT-Sopimuksessa lyhyempi vuosiloma.
Voi kun olet yksinkertainen! - zigoinare
Voi olla, mutta jos olet noin p.a ettet pysty lomaa viettämään, painu johonkin toiseen duuniin lomasi ajaksi ja rentoudu sitten sillätavalla. Pitemmät lomat=pystyt tekemään pitempään jotain toista duunia lomapalkkasi päälle. Ota huomioon se. Niin ja laita taloutesi kuntoon ettei tartte köyhäillä.
- ......
Meklin I. kirjoitti:
HYVÄN vitsin heitit, siis se euron tuntipalkka muuttuu puheessasi kolmeksi eurossa! OLET aika Vitsi koko säkki!. AI niin unohdit ne KTV:N pitempien lomien lisäksi paremmat olosuhde/vuorolisät).
ELI: se palkkaero on lisät huomioon ottaen noin 30 centtiä tunti ja AKT-Sopimuksessa lyhyempi vuosiloma.
Voi kun olet yksinkertainen!vitsi nykyinen tunti palkka(ktv) on 12.14 tunti ja akt tuntipalkka olis 14.74 . Nykyään ktv:n kk palkka on 1445€- 1700E/kk käteen ja AKT;n palkka on n.1900-2400€/kk käteen et tälleen turussa.
nm. 20 vuotta alalla
ps. tiedot tilinahoista akt nauhat n. 3vuotta vanhoja ja ktv n.viikon vanha.
Kuitenkaan vapaapäivillä en maksa laskuja ainoastaan rahalla . Ainoastaan raha ratkaisee nyt - ........
zigoinare kirjoitti:
Voi olla, mutta jos olet noin p.a ettet pysty lomaa viettämään, painu johonkin toiseen duuniin lomasi ajaksi ja rentoudu sitten sillätavalla. Pitemmät lomat=pystyt tekemään pitempään jotain toista duunia lomapalkkasi päälle. Ota huomioon se. Niin ja laita taloutesi kuntoon ettei tartte köyhäillä.
toitä lomilla yhden paikan palkalla pitää tulla toimeen ja AKT tarjoaa siihen paremmat edellytykset.
Töissäkin käyn ainoastaan sen takia että voin viettää omaa aikaani haluamalla tavalla (en siksi että valtio yritys saa voittoa vaan ainoastaan oman palkan takia ja jollei palkka miellytä niin annan paikkani sellaiselle joka tykkää enpi työstä kuin rahasta). - Oikeesti Näin
........ kirjoitti:
toitä lomilla yhden paikan palkalla pitää tulla toimeen ja AKT tarjoaa siihen paremmat edellytykset.
Töissäkin käyn ainoastaan sen takia että voin viettää omaa aikaani haluamalla tavalla (en siksi että valtio yritys saa voittoa vaan ainoastaan oman palkan takia ja jollei palkka miellytä niin annan paikkani sellaiselle joka tykkää enpi työstä kuin rahasta).Vuosiloma on rahan arvoinen asia ja se on pitempi kuntasopimuksessa.
Mitenkäs turussa menee ne vuorolisät? Helsingissä ainakin kuntasopimuksessa juoksee yölisä40% aamu kello 7.oo asti, kun akt-sopimuksessa 30% kello 6.00 asti ja lauantai-ilta kuntasopimus kello 18 jälkeen 100%, entäs AKT?
Vuosilomaa kertyy 15 vuotta kuljetusalalla olleelle kuntasopimuksessa(ei tarvi olla samassa firmassa) 13 arkityöpäivää ennemmän vuodessa eli 2 viikkoa 3 päivää enemmän vuodessa lomaa ja lomarahankin saa kesällä pitemmän loman mukaan.
Muistutuksena vielä, kuntasopimuksessa lasketaan lomapäivät ma-pe, kun akt -sopimuksessa lasketaan ma-lauantai eli jos akt saa 30 päivää lomaa tekee se 5 viikkoa vuodessa, kun kuntasopimuksessa 30 päivää tekee 6 viikkoa ja 38 päivää ,7 viikkoa ja kolme päivää.
Pekkaset ovat työajan lyhennystä ja kuntasopimuksessa työaika lyhennetään myöskin eli akt-kuski tekee 100 tuntia enemmän vuodessa töitä ja tämän verran enemmän saa palkkaakin.
Todellinen palkkaero on hesassa euron tunti ja akt:ssalyhyempi loma.
- Anonyymi
Vapaapäivät ja lomat ovat rahanarvoisia kylläkin.
Kunta-alan sopimuksessa kuukausipalkkalaisella jokainen päivä on palkallinen päivä, oli sitten tytöpäivä tai ei.
Parta-Jugi - Anonyymi
Kunnallinen sopimus saatava HSL.n alueella takaisin !!!
- Anonyymi
Neuvotelkaa te onnettomat kaiken edunvalvonnan kieltävät kinkelit vaan ne omat työehtosopimuksenne. Ihan vapaasti. Näette sitten kyllä, että kuka kyykyttää, ja ketä!
Ei ammattiosastoon liittyminen ole pakollista. Se kun on ihan vapaaehtoista!
Onnea vaan sen työnantajan kanssa taisteluunne!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803